Moslimziekenhuis in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loutjuh

Re: Moslimziekenhuis in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:03

en hoe weet jij dat zo zeker???

en ben je ooit eens bij kampers geweest?!? dat zijn nou ook niet echt de meest hard werkende mensen!! en die hebben het zelfde kleurtje als jij hebt

daarnaast ben jij een overduidelijke rasist als je werkelijkwaar zwarte mensen bedoeld....ben jij vast even blij dat je blank geboren bent. Kun je nagaan als iemand zo'n hekel aan je heeft omdat je toevallig een ander kleurtje hebt....echt diep en diep triest

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:08

haha, moeten moslims dan anders behandeld worden ofzo? krijgen ze dan moslim-medicijnen. ja doooooeiiiii
en dat is dan ook zo'n integratie-plan zeker?
Wat een belachelijke plan van een belachelijke vent

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:17

tottaly schreef:
pardon? nederland is al klein zat;) laika
en @ princess.. denk dat jij met oogkleppen oploopt ofzo,
ken genoeg marokkanen , en geen 1, maar dan ook geen 1 van hun ouders werkt, maar ze rijden wel allemaal in een dikke mercedes.,. maar blijf jij ze vooral goed vinden,.. nog even, en er wonen meer buitenlanders dan nederlanders in dit land.
en 9 van de 10 werkt he van ouders.>? wil wel even weten waar je dat statistiek vandaan heb gehaald, en als deze statischtiek waar is., hebben ze dat cker gedaan in friesland ofzo....

Nou ik loop zeker niet met oogkleppen op Lachen Kom maar zelf kennismaken met mensen hier dan Lachen En het gaat er niet om of ik marokanen goed vind, het zijn mensen. Ik mag alle mensen, behalve als iemand wat fout doet. En dan boeit het me niks van welke afkomst diegene is! Er werken genoeg marokanen, dat degene die jij kent dat niet doen betekent het nog niet dat hun hele volk zo is !!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:26

wat is er mis met een gewoon ziekenhuis? waarom een special Moslim ziekenhuis. ? Waar de moslims vandaag komen zie je ook geen Christen ziekenhuis of dergelijk.. t slaat totaal nergens op

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:33

Ja dat snap ik dus ook niet Nagelbijten / Gniffelen niemand zit erop te wachten!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:12

dom plan van een domme vent!
lekker goed voor de integratie,en veel moslims zitten er niet eens op te wachten.

om even op de andere discussies van eerder in dit topic door te gaan,ik heb aan buitenlanders helemaal geen hekel.waarom zou ik?
ik ga lekker naar de turkse bakker voor een lekker stukje baklava en word daar altijd prima geholpen.waarom niet?

wat ik alleen persoonlijk moeilijk vind,eerder werd gezegd dat 1 op de 5 marokkaanse jongeren in aanraking is gekomen met politie.
maar er zijn er alsnog 4 die wel goed hun best doen en er niks mee te maken hebben.
ik geef toe,ook ik heb wel moeite met marokkaanse jongens,dus ik geef toe,ik discrimineer wel een beetje.
waarom?mijn moeder is beroofd van haar tas door een marokkaan en heeft daar een armblessure aan overgehouden.
mijn vader(buschauffeur)is meerdere malen bedreigd door marokkaanse jongens,waaronder bespuugd,geslagen en bedreigd met een mes.

noem me maar een racist,maar door vele van dit soort incidenten(en de Jihad die sommigen veel te serieus nemen)heb ik best moeite met de islam.
ik ken overigens veel hele lieve mensen die ook in de islam geloven en daar helemaal niks mee te maken willen hebben.

dus voor mij is het allemaal erg dubbel

het zou helpen als er van BEIDE kanten eens wat meer respect zou komen

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:17

Ik noem je geen racist, want je legt het gewoon normaal uit. Ook je stukje over 1 op de 5 heb ik geen probleem mee, vind het juist goed geschreven!
Ik snap je heel goed, want je begrijpt ook dat diegene de rotte appels zijn Knipoog

