Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:51

Desiree schreef:
GEwoon straks weer PvdA stemmen jongens! Dan gaat ons land vanzelf wel een keer failliet.

Met Jan Peter komt het goed wil je zeggen? Haha! Knipoog

Even OT: Belachelijk dit natuurlijk. En al helemaal dat niet eens iedereen er vanaf weet!
Zo te zien aan de buikjes hebben ze genoeg tijd om te trainen aan hun lichaam, er is genoeg werk wat je ongeschoold kunt doen, dus ik zou bijna zeggen: je zou mijn baantje wel over kunnen nemen. Ik vind zo wel weer een nieuwe...

Het rare vind ik gewoon dat er genoeg banen zijn, maar ipv met de jongeren te zoeken naar een baan, ze ze op vakantie laten gaan. Met een luxe die ze nooit zelf zouden kunnen permitteren. Misschien was het beter geweest om ze idd te laten werken in Afrika of op een zwaar armoedige vakantie te sturen. Dan weten ze waarvoor ze moeten werken Haha!

Mii_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:02

Belachelijk! Boos! En wie betalen hier weer voor??!! (zou me pa ook zo zeggen)
Wij dus weer met z'n allen! Dit bedoel ik niet op rasictische wijze, maar hoe
NL hier weer mee omgaat!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:50

Als het nuttig was geweest om kansarme jongeren weer de maatschappij in te helpen, dan is 300 euro per persoon echt niet veel, maar ik zie hier echt het nut niet van in.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:56

je word hier beloond als je geen reet uitvreet.........alleen de uitvreters krijgen dus zo'n leuk snoepreisje.
en de bijlmer is idd niet de beste buurt van amsterdam(ik ben absoluut geen racist,maar er wonen toch vooral nederlanders met buitenlandse afkomst)

maargoed,het is gewoon te triest voor woorden dit

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:18

Ik ga ook in A'dam wonen en heel kansarm zijn! zie ik nog eens wat van de wereld Cool

Tja, ik deel de algemene (geloof ik) mening hier dat dit echt nergens op slaat. Zoveel mensen die niet op vakantie kunnen en elk eurodubbeltje om moeten draaien, en dit gaat gewoon even een weekje op vakantie?
Laat ze wat nuttigs gaan doen, en laat ze dat geld besteden aan mensen die het nodig hebben, ten bate van de samenleving. Want ik kan me echt niet voorstellen dat dit die jongeren of andere kansarmen ten goede komt.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:20

Berdien schreef:
Ik ga ook in A'dam wonen en heel kansarm zijn! zie ik nog eens wat van de wereld Cool

Dat zei ik gisteren ook tegen mijn vriend, moet tijden wachten op mijn uitkering (waar ik toch 9 jaar hard voor gewerkt heb?) en hun gaan op vakantie. Haha!

Nou zullen hun het ook best wel hard hebben hoor, ze zijn niet voor niets kansarm...maar geef ze dan voor dat geld een week cursus waar ze iets mee kunnen.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:24

Ik zou ook wel eens naar tunesie willen

ik heb alleen geen geld

en ben ook niet van plan om daarvoor naar a'dam te verhuizen en vroegtijdig mijn school te verlaten...

Moet ik dan maar iemand gaan vermoorden?

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:25

Nou als je iemand vermoord mag je alleen maar naar de nationale ploeg gaan kijken (in België toch, mss iets vergelijkbaars bij jullie ? Is toch dat weer he, mooi meegenomen zo n voetbalmatch Haha! )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:45

Loontjuh schreef:
Desiree schreef:
GEwoon straks weer PvdA stemmen jongens! Dan gaat ons land vanzelf wel een keer failliet.

Met Jan Peter komt het goed wil je zeggen? Haha! Knipoog

Niet dat ik CDA ga stemmen, dat zal ik nooit doen. MAar PvdA is echt verkwistend met geld, altijd al geweest.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:51

Alle politieke partijen baseren hun verkiezingsprogramma op de gemiddelde groeiverwachting van de economie. Alleen de PvdA baseert haar programma op een hoge groeiverwachting, zodat ze lekker veel geld hebben om uit te geven.

Tja en als het dan toch wat slechter gaat, dan wordt gewoon de voorgestelde hypotheekrente-aftrek omlaag bijgesteld of het pensioenbedrag waarover belasting betaald moet worden...

Ze gokken gewoon weer eens met de inkomens van de modale nederlanders.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:58

Echt belachelijk dit! Zo stimuleer je de jongeren echt niet om naar school te gaan en te gaan werken!
Mensen zeg. En daar betalen wij dan voor? Ik ga denk ik ook maar in A'dam wonen en geen zak uitvoeren, mag ik misschien ook is naar Tunesie! Schijnheilig

Het wordt ook zo verteld alsof heel Nederland jaarlijks naar verre landen op vakantie gaan, terwijl er mensen zijn die hier in NL op een camping staan voor een weekje omdat zij een dure vakantie naar een "ver" land niet kunnen veroorloven.

