hallal hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: hallal hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:47

lies schreef:
LiNdA1986 schreef:
@ Schimmelig: als ik in een ander land zou wonen zou ik me daar gewoon aanpassen, ik kies er dan voor om in dat land te gaan wonen en tja als ik me niet wil aanpassen zou ik daar niet gaan wonen, simpel, dan blijf ik lekker in me eigen land! En tja, als ik me daar niet wil aanpassen en mensen zouden zeggen: je bent hier en moet je gewoon aan bepaalde dingen aanpassen, zou ik ze nog gelijk geven ook!!

Nog even hierover; Je hebt het niet altijd voor het kiezen waar je woont Pling

Nee dat is ook zo ja... Soms is dat toch wel jammer!! Tong uitsteken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:49

lies schreef:
Barmat schreef:

Omdat het voor "ons" (klinkt ook weer zo banketstaaf, maar dan snap je wel wat ik bedoel) ook niet naar de zin wordt gemaakt snap je?

Het is het hele principe wat mij stoort - men bouwt een moskee en dat moet maar kunnen, men opent allerlei hallal winkels en dat moet maar kunnen, men komt naar NL toe en er wordt van alles voor de mensen geregeld etc etc etc.

Zoals ik in mn eerste post al zei: ik vind het gewoon "too much" Er is imo niets mis met je aan te passen aan het land waar je wilt wonen, niet alleen de lusten, maar ook de lasten. En als jij dan niet over het rente-verhaal kunt heenzetten, dan is dat jouw keuze. Dan koop je maar géén huis! Dan blijf je maar huren.

Maar ik krijg steeds meer het gevoel dat als de nieuwe nederlander iets wil, het gelijk geregeld wordt, terwijl de autochtone nederlander de hele bimbam aan regels en wetten moet volgen, of hij/zij het er mee eens is of niet.

Ik heb niets tegen allochtonen, maar ik verwacht van hen hetzelfde als ik van mijn autochtone medemens ook verwacht.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb.

Je hebt het wel duidelijk uitgelegd, maar ik ben het niet met je eens. Ik heb helemaal geen 'last' van de speciale voorzieningen (hoewel halal-winkels e.d. voor iedereen toegankelijk zijn) en vind ook niet dat dingen voor 'hen' beter of sneller geregeld worden.

Ik heb er ook niet echt "last" van als je dat zo wilt stellen, maar het stuit mij wel tegen de borst dat voor bepaalde bevolkingsgroepen diensten gratis zijn, terwijl als ik als NL-er, er gebruik van wil maken, ik moet betalen.

Dat is toch krom?

Maar nogmaals, dat is ook per gemeente verschillend natuurlijk, ik geef alleen weer zoals het "hier" gaat.

LiNdA1986

lies schreef:
LiNdA1986 schreef:
Tuurlijk jij geeft inderdaad jou mening en daar is niks mis mee, maar het gaat erom dat sommige mensen je gelijk persoonlijk gaan aanvallen of in het topic of per PB, sorry hoor maar dat vind ik gewoon niet normaal! En dat alleen maar omdat je je mening geeft over iets... en omdat hun een andere mening hebben en het dus niet met mij eens zijn gaan ze zo reageren...

Misschien moet je eens proberen je mening wat genuanceerder te verwoorden. Je mening komt helemaal niet over op deze manier. Ik lees je berichten wel, maar het enige wat ik er uit kan halen is dat jij een hekel aan 'hullie' hebt. Is dat je bedoeling?

Nee dat is zeker niet zo hoor!!! Er zijn zat goede, aardige mensen tussen!!!
Ik vind het gewoon raar dat er zoveel dingen moeten worden aangepast, dat is alles!

Shadow0

Barmat schreef:
Ik zeg ook niet dat deze hypotheek in strijd is met de wet, maar ik vraag mij dus echt af WAAROM dit nu weer zo nodig moet! Om er aan te verdienen? IS dat het enige?

Nou... als het om banken gaat, meestal wel. Da's ten slotte toch een beetje hun vakgebied, zeg maar.

Citaat:
Ik geloof ook niet dat een NL in het buitenland zoiets voor elkaar kan krijgen, of het nu een grote groep is of niet.

