Barmat schreef: Een aantal zaken:
- Mogelijkheden om moskeeën te bouwen waardoor zij hun geloof kunnen blijven uitvoeren
Je bedoelt dat je wil dat de vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft....of wordt jij beperkt in het uitvoeren van jouw geloof...ik zie niet in welke voordelen zij krijgen boven ieder ander geloof hier in NL
- Mogelijkheden om hallal te slachten (in het bijzijn van een slager geloof ik, maar dat terzijde) terwijl dit in NL officieel niet mag (de manier van slachten bedoel ik dan)
Het is niet onwettig, er is een wet aangenomen waardoor het nu mag. Bovendien snap ik niet echt waarom jij hier 'last' van hebt, behalve dan als je je zorgen maakt over het dierenwelzijn, maar dan zijn er nog wel andere zaken. Maar op zich, kan ik je hierin nog wel in volgen..
- Kom bij een overheidsinstelling en er zijn altijd brochures in de "eigen taal" beschikbaar
Ik werk bij een overheidsinstelling, en veel brochures zijn inderdaad in meerdere talen verkrijgbaar. Ook in het Duits en Engels bij ons. Dat maakt het die mensen inderdaad makkelijker. O.k. daar heb je gelijk in, maar dan nog denk ik dat je dit alleen maar positief in kan zien, vanwege de tijd en dus geld dat dit scheelt voor de overheidsinstelling. Het maakt het voor een allochtoon inderdaad makkelijker om de taal niet te leren, daar heb je gelijk in.
Bovendien vind ik het onacceptabel als bepaalde cursussen en diensten gratis zijn, terwijl een ander er voor moet betalen.
Dat heeft wellicht meer met de inkomensgrens te maken? Waar ik werk tenminste wel...over andere gemeenten kan ik niet spreken, want daarvan ken ik de verordeningen natuurlijk niet.
Ik snap je punt nu beter ( behalve je eerste voorbeeld dan ), maar kom toch tot de conclusie dat ik het niet met je eens ben. Bedankt voor de uitleg!