Saddam krijgt doodstraf!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Saddam krijgt doodstraf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:53

Het word tijd dat onze premier eens vertrekt

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:53

joostvangestel schreef:
Mwah, Saddam krijgt de strop. doodstraf = doodstraf, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je een spuitje krijgt of het vuurpeloton of de strop. De strop is redelijk "humaan" mits goed uitgevoerd. Bij de val breekt meteen je nek, dus voel je er daarna niks meer van.

De keuze is alleen moeilijk: ik ben principieel tegen de doodstraf, die lost namelijk geen bal op. Bij zo'n beest als Saddam jeuken de vingers echter wel. Ik denk dat er beter een soort van alternatieve straf gedaan moet worden. Saddam heeft honderdduizenden slachtoffers op zijn geweten. Gezien zijn leeftijd moet hij nog blij zijn als hij nog 5000 dagen leeft. Voor de rest van zijn leven moet hij dan 20 nabestaanden per te woord staan, dan ziet hij ook eens wat hij heeft aangericht.

Ik geloof dat dat een heel passende straf zou zijn en meteen ook een manier voor de nabestaanden om eens oog in oog te staan met die misdadiger
.

Dat vind ik een beetje een enge gedachte....Ik denk ook dat de nabestaanden hem liever dood zien, dan levend, dus ik denk dat Saddam dan niet helemaal veilig zou zijn, tijdens zo'n ontmoeting... Haha!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:58

Om het irakees recht te vergelijken met westers recht is erg moeilijk, dus ook de straffen vergelijken is krom.
Wat ik bovenal een sterk punt vind is dat het dood door ophanging is geworden. Terwijl saddam zelf duidelijk is geweest en voor het vuurpeloton heeft gekozen omdat dat een gepaste straf is voor een militair. De galg is dus bovenal een belediging.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:59

Zep schreef:

Inderdaad.
"Een passende straf" - "Nederland is tegen de doodstraf"
Lekker geloofwaardig die man.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:11

Zep schreef:

Inderdaad!! Ik hoorde hem vanmorgen zijn eigen woorden nog eens 'uitleggen' (verdraaien) omdat iedereen niet goed luisterde.....

Ligt het dan niet aan de afzender of ligt dat aan mij Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:15

delerium schreef:
Om het irakees recht te vergelijken met westers recht is erg moeilijk, dus ook de straffen vergelijken is krom.
Wat ik bovenal een sterk punt vind is dat het dood door ophanging is geworden. Terwijl saddam zelf duidelijk is geweest en voor het vuurpeloton heeft gekozen omdat dat een gepaste straf is voor een militair. De galg is dus bovenal een belediging.

Het is erg jammer dat, mede "dankzij" de VS, er geen sluitend internationaal strafstelsel is voor dit soort zaken. We hebben intussen behoorlijk wat internationaal recht wat mensenrechten ed betreft, maar er is bijna geen goede manier om het ook daadwerkelijk te handhaven.

Dat komt er wel, maar dat is een proces dat nog jaren duurt. Als je bedenkt dat men er een flink aantal eeuwen over gedaan heeft om tot het systeem van parlementaire democratie te komen met een bijbehorend rechtstelsel, en het internationale recht eigenlijk pas in de afgelopen eeuw op gang is gekomen, dan hebben we nog even.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:16

Zal nietgebeuren hoor, daarvoor zijn de VS te oppermachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:19

delerium schreef:
Zal nietgebeuren hoor, daarvoor zijn de VS te oppermachtig.

Nee hoor, want ook in de VS zijn er een hoop stemmen die wel deze kant uit wijzen, dus dat komt er heus een keertje van.

Daarnaast is het historisch gezien niet ondenkbaar dat de "oppermacht" van de VS ook weer gaat afnemen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:06

en dat geeft de burger dan weer moed Lachen

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:18

missmiekie schreef:
Er worden tegenwoordig nog 10-tallen mensen veroordeeld tot de doodstraf, in Irak, maar nu het opeens om Saddam Hussein gaat, gaat de EU zich ermee bemoeien, waar is de EU al die tijd bij andere(misschien zijn dat WEL onschuldige)mensen geweest??

