Het gekke is dat het een dramatische tijd was, maar dat ik ook zo gelachen heb met al die andere meiden. Wat een verademing vond ik het om over al die rare details te praten met mensen die het eindelijk eens begrepen!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:moest eigelijk penny meiden psycho staan. Of moeders die ik al tegenkomen die gewoon hun dochters beginne uitschelden wegens een te dikke poep. Dat ze hun moesten schamen enzo. En dat ze nog maar wat moesten eten.
Nadya schreef:Ah, Nouks, het is ook overal hetzelfde in al die klinieken, hahaha.....
Het gekke is dat het een dramatische tijd was, maar dat ik ook zo gelachen heb met al die andere meiden. Wat een verademing vond ik het om over al die rare details te praten met mensen die het eindelijk eens begrepen!!!!
Barmat schreef:
Ja! Meld zich! Mijn moeder schold mij al uit voor vies vet varken toen ik 57 kilo woog bij 1.83m....
Nadya schreef:Oh, Katiavl, inderdaad 'zeuren' veel vrouwen over hun figuur, ja. En soms ook om naar complimentjes te vissen, ja (bij mannen vooral). Maar als je AN of BM hebt, praat je niet over je figuur, hoor. Althans ik niet. Ik deed alles in stilte en wilde er met niemand over praten. Heb het zelfs jarenlang verborgen, dus mensen die denken dat je graag aandacht wil trekken met zo'n ziekte, hebben het goed mis.
Nadya schreef:Ah, [***], het is ook overal hetzelfde in al die klinieken, hahaha.....
Het gekke is dat het een dramatische tijd was, maar dat ik ook zo gelachen heb met al die andere meiden. Wat een verademing vond ik het om over al die rare details te praten met mensen die het eindelijk eens begrepen!!!! Haha!
Nadya schreef:Ik heb nog wel een weegschaal, maar heb er al weken niet meer opgestaan. Weer een bewijs dat je er echt vanaf kan komen. Vroeger stond ik TIG keer per dag op dat rotding. Maar goed, ik heb misschien makkelijk praten met mijn lichte gewicht. Ik heb geen idee wat ik nu zou doen, als ik steeds maar kilo's aan zou komen, hoor. Misschien had ik het dan nog, ik weet het niet......... Wil er ook niet aan denken.
Barmat, wat onaardig van je moeder, zeg, dat gezeur over je gewicht. En natuurlijk wisten de therapeuten heus wel dat we water dronken. Maar dat wegen was ook zo'n momentopname en je kreeg echt op je flikker, als je niet genoeg was aangekomen. We deden van alles, tot dingen in je BH proppen aan toe. Tja......
Katiavl, ik ben benieuwd.... ik lees het nog wel.
Nouks, pubermeiden die zo'n stoornis faken, daar kan ik me echt woest om maken. Het is geen ziekte om grappen over te maken. Trieste gevallen, zulke meiden. En ja, ik heb juist weer leren lachen in die klinieken. Heerlijk was het om weer melig te zijn en je begrepen te voelen. Gelukkig kan ik dat nu ook weer onder gezonde omstandigheden. Klinkt raar, maar ik ben nu blij dat ik dat allemaal heb meegemaakt. Het heeft me gemaakt, wie ik nu ben.
Ik ga even boodschappen doen zo meteen......
Nadya schreef:Ik hoop het, Lusitana, dat er iets in dat wereldje gaat veranderen. Maar ik moet het eerst nog zien. De concurrentie is echt keihard en het zal niet direct veranderen, vrees ik. En de mode-ontwerpers zullen dan toch eens wat grotere maatjes moeten maken. We zullen zien.....
Ariebombarie schreef:nou ik zie heel vaak voorbij komen dat ze modellen vragen met maat 34 hoor... dus ze maken het gerust wel klein
Nouks schreef:Tuurlijk vragen ze bewust slanke (ik zeg niet magere) modellen, kleding valt nu eenmaal ook een stuk beter op een "mooi" figuur (lang en slank). Dus kledin wordt naar dit "mooie" figuur gemaakt, dus klein. Maar niet klein omdat ze nu eenmaal magere modellen willen ofzo hoor...
Lusitana schreef:[***] schreef:Tuurlijk vragen ze bewust slanke (ik zeg niet magere) modellen, kleding valt nu eenmaal ook een stuk beter op een "mooi" figuur (lang en slank). Dus kledin wordt naar dit "mooie" figuur gemaakt, dus klein. Maar niet klein omdat ze nu eenmaal magere modellen willen ofzo hoor...
Kleding valt trouwens als een zak om te mager hoor. Dan ben je meer een soort kapstokje waar de boel aan wappert
Er is een verschil met te mager en tenger/fijntjes/petit, hoe je het ook noemen wilt.
De gezichten gaan bij te mager ook invallen, je krijgt dan zo´n hoofd als een schedel. Dat heb je bij gewoon tenger niet.
Lusitana schreef:Ariebombarie schreef:nou ik zie heel vaak voorbij komen dat ze modellen vragen met maat 34 hoor... dus ze maken het gerust wel klein
Voor shows of voor shoots?
Overigens is de nederlandse maat 34 niet gelijk aan bv de belgische, italiaanse of welk ander land dan ook. 34 is echt niet wat vroeger 34 heette. Dus de maat heeft wel een kleinere naam, maar de werkelijke maten daarvan (borst-taille-heup) zijn niet kleiner geworden. Ik hoop dat je het nog kunt volgen
Nouks schreef:Ik zei "of". In ieder geval te veel flubber op specifieke plaats voor shows. Zeg maar.
Barmat schreef:Maat 38/40 is echt heel slank hoor! Ik denk dat jouw beeld van vrouwen met die maat te negatief is
Barmat schreef:[***] schreef:Ik zei "of". In ieder geval te veel flubber op specifieke plaats voor shows. Zeg maar.
Maat 38/40 is echt heel slank hoor! Ik denk dat jouw beeld van vrouwen met die maat te negatief is