Natuurlijk wel. In elk westers land kun je een heel end komen met een goed businessplan. Als er een markt is dan maak je een kans.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:50

Whiz schreef:
Moniek schreef:
nou ik krijg er de sch... van.
Al die aanpassingen voor een ander geloof word er werkelijk waar niet goed van.
Een voorbeeld een paar jaar terug niel het suikerfeest tegelijk met sinterklaas op de school van een vriendinnetje van mijn dochter werd sinterklaas verzet voor dat suikerfeest!!!.
Dit om gezellig samen met zijn allen sinterklaas te kunnen vieren dan denk ik flikker toch op!!!
AL die veranderingen om in hun geloof tegenmoet te komen.
Dan draai ik de rollen eens om wat doen hun om rekening te houden met ons?
Doe dan ook gezellig mee en verdiep je in de kerst en sinterklaat etc etc.
Nee dat heb ik nog nooit gezien ze houden zich stok vast aan hun geloof en lopen met oog kleppen door en veel van ons zijn zo gek om daarin mee te gaan.
nou ik niet
Zal nu wel heel bokt over me heen krijgen.

Weer zo'n doos. ......

En jij hebt dat nog nooit gezien?? Dan moet je eens wat verder kijken dan dat je neus lang is. Ik vier nu nog met een grote vrienden groep sinterklaas. En de helft van hen is allochtoon! Mens als je echt wil weten hoe het werkt dan moet je die oogkleppen eens af doen..

Pardon!!!!

Beetje respect hebben voor elkaars mening mag hier ook wel.

Je heoft je mening niet zo op te dringen aan een ander omdat hun er anders over denken(waaronder ik)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:50

oo gaan we schelde omdat ik jou mening niet deel?
haha dat vind ik pas zielig.
en nee ik heb het nog nooooooooooit meegemaakt ik zie alleen dat er veranderingen worden gemaakt voor hun om het allemaal makkelijker te maken.
Terwijl ik zie dat er niks word gedaan om de problemen hier aan te pakken.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:51

Barmat; Dat heeft niet zoveel met allochtonen of autochtonen te maken maar meer met je financiele situatie. Een uitkeringsgerechtigde (allochtoon of autochtoon, soms niet eens zo rechtmatig trouwens Haha! ) heeft ook recht op vanalles. Gratis opleiding/omscholing, teruggave van gemeentebelastingen, bijzondere bijstand, etc.

Wat gaat het hier snel Clown

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:52

lies schreef:
Barmat; Dat heeft niet zoveel met allochtonen of autochtonen te maken maar meer met je financiele situatie. Een uitkeringsgerechtigde (allochtoon of autochtoon, soms niet eens zo rechtmatig trouwens Haha! ) heeft ook recht op vanalles. Gratis opleiding/omscholing, teruggave van gemeentebelastingen, bijzondere bijstand, etc.

Dat weet ik (ben jaaaaaren werkzaam geweest in de Sociale wereld zeg maar)
maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd maar eens daarmee ben Knipoog

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:53

lies schreef:

ben helemaal voor een gratis opleiding nederlands

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 13:54

mensen laten we dit topic leuk houden, ieder mag en meot een eigen mening hier kunnen uitdragen, dat is ook een vorm van respect Knipoog ookal deel je elkaars mening niet, blijf netjes naar elkaar, dan kunnen we dit topic voortzetten...anders komt er al snel weer een slotje en dat is niet de bedoeling Lachen

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:55

nee idd dat zal ik niet willen.
maar omdat ik het met heel veel dingen niet eens ben kan ik nog wel met respect worden aangesproken.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 13:55

Moniek schreef:

weet je wat dat kost? Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:55

Barmat schreef:
Dat weet ik (ben jaaaaaren werkzaam geweest in de Sociale wereld zeg maar)
maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd maar eens daarmee ben Knipoog

Als je dat weet is het niet zo netjes om te doen alsof het afhangt van iemands land van herkomst.

Daarbij zijn veel regelingen vziw inmiddels afgeschaft met de invoering van de nieuwe Wet Werk en Inkomen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:56

Moniek schreef:
en nee ik heb het nog nooooooooooit meegemaakt ik zie alleen dat er veranderingen worden gemaakt voor hun om het allemaal makkelijker te maken.

mijn mening op te dringen aan jou/?

