'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EeCee

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:13

vikki schreef:
Sorane schreef:
Het moest er een keer van komen. Deze man leefde al jaren op het randje.
Ik vond het altijd wel een grappige man, tot de actie met zijn kind. Toen had hij het helemaal gedaan.

Triest voor de nabestaanden!

Triest voor de man zelf ook...

... Die merkt er weinig meer van... Maar goh, wat zal het laatste zijn wat hij dacht? ... "Crikey, ....."

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:28

Ik hoorde het ook vanmorgen.
Ik vind het wel sneu voor hem. Maar net als jullie zeggen hij is wel op een manier gestorven die bij hem past.
Nu kan hij zich niet meer inzetten voor alle dieren. Dat deed hij toch altijd?
Ik las dat z'n vrouw nog niet op de hoogte is van wat er gebeurd is.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:34

was eigenlijk wel te verwachten
vind het sneu voor de familie !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:34

vikki schreef:
Triest voor de man zelf ook...

Maar hij heeft zelf wel voor deze manier van leven gekozen. Dan heeft hij er denk ik wel bij stil gestaan dat hem wat kon overkomen?

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:35

Wat erg zeg, ik vond hem altijd ontzettend grappig, je moet er van houden, maar ik en mn moeder keken vaak naar hem.

Het was inderdaad een keer te verwachten, risico van zijn vak.
Wel erg jammer dat hij dood is, hij deed ontzettend veel voor de dieren waar de meeste mensen niets van moeten hebben.

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:36

Ok, het was dan misschien te verwachten.
Maar het was wel geweldig om te zien hoe enthousiast hij altijd was, hij had er gewoon écht lol in.
Sneu. :/

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:36

eamane schreef:

Waarom te verwachten?/

Mijn man rijdt jaarlijks 80000km moet ik dan verwachten dat hij een ongeluk krijgt.
Want de meeste doden vallen in het verkeer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:37

statistisch gezien wel Echwel

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:38

Maar dan verwacht je het toch niet, iemands dood is toch nooit te verwachten?

ik vind dat toch cru om te zeggen.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:38

Hij zei zelf vaak in interviews dat hij zijn eigen leven op het spel zette om dieren te kunnen redden. Hij wist zelf heel goed dat hij risico's nam. Het blijft triest dat iemand die zich inzet voor natuur en dieren dan door een dier om het leven komt.

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:39

Hij heeft zelf ook altijd aangegeven dat het echt wel eens een keer fout zou kunnen gaan, maar hij heeft zelf altijd dat risico willen nemen. Ik denk ook dat zijn vrouw er altijd wel rekening mee heeft gehouden, maar dit maakt het allemaal niet minder erg. Ach gut

Ik vond hem zelf altijd een tikkeltje over-the-top, maar de dingen die hij (via en voor) zijn dierentuin deed, waren wel erg goed!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:40

Echwel schreef:
eamane schreef:

Waarom te verwachten?

Je hebt gelijk dat het meer kans is op een ongeluk.
Maar is het risico van zijn vak, hij werkt met gevaarlijke dieren en die kunnen onverwachte dingen doen met de gevolgen van dien.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:40

maar je kan toch ook niet verwachten dat werken met gevaarlijke dieren geheel zonder risico's gaat? je weet nooit wanneer zo'n dier zich begreigt voelt of wanneer het aanvalt.

Om nou te zeggen dat het te verwachten was is inderdaad niet helemaal waar..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 11:41

Echwel schreef:
eamane schreef:

Waarom te verwachten?/

Mijn man rijdt jaarlijks 80000km moet ik dan verwachten dat hij een ongeluk krijgt.
Want de meeste doden vallen in het verkeer.

Ja daar moet je op zijn minst wel rekening mee houden. Mijn man zit voor zijn werk ook heel veel op de weg, en elke ochtend bij het weggaan zeg ik "doe je voorzichtig" en ik ben elke dag weer blij als hij veilig thuis is. Want het is gewoon een statistische kans en hoe meer je het doet, hoe groter het risico.