Wat 'n onzin. Er zijn sinds dag en dauw groeperingen als Amnesty Int., mensenrechtenactivisten actie aan het voeren. Dat het niet veel uithaalt is wat anders...

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:35

precies de juiste dood voor deze kl**tzak!! Haha!

puck81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:36

Misschien had JP het nooit mogen zeggen maar ik denk dat er genoeg mensen met hem meedenken en het ook de enige straf vinden voor zo iemand.

Voor mij part is het 'opgeruimd staat netjes'. Zo'n kerel kost anders alleen maar geld, misschien ontsnapt hij wel of heeft hij nog ergens contacten.

Normaal ben ik niet zo uitgesproken maar bij Sadam is er GEEN twijfelen mogelijk wat betreft de schuldvraag.

Dus bye bye met die kerel!

Een goede optie zoals iemand schreef: Vierdelen.......

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:40

puck81 schreef:
Een goede optie zoals iemand schreef: Vierdelen.......

Je bent geen haar beter als je dergelijke praktijken iemand toewenst..
Terug naar de middeleeuwen, hoera Scheve mond

puck81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:51

Voor sommige mensen hoef je niet meer waardig te denken in mijn ogen! Ik ben niet voor doodstraf maar bij sadam is er GEEN twijfel of hij schuldig is en wat hij anderen aangedaan heeft....daar kom je met welke straf dan ook niet aan voor hem. Dus hoe erger hoe beter!

Ik ben er ook van overtuigd dat mensen mogen bewijzen dat ze veranderen en een tweede zo niet derde kans verdienen. Maar deze kerel echt NIET en idem dito voor mister bin laden.

Dat iemand nog waardig kan denken to deze gasten snap ik niet en ook niet dat men 'medelijden' heeft. En aangezien irak nog doorstraf toestaat mogen ze er ook goed gebruik van maken tegen hem!

De Amerikaanse perikelen vind ik veel schokkender en aandacht moeten hebben. Gezien daar WEL onschuldige mensen omdat ze bijv zwart zijn de doodstraf krijgen!!!!!

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:57

Zelf ben ik tegen elke form doodstraf dan ook. Ik vind de doodstraf gewoon gruwelijk, men verlaagd zich dan toch tot het zelfde niveau dan de mensen die de doodstaf krijgen. dus dan ben je niets beter dan degene die de straf krijgt.

Wat Saddam heeft gedaan is natuurlijk met geen pen te beschrijven zo gruwelijk. Zo komt hij er idd nog relatief makkelijk af. Had hem liever opgesloten in een gevangenis gezien.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:03

Opgeloten in een gevangenis en dan? Clown

Denk dat hij lekker liever in een gevangenisje zit dan dood moet.

Nee hoor terecht die doodstraf !!!!

Je moet je es inleven in alle irakezen die dierbaren zijn verloren.

Je zou em hier maar tegenkomen. Nagelbijten / Gniffelen

Lekker in mootjes hakken en dood laten gaan Vork

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:37

puck81 schreef:
Voor sommige mensen hoef je niet meer waardig te denken in mijn ogen! Ik ben niet voor doodstraf maar bij sadam is er GEEN twijfel of hij schuldig is en wat hij anderen aangedaan heeft....daar kom je met welke straf dan ook niet aan voor hem. Dus hoe erger hoe beter!

Ik ben er ook van overtuigd dat mensen mogen bewijzen dat ze veranderen en een tweede zo niet derde kans verdienen. Maar deze kerel echt NIET en idem dito voor mister bin laden.

Dat iemand nog waardig kan denken to deze gasten snap ik niet en ook niet dat men 'medelijden' heeft. En aangezien irak nog doorstraf toestaat mogen ze er ook goed gebruik van maken tegen hem!

De Amerikaanse perikelen vind ik veel schokkender en aandacht moeten hebben. Gezien daar WEL onschuldige mensen omdat ze bijv zwart zijn de doodstraf krijgen!!!!!