En vertel dan eens... wat is mijn mening dan??/

Zesiram

Barmat schreef:
Een aantal zaken:

- Mogelijkheden om moskeeën te bouwen waardoor zij hun geloof kunnen blijven uitvoeren
Je bedoelt dat je wil dat de vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft....of wordt jij beperkt in het uitvoeren van jouw geloof...ik zie niet in welke voordelen zij krijgen boven ieder ander geloof hier in NL

- Mogelijkheden om hallal te slachten (in het bijzijn van een slager geloof ik, maar dat terzijde) terwijl dit in NL officieel niet mag (de manier van slachten bedoel ik dan)
Het is niet onwettig, er is een wet aangenomen waardoor het nu mag. Bovendien snap ik niet echt waarom jij hier 'last' van hebt, behalve dan als je je zorgen maakt over het dierenwelzijn, maar dan zijn er nog wel andere zaken. Maar op zich, kan ik je hierin nog wel in volgen..

- Kom bij een overheidsinstelling en er zijn altijd brochures in de "eigen taal" beschikbaar

Ik werk bij een overheidsinstelling, en veel brochures zijn inderdaad in meerdere talen verkrijgbaar. Ook in het Duits en Engels bij ons. Dat maakt het die mensen inderdaad makkelijker. O.k. daar heb je gelijk in, maar dan nog denk ik dat je dit alleen maar positief in kan zien, vanwege de tijd en dus geld dat dit scheelt voor de overheidsinstelling. Het maakt het voor een allochtoon inderdaad makkelijker om de taal niet te leren, daar heb je gelijk in.

Bovendien vind ik het onacceptabel als bepaalde cursussen en diensten gratis zijn, terwijl een ander er voor moet betalen.

Dat heeft wellicht meer met de inkomensgrens te maken? Waar ik werk tenminste wel...over andere gemeenten kan ik niet spreken, want daarvan ken ik de verordeningen natuurlijk niet.

Ik snap je punt nu beter ( behalve je eerste voorbeeld dan ), maar kom toch tot de conclusie dat ik het niet met je eens ben. Bedankt voor de uitleg!

Barmat

Moniek schreef:
lies schreef:

Dat zeker, lijkt mij voorwaarde voor het normaal kunnen functioneren binnen onze maatschappij!

Maar ik zal een voorbeeld geven waarom sommige dingen soms zo krom zijn:

Vanuit mijn werk wist ik dat er bij werkloze startende ondernemers genoeg subsidie te verkrijgen viel, dat men van alle kanten geholpen wordt. Prima, het vergroot de kans op een zelfstandig verkregen inkomen, dus ik juich het alleen maar toe.

Maar toen mijn vriend een bedrijf wilde starten, met een overigens zeer goed in elkaar gestoken business plan (banken juichten omdat het zo mooi en compleet was) werd gezegd dat verwacht werd dat we een kwart zelf in zouden leggen (ja, halloo!!! waarom denk je dat we bij de bank zitten?) en het was echt een verschrikkelijke wurg-lening!

Dat vind ik echt krom en niet eerlijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:57

Moniek schreef:
nee idd dat zal ik niet willen.
maar omdat ik het met heel veel dingen niet eens ben kan ik nog wel met respect worden aangesproken.

Misschien dat het had geholpen als je jouw eigen bericht ook wat respectvoller had gebracht? Ik zie daar een aantal minder beschaafde woorden in staan. (Ok, 1 is vervangen door "sch...." maar het idee is duidelijk)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:58

Moniek schreef:
haha dat vind ik pas zielig
.

Ja het zijn altijd dezelfde die dat op zo'n manier op lossen. Je moet er maar niet al te veel opletten...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:58

erleyne schreef:
Barmat schreef:
Een aantal zaken:

- Mogelijkheden om moskeeën te bouwen waardoor zij hun geloof kunnen blijven uitvoeren
Je bedoelt dat je wil dat de vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft....of wordt jij beperkt in het uitvoeren van jouw geloof...ik zie niet in welke voordelen zij krijgen boven ieder ander geloof hier in NL

- Mogelijkheden om hallal te slachten (in het bijzijn van een slager geloof ik, maar dat terzijde) terwijl dit in NL officieel niet mag (de manier van slachten bedoel ik dan)
Het is niet onwettig, er is een wet aangenomen waardoor het nu mag. Bovendien snap ik niet echt waarom jij hier 'last' van hebt, behalve dan als je je zorgen maakt over het dierenwelzijn, maar dan zijn er nog wel andere zaken. Maar op zich, kan ik je hierin nog wel in volgen..

- Kom bij een overheidsinstelling en er zijn altijd brochures in de "eigen taal" beschikbaar

Ik werk bij een overheidsinstelling, en veel brochures zijn inderdaad in meerdere talen verkrijgbaar. Ook in het Duits en Engels bij ons. Dat maakt het die mensen inderdaad makkelijker. O.k. daar heb je gelijk in, maar dan nog denk ik dat je dit alleen maar positief in kan zien, vanwege de tijd en dus geld dat dit scheelt voor de overheidsinstelling. Het maakt het voor een allochtoon inderdaad makkelijker om de taal niet te leren, daar heb je gelijk in.

