Nieuwe dienstregeling NS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyF

Re: Nieuwe dienstregeling NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:25

Haha, ik vanmorgen met mijn slaperige kop vanuit mijn trein naar het spoor waar ik altijd naar toe moet in Zwolle(spoor 15 Emmen) ik die trein in, ga ik de hele andere kant op!
Stond ik in Meppel te koekeloeren terwijl ik dus in Hardenberg moest zijn... Boos!
Wist ík veel dat ze de sporen óók hadden veranderd! Clown

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:26

Hahahaha *proest*
Daar mag ik dan ook wel aan denken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:29

Marije_jiplover schreef:
Ik probeer na te pluizen hoe laat mijn treinen voortaan rijden, maar de site is nogal overbezet...

www.9292ov.nl

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:30

Ja, lekker is dat he....
Ik kom op de site van de NS nog steeds niet op de goede pagina, maar via 92920v.nl heb ik wat ik hebben wil. Mijn sporen veranderen ook en ik zie net dat er in het weekend nog maar 1x per half uur een trein gaat? Wat is dat voor onzin, er gingen toch meer treinen rijden in de randstad? Ik vind het traject Rotterdam/Utrecht toch wel aardig randstad... En dan van 4x per uur een trein naar 2x per uur vind ik geen vooruitgang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:31

Marije_jiplover schreef:
Ja, lekker is dat he....
Ik kom op de site van de NS nog steeds niet op de goede pagina, maar via 92920v.nl heb ik wat ik hebben wil. Mijn sporen veranderen ook en ik zie net dat er in het weekend nog maar 1x per half uur een trein gaat? Wat is dat voor onzin, er gingen toch meer treinen rijden in de randstad? Ik vind het traject Rotterdam/Utrecht toch wel aardig randstad... En dan van 4x per uur een trein naar 2x per uur vind ik geen vooruitgang...

In het weekend zal 2x per uur wel voldoende zijn.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:35

Marije_jiplover schreef:
Ja, lekker is dat he....

Clown Ik heb geluk met 2 keer in het uur i.p.v. 1 keer in het uur.
Er zijn veel trajecten die er erg op achteruit zijn gegaan.
Hoop dat ze dat toch nog wel gaan verbeteren!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:36

Dat kunnen ze dan wel zeggen, maar ik zit heel erg vaak in het weekend in een overvolle trein, vol met studenten die allemaal weer richting studentenstad reizen.
En nu vervallen er 2 treinen, bovendien ook nog eens de treinen die ik meestal had, dus kloppen mijn hele aansluitingen niet meer. Als de metro er nu 1 minuut te lang overdoet, moet ik een half uur gaan wachten op rotterdam. Dat noemen ze dan verbetering...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:40

Voor mij beter! Vork Hengelo -Zutphen - Nijmegen doe ik nu 6 min minder over...

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:01

nee dit is fijn...ten eerste zou er een sneltrein komen die er niet is...! Ten 2e zouden de treinen langer worden....wat krijg je van die viezeoude treinen waar dus vele minder mensen in passen...ben bang dat ik morgen niet eens op kan stappen! Trein is harstikke vol! Nouja...uuh nog nooit echt tevreden geweest over de ns!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:04

Vandaag deed de trein een uur over een traject van 25 minuten. Rolleyes

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:18

LadyF schreef:
Haha, ik vanmorgen met mijn slaperige kop vanuit mijn trein naar het spoor waar ik altijd naar toe moet in Zwolle(spoor 15 Emmen) ik die trein in, ga ik de hele andere kant op!
Stond ik in Meppel te koekeloeren terwijl ik dus in Hardenberg moest zijn... Boos!
Wist ík veel dat ze de sporen óók hadden veranderd! Clown

Haha, geweldig. Haha! Goed dat ik dit lees...zou mij ook heel goed kunnen overkomen. Bloos

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:01

Pfoe, gelukkig hoef ik pas donderdag weer naar school met de trein. Dan hoop ik dat alles wel weer een beetje zijn gangetje zal gaan. Gelukkig hoef ik niet veel eerder van huis weg door andere tijden etc. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:53

Karin schreef:
Mensen klagen nu wel over de NS, maar ik vraag me af of het alternatief - de auto - nu echt zoveel prettiger is met al die files.

