Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:38

Ah, Nouks, het is ook overal hetzelfde in al die klinieken, hahaha.....
Het gekke is dat het een dramatische tijd was, maar dat ik ook zo gelachen heb met al die andere meiden. Wat een verademing vond ik het om over al die rare details te praten met mensen die het eindelijk eens begrepen!!!! Haha!

Barmat

katiavl schreef:
moest eigelijk penny meiden psycho staan. Of moeders die ik al tegenkomen die gewoon hun dochters beginne uitschelden wegens een te dikke poep. Dat ze hun moesten schamen enzo. En dat ze nog maar wat moesten eten. Ziek

Ja! Meld zich! Mijn moeder schold mij al uit voor vies vet varken toen ik 57 kilo woog bij 1.83m....

Tjek mn profiel maar als je wilt zien waar het uiteindelijk allemaal toe geleid heeft.....
Gevolg van de enge pillen met stacks en andere rotzooi is dat mn stofwisseling lam gelegd is en ik dus enorm aangekomen ben.....

Ik zou nu een moord doen om 70 kilo te mogen wegen, en toen vond ik door druk van mamslief dat ik een dikke zeug was Verdrietig

Ariebombarie

zo heb ik dus expres geen weegschaal thuis staan.... want anders gaat het met mij ook (weer) verkeerd

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:39

Nadya schreef:
Ah, Nouks, het is ook overal hetzelfde in al die klinieken, hahaha.....
Het gekke is dat het een dramatische tijd was, maar dat ik ook zo gelachen heb met al die andere meiden. Wat een verademing vond ik het om over al die rare details te praten met mensen die het eindelijk eens begrepen!!!! Haha!

Maarre.... je denkt dat je ze daar voor de gek hebt gehouden met je water drinken.... maar dat hebben ze echt wel door hoor... willen het alleen niet laten merken aan de patienten zelf, om nog meer ellende te voorkomen Knipoog

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:40

Barmat schreef:

Ja! Meld zich! Mijn moeder schold mij al uit voor vies vet varken toen ik 57 kilo woog bij 1.83m....

meldt zich ook maar aan..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:41

nee nee zeg ik ook niet had het over de opmerking van barmat over sommige meiden op bokt beginne roepen dat ze te dik zijn.

nadja dacht ik ook daarom schreef ik mijn verhaal. Ik doe dieregeneeskunde en we hebben onlangs geleerd over een bepaalde stof *eventjes de naam vergeten Bloos die bij lage concentratie vaak eetstoornis veroorzaakte en die mensen die dat hadden gepredisponeerd waren naar die stoornissen. En veel een duw in de rug kregen naar overgewicht.

zal het vanavond is opzoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:43

Nadya schreef:
Oh, Katiavl, inderdaad 'zeuren' veel vrouwen over hun figuur, ja. En soms ook om naar complimentjes te vissen, ja (bij mannen vooral). Maar als je AN of BM hebt, praat je niet over je figuur, hoor. Althans ik niet. Ik deed alles in stilte en wilde er met niemand over praten. Heb het zelfs jarenlang verborgen, dus mensen die denken dat je graag aandacht wil trekken met zo'n ziekte, hebben het goed mis.

Je vergeet nu wel het slag pubermeiden die een eetstoornis faket voor de aandacht trouwens.. Echt wel dat die het zo veel mogelijk over hun figuur (en de hoeveelheid boterhammen die ze wel of juist niet hebben gehad) hebben Knipoog

Nadya schreef:
Ah, [***], het is ook overal hetzelfde in al die klinieken, hahaha.....

