Halal vlees bij AH, protesteer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Halal vlees bij AH, PROTESTEER!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:40

annepanne schreef:
Het bovenste deel van mijn post is nog een antwoord op Myfairytale, maar kwam er niet tussen...

Is idd wel belangrijk dat goed opgeleide slachters het werk doen, dat ben ik zeker met je eens!
Dat voorkomt weer gestuntel.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:41

Myfairytale schreef:
Oei, ben heel erg blij dat ik dat niet gezien heb!!

Het dier stond gewoon rustig in een soort van opvoelbox die kantelde, maargoed, het zag er wel best lomp uit.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:41

nee ik ook niet. maar mijn doktor zei dat ik gezonder was dan menig vleeseter. ik eet heel veel noten. das heel gezond zitten de zelfde vitamines in als vlees. was dat nou vitamine k of d of ? ik weet het niet meer. zolaat op de avond werkt mijn verstand niet(ligt al een uurtje te pitten) en mijn nicotinegebrek helpt ook niet echt.

er was ook nog iets anders dat heel goed is voor nietvlees eters maar ook dat weet ik niet meer. hum..

slachtafval in nl gaat lekker naar de varkensvoerfabriek. jammie

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:42

indd! en het hoort ook zo toch! vooral met het halal slachten moet het ook volgens de Koran. Als een of andere onbenul met een mes gaat snijden, kanje dr donder op zeggen dat het 3 x duurt voordat jan banketstaaf de goede plek doorsnijd.

Myfairytale

Misselijk Als ik er alleen al over nadenk... (wat betreft verhaal dioxide)
Maar goed, ik geloof dat ik me maar even terug ga trekken, wordt er niet zo lekker van... Bloos
En ik moet er morgen/vandaag ook om 06.15 uur weer uit...
Trusten!
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 24-10-06 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dioxide

paardje2005 schreef:
er was ook nog iets anders dat heel goed is voor nietvlees eters maar ook dat weet ik niet meer. hum..

Eiwitten Knipoog Lang leve de sojabonen die zorgen voor (overigens vet lekkere) vleesvervangers!
Enneuh, wat denk je van lijm? Allemaal gemalen botjes hoor..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:43

paardje2005 schreef:

omg ranzig, dan krijgen we het toch via een omweg binnen Clown

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:43

Ligt er denk ik aan. Je hebt speciale slachtdagen (sorry ben niet goed op de hoogte hoe de dagen heetten etc) en dan komen ze allemaal met hun eigen schaap en nemen het vlees dan direct weer mee. Misschien lijkt het voor ons ook dat het heel druk is maar vinden ze het zelf normaal?
Door het jaar heen eten ze natuurlijk ook halal vlees, zal er dan wel rustiger aan toe gaan.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:44

paardje2005 schreef:

Wat denk je dat onze honden en katten eten?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:44

Rookworst, pate (ruikt vaak precies als een ranzig blik Whiskas!!)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:45

annepanne schreef:
Ligt er denk ik aan. Je hebt speciale slachtdagen (sorry ben niet goed op de hoogte hoe de dagen heetten etc) en dan komen ze allemaal met hun eigen schaap en nemen het vlees dan direct weer mee. Misschien lijkt het voor ons ook dat het heel druk is maar vinden ze het zelf normaal?
Door het jaar heen eten ze natuurlijk ook halal vlees, zal er dan wel rustiger aan toe gaan.

Nou mijn vriend zijn gezin en andere vrienden van mij, kiezen gewoon een geit/schaap uit op lokatie.

'ja die daar graag' Vork

De rest van het jaar kiezen ze niks zelf uit, dan gaan ze gewoon naar een halal slager en kopen vlees.
Mijn vriend zei ook al, denk niet dat halal vlees bij de supermarkt een succes word. Moslims willen toch echt zekerheid dat het GOED geslacht is. Die gaan eerder naar hun vertrouwde slager.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:47

[quote="Dioxide"]
Hmm, ik heb het vanavond op Radar gezien en eet er echt geen biefstukje meer of minder om hoor Wat een gezever van die Pvdd toch weer, een van de grootste onzinpartijeen ooit. En ja, ik ben een enorme dierliefhebber, maar een BN'er partij die alleen dingen over dieren weet hoort niet in de tweede kamer thuis.

aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant. als zij een zetel winnen, kunnen ze alles op alles zetten om wedsveranderingen omtrent dieren op gang te zetten. dus misschien kunnen de straffen op dierenmishandeling of nutteloos slachten van dierentuin dieren aangepakt worden.

als ze in de 1e kamer eindigen mogen ze geen wetsveranderingvoorstellen indienen. alleen afkeuren en goedkeuren.

ze willen de manier waarop de koeien en andere dieren voor 'nederlandse'cosumptie worden gehouden aan gaan pakken. en daar ben ik het helemaal mee eens. dat maakt de manier waarop ze geslacht worden al een stukje fijner.

ben het met je eens dat deze partij niet nederland moet regeren dat komt niet goed. straks word balkebende vervangen door bertha128. lijkt mij niet de bedoeling.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:48

Het is wel grappig om bij het uitzoeken te zijn (aldus mijn zus) omdat er op hele andere dingen gelet wordt dan wij zouden doen! Een goed dik schaap (kiezen wij niet zo snel, veel te vet) en dat soort dingen!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:50

Haha nou ik zou niet meegaan denk ik Nagelbijten / Gniffelen Lust dat vlees ook niet Tong uitsteken Is je zus samen met een moslim?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:51

annepanne schreef:
paardje2005 schreef:

Wat denk je dat onze honden en katten eten?

beest word geslacht, wat niet voor menselijke produktie gebruikt kan worden gaat naar de brokjesfabriek wat ze daar niet kunnen gebruiken(ogen enz, staartwortels enz) gaat naar de varkensfabriek. heb bij garnalenfabriek gewerkt en daar ging al het restafval naar de varkensfabriek en heb ookbij koekjesfabriek gewerkt ging ook allemaal naar de varkensfabriek. behalve de kokoskransen met chocola (das dan weer jammer he).

dus varkens eten ook varkensafval. best zielig eigenlijk

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:52

arme beestjes eten hun eigen soort op... Boos! walgelijk eigelijk.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:52

Tja het zijn kanibalen als het ze uitkomt, varkens eten echt gewoon alles!

@princess_ : nee mijn zus liep stage bij een schapenboer!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:53

Er komt weer een boel onzin voorbij in dit topic.

Lijm van gemalen botjes? Dacht het maar niet. En slachtafval naar de varkensvoerfabriek klopt ook niet. Slachtafval gaat in die overheerlijke bakjes met kattevoer. Vlees kopen bij AH is sowieso niet echt slim, maar daar ga ik geen boekje over open doen.
Als je een echt lekker stukje vlees op je bord wilt moet je samen met een paar mensen een mooie blonde koe van een jaar of 2 bij een boer uit de wei kopen en deze door een goeie slager laten slachten. Dan heb je pas een echt lekker stukje vlees op je bord wat gegarandeerd vers is en niet al maanden onderweg is en in vele vrieshuizen opgeslagen heeft gelegen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:54

die beesten vreten echt alles. maar goed dat ze niet weten wat. het is dat ik uberhaupt geen vlees eet anders was ik spontaan gestopt met varkens eten. echt ranzig

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:55

paardje2005 schreef:
aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant. als zij een zetel winnen, kunnen ze alles op alles zetten om wedsveranderingen omtrent dieren op gang te zetten. dus misschien kunnen de straffen op dierenmishandeling of nutteloos slachten van dierentuin dieren aangepakt worden.

als ze in de 1e kamer eindigen mogen ze geen wetsveranderingvoorstellen indienen. alleen afkeuren en goedkeuren.

ze willen de manier waarop de koeien en andere dieren voor 'nederlandse'cosumptie worden gehouden aan gaan pakken. en daar ben ik het helemaal mee eens. dat maakt de manier waarop ze geslacht worden al een stukje fijner.

ben het met je eens dat deze partij niet nederland moet regeren dat komt niet goed. straks word balkebende vervangen door bertha128. lijkt mij niet de bedoeling.

En jij denkt echt dat daar enorm veel steun voor is binnen de kamer? Dan hadden ze dat allang allemaal zelf bedacht en goedgekeurd. En bio-industrie kan je toch niet verbannen zolang wij met weetikhoeveel-miljard op deze aarde leven, de vraag naar vlees is gewoon te groot om dat te kunnen benatwoorden via diervriendelijkere houdwijzen zoals scharrel of biologisch.

