"Bont op school 'goed voor je status'"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: "Bont op school 'goed voor je status'"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:51

Ook zo'n mooi voorbeeld. Ik ben in een winkel.. En zie een mooi jasje hangen... Ik pas het aan..echt een leuk modelletje.. leuk kleurtje.. Kortom gewoon een leuke jas. Maar er zat een bontkraag aan. Het voelde nogal zacht aan en ik vraag aan de verkoopster is dit echt? Ja zeker is het echt zegt ze, en een hele goede kwaliteit ook hoor! Ik zo.. oh jammer dan hoef ik em niet.. en loop zo met mijn vriend de winkel uit.. Whaha je had dat gezicht moeten zien.

Maar je zou toch denken dat je dat dan wel vaker mee maakt? Ik neem aan dat er heel veel mensen zijn die het absoluut niet zouden dragen!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:54

Of eerst zelf gaan verdiepen in hoe een nerts ingeslapen word, voordat je wat roept Haha!
Filmpjes van bont voor dieren kloppen namelijk niet.

Overigens draag ik geen bont, maar ik wil ook niet dat de pelsdierhouderijen in Nederland weg moeten.
Waarom niet?

Simpel, er is een vraag naar bont, zolang deze bestaat zullen er dieren gedood worden om hun pels.
Zorg dan dat het welzjn van een dier scherp in de gaten gehouden word, zoals in NL.

Verbied je het hier, zal de productie gewoon verplaatsen naar andere landen, omdat de vraag hetzelfde blijft.
Maar in andere landen hebben ze schijt een dieren welzijn, dus red je dan een nerts?
Nee juist niet, je verslechterd zelfs hun leven

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:51

je "status",...stoer!
ik zelf ben tegen bont,draag het dus ook niet.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:27

Echt bond ben ik tegen! leer is een bij product want, vlees zal altijd gegeten worden, dus bij producten kan je wel gebruiken! zoals leer dus. maar vooral bij vossen en wasberen bont gatsver! die zijn toch beschermd?!