magere modellen uit de tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douni

Re: magere modellen uit de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:19

Zeker een goede actie!
Stevige modellen zullen we waarschijnlijk nog lang niet zien, maar netjes dat ze de extreem magere modellen eruit halen!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:22

Zo kan ik eindelijk mee doen Haha!

Ik vind het een goed plan! vond het vreselijk om te zien die wandelende skeletten Nagelbijten / Gniffelen

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:48

Ja, ik vind het ook goed Haha!

Ik word niet goed van al die superdunne modellen. Krijg er een minderwaardigheids complex van joh! Ik kan me er dan niet zo druk om maken, dus ik zal me niet gaan uithongeren. Maar je zult de meisjes de kost moeten geven die door dat 'perfect beeld' van al die modellen ook zo willen zijn en weetikveelwat voor dingen gaan doen.

Doe mij maar wat stevigers ja Haha!

(ik hou van de Dove reclames Knipoog )

Lusitana

Re: magere modellen uit de tijd - update:dode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 18:35

Ana Carolina Reston Macan, een Braziliaans model van 21 jaar is gisteren in een ziekenhuis overleden (ademhalingsproblemen en nierfalen). Ze was 1.74 en woog 40 kilo. 20% van de Braziliaanse anorexische modellen sterft in ziekenhuizen.
http://www.otempo.com.br/geral/lerMater ... eria=71452

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:39

ma kweet nog goe op amerika's next topmodel der was een dun meisje. En bij die shoot inneens reactie ja die is voor moddelen me een maatje meer eunk Ziek

Was ik toch effie verbaast. Plus dat die dove reclame veel waarheid verteld

erg voor het model trouwens Ach gut

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:23

Da's echt wel erg. Jammer dat ik geen Spaans ken Lachen. Maar ik begrijp de strekking van het artikel. Goed, zover wil ik het nou ook weer niet laten gaan natuurlijk. Maar sterven er dan zoveel mensen die anorexia hebben? 1 op 5?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 21:57

Het is Portugees...ik zal even vertalen, zo terug.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 22:31

São Paulo- Er was een reis om fotos te maken in Parijs geplanned de volgende dag, maar, deze keer moest het model Ana Carolina Reston Macan, 21, wat aan haar gezondheid doen.
Carolina die op 25 oktober met nierfalen was opgenomen was zo verzwakt door de anorexia nervosa dat haar bloeddruk wegviel, ze kreeg ademhalingsproblemen en het geheel ontwikkelde in een algemene infectie.
Carol stierf dinsdag, ongeveer 40 kilo verdeeld over 1.74 m lengte. Toen ze haar “book” (portfolio) maakte was haar heupomvan 85 cm, maar dat was nog uit de tijd dat ze “dikkig” was. Haar geval is klassiek.
Geboren in Jundiaí, in een middenklasser gezin, droomde ze van kind af aan om model te zijn. Door geluk (of pech) won zee en concours in het binnenland en niet lang daarna werd ze ontdekt door iemand van een modellenbureau en begon met model staan. Ze was toen 13.
“Ik liet haar pás naar het buitenland reizen toen ze 17 was. Wat kon ik doen? Ik had geen geld om ook mee te gaan” vertelt de moeder, Miriam Reston, 58, ex goudsmid die vijf jaar geleden straatventer werd. “Ze hebben vier kilo goud uit mijn huis gestolen.”
In deze omstandigheden was het niet makkelijk om aandacht te geven aan een meisje van 17 dat niet voorbereid bleek om drie of vier maanden achter elkaar in verre landen als China. Turkije, Mexico en Japan te verblijven.
Vrienden die zich dinsdag verzameld hadden bij de uitgang van het kerkhof van Pirapora do Bom Jesus (Grande SP), vertelden dat in Mexico Carol tegen onvoldoende werk aan liep, in de steek werd gelaten door het bureau en geen geld meer had om een ticket voor de terugreis te kopen. Hier werd ze “geadopteerd” door haar laatste bureau L´Èquipe die haar van México nar Japan stuurde.
Carol kwam nog in de catalogus van (Giorgio) Armani, maar kort daarna belde de correnspondent van het bureau me op om te zeggen dat ze te mager was. Dat was zorgwekkend, daar het de mening was van iemand die gewend was met modellen te werken. We vondne het beter om haar terug te halen”, vertelde de bazin van L’Equipe, Lica Kohlrausch
Ziekte
De baas van het bureau zei dat ze niet begreep dat het om anorexia ging, toen ze weer terug was. “Die gevallen zijn zeldzamer dan men doet voorkomen. Ik had maar een anorexisch meisje, in 1986 en nooit meer”.
Volgens psychologe Maria Beatriz Meirelles Leite, die sinds vier jaar idiensten bewijst aan modellenbureaus als Ford en Marilyn “sterft ongeveer 20% van de meisjes die in het zieknhuis terecht komen.
Ze legt uit dat als het model tot psycho analise komt, ze ali n een kliniek is geweest en te weinig bodymass heft. “Tegen die tijd is een zware therapie nodig. De volgende stap is om ze te overtuigen naar een psycholoog te gaan. De meesten schamen zich en er is een vooroordeel. Ze willen zich geen “patienten” voelen. (Folhapress)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:02