Gewoon zelf opletten wat voor vlees je koopt, en wat zelf jouw keuzes zijn kom je verder mee dan een Pvdd die een wet probeert door te voeren en hard uitgelachen wordt. Als we allemaal massaal scharrel/biologisch gaan eten dan hebben die markten de kans om te gaan groeien en de biobedrijven te "verbannen".. Ver gezocht, maar met alleen een wet kom je er niet.

@Anne_GTI: Mij is altijd uitgelegd dat er in bepaalde soorten lijm dus gemalen botjes (gelatineachtig gedoe) zit.. Als het niet zo is, sorry! Mijn fout Bloos

_Ananas_

Je eigen vlees kan je bovendien het beste verteren vanwege de passende aminozuren Vork Dus kannibalisme is zo dom nog niet! Wel rottig...

@naamgenoot: en daar ben ik het nou weer mee eens! AH verkoopt veel troep! Daar zijn wel vaker reportages over geweest!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Een varken lijkt veel op een mens; allebei omnivoren. Knipoog

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:57

Anne_GTI schreef:
Er komt weer een boel onzin voorbij in dit topic.

Lijm van gemalen botjes? Dacht het maar niet. En slachtafval naar de varkensvoerfabriek klopt ook niet. Slachtafval gaat in die overheerlijke bakjes met kattevoer. Vlees kopen bij AH is sowieso niet echt slim, maar daar ga ik geen boekje over open doen.
Als je een echt lekker stukje vlees op je bord wilt moet je samen met een paar mensen een mooie blonde koe van een jaar of 2 bij een boer uit de wei kopen en deze door een goeie slager laten slachten. Dan heb je pas een echt lekker stukje vlees op je bord wat gegarandeerd vers is en niet al maanden onderweg is en in vele vrieshuizen opgeslagen heeft gelegen.

ja lekker vers van de pers.
maar het is wel waar. wat niet gebruikt (mag) worden voor katten/honden voer gaat wel naar de varkensfabriek. daar word het allemaal gemalen gedroogd en brokjes van gemaakt. heb keer mat chaffeur staan praten die al het (eetbaar)restafval kwam halen. die vertelde dat.

motto van varkens: wat niet weet wat niet deert, gewoon opeten Haha!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:58

Wij eten ook alles, mooie verpakking eromheen en voila!! Volgens mij wil ik echt niet weten wat we precies binnenkrijgen allemaal! Weet je dat veel slachtkippen ingespoten worden met varkenshormonen (of ben ik nu blond dat ik dat nooit geweten heb!) dan groeien ze lekker hard!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 01:00

Dioxide schreef:
paardje2005 schreef:

En jij denkt echt dat daar enorm veel steun voor is binnen de kamer? Dan hadden ze dat allang allemaal zelf bedacht en goedgekeurd. En bio-industrie kan je toch niet verbannen zolang wij met weetikhoeveel-miljard op deze aarde leven, de vraag naar vlees is gewoon te groot om dat te kunnen benatwoorden via diervriendelijkere houdwijzen zoals scharrel of biologisch.

Gewoon zelf opletten wat voor vlees je koopt, en wat zelf jouw keuzes zijn kom je verder mee dan een Pvdd die een wet probeert door te voeren en hard uitgelachen wordt. Als we allemaal massaal scharrel/biologisch gaan eten dan hebben die markten de kans om te gaan groeien en de biobedrijven te "verbannen".. Ver gezocht, maar met alleen een wet kom je er niet.

@Anne_GTI: Mij is altijd uitgelegd dat er in bepaalde soorten lijm dus gemalen botjes (gelatineachtig gedoe) zit.. Als het niet zo is, sorry! Mijn fout Bloos

ze moeten wel luisteren naar wat ze zeggen. ze hebben het recht hun zegje te doen. voor dat deze partij kwam sloot iedereen zijn ogen ervoor en was er niemand zo dapper om zijn poot uit te steken naar de dieren. als deze partij flink de rest de waarheid onder de neus drukt en ze wijst op de feiten en daarbij de meest ranzige beelden laat zien,moeten ze wel een keer de ogen openen en niet langer alles door de vingers zien. als we bij nederland beginnen zijn we al een hele stap in de goede richting. misschien loopt het uit op niets, maar je weet het niet zo lang je het niet probeerd!!!!!!!!!!!