Ik heb geen respect voor Saddam Hoessein en ook geen medelijden. Ik vind het barbaars om iemand te vierendelen, ongeacht wie dat is.
Ook hoeft hij van mij geen tweede kans te krijgen, ik wil gewoon dat deze man gestraft wordt. Iemand vermoorden heeft niets met straffen te maken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:40

Lies, ik ben het volledig met je eens. Ik ben totaal tegen de doodstraf, om twee hele simpele redenen ( vind ik dan ). Ten eerste heeft geen enkel mens het recht over leven of dood van een ander te beslissen. Ten tweede vind ik de doodstraf een veel te makkelijke straf. Daarmee is het klaar. Levenslang in de gevangenis vind ik een veel zwaardere straf...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:43

Ik ben het ook met lies eens. Ik geloof niet in leven na de dood en als je dood bent, ben je in mijn ogen van het gezeur af. De straf is pijnlijker en langer als we het over levenslange opsluiting hebben. Overigens vind ik ook dat als wij het zelfde doen als hij... moorden.. zijn wij ook net zo barbaars als hij is/was.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:52

lies schreef:
Iemand vermoorden heeft niets met straffen te maken.

eh.... wil niet lastig doen hoor.... maar in Irak wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:54

Paraat schreef:
Premier Balkenende vindt het doodvonnis dat over Saddam Hussein is uitgesproken "een oordeel dat past bij het schrikbewind"
(...)
Balkenende voegde eraan toe dat Nederland tegen de doodstraf is. ,,De doodstraf hoort eigenlijk niet.''

Dames ende heren, ons aller premier spreekt zichzelf tegen. Het hoort niet, maar mag wel? Het wordt toch echt tijd om gauw al dat verstand uit het achterwek te graaien en af te vragen wat goedkeuring voor de doodstraf nog in de westerse wereld doet.
En nog belangrijker, maak van Saddam geen martelaar maar een bajesklant voor de rest van zijn leven (met praatgroepen, verplichte begeleiding mbt. zijn bewind en alle dwangverpleging voor handen).

Eeeeeeeehm, hoezo spreekt Balkenende zichzelf tegen dan? Hij geeft toch alleen maar aan dat de doodstraf past bij het schrikbewind dat gevoerd word? Hij zegt toch nergens dat hij het eens is met de doodstraf?? Of mis ik nu iets?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:02

Sjonge, Balkenende door de bocht
EIGENLIJK mag de doodstraf natuurlijk niet, maar voor Saddam maken we een uitzondering! Want die is ECHT slecht..!

En dan de leider van de christen-democraten zijn, oeioeioei...

De eerstvolgende keer als er daar weer iemand ter dood veroordeeld wordt, staan wij allemaal weer op onze achterste poten, Balkenende incluis, omdat dat toch eigenlijk niet mag eigenlijk... Dan zeggen ze in het betreffende land toch; " jaaa hallo, deze is OOK erg slecht en heeft OOK hele erge dingen gedaan, en bij Saddam mocht het toch ook!"

Bovendien, als hij dood is is hij weg, ik vind dat ze hem in een cel moeten houden zodat er nog lang over gesproken kan worden en hij als voorbeeld kan worden gesteld.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:14

Ariebombarie schreef:
lies schreef:
Iemand vermoorden heeft niets met straffen te maken.

eh.... wil niet lastig doen hoor.... maar in Irak wel....

Verward Nou en? Dat heeft toch niets met mijn mening te maken?
Edit; daarbij is in Nederland de doodstraf allang afgeschaft. Hoe kan Balkenende dan zeggen dat het een gepaste straf is?

puck81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:16

Gepaste straf voor een veroordeelde in irak??? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:16

Vind zijn uitspraak gewoon te gek voor woorden.

Als je een besluit maakt om tegen de doodstraf te zijn, dan moet je je eraan houden, wat iemand ook heeft gedaan. Levenslang opsluiten die man ( zo lang zal dat niet meer duren, gezien zijn gezondheid)