Als ik op een plek moet zijn die midden in een stad dicht bij een station ligt, dan pak ik zelf liever de trein dan de auto. Zeker in de spits.

Maar goed, ik zal nog wel merken welke invloed de nieuwe dienstregeling heeft. A.s. vrijdag moet ik in Utrecht zijn en ik ga met de trein. Haha!

files = vertraging, ns = vertraging
kans op vertraging heb je altijd wel,
je kunt kiezen of je vertraging alleen of met een groep wilt hebben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:29

De terugreis ging lekker! Voor het eerst sinds... ik zou haast willen zeggen een week of 7, dat ik op de terugweg géén vertraging heb gehad.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:39

Ik heb ook niets te klagen. Ik doe er officieel iets langer over dan eerst maar had meestal zowel in de ochtend als in de middag 45 minuten vertraging en nu ging het als een speer. Daarnaast zit ik nu in de intercity ipv de stoptrein en het was heerlijk rustig. Ben benieuwd of het zo soepel blijft gaan.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:10

Ik moet ook eens uitvinden hoe het nu precies zit..
Ga zo'n 2x in de maand in het weekend naar mijn vriend.
Reis dan van Rotterdam CS naar Rijssen, vroeger altijd overstappen op deventer. En nu op Apeldoorn geloof ik.
Trein doet er nu 8 minuten langer over, maar als het goed is, zou ik nu ook buiten de spits de trein van 2 over half kunnen nemen.
Een voordeel en een nadeel dus.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:55

Jezus hee, 9292ov.nl werkt ook al niet.. En ik móet gewoon weg zometeen.. Wat nu?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:57

Zal ik het even proberen Chantal?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:03

Oh hij doet t al weer... Pfieuw Haha! Maar toch bedankt Shanna Knipoog

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:18

Ik ga over ong. een uurtje de nieuwe dienstregeling eens uitproberen..ben benieuwd Knipoog

Op zich veranderd er voor mij niet zoveel, trein rijd 4 minuten later. Ik hoef niet over te stappen ofzo, 2 haltes en dan ben ik in amsterdam dus.. Lachen Maar ik hoop iig dat de trein op tijd rijd Nagelbijten / Gniffelen

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:06

Ik ga geregeld naar zaandam, heb net even gekenen ik kom aan op spoor 2 en moet binnen 5 min op spoor 15 zijn! dat is niet te redden als het druk is, dus ik ga er op achteruit...

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:36

oei das wel een aardig stuk lopen inderdaad..
Succes!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:49

nou ik heb het gister uitgeprobeerd en het ging verbazingwekkend goed Clown Op de heenweg (Meppel-Groningen) is er weinig veranderd, alleen was de intercity vertraagd dus die moest ons even inhalen bij hoogeveen. En op de terugweg gaat de trein 10 minuten eerder. Wel had ik beide keren zo'n dieseltrein... geen idee of dat nu altijd zo is..

Heb het in ieder geval beter dan een vriend van me die van Zwolle naar Utrecht moest, zijn trein reed gister maar met half vermogen.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:57

ik ga donderdag voor het eerst met de nieuwe regeling op pad, moet naar roosendaal vanuit schiedam.
kijken hoe dat gaat! Tong uitsteken

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:06

Mijn trein, intercity naar Enschede, vertrekt nog steeds op dezelfde tijd Lachen Ook vanuit Enschede houd ie dezelfde vertrektijd aan Lachen

Alleen de stoptrein naar Zwolle, vanuit Enschede vertrekt een kwartier eerder. Maar die hoef ik toch niet zo vaak te hebben Knipoog