Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

elle01

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:24

Ik stem op de SP..

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:26

ik weet het nog steeds niet, mag dit jaar dan ook voor het eerst stamen, maar wat ? ik heb het eigenlijk nog neit gevolgd Nagelbijten / Gniffelen ga als het zo ver is me er nog wel even in verdiepen Ja

Puce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:29

Nadya schreef:
SP of op de partij voor de dieren.
Kwam ook uit mijn testje op de stemwijzer, maar dat had ik ook wel verwacht.

Dit kwam er bij mij op Stemwijzer ook uit.... bij Kieskompas kwam ik uit op de PvdA Verward Gestoord Misselijk daar snap ik dus echt niks van. Er zit toch wel een groot verschil tussen de standpunten van de SP/Partij voor de dieren en de PvdA.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:05

Germatje schreef:
Dorée schreef:
Ik ben het echt helemaal eens met uitspraken van o.a. [***] en Machie.
Het is zo ideologisch om te denken dat iedereen maar gelijk is en moet zijn. Ik vind het ook meer dan terecht dat mensen die er hard voor werken ook meer geld hebben dan iemand anders. In de meeste gevallen komt dat geld er niet zomaar namelijk! Bovendien betalen zij al evenredig veel belasting.
En de Partij voor de Dieren? Laat me niet lachen, er moet heel wat meer bestuurd worden in Nederland dan alleen op de dieren te letten. Heel erg dom en naief om op zo'n partij te stemmen.

Ik twijfel tussen VVD en CDA.

Helemaal mee eens. Grotendeels de hard werkende mensen zien dat in, die krijgen hun eigen zuurverdiende geld binnen en zitten niet te wachten op meer betalen aan belastingen en hun eigen aow enz. Helaas ziet een gros van de studenten dat nog niet in omdat die (lang niet allemaal natuurlijk!!) veelal op de zak van de staat, en dus de hard werkende mens teren. Daar zijn er dus een aantal van zijn die op pvda stemmen, even kort door de bocht: lang leve het gelijke leven.
Pas als ze zelf werken worden ze wakker geschud.

Ik ben ook student. Knipoog
Maar ik kijk in dit geval naar mijn toekomstige leven (wat ik hoop te gaan krijgen) en de situatie zoals die nu is bij mijn ouders (omdat dat is wat ik graag voor mezelf in de toekomst ook wil). En natuurlijk naar de dingen die ikzelf belangrijk vind in Nederland en in de politiek.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:53

Ja even voor de duidelijkheid, ik studeer dus ook Knipoog

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:56

wilders

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:00

SP

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:02

Wilders

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:55

@Carolinef, somokkele en zammetje: kunnen jullie je keuze ook motiveren (waarbij ik eigenlijk vooral benieuwd ben naar de motivatie mtb Wilders Knipoog )

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:12

@ chevax: natuurlijk! Ik wou eerst partij voor de dieren stemmen, tot ik erachter kwam dat Wilders ook de dierenrechten in de grondwet wil hebben. Ik heb de stemwijzer test gedaan, en daaruit bleek dat ik op 5 stellingen (!) anders dacht dan partij Wilders. Ik denk dat deze partij het beste past bij mij.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 17:17

zammetje schreef:
@ chevax: natuurlijk! Ik wou eerst partij voor de dieren stemmen, tot ik erachter kwam dat Wilders ook de dierenrechten in de grondwet wil hebben. Ik heb de stemwijzer test gedaan, en daaruit bleek dat ik op 5 stellingen (!) anders dacht dan partij Wilders. Ik denk dat deze partij het beste past bij mij.

hmm vijf stellingen vind ik nog best veel. Heb je kieskompas al eens geprobeerd?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:17

Blueberry schreef:
zammetje schreef:

hmm vijf stellingen vind ik nog best veel. Heb je kieskompas al eens geprobeerd?

Nee, die heb ik nog niet geprobeerd, waar kan ik die vinden?

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:19

jeetje dat nederland zo verschrikkelijk links is geworden! Jp doet het toch goed! iedereen maakt wel eens een foutje .... maar om nou gelijk links te worden.....!

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:44

Ik stem altijd op partij voor de dieren!
Kom op wij zijn toch allemaal dieren vrienden?
Als er toch 1 iemand invloed uit kan oefenen op alles wat met dieren bezighoud zou toch hartstikke mooi zijn?

Mij verbaast het eigenlijk dat jullie niet op deze partij stemmen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:52

Ik denk juist dat een beetje links kabinet wel goed is voor nederland...

Partij voor de dieren. Prachtig idee hoor maar sorry.. de wereld draait niet alleen om dieren. En bij die partij mis ik gewoon heel erg veel andere punten Lachen

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:11

Bij mij kwam op stemwijzer op 1 CDA en op 2 SP ( Verward), en op kieskompas kwam er op 1 CU en op 2 SP uit.