Heheh jep, same here. En dan wist je precies met welke verpleging je allemaal wel en niet kon gaan zitten stieren... Tussen de middag rusten, en die en die waren er? Van rusten kwam er mooi niets, gewoon steeds met elkaar op de gang aan het klieren. Na het avondeten gezellig een uur (of zelfs anderhalf) met z'n allen tv kijken? Neh, die ene maakte je wel het één of ander wijs waardoor je daar niet aan mee aan hoefde te doen... Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:47

Ik heb nog wel een weegschaal, maar heb er al weken niet meer opgestaan. Weer een bewijs dat je er echt vanaf kan komen. Vroeger stond ik TIG keer per dag op dat rotding. Maar goed, ik heb misschien makkelijk praten met mijn lichte gewicht. Ik heb geen idee wat ik nu zou doen, als ik steeds maar kilo's aan zou komen, hoor. Misschien had ik het dan nog, ik weet het niet......... Wil er ook niet aan denken.

Barmat, wat onaardig van je moeder, zeg, dat gezeur over je gewicht. En natuurlijk wisten de therapeuten heus wel dat we water dronken. Maar dat wegen was ook zo'n momentopname en je kreeg echt op je flikker, als je niet genoeg was aangekomen. We deden van alles, tot dingen in je BH proppen aan toe. Tja......

Katiavl, ik ben benieuwd.... ik lees het nog wel.

Nouks, pubermeiden die zo'n stoornis faken, daar kan ik me echt woest om maken. Het is geen ziekte om grappen over te maken. Trieste gevallen, zulke meiden. En ja, ik heb juist weer leren lachen in die klinieken. Heerlijk was het om weer melig te zijn en je begrepen te voelen. Gelukkig kan ik dat nu ook weer onder gezonde omstandigheden. Klinkt raar, maar ik ben nu blij dat ik dat allemaal heb meegemaakt. Het heeft me gemaakt, wie ik nu ben.

Ik ga even boodschappen doen zo meteen...... Doei!

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:51

Nadya schreef:
Ik heb nog wel een weegschaal, maar heb er al weken niet meer opgestaan. Weer een bewijs dat je er echt vanaf kan komen. Vroeger stond ik TIG keer per dag op dat rotding. Maar goed, ik heb misschien makkelijk praten met mijn lichte gewicht. Ik heb geen idee wat ik nu zou doen, als ik steeds maar kilo's aan zou komen, hoor. Misschien had ik het dan nog, ik weet het niet......... Wil er ook niet aan denken.

Barmat, wat onaardig van je moeder, zeg, dat gezeur over je gewicht. En natuurlijk wisten de therapeuten heus wel dat we water dronken. Maar dat wegen was ook zo'n momentopname en je kreeg echt op je flikker, als je niet genoeg was aangekomen. We deden van alles, tot dingen in je BH proppen aan toe. Tja......

Katiavl, ik ben benieuwd.... ik lees het nog wel.

Nouks, pubermeiden die zo'n stoornis faken, daar kan ik me echt woest om maken. Het is geen ziekte om grappen over te maken. Trieste gevallen, zulke meiden. En ja, ik heb juist weer leren lachen in die klinieken. Heerlijk was het om weer melig te zijn en je begrepen te voelen. Gelukkig kan ik dat nu ook weer onder gezonde omstandigheden. Klinkt raar, maar ik ben nu blij dat ik dat allemaal heb meegemaakt. Het heeft me gemaakt, wie ik nu ben.

Ik ga even boodschappen doen zo meteen...... Doei!

ja, ik ook.. zeker omdat je weet dat er mensen zijn die hier wel echt mee zitten en die deze aandacht wel nodig hebben!

mooie woorden trouwens Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:58

Nadya schreef:
Ik hoop het, Lusitana, dat er iets in dat wereldje gaat veranderen. Maar ik moet het eerst nog zien. De concurrentie is echt keihard en het zal niet direct veranderen, vrees ik. En de mode-ontwerpers zullen dan toch eens wat grotere maatjes moeten maken. We zullen zien.....

