Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Richtje schreef:Rachelll schreef:ikke VVD. maar is er al wat bekend. wel tussenstanden gehoord maar nog geen eindresultaten.
Kan ook nog niet.... dat duurt nog wel een uur of 2, als het niet meer is.
sronnie schreef:Ik heb Wilders gekozen, hier in huis is er verder nog 1 stem naar de SP gegaan en 1 naar het CDA. (En ja, dat onder 1 dak)
Rinske schreef:Ik heb 2 stemmen uit kunnen brengen, mijn vriend wilde niet gaan stemmen en mocht de zijne hebben.
Heb voor mezelf de SP gekozen, die van hem heb ik strategisch ingezet op de PvdA.
Ik stem absoluut géén VVD, zij denken nog steeds dat de hypotheekrenteaftrek (hun enige punt in de agenda onderhand), altijd zal blijven. Dat kán gewoon niet, in de rest van Europa hebben ze het ook afgeschaft..
www.nos.nl schreef:Het CDA blijft de grootste partij, en de SP en de Partij voor de Vrijheid hebben de verkiezingen gewonnen. Dat blijkt uit een prognose op basis van 22 procent van de getelde stemmen. De PvdA en de VVD zijn de grote verliezers.
In de prognoses gaat het CDA van 44 naar 40 zetels, de PvdA van 42 naar 33 en de VVD van 28 naar 22.De SP wint 16 zetels en komt op 25.De Partij voor de Vrijheid komt met 8 zetels in de Kamer.
GroenLinks haalt 7 zetels (-1),D66 gaat van 6 naar 3,de ChristenUnie van 3 naar 7,de SGP blijft op 2.De Partij voor de Dieren is nieuw met 2 zetels. EenNL komt niet in de Kamer, Fortuyn verdwijnt.
TurdusMerula schreef:25 voor de SP zou wel veel zijn!
Rinske schreef:Ik heb 2 stemmen uit kunnen brengen, mijn vriend wilde niet gaan stemmen en mocht de zijne hebben.
Heb voor mezelf de SP gekozen, die van hem heb ik strategisch ingezet op de PvdA.
Ik stem absoluut géén VVD, zij denken nog steeds dat de hypotheekrenteaftrek (hun enige punt in de agenda onderhand), altijd zal blijven. Dat kán gewoon niet, in de rest van Europa hebben ze het ook afgeschaft. Verder is het zo dat links echt niet zomaar alle hypotheekrenteaftrek eraf wil doen, maar alleen voor de mensen met een nieuw af te sluiten zeer hoge hypotheek. En ik kan me daar dus niet zo druk om maken. Het is toch van de gekken dat iemand die in de quote 500 staat, zijn hypotheekrente af kan trekken?
En ja, wij hebben ook een koopwoning.
Rinske schreef:Ja, want ik vind dat je zowieso geen woning moet kopen als je hem niet kunt betalen zonder hypotheekrenteaftrek. Maar daar zal ook niet iedereen het met mij over eens zijn.