ik vind het ook een goed idee Lachen wij hadden het vandaag nog op school over Nagelbijten / Gniffelen

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:21

Afbeelding

is toch veel mooier Vork

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:23

Whahaa nou dat hoeft nou ook weer niet. Haha!

Vind het wel beter dat die modellen wat dikker moeten zijn.
Het zijn af en toe net wandelende skeletten. Bloos!

Heb laatst gehoord/gelezen dat er een vrouw van 20 gestorven is aan anorexia.
Ze was 20 en woog 40kg.
Dat is toch ook niet normaal meer, dan ben je echt gek bij je hoofd. Lips are sealed

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:30

Daphnezz: Gatverdamme Tong uitsteken Vind ik er niet uit zien.

Ik vind dat iedereen mee mag lopen die een 'mooi' figuur heeft.

Een mooi figuur kan je ook met 34 of 36 hebben toch? Maar
ook met 38. Ik vind zolang het maar mooi blijft.. want daar
gaat het toch om?

Niemand vind het leuk om naar moddervette wijfen te kijken
maar ook niet om naar graatjes te moeten kijken denk Tong uitsteken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 15:47

Er zijn mensen die op hele dikke mensen vallen, hoor.
Laatste nieuws is dat ze in Brazilië nu ook de minimaal maat 38 hebben ingevoerd en dat elk model een gezondheidsverklaring en bloed analose moet tonen. (ik weet niet wanneer, of dat alleen bij inschrijving is, of voor elke shoot/show).

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:11

Ik weet het niet. Het lijkt wel een doorgedraaide wereld. Overal campagnes om mensen gezond te laten eten, omdat er zoveel mensen zouden zijn met overgewicht. Ook overal campagnes tegen anorexia, omdat de modellen ervoor zorgen dat zoveel mensen anorexia krijgen. Als de modellen dikker worden, gaat iedereen dan zich massaal volproppen?

Mensen die anorexia krijgen, hebben zowiezo al een verkeerd beeld van zichzelf, omdat ze bijvoorbeeld gepest worden, en zich hierdoor dik voelen. Ik denk dat je dan bij het pesten moet beginnen, of hier voorlichting over geven. Laten zien dat de modellen ook geen geweldig leven hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 20:02

Er hangt aan het modellen schap natuurlijk wel het feit dat je dus in alle bladen en op TV dat al "mooi" ziet, plus het feit dat de mode eraan hangt.
We denken nog steeds dik is lelijk, mager is mooi en we hoeven niet het tegenovergestelde te denken, maar gewoon veel realistischer worden. Schoonheid zit niet vast aan je gewicht.

Ik denk verder ook dat anorexia vaak los staat van voorbeelden, maar blijft het feit dat modellen dood neervallen omdat ze denken dat ze mager moeten zijn om succesvol model te zijn. En als dat niet meer hoeft, veranderd er toch iets wat beter is voor de gezondheid van die meiden!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:07

@lusitana:
Wat erg van dat fotomodel...Wist ik helemaal niet!

Wel vind ik dat alles gewoon in verhouding moet zijn. En idd schoonheid zit niet vast aan een gewicht. Het is ook de uitstraling wat iemand heeft!

