
De rest van mijn argumenten kun je vast nog wel ergens terugvinden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hurrycane schreef:Ben ik met je eens Shadow.
Net als dat ik vind dat er geen moslimscholen moeten komen.
Dat vind ik niet omdat ik vind dat die mensen niet evengoed als christelijken of katholieken recht hebben op een school met een eigen geloofsachtergrond maar simpelweg omdat het een goede intergratie tegengaat. Ben er meer voor dat op alle scholen (openbaar, christelijk, katholiek etc.) naast de eigen godsdienst (of geen godsdienst) ook wat aandacht word besteed aan andere geloven.
ShirleyA schreef:ladylay schreef:ieder zo zijn mening erover
en sturen op school je kind, doen ze toch....helaas, maarjah...inprenten
Snap niets van jouw laatste zin....... Het is niet echt goed NL, (misschien te laat naar school gegaan, grapje)
Adriana schreef:Mooi, ik zoek nog een eindproject HBO Pedagogiek. Suggesties?
Stuur een pb
Ontopic; Ik vindt het onverantwoordelijk.
En ik wil ook iets toevoegen, mogen kinderen nog wel spelen zoals 10 - 20 jaar terug? Met kapotte vieze kleren thuiskomen van legertje spelen etc.? Of worden ze dan als ADHD bestempeld en de nette kleren weer aangetrokken.
Anne_GTI schreef:Mwah, ik zal wel een onverantwoorde moeder zijn die ernstig aan bijscholing toe is. Mijn kinderen gaan gewoon op hun vierde pas naar school, en dan eerst nog alleen halve dagen ook. (omdat ze het anders niet volhouden) Tot haar vierde heeft Jennifer geen creche of peuterspeelzaal van binnen gezien. Samen spelen leerde ze wel tijdens het wekelijkse babyzwemmen en spelen in het zwembad en 1 morgen per week samen met een buurmeisje spelen. (afwisselend bij mij of bij buurmeisje thuis ivm werk van moeders)
En ze komt idd vaak onder de schrammen en modder thuis waarbij de kleren rechtstreeks de wasmachine in kunnen, ze crosst met haar pony door de bak, klimt in bomen, maakt hutten, speelt met honden en katten, wil een tunnel graven naar China vanuit de tuin, heeft een erg ruime fantasie en kletst je de bloaren in de oaren. Dialect en ABN worden moeiteloos gescheiden en ze begrijpt beide en gooit ze niet door elkaar.
Mijn jongste dochter (van 3) gaat haar zuster al aardig achterna. Ik vind het prima. En ons wekelijkse uitstapje tijdens schooltijd van haar zus met de pony door het bos laat ik me door Balkenende ook zeker niet afpakken; da's quality time tussen moeder en dochter. Daar heeft hij niks over te vertellen. Ze zal trouwens voor een taaltest bij een wildvreemde niet slagen denk ik; dan doet ze gewoon de mond niet open. Lekkere eigenwijze peuter dus.
ladylay schreef:idd beetje kromme zin![]()
op school sturen ze toch je kind een richting op, met gedrag e.d.
hoe de 'wereld' er over denkt, hoe die school er over denkt....
inprenten noem ik dat een beetje
Anne_GTI schreef:Mwah, ik zal wel een onverantwoorde moeder zijn die ernstig aan bijscholing toe is. Mijn kinderen gaan gewoon op hun vierde pas naar school, en dan eerst nog alleen halve dagen ook. (omdat ze het anders niet volhouden) Tot haar vierde heeft Jennifer geen creche of peuterspeelzaal van binnen gezien. Samen spelen leerde ze wel tijdens het wekelijkse babyzwemmen en spelen in het zwembad en 1 morgen per week samen met een buurmeisje spelen. (afwisselend bij mij of bij buurmeisje thuis ivm werk van moeders)
En ze komt idd vaak onder de schrammen en modder thuis waarbij de kleren rechtstreeks de wasmachine in kunnen, ze crosst met haar pony door de bak, klimt in bomen, maakt hutten, speelt met honden en katten, wil een tunnel graven naar China vanuit de tuin, heeft een erg ruime fantasie en kletst je de bloaren in de oaren. Dialect en ABN worden moeiteloos gescheiden en ze begrijpt beide en gooit ze niet door elkaar.
