Dikke mensen moeten meer premie betalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dikke mensen moeten meer premie betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:41

Het is wel van de laatste jaren dat er zo met overgewicht wordt gekamt, dat kinderen al op dieet moeten. Ik kan mij nog de tijd herinneren dat er weinig mensen als dik gezien werden. Ik weet niet in wat voor omgeving mensen zitten, maar kom hier eens kijken, ik ben niet de enige die dat vind.

Wel apart dat dan nu ineens iedereen zoveel problemen heeft dat ze met bosjes flink overgewicht hebben, en dan is het natuurlijk makkelijk om dan over een paar kilootjes te praten, het is wel een criteria dat er over 20, 30 of 40 kilo wordt gesproken. Wat is te dik? Die paar kilootjes RK waar jij nu over praat? Of 50 tot 60 kg?? Hier heel normaal hoor. Dus al die mensen, kinderen hebben verschrikkelijke problemen, moeilijke jeugd? Wie generaliseert er nu? Die enkeling die daar voor in aanmkerking komt. Wij hebben een winkel grote maten in het dorp. De modezaken hier hebben geen maat 36 want dat blijft hangen, is geen vraag naar.

Ik kan ook 5 kilo kwijt hoor, maar ik ben niet te dik, maar het is wel zichtbaar aanwezig. Daar heb ik het dus ook niet over en daar wordt ook niet over gesproken.

Om het uit zijn verband te trekken om die ene die het dan zo moeilijk heeft gehad of de overgrote snackbar consumerende groep die zich niet aangesproken mogen voelen, vind ik een beetje krom.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:44

Ik ga me niet met deze discussie bemoeien, ik ga me niet met deze discussie bemoeien Lips are sealed

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:44

Waarom meer premie betalen? Vaak zijn de mensen met overgewicht degene die in 1x overlijden. Mensen die gewoon "gezond" zijn, gaan op een gegeven moment sukkelen en gaan andere kwaaltjes krijgen... ik zie er niet zoveel in. En trek dan eerst de lijn maar eens wie echt overgewicht heeft of niet... maar miss is dit ook wel weer een stap in de richting van het "massaal ontslakken" Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:49

Ik ken een vrouwtje die 40 kilo overgewicht heeft, heeft hierdoor suiker gekregen, haar arts heeft haar gevraagd af te vallen, zal ze ook van haar suiker af komen. Idd zij is gaan afvallen, zag er beregoed uit, voelde zich super. Zie ik haar een jaar later op de verjaardag van mijn schoonzus, dikke 20 kilo er aan, lekker snoepend en al zat ze er. Zie haar weer een tijd later en alle kiloos zitten er weer aan, loopt er moeilijk van, ademt er moeilijk van en heeft weer suiker.

Het is idd moeilijk om hier discussie over te voeren, heeft idd geen zin. Jammer dat zij na die 5 kilo niet dacht, zonde even weer opletten die 5 kilo eraf en dan kan ik weer even een dag er tussen door nemen om lekker te eten wat ik wil. Maar goed mag niet gezegd worden, haar medicamenten moeten mogen, want zij mag zelf bepalen of ze gezond blijft, de kosten zijn voor de gemeenschap.

Maar een moeilijke discussie, laat maar zitten.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:47

Hmm lastig want iemand die overgewicht heeft hoeft niet perse teveel te eten of te snoepen. Overgewicht kan ook een andere oorzaak hebben. Dus het zou oneerlijk zijn om alle dikke mensen meer te laten betalen.

Wat ik een beter idee zou vinden: Als je minimaal 1 keer in de week sport, en dus ook kan aantonen dat je lid bent van een vereniging en kan bewijzen dat je elke week netjes aanwezig bent. Uitgezonderd ziekte ofzo natuurlijk.... Dan hoef je minder premie te betalen.

Ik vind dat rokers en mensen die overmatig alcohol gebruiken ook meer premie moeten betalen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 03:38

Wat een beledeging voor de dikke mensen in nederland

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 08:40

Rokers moeten zelf weten of ze roken; maar dan wel zo dat ze anderen er niet mee storen (dus niet in een restaurant of op een terras ofzo, maar alleen in hun eigen huis of in hun eigen auto).