Ik heb nog niet alles bekeken, ik stem waarschijnlijk links progressief.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:09

Ik weet het nog niet zo goed. Uit de Stemwijzer komt PvdA, maar op een aantal punten die ik toch wel belangrijk vind hebben ze een andere mening. Moet er nog even goed over nadenken..

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:29

Bij mij komt en bij de stemwijzer én bij het stemkompas pvda uit.. Heb het doorgelezen, en ben het met bijna alles eens Lachen En vind dat Wouter Bos het nu eens mag proberen.
Ik stond het verst af van Wilders.. vind dat ook maar een raar type Nors opkijken

Ben trouwens verbaasd dat bijna niemand hier cda of pvda kiest, terwijl die 2 toch het hoogst in de peilingen staan...

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:32

Mijn vader zit in de christenunie in Hoogeveen dus stem ook voor de christenunie, ter ondersteuning

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:07

MAar de stemwijzer zegt nog niet alles. Veel mensen kiezen voor partijen die mogelijke coalities gaan vormen, ook al sluit een kleinere partij beter bij ze aan wat betreft hun mening over politieke zaken.

Ik ga stemmen op Wilders.

tomcat701 schreef:
Ik stem altijd op partij voor de dieren!
Kom op wij zijn toch allemaal dieren vrienden?
Als er toch 1 iemand invloed uit kan oefenen op alles wat met dieren bezighoud zou toch hartstikke mooi zijn?

Mij verbaast het eigenlijk dat jullie niet op deze partij stemmen.

Er zijn veel partijen die dierenrechten op hun programma hebben staan. Ik weet alleen niet of dit is om de kiezers van de PvdD af te troeven.
Maar Groen links, PvdA en Groep Wilders o.a. die doen er iets aan. Een partij die het niet op de programma heeft staan, valt bij mij dus zowiezo bij voorbaat af.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:51

Wat leuk dit topic zeg. Haha!
Wist serieus niet dat er zoveel Sp-stemmers waren.

Ik zou denk ik GroenLinks of SP stemmen, maar moet helaas nog wat jaartjes wachten. Schijnheilig

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:32

zammetje schreef:

Nee, die heb ik nog niet geprobeerd, waar kan ik die vinden?

www.kieskompas.nl Knipoog

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:45

zowel met stemwijzer en kieskompas komt er bij mij overduidelijk VVD naar boven.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:44

Germatje schreef:

Helemaal mee eens. Grotendeels de hard werkende mensen zien dat in, die krijgen hun eigen zuurverdiende geld binnen en zitten niet te wachten op meer betalen aan belastingen en hun eigen aow enz. Helaas ziet een gros van de studenten dat nog niet in omdat die (lang niet allemaal natuurlijk!!) veelal op de zak van de staat, en dus de hard werkende mens teren. Daar zijn er dus een aantal van zijn die op pvda stemmen, even kort door de bocht: lang leve het gelijke leven.
Pas als ze zelf werken worden ze wakker geschud.

Ik ben een hardwerkend mens, maar vind je stelling over studenten un peu kort door de bocht.
Alleen omdat studenten naar jouw mening niet 'snappen' hoe het is om een hardwerkend mens te zijn zijn ze niet in staat om een keuze te maken om op de partij te kiezen die jij prefereert? Over het algemeen zijn studenten weldenkende mensen, vandaar dat ze studeren Clown dus lijken ze me perfect in staat om de juiste keuzes te maken, net zo als wij dat voor onszelf zo vinden.

En zo geweldig heeft het CDA het niet gedaan. Huren zijn explosief gestegen, oudere mensen zijn er financieel op achteruit gegaan door het ontkoppelen van de AOW aan de loonstijging,(Ja, de mensen die hun hele leven keihard hebben gewerkt) de zorgkosten zijn enorm gestegen, de topinkomens zijn alleen maar omhoog gegaan terwijl gezinnen die onder de armoedegrens leven er alleen maar slechter op zijn geworden, en zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.

Het is echt niet alleen maar negatief wat de klok slaat, maar bovenstaande punten neem ik heel serieus, en het is ook goed om eens heel objectief te bekijken wát het kabinet in de afgelopen jaren nu precies heeft betekent. Verder moet ik ook nog zeggen dat ik niet een bepaalde partij aanhanger ben. Ik ben heel erg kritisch en me goed aan het inlezen voor ik een keuze maak.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:46

Denk dat het voor mij ook VVD wordt, Verdonk nog wel! De enige die wel doet wat ze zegt! Ik heb echt helemaal niets met tomaten en met Woutertje Bos die de bevolking bergen voor houdt maar niets na komt.. Mooie praatjes vullen geen gaatjes!!

PvdD zou ik echt niet stemmen, sorry, als je ziet hoe ze om zich heen roepen en met bekende Nederlanders strooien. Nee laat ze eerst eens gaan uitzoeken hoe iets zit voor ze dingen gaan roepen! Als er nu een paar mensen PvdD stemmen, krijgen ze misschien 1 zetel, das genoeg de dieren in het beleid te krijgen!