Laatste zin ben ik het heel erg mee eens

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:31

Op sommige punten is dit toch wel een rare, ongefundeerde discussie aan het worden. Waarom mensen niet als individu beoordelen, maar ineens als volledige bevolkingsgroep? Feit is nu eenmaal dat Nederland een multiculturele samenleving is. En dat brengt verschillende geloven en overtuigingen met zich mee. Maar waarom opent iedereen massaal "de jacht" op buitenlanders? Want laten we eerlijk zijn, het zijn natuurlijk niet alleen sommige buitenlanders die misbruik maken van uitkeringen etc. Het gaat om wat mensen als individu doen en dat kan dan iemand zijn die blank, zwart, bruin of geel is. Weet je wat ik ook zo frappant vind? Sommigen hier doen hun beklag over het slechte Nederlands van vele buitenlanders. Maar veel van de mensen die daar hun beklag over doen, maken zelf fout op fout in hun posts. Maar dat is waarschijnlijk anders?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:33

Ooh ik ben het zoo met je eens!! Ik kan het alleen niet zo goed verwoorden.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:36

loutjuh schreef:
Laika schreef:
Superplan!

Echt heel goed voor de de-integratie. En de keuze Rotterdam is echt subliem. Met wat goede wil kunnen we alle moslims van Nederland in die stad kwijt. Het merendeel zit er toch al. Zwarte scholen zijn er al in overvloed. Moskeën genoeg! Van de 10 buurtwinkels zijn er 9 "halal". Probeer in een wijk als Bloemhof maar eens een karbonade te kopen.......Dus ik vind het een perfect plan. Alle moslims lekker bij elkaar.... Een soort Istanbul in Nederland, waarom niet? Het enige wat dan nog ontbreekt is een grens rond de stad.

Weetje wat ik dan zo hypocriet vind, wel lopen te zeiken dat er zoveel halal winkels zijn (wat is daar mis mee?!?!) maar ondertussen wel die winkels binnen stappen omdat ze er zulke lekkere dingen hebben. Blijf dan ook uit de turksebakker, en eet dan ook geen turksbrood als je het er zo op tegen heb. trek daar dan ook die grens en blijf lekker je stampotten eten

Precies, er is niks mis met die winkels, alhoewel ik er al snel uitgekocht ben als ik zie dat de aardappels en de prei op dezelfde weegschaal gaan als even later het stukje geitenvlees. Dat ze op hun manier verbouwen terwijl de verkoop gewoon door gaat en het vlees open en bloot in de bouwstof ligt. Maar misschien dat er mensen zijn die daar geen probleem mee hebben. Het probleem is dat als je in die wijken woont, voor je stamppotje met stukje varkensvlees gewoon de auto moet pakken. Je wordt min of meer gedwongen tot turks brood met geitenvlees. Overigens vind ik, op 50 meter straat, 5 a 6 van dezelfde soort winkels zowiezo te gek voor woorden. Ook als het nederlandse winkels zou betreffen. Verder heb ik niks tegen allochtonen, zolang ze eerlijk voor hun inkomen werken en ons niet hun cultuur opdringen. Alle profiteurs en criminelen zouden ze er zonder enig pardon uit moeten smijten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:37

ik snap het helemaal!
maar sommige feiten liegen er nu eenmaal niet om,en daar sluiten ook velen hun ogen voor,en daar hoef je helemaal geen racist voor te zijn.

idd zeker zouden sommigen eens naar hun eigen spelling mogen kijken,maar toch is het anders als iemand die de nederlandse taal bijna niet spreekt.

voorbeeldje; ik werk in een apotheek en laatst kwam een marokkaanse mevrouw aan mijn balie om een kuurtje op te halen.
ik wilde er het een en ander bij uitleggen,maar ze snapte helemaal niks.
tja sorry dat vind ik ook niet normaal.
gelukkig was er een aardige jongen in de apotheek die wilde tolken voor haar.

wat ik zei,van beide kanten moet meer respect en vooral begrip komen.
van autochtone nederlanders,maar ook zeker van allochtone nederlanders.