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:13

Ik vind het wel een goede actie.
Zelf ben ik een tengere meid in maat 34/36 en moet ook goed zoeken om de kleine maatjes. Scheve mond
Maar ik vind het fijn dat ze de mensen die misschien wat meer gebouwd zijn, ook een kans krijgen! Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:57

Nog bedankt voor het vertalen!!
Het is idd wel erg. Helemaal dat dat bureau de 'symptomen niet herkende'. Hoe kan dat nou? Je zíet toch wel dat iemand heel erg mager is?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:03

Alles wat te is, is niet goed. Dus als je tè mager bent, is dat een aanslag op je gezondheid. Ben je tè dik, is dat zeker ook niet goed! Iedereen moet gewoon een gewicht hebben dat bij zij/haar lengte past, de middenweg dus Knipoog

Ik las laatst trouwens een artikel van een nederlands model en zij zei dat je zeker maatje 32/34 moest hebben, anders kon je het wel vergeten door alle concurrentie. Dat is echt niet gezond als je 1.80 bent. Maar vandaar dus zoveel anorexia in de modellenwereld.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:19

ik vind het goed dat wat grovere mensen ook een kans krijgen!
ik vind je gewicht geen handelsmerk voor mooi of niet mooi! ook mensen met een maatje meer kunnen heel mooi zijn.

Zelf denk ik dat ook veel jongere meiden zich laten beinvloeden door de mode wereld, mager is mooi en dik is lelijk!
en dat daarom de anorexia steeds meer wordt..
ik heb zelf ook een vriendin, die op dit moment in een kliniek ligt met dit probleem, waar het op dit moment heel erg slecht mee gaaten ik moet zeggen dat dit ook op mezelf een grote invloed heeft (gehad)!

en als de modewereld en ook de bladen ook eens wat meer gevulde modellen de kans laten krijgen, dat de anorexia (in ieder geval het ideaalbeeld) ook minder wordt!
want deze mensen hebben dus echt een ideaalbeeld in hun hoofd, wat niet te realiseren valt!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 18:26

enny schreef:
Alles wat te is, is niet goed. Dus als je tè mager bent, is dat een aanslag op je gezondheid. Ben je tè dik, is dat zeker ook niet goed! Iedereen moet gewoon een gewicht hebben dat bij zij/haar lengte past, de middenweg dus Knipoog

Ik las laatst trouwens een artikel van een nederlands model en zij zei dat je zeker maatje 32/34 moest hebben, anders kon je het wel vergeten door alle concurrentie. Dat is echt niet gezond als je 1.80 bent. Maar vandaar dus zoveel anorexia in de modellenwereld.

Vreemd genoeg hebben ze dat idee helemaal niet overal. Portuguese modellen zijn niet extreem mager, maar even succesvol. Ze zeggen ook dat ze eigenlijk wel eten wat ze lekker vinden, maar gewoon alles met mate en soms doen ze alleen even een dieetje als er een sgoot of modeshow aan komt en de rest van de tijd niet. Dat lijkt me een goede approach.

Fatima Lopes, een Portugese styliste die ook een modellenbureau heeft, zegt dat annorexia niet eens zoveel voorkomt en dat je ze er zeker zo uitpikt, omdat ze gewoon "lelijk" zijn, met een slechte uitstraling. Ze zegt dat de signalen goed te herkennen zijn. Ze zegt ook dat de meeste modellen echt heel jong beginnen, nog half kind zijn en onzeker en hele goede begeleiding nodig hebben. Ze worden tenslotte zomaar bij hun ouders en leventje wat ze kennen weggerukt. Bij de grotere bureaux gaat het sneller mis dan waar ze elkaar allemaal kennen, Fatima kent al haar modellen persoonlijk.

Er zijn al een paar landen die de maat 38 regel hebben ingesteld.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:07

@ Daphnezz: Omg *LOL* Nou dat vind ik nou ook weer niet echt, mooi, zegmaar Nagelbijten / Gniffelen

Verder vind ik die nieuwe regel wel best. Al vind ik dat ze mensen die gewoon zo gebouwd zijn ook nog wel moeten toestaan. Anders krijg je weer dat mensen zich zelf gaan vol stoppen omdat ze maatje 38 willen hebben Scheve mond

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:12

Lusitana schreef:
Er zijn mensen die op hele dikke mensen vallen, hoor.

Ja maar het meerendeel niet. Er zijn idd uitzonderingen Tong uitsteken Maar de
meeste mensen zullen het niet erg fijn vinden om naar een vet model
te kijken Misselijk

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:25

Dat komt omdat die volgestouwt zijn met het idee dat mager mooi is! Dat is lang niet in alle culturen zo, hoor!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:28

Eindelijk! Las net ookal in een ander topic dat een topmodel is overleden aan anotexia. Het wordt echt tijd dat er wat aan gedaan wordt!