Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:Mwah, Saddam krijgt de strop. doodstraf = doodstraf, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je een spuitje krijgt of het vuurpeloton of de strop. De strop is redelijk "humaan" mits goed uitgevoerd. Bij de val breekt meteen je nek, dus voel je er daarna niks meer van.
De keuze is alleen moeilijk: ik ben principieel tegen de doodstraf, die lost namelijk geen bal op. Bij zo'n beest als Saddam jeuken de vingers echter wel. Ik denk dat er beter een soort van alternatieve straf gedaan moet worden. Saddam heeft honderdduizenden slachtoffers op zijn geweten. Gezien zijn leeftijd moet hij nog blij zijn als hij nog 5000 dagen leeft. Voor de rest van zijn leven moet hij dan 20 nabestaanden per te woord staan, dan ziet hij ook eens wat hij heeft aangericht.
Ik geloof dat dat een heel passende straf zou zijn en meteen ook een manier voor de nabestaanden om eens oog in oog te staan met die misdadiger.
Zep schreef:Het word tijd dat onze premier eens vertrekt
Zep schreef:Het word tijd dat onze premier eens vertrekt
delerium schreef:Om het irakees recht te vergelijken met westers recht is erg moeilijk, dus ook de straffen vergelijken is krom.
Wat ik bovenal een sterk punt vind is dat het dood door ophanging is geworden. Terwijl saddam zelf duidelijk is geweest en voor het vuurpeloton heeft gekozen omdat dat een gepaste straf is voor een militair. De galg is dus bovenal een belediging.
delerium schreef:Zal nietgebeuren hoor, daarvoor zijn de VS te oppermachtig.
missmiekie schreef:Er worden tegenwoordig nog 10-tallen mensen veroordeeld tot de doodstraf, in Irak, maar nu het opeens om Saddam Hussein gaat, gaat de EU zich ermee bemoeien, waar is de EU al die tijd bij andere(misschien zijn dat WEL onschuldige)mensen geweest??
puck81 schreef:Een goede optie zoals iemand schreef: Vierdelen.......
puck81 schreef:Voor sommige mensen hoef je niet meer waardig te denken in mijn ogen! Ik ben niet voor doodstraf maar bij sadam is er GEEN twijfel of hij schuldig is en wat hij anderen aangedaan heeft....daar kom je met welke straf dan ook niet aan voor hem. Dus hoe erger hoe beter!
Ik ben er ook van overtuigd dat mensen mogen bewijzen dat ze veranderen en een tweede zo niet derde kans verdienen. Maar deze kerel echt NIET en idem dito voor mister bin laden.
Dat iemand nog waardig kan denken to deze gasten snap ik niet en ook niet dat men 'medelijden' heeft. En aangezien irak nog doorstraf toestaat mogen ze er ook goed gebruik van maken tegen hem!
De Amerikaanse perikelen vind ik veel schokkender en aandacht moeten hebben. Gezien daar WEL onschuldige mensen omdat ze bijv zwart zijn de doodstraf krijgen!!!!!
lies schreef:Iemand vermoorden heeft niets met straffen te maken.
Paraat schreef:Premier Balkenende vindt het doodvonnis dat over Saddam Hussein is uitgesproken "een oordeel dat past bij het schrikbewind"
(...)
Balkenende voegde eraan toe dat Nederland tegen de doodstraf is. ,,De doodstraf hoort eigenlijk niet.''
Dames ende heren, ons aller premier spreekt zichzelf tegen. Het hoort niet, maar mag wel? Het wordt toch echt tijd om gauw al dat verstand uit het achterwek te graaien en af te vragen wat goedkeuring voor de doodstraf nog in de westerse wereld doet.
En nog belangrijker, maak van Saddam geen martelaar maar een bajesklant voor de rest van zijn leven (met praatgroepen, verplichte begeleiding mbt. zijn bewind en alle dwangverpleging voor handen).
Ariebombarie schreef:lies schreef:Iemand vermoorden heeft niets met straffen te maken.
eh.... wil niet lastig doen hoor.... maar in Irak wel....