*edit; ik heb een italiaanse oom die ook behoorlijk slecht nederlands spreekt,ook dat vind ik dus treurig!al woont hij hier al jaren

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:07

Ik heb dit verhaal ook gelezen van dat moslimziekenhuis. MAar juist de moslims wilden dit niet door laten gaan. Het zou de integratie alleen maar in de weg staan. Volgens mij gaat het ook niet meer door.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:42

tuurlijk ís het treurig dat iemand die al jaren in Nederland woont de taal niet machtig is. Maar daarom mag je nog niet alle bevolkingsgroepen over één kam scheren. En als mensen het criminele pad op gaan of andere zaken doen die niet geoorloofd zijn, zijn ze hardstikke fout bezig. Maar het gaat over mensen die dat doen en niet zozeer over bevolkingsgroepen. @Snoevie: en welke verhalen kun je vertellen over Nederlandse klanten? Ik spreek het niet goed, hoor, dat die vrouw zichzelf niet verstaanbaar kan maken, maar omdat het een Turkse vrouw is, maakt dat het plots zo beladen. Mijn man en ik hebben twee bedrijven, waaronder een makelaardij. Een tijd geleden hadden we een rijwoning in de verkoop in een nabijgelegen stad. Een gewone wijk, geen problemen en ook geen wijk met veel buitenlandse gezinnen. Het "te koop-bord" stond nauwelijks in de tuin of we werden gebeld door een man van een paar huizen verder met de eis (!) dat het huis niet aan "zo'n buitenlander" werd verkocht. Kijk, ieder mens heeft zijn eigen voorkeuren en persoonlijk zou ik ook liever geen fundamentalistisch Islamitisch gezin naast de deur hebben, net zomin als ik graag naast een paar gabbers zou wonen die hele weekenden feesten en bijv. xtc slikken. Maar we leven nu eenmaal met z'n allen in deze wereld en dan kun je maar beter het beste er van zien te maken, met elkaar.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:51

@chevax: ik haalde dat voorval aan omdat er hier gesproken werd over dat onderwerp.

iets anders over een niet-moslim dan;

een blanke mevrouw en een donkere meneer staan ieder te wachten op hun beurt.
ik vraag netjes: wie is er dan,en de blanke mevrouw stapt naar voren.
begint die donkere man te schelden op mij: dat ik,omdat ik blank ben,alle blanken altijd als eerste help.
een kleur maakt voor mij niet uit,wie het eerst komt word het eerst geholpen.

om nog even op je opmerking terug te komen,jij zegt:welke verhalen kan je vertellen over nederlandse klanten.
maar we zijn zogenaamd toch met zijn allen nederlanders omdat ze toevallig het paspoort ook hebben?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:11

Loesje88 schreef:
@ Whiz: waar denk jij dat moslims hun belasting van betalen Knipoog (juist.. uitkeringen.. wat... ojee.. toch echt weer is betaald van onze belasting Knipoog ) ik wil niet kort door de bocht zijn, en al helemaal niet discriminerend.. maar sommige dingen zijn nu eenmaal GROTENDEELS waar.. (let op bokkers! GROTENDEELS niet helemaal dus .. geldt dus echt niet voor iedere buitenlander)

Ten eerste zijn moslims en buitenlanders TWEE TOTAAL VERSCHILLENDE DINGEN. En ik mag hopen dat je deze twee niet elke keer door elkaar haalt!!! Daarbij komt dat als jij denkt dat elke buitenlander of moslim een uitkering heeft, jij echt van een andere planeet komt. Er zullen er zijn die een uitkering hebben (netzoals de autochtonenen) en er zullen er zijn die bijna 60 % belasting betalen. Volgens mij weegt dat allemaal keurig tegen elkaar af!!,

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:24

@Snoevie: nee hoor, er wonen genoeg mensen in Nederland die géén Nederlands paspoort hebben.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:34

bedoelde het ook niet rot,maar omdat er hier zo overdreven word aangehaald dat iedereen nederlander is.........dat zijn ze dus niet.
een de meeste moslims zijn buitenlanders,maar niet allemaal natuurlijk.
er zijn ook autochtone moslims.

ook als je een nederlands paspoort hebt en je komt bv uit irak,dan ben je nog steeds buitenlander.
ook niet om rot te zijn,maar zo zie ik het.

over de uitkeringen zal ik me niet uitlaten,laat ik zeggen dat bepaalde groepen mensen die veel gemakkelijker krijgen dan anderen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:49

@Snoevie: het gaat er mij ook niet om of jij vindt dat iemand wel of geen Nederlander is. Ik vond alleen dat sommige mensen wel heel erg ongefundeerd allerlei zaken begonnen te roepen. Een beetje verdraagzaamheid kan nooit kwaad, toch?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:32

nee dat is waar.

maar dan moet het wel van beide kanten komen,en dat komt het vaak niet

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:43

Ik zeg altijd dat je roots bepalen wat of wie je bent. Iemand met een nederlands paspoort die zich marokkaans voelt, ziet zichzelf ook vaak als een marokkaan en die noem ik dan terecht allochtoon.