Die concurrentie snap ik niet. Elk model is uniek en je wordt niet gekozen omdat je het kleinste maatje hebt, maar op je gezicht. Daarna wordt gekeken naar lengte enzo, wat alleen belangrijk is bij shows, waar je in de gemaakte kleding moet passen, niet op shoots. Er zijn veel modellen, dat is waar, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de magerste gekozen wordt, maar die voldoen aan het beeld dat gewenst is voor het blad/show/reclame etc. Dát moet eens tot ze doordringen.

Overigens maken de modemakers de kleding (vor de shows) niet kleiner. Dat is nog steeds nogal standaard over de hele wereld. Ik zag nog een foto voorbij komen van een broekje dat gewoon wapperde om haar kont omdat ze het niet kon vullen. Er moeten heel vaak achter de schermen veranderingen aangebracht met spelden enzo om de boel een beetje te laten zitten op de scharminkels.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:59

Feit is dat veel te veel meisjes met hun gewicht bezig zijn of met het idee dat je mager moet zijn om erbij te horen/aantrekkelijk te zijn. Dát moet veranderen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:00

nou ik zie heel vaak voorbij komen dat ze modellen vragen met maat 34 hoor... dus ze maken het gerust wel klein Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:04

Tuurlijk vragen ze bewust slanke (ik zeg niet magere) modellen, kleding valt nu eenmaal ook een stuk beter op een "mooi" figuur (lang en slank). Dus kledin wordt naar dit "mooie" figuur gemaakt, dus klein. Maar niet klein omdat ze nu eenmaal magere modellen willen ofzo hoor...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:21

Ariebombarie schreef:
nou ik zie heel vaak voorbij komen dat ze modellen vragen met maat 34 hoor... dus ze maken het gerust wel klein Ja

Voor shows of voor shoots?
Overigens is de nederlandse maat 34 niet gelijk aan bv de belgische, italiaanse of welk ander land dan ook. 34 is echt niet wat vroeger 34 heette. Dus de maat heeft wel een kleinere naam, maar de werkelijke maten daarvan (borst-taille-heup) zijn niet kleiner geworden. Ik hoop dat je het nog kunt volgen Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:22

Nouks schreef:
Tuurlijk vragen ze bewust slanke (ik zeg niet magere) modellen, kleding valt nu eenmaal ook een stuk beter op een "mooi" figuur (lang en slank). Dus kledin wordt naar dit "mooie" figuur gemaakt, dus klein. Maar niet klein omdat ze nu eenmaal magere modellen willen ofzo hoor...

Kleding valt trouwens als een zak om te mager hoor. Dan ben je meer een soort kapstokje waar de boel aan wappert Haha!

Er is een verschil met te mager en tenger/fijntjes/petit, hoe je het ook noemen wilt.

De gezichten gaan bij te mager ook invallen, je krijgt dan zo´n hoofd als een schedel. Dat heb je bij gewoon tenger niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:26

Lusitana schreef:
[***] schreef:

Kleding valt trouwens als een zak om te mager hoor. Dan ben je meer een soort kapstokje waar de boel aan wappert Haha!

Er is een verschil met te mager en tenger/fijntjes/petit, hoe je het ook noemen wilt.

De gezichten gaan bij te mager ook invallen, je krijgt dan zo´n hoofd als een schedel. Dat heb je bij gewoon tenger niet.

Weet ik toch Lachen

Maar ik bedoelde vooral, nogal logisch dat ze geen mensen met mt. 38/40 willen voor shows, dat gaat toch vaak al samen met een kont, een buikje of flubberarmen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:27

Lusitana schreef:
Ariebombarie schreef:

Voor shows of voor shoots?
Overigens is de nederlandse maat 34 niet gelijk aan bv de belgische, italiaanse of welk ander land dan ook. 34 is echt niet wat vroeger 34 heette. Dus de maat heeft wel een kleinere naam, maar de werkelijke maten daarvan (borst-taille-heup) zijn niet kleiner geworden. Ik hoop dat je het nog kunt volgen Haha!

beide Ja
ja ik volg je nog wel hoor Knipoog maar maat 34 anno 2006 vind ik toch echt wel heul klein Tong uitsteken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:41

Nouks..... maat 38/40 gaat samen met een buikje, dikkere kont en/of flubberarmen??????