Mijn jongste dochter (van 3) gaat haar zuster al aardig achterna. Ik vind het prima. En ons wekelijkse uitstapje tijdens schooltijd van haar zus met de pony door het bos laat ik me door Balkenende ook zeker niet afpakken; da's quality time tussen moeder en dochter. Daar heeft hij niks over te vertellen. Ze zal trouwens voor een taaltest bij een wildvreemde niet slagen denk ik; dan doet ze gewoon de mond niet open. Lekkere eigenwijze peuter dus.
Nadya schreef:Ik moet wel een beetje lachen om dit topic. Er is 1 iemand die toevallig een kind heeft, die vrij snel is, afwisseling nodig heeft (denk ik?) en blijkbaar ook heel veel energie heeft. Feit is dat de meeste kinderen van 3 nog niet de energie hebben om hele dagen op school te zitten. Speelplicht of niet, je kunt je kind thuis alle stabiliteit en rust geven en ook stimuleren om op sociaal en taalkundig vlak zich goed te ontwikkelen. Als je daar als ouders goed mee omgaat, heb je daar echt geen school of andere instantie voor nodig. Ik ben meer een voorstander van het goed begeleiden van kinderen op de basisschool, beter kijken naar individuele gevallen en daarop inspringen. Laat de overheid daar maar eens extra geld voor vrijmaken, want juist in de periode 6-12 kan al een hoop fout gaan. Helaas is de begeleiding op de meeste scholen meer gericht op het 'gemiddelde' kind, waardoor vooruitlopende - of achterlopende kinderen de dupe worden.
Kleine kinderen zijn heel flexibel in het leren van talen. Bij kinderen die tweetalig opgevoed worden gaat de talenkennis altijd iets langzamer. Dat is heel normaal. Buiten het feit dat ik kinderpsychologie studeer, ken ik in het dagelijks leven ook een aantal 'gemengde' vriendenstellen met kinderen die dus tweetalig opgevoed worden (zowel in NL als in het buitenland). Bij al die kinderen zie je dat ze heel goed twee talen kunnen oppakken, maar dat de ontwikkeling iets langzamer gaat, dan bij een eentalig kind. Lijkt me dus heel normaal. Dan heb ik het niet over allochtone kinderen, waar ze voornamelijk een vreemde taal thuis spreken. Ik denk dat het in die gevallen vooral bij de ouders ligt en dat school op 3-jarige leeftijd niet de juiste oplossing is.
Vergeet niet dat alle kinderen leergierig zijn, het is maar of je het stimuleert of ze genoeg zelfvertrouwen hebben. Maar leergierig zijn, zit in elk (gezond) kind.
Mijn dochter is heel slim, erg beweeglijk, supernieuwsgierig en leergierig. Maar ze is ook heel gevoelig en snel moe. Ze heeft naast afwisseling in bezigheden en het zien van andere kinderen, ook enorm haar rust en slaap nodig om weer bij te tanken. Alleen al daarom gaat ze voor haar 4de niet naar school.
Nadya schreef:Nee, ShirleyA, natuurlijk ken ik jouw kind niet, dat klopt. Zo bedoelde ik het ook niet, hoor. Maar je schreef wel ergens dat hij 'slim' is, 'snel leert' etc. Dat het goed voor hem zou zijn geweest om wel vroeger naar school te hebben gekund. Toch? In elk geval zette ik daarom ook tussen aanhalingstekens dit; (denk ik?) , omdat ik jouw kind natuurlijk niet ken.
Jij komt in elk geval op me over als iemand die duidelijk voorstander is van dit voorstel. Ik ben dat dus absoluut niet. En de redenen heb ik nu wel duidelijk gegeven, lijkt me. Ieder zijn ding. Ik moet nog maar zien of het allemaal zo gaat gebeuren, volgens Balkenende. Hoe dan ook, mijn meissie blijft lekker thuis. En als ze 4 is mag ze lekker naar school en hopelijk ook naar de school waar we haar het liefste op zien (wachtlijst). Dus ik bedoel maar.......