MAar goed, daar gaat het niet om in dit topic.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:49

Ik begrijp de hele ophef niet... het is maar een plan.

WQaarom zou de moslim gemeenschap geen ziekenhuis mogen, er zijn toch ook zat christelijke ziekenhuizen, en in de vu is er een joodse afdeling.

Er zijn in nederland naar mijn weten 1 miljoen moslims, dus als we een democratisch land zijn, vind ik dat er ook voor deze groep faciliteiten mogen zijn zoals een ziekenhuis....

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:12

casjuh schreef:
ik vind het totaal nergens op slaan! ik werd er zelfs een beetje boos van toen ik het hoorde.
We zijn toch een multiculturele samenleving! kan je daar niet in leven dan ga je maar weg! Daar kies je voor als je naar Nederland gaat... Zo komt er van de integratie al helemaal niks terecht! Wij hebben ons ook al aangepast met moskeeën, islamitische slagerijen en noem maar op, omdat dat volgens de koran moet. Maar om nou een moslimziekenhuis neer te gaan zetten, als-je-blieft zeg!!!!!! Volgens mij was er ook een joodse ziekenhuis?! vind ik ook al helemaal nergens op slaan... je bent ziek, je moet geholpen worden en beter worden of je nou turk, moslim, jood, christen of wat dan ook bent. Je blijft hetzelfde lichaam dat behandeld moet worden.
Ik dacht trouwens dat we bezig waren met bezuinigingen..... Rolleyes

Je haalt de woorden uit mijn mond!

En wat ik ook niet snap; is waarom Rotterdam de grootste moskee moet hebben van europa Verward

Dalijk op een anzichtkaart zie je niet meer de erasmusbrug of wat dan ook. Nee een plaatje van de huge moskee met de Kuip er achter.
Nou sorry hoor.. Maaree.. Ga iets nuttigs doen..

Ik moet even vermelden; ik heb écht niks tegen allochtonen of wat dan ook.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:55

Daphnezz schreef:

Er zijn in nederland naar mijn weten 1 miljoen moslims, dus als we een democratisch land zijn, vind ik dat er ook voor deze groep faciliteiten mogen zijn zoals een ziekenhuis....

Zeker weten!
Het gaat hier om 1 ziekenhuis, hoe kun je daar nu moeilijk over doen?
Zo'n ziekenhuis gaat echt niet voor overlast zorgen.
Nederlanders doen veel moeilijker tegenover buitenlanders dan andersom.

We hebben 1 planeet waar we het allemaal mee moeten doen, wat maakt het nou allemaal uit?
Het verbaasd me elke keer weer hoe agressief Nederlanders kunnen reageren als het om buitenlanders gaat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:25

en weet je hoe dat komt,een groot deel baseert hun mening op niks(alleen een kleurverschil)maar zoals ik ook eerder zei,dat er 1 op de 5 marokkaanse jongeren in aanraking komen met de politie,veel mensen zien/weten het/hebben het meegemaakt en kijken dáárom zo tegen andere mensen aan.
is aan een kant niet goed te keuren,maar veel buitenlanders reageren dus afwijzender op nederlanders dan andersom vind ik,en sommigen hebben er gewoon om gevraagd,al is het hele gedoe natuurlijk heel vervelend voor de mensen die alleen maar goed willen doen,net als de meeste mensen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:57

Snoevie schreef:
en weet je hoe dat komt,een groot deel baseert hun mening op niks(alleen een kleurverschil)maar zoals ik ook eerder zei,dat er 1 op de 5 marokkaanse jongeren in aanraking komen met de politie,veel mensen zien/weten het/hebben het meegemaakt en kijken dáárom zo tegen andere mensen aan.
is aan een kant niet goed te keuren,maar veel buitenlanders reageren dus afwijzender op nederlanders dan andersom vind ik,en sommigen hebben er gewoon om gevraagd,al is het hele gedoe natuurlijk heel vervelend voor de mensen die alleen maar goed willen doen,net als de meeste mensen.

Niet elke buitenlander of moslim is een marokkaan.