Op welke planeet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:48

Ik zei "of". In ieder geval te veel flubber op specifieke plaats voor shows. Zeg maar.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:50

Nouks schreef:
Ik zei "of". In ieder geval te veel flubber op specifieke plaats voor shows. Zeg maar.

Maat 38/40 is echt heel slank hoor! Ik denk dat jouw beeld van vrouwen met die maat te negatief is Verdrietig

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:56

ooit is al meneer chanel over maat 38-40 horen praten

Ik erger me mateloos aan die man. Hij is zelf zo dik geweest (lang leven plastische chirurgie) En gaat hij even verklaren dat mensen die mollig zijn nooit zouden bestaan. En zijn kleren ook nooit mogen dragen omdat ze ronduit lelijk zijn.
En wanneer meneer karl voor h&m ontwierp was hij bijna zo boos dat hij een process aan het been van h&m wou gooien. Ze hadden het ook in maat 42 en 44 stel je voor monsters in zijn kleren. Maar h&m wou dan voor iedereen maken en niet alleen voor maatje 36.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 21-11-06 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:56

Barmat schreef:
Maat 38/40 is echt heel slank hoor! Ik denk dat jouw beeld van vrouwen met die maat te negatief is Verdrietig

Ik vind dat persoonlijk een redelijk grote maat. Ik heb die maat zelf ook,
maar zou het absoluut niet erg vinden om maat 36 te hebben! 36 vind
ik persoonlijk een mooie maat.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:57

OMG die foto is echt shocking!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:58

Eh, Lusitana, helaas vragen ze in de modellenwereld wel degelijk maatje 34. Er zijn genoeg 'knappe' modellen met die maat, dus er is gewoon minder werk voor 'zwaardere' modellen, over het algemeen. Zowel voor shoots als voor de catwalk. Verder kijkt men ook naar een bepaalde lengte. Ik heb dus ook modellenwerk gedaan, maar omdat ik een stuk kleiner ben, kreeg ik over het algemeen andere opdrachten. Modeshows hoefde ik nooit te lopen, ben ik veel te klein voor. De kleding wordt op die modellen gemaakt. Ik vond dat wereldje echt vreselijk en dat werk ook, gelukkig deed ik het erbij (het verdiende wel leuk) en had ik een hele goede andere baan erbij. Maar ik sportte me ook rot, liep elke dag hard, deed aan dansen en tae bo EN had eetstoornissen. Maar dat kwam niet door dat wereldje, dat had ik voor die tijd al.
Tegenwoordig is mijn stofwisseling veranderd (na mijn zwangerschap) en sport ik heel wat minder. Ik ren thuis de benen uit mijn lijf met een anderhalf jarige, energieke peuter, ik kom geen gram aan. Zou best ietsje meer willen wegen, een kilootje of twee, maar ja...... Ik klaag er verder niet over, hoor, want het heeft ook zijn voordelen.

Ik zie om me heen dat heel veel vrouwen zo met hun lijf en gewicht bezig zijn. Sommigen zitten echt tegen een eetstoornis aan en dat vind ik heel erg om te zien. Ik ben dolgelukkig dat ik er vanaf ben, terwijl ik 4 jaar geleden nog overtuigd was dat ik een hopeloos geval was........ Als ik dan hoor over meiden die boulimia faken, oh, daar kan ik zo kwaad over worden!!! Die wijven (sorry voor het woord) hebben geen enkel idee waar ze mee bezig zijn!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:59

Barmat schreef:
[***] schreef:

Nou, "volslank" misschien, en "volslanke" dames hebben vaak wel een "probleemgebied"