Bovendien vind ik het onacceptabel als bepaalde cursussen en diensten gratis zijn, terwijl een ander er voor moet betalen.

Dat heeft wellicht meer met de inkomensgrens te maken? Waar ik werk tenminste wel...over andere gemeenten kan ik niet spreken, want daarvan ken ik de verordeningen natuurlijk niet.

Ik snap je punt nu beter ( behalve je eerste voorbeeld dan ), maar kom toch tot de conclusie dat ik het niet met je eens ben. Bedankt voor de uitleg!

tuurlijk, je mag het niet met mij eens zijn, daar zijn meningen voor Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:59

@Barmat: maar daaruit blijkt nergens dat dat afhing van het wel of niet allochtoon zijn van je vriend.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:00

erleyne schreef:
@Barmat: maar daaruit blijkt nergens dat dat afhing van het wel of niet allochtoon zijn van je vriend.

Nee, daar heb je gelijk in. Het gaat ook om autochtone NL-ers Knipoog
Misschien niet zo'n goed voorbeeld Cool

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:00

Whiz schreef:
Moniek schreef:

mijn mening op te dringen aan jou/?

En vertel dan eens... wat is mijn mening dan??/

Moet ik jou mening gaan vertellen?... weet je die zelf niet dan?
Ik hou er niet van als ik op zo'n manier word aangesproken door iemand.
Waarschijlijk vind jij alles wel best en kijk je er anders tegen aan dan dat ik doe.
Ik hou nu eenmaal niet van wat er hier in nederland gebeurt.
En ja ik heb er bijna dagelijks last van.
#x raden op wie ik ga stemmen dit jaar hihi

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:01

LiNdA1986 schreef:
Moniek schreef:
haha dat vind ik pas zielig
.

Ja het zijn altijd dezelfde die dat op zo'n manier op lossen. Je moet er maar niet al te veel opletten...

Moet jij nodig zeggen Linda.. Laat mij je even aan 1 van je eigen berichtjes herinneren.

''En toen botste er zo'n hoofddoek...(moslima) tegen mij aan en toen zij ze niet eens sorry.. ik schreeuwde tegen haar dat ze sorry moest zeggen en zij schreeuwt.. terug.. toen heeft mijn vriend haar een duw gegeven en viel ze op de grond..''

I rest my case!

LiNdA1986

klomp schreef:
mensen laten we dit topic leuk houden, ieder mag en meot een eigen mening hier kunnen uitdragen, dat is ook een vorm van respect Knipoog ookal deel je elkaars mening niet, blijf netjes naar elkaar, dan kunnen we dit topic voortzetten...anders komt er al snel weer een slotje en dat is niet de bedoeling Lachen

Precies, respecteer ieders mening... voor sommige is dat nogal moeilijk!! Zal leuk zijn als die ook eens normaal reageren...

manie

Whiz schreef:
Moniek schreef:
nou ik krijg er de sch... van.
Al die aanpassingen voor een ander geloof word er werkelijk waar niet goed van.
Een voorbeeld een paar jaar terug niel het suikerfeest tegelijk met sinterklaas op de school van een vriendinnetje van mijn dochter werd sinterklaas verzet voor dat suikerfeest!!!.
Dit om gezellig samen met zijn allen sinterklaas te kunnen vieren dan denk ik flikker toch op!!!
AL die veranderingen om in hun geloof tegenmoet te komen.
Dan draai ik de rollen eens om wat doen hun om rekening te houden met ons?
Doe dan ook gezellig mee en verdiep je in de kerst en sinterklaat etc etc.
Nee dat heb ik nog nooit gezien ze houden zich stok vast aan hun geloof en lopen met oog kleppen door en veel van ons zijn zo gek om daarin mee te gaan.
nou ik niet
Zal nu wel heel bokt over me heen krijgen.

Weer zo'n doos. ......

En jij hebt dat nog nooit gezien?? Dan moet je eens wat verder kijken dan dat je neus lang is. Ik vier nu nog met een grote vrienden groep sinterklaas. En de helft van hen is allochtoon! Mens als je echt wil weten hoe het werkt dan moet je die oogkleppen eens af doen..

Wie is hier nou een doos..... Rolleyes