Dikke mensen zjin niet een gevaar voor mijn gezondheid. Maar toch mag de overheid er best wat aan doen. Niet om die mensen af te straffen, maar om ze tegen zichzelf te beschermen. Ik zie wel een goede maatregel om extra belasting te heffen op dikmakers zodat die producten te duur worden om te kopen. En dan niet zoals bij een pakje sigaretten de prijs steeds een beetje omhoog, maar bijv . in 1 klap 3x zo duur.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:43

Lenn schreef:
Ben het helemaal met je eens essie, toepasselijk ook dat onderschrift Knipoog
Als je graag in een verzorgingsstaat leeft moet je ook accepteren dat anderen het geld wellicht harder nodig hebben dan jij.
Als je dat niet accepteert moet je er maar helemaal niet aan mee doen met als gevolg dat jij ook geen hulp krijgt als je het nodig hebt.

Beetje domme opmerking gezien t feit dat "er maar niet meer aan meedoen" niet kan! En wie zegt dat ik graag in een verzorgingsstaat leef? Een ander kan t geld miss wel harder nodig hebben dan ik... maar dat wil nog niet zeggen dat ik voor dat geld wil werken! Ik houd het liever wat meer voor me zelf dan op te draaien voor extra kosten die iemand maakt puur omdat hij/zij zich niet kan beheersen met eten! Iedereen heeft wel eens problemen en toch gaat niet iedereen zich vol proppen. Heel jammer als je je schouders niet kan rechten en je je in de problemen eet, maar niet op mijn rekening graag.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:44

Citaat:
Ik denk dat het voor veel dikke mensen ook moeilijk is om af te vallen, want als je veel overgewicht hebt, is het niet makkelijk om af te vallen. Helemaal als je bijvoorbeeld een laag inkomen hebt.

Ook met een laag inkomen kun je best bewegen.

Op de fiets naar je werk, boodschappen doen, kinderen van school halen en op die fijne mooie zondag een stuk gaan fietsen/wandelen.

Tijdens mijn reis door australie en een jaar met een hernia lopen was ik ook zo'n 13 kg aangekomen.
Heb geen dag een sportschool gezien maar deed zoveel mogenlijk op de fiets en het is eraf ook.

Sonja bakker heeft een goed boekje (ik doe niet mee aan die hype maar mijn ouders wel), is niet zo heel duur en het is lekker eten.

Ik denk niet dat je een ton per jaar hoeft te verdienen om gezond te leven.

Over die premie: er kan best wat inzitten maar er moet ook wel eerst uitgezocht worden wat de achtergrond is van jouw overgewicht. Bij een psyschisch probleem zou je de patient bv eerst een tijd een therapie/ondersteuning kunnen geven alvorens over te gaan op een extra premie.
Mensen met een ziekte waardoor ze overgewicht hebben vallen wat mij betreft buiten de boot voor de premie die kunnen er niks aan doen.
Maar is er werkelijk aangetoont dat je er maar met de pet naar gooit dan mag je van mij premie betalen.

En idd wat is gezond leven? Te veel stress op bv je werk is niet goed. Maar hoe komt dat dan weer?
Bij mij werken er gewoon te weinig mensen...dus sommige doen de hele dag hetzelfde dus meer kans op RSI klachten.
Ik heb zelf letterlijk en figuurlijk mijn rug verknald door mijn werk waardoor ik in feite minder beweeg en dus dikker (kan) worden.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:46

Scum schreef:
Rokers moeten zelf weten of ze roken; maar dan wel zo dat ze anderen er niet mee storen (dus niet in een restaurant of op een terras ofzo, maar alleen in hun eigen huis of in hun eigen auto).

Dikke mensen zjin niet een gevaar voor mijn gezondheid. Maar toch mag de overheid er best wat aan doen. Niet om die mensen af te straffen, maar om ze tegen zichzelf te beschermen. Ik zie wel een goede maatregel om extra belasting te heffen op dikmakers zodat die producten te duur worden om te kopen. En dan niet zoals bij een pakje sigaretten de prijs steeds een beetje omhoog, maar bijv . in 1 klap 3x zo duur.

Een idioot idee, 3 x zo duur! Echt waanzin. Ik snoep ook graag en ben toch echt niet te dik. Ik vind niet dat je mensen die zich kunnen beheersen met vet eten kan laten opdraaien voor schranspartijen van anderen. Zo veel eten dat het je gezondheid schaat is gewoon niet nodig dat doe je zelf aan en moet je dan ook zelf voor de gevolgen opdraaien.