En nogmaals, ik vind dat hij het voor een deel echt wel zelf opzocht door dieren op te pakken terwijl dat helemaal niet nodig was (hij stond er naast en had ook zo wat over het dier kunnen vertellen). En dan inderdaad zeggen "dit is een zeer giftige slang, doe dit vooral zelf niet" terwijl hij hem aan zijn staart optilde om hem te laten zien Frusty

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:41

ja ik las het net ook, dat was echt zijn passie, het werken met dieren, hij is in ieder geval gestorven in het harnas. Ik keek af en toe wel eens naar zijn programma's en het plezier in zijn werk straalde er vanaf. Heel erg voor de nabestaanden

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:42

Ik verwacht ook niet dat ik om het leven kom door een paard. Toch stap ik er elke dag op.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:43

Nathalie02 schreef:
Ik verwacht ook niet dat ik om het leven kom door een paard. Toch stap ik er elke dag op.

Een paard is ook dier, maar toch wel wat anders als een krokodil of giftige slang etc.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:43

vikki schreef:
Ik persoonlijk vind het nog steeds heel erg triest dat Steve Irwin is overleden. Ik ben van mening dat deze man deed wat hij deed juist om mensen wat (meer) begrip, respect en liefde voor dieren bij te brengen... en ik persoonlijk vind het heel jammer dat hij dat niet meer kan doen. Ik had en heb heel veel respect voor deze man, zijn dierentuin en zijn partners... Ik wens zijn vrouw, kinderen, 'best mate' Wes en alle andere nabestaanden dan ook heel veel sterkte en ik hoop dat zij zijn levenswerk met liefde voort zullen (en willen) zetten.

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik hoorde het vanochtend op de radio en dacht eigelijk dat het wel weer niet waar zou zijn. Maar ik geloof dat het deze keer echt waar is. Ik vind het echt een enorm verlies voor de dierenwereld.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 11:44

Nathalie02 schreef:

De kans is er wel in ieder geval. Nou is die kans wel heeeeeel wat kleiner dan de kans door een (giftig) dier te worden gedood als je het zo opzoekt als dat hij deed.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:45

Douni schreef:
Nathalie02 schreef:

Een paard is ook dier, maar toch wel wat anders als een krokodil of giftige slang etc.

Ik vind paarden nog gevaarlijker, die zijn veel onvoorspelbaarder. Die kunnen in paniek helemaal blind zijn.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:45

Mariska_28 schreef:
En nogmaals, ik vind dat hij het voor een deel echt wel zelf opzocht door dieren op te pakken terwijl dat helemaal niet nodig was (hij stond er naast en had ook zo wat over het dier kunnen vertellen). En dan inderdaad zeggen "dit is een zeer giftige slang, doe dit vooral zelf niet" terwijl hij hem aan zijn staart optilde om hem te laten zien Frusty

maar het dier blijft toch niet stil zitten? zo kun je mensen wel laten zien wat je bedoeld... trouwens pakte hij niet altijd dieren op.
En zolang de dieren geen pijn lijden is dat toch niet zo erg?

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:48

Nathalie02 schreef:
Ik vind paarden nog gevaarlijker, die zijn veel onvoorspelbaarder. Die kunnen in paniek helemaal blind zijn.

inderdaad.. ik geloof dat je vaker van een paard af gemieterd bent dan dat je in aanraking bent gekomen met giftige beesten.

en een val van het paard kan verkeerd aflopen zoals elke ruiter weet.. maar die risico neem je toch ook? je zet je leven toch ook op het spel voor je hobby/passie?

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:48

hallow schreef:
maar het dier blijft toch niet stil zitten? zo kun je mensen wel laten zien wat je bedoeld... trouwens pakte hij niet altijd dieren op.
En zolang de dieren geen pijn lijden is dat toch niet zo erg?

Vind ik ook, hij was er juist hartstikke goed voor.
Oke, het is niet slim om een giftige slang op te pakken, maar hij deed niet anders van kleins af aan, dan weet je hoe je er mee om moet gaan.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:49

Mariska_28 schreef:
Nathalie02 schreef:

De kans is er wel in ieder geval. Nou is die kans wel heeeeeel wat kleiner dan de kans door een (giftig) dier te worden gedood als je het zo opzoekt als dat hij deed.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb al een paar keer in flink lastige situaties gezeten, dat het allemaal maar net aan goed ging. Voor hetzelfde geld was het fout gegaan, het gaat dagelijks met paarden goed fout.

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:51

Ik hoorde het net van een collega..
wilde het niet gelovem eigenlijK!

vind het best erg eigenlijk!
tuurlijk, het was te verwachten dat het vroeg of laat fout zou gaan..het blijven dieren..
maar door zo'n "vis"...

ja, ik vind het echt erg..

erg rot ook voor terry en de kids..