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:17

Zoals al gezegd vind ik dat ze beter op werkweek naar een arm Afrikaans land hadden kunnen gaan. Dat ligt toch ook dicht bij hun roots, is goedkoper (het kost daar vast een stuk minder) en ze steken er veel meer van op. Dan kunnen ze leren wat echte armoede is.
Oké, er staat in die artikelen dat ze ervoor allemaal projecten hebben gedaan, maar dat is toch in eigen belang? Ik wil ook wel naar een ver land hoor. Verder dan 3 dagen Disneyland Parijs ben ik nog niet geweest. En daar ben ik al erg blij mee.
Het schoolverlaten hebben ze toch zelf gedaan. Op die 40% misschien na dan, die niet gestimuleerd werden ofzo. Stimuleer ze dan weer meer, zorg voor werk, voor nieuwe uitdagingen. Geef ze niet zo'n dure luxe reis. Ik wed dat menigeen hier in Nederland nog nooit zo'n luxe reis heeft gehad.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:42

Scheelt weer dat de VVD wil dat de uitkering tot 27 jaar wordt afgeschaft. Echt achterlijk. Ik heb een uitkering, ben geen 27. Wil best werken maar dat kan ik nu even niet. Wat moet ik dan? Heb geen recht op WW of ZW. De huur betaalt zich niet vanzelf.
Dus met het oog op mijn toekomst in dit k*t land heb ik maar weer besloten naar school te gaan. Lekker met kinderen van 16 in de klas zitten. Ja ik zou ook een avondschool kunnen doen, maar die hebben geen opleidingen die mij interesseren. En daarbij moet je dat soort geintjes gedeeltelijk zelf betalen. Ook thuisstudies worden niet vergoed, omdat de meeste werkgevers geen mensen willen thuisstudies hebben gedaan.

Het enige dat er nog voor mij over blijft is gevangeniswerk, en tja als ik dat blijf doen ben ik met 27 al afgeschreven. Scheelt dat weer, hoef ik de rest van mijn leven niet meer te werken..
Humm das ook wel een idee

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:49

Wat is er op tegen om naar school te gaan als je niet kan werken? Dan ben je in ieder geval met je toekomst bezig. Om het even on topic te trekken, dat lijkt me zinniger dan op de kosten van in dit geval de gemeente een snoepreisje te maken Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:32

paardje2005 schreef:
Scheelt weer dat de VVD wil dat de uitkering tot 27 jaar wordt afgeschaft. Echt achterlijk. Ik heb een uitkering, ben geen 27. Wil best werken maar dat kan ik nu even niet. Wat moet ik dan? Heb geen recht op WW of ZW. De huur betaalt zich niet vanzelf.
Dus met het oog op mijn toekomst in dit k*t land heb ik maar weer besloten naar school te gaan. Lekker met kinderen van 16 in de klas zitten. Ja ik zou ook een avondschool kunnen doen, maar die hebben geen opleidingen die mij interesseren. En daarbij moet je dat soort geintjes gedeeltelijk zelf betalen. Ook thuisstudies worden niet vergoed, omdat de meeste werkgevers geen mensen willen thuisstudies hebben gedaan.

Het enige dat er nog voor mij over blijft is gevangeniswerk, en tja als ik dat blijf doen ben ik met 27 al afgeschreven. Scheelt dat weer, hoef ik de rest van mijn leven niet meer te werken..
Humm das ook wel een idee

Hier ben ik het zowaar een keer eens met de VVD. Wat mij betreft mogen ze de uitkering in zijn algemeen afschaffen. Tenzij je medisch iets mankeerd of ouder dan 65 bent.
Wat is er mis met werken?

@paardje2005
Als jij geen recht hebt op WW of ZW heb je ook geen reden om niet te kunnen werken. Een beetje jammer dat je dan je handje ophoud hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:40

Sorane schreef:
Tenzij je medisch iets mankeerd of ouder dan 65 bent.
[...]Als jij geen recht hebt op WW of ZW heb je ook geen reden om niet te kunnen werken. Een beetje jammer dat je dan je handje ophoud hoor.

Je kunt heel goed ziek zijn/medisch iets mankeren en toch geen recht hebben op ZW. Daarvoor moet je namelijk een bepaalde tijd in loondienst zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:42

Ik heb een collega die een maand in dienst is en toch recht heeft op ZW.
Maar om dat te krijgen moet je wel iets mankeren.
Veel mensen hebben een kleinigheidje en piepen al bij een verkoudheidje.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:43

jeute.......... en ik maar bedenken hoe ik zonder geld morgen avondeten op tafel zet.....

ik doe strategisch iets verkeerd in mijn leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:46

Sorry maar als jij te beroerd bent om te werken moet je daar de gevolgen maar van dragen.
Het spijt me maar iedereen moet werken voor zijn geld. Je handje ophouden vind ik wel zoiets onbeschofts.

Als jij daadwerkelijk een goede reden hebt om niet te kunnen werken is het wat anders. Maar kom dan niet aan met onverklaarbare ziekten, of "mijn kind heeft geen opvang" of dat soort onzin.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:50

Wij zijn al 4 jaar niet op vakantie geweest...ik ga me daar ook aanmelden....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:55

heb Hofmans maar een email gestuurd, ben benieuwd of ik antwoord krijg Haha! Haha!

Geachte heer Hofmans,

Wel heel leuk voor die gasten hoor! super..... maar nu het volgende. ik ben een alleenstaande moeder, werk 60 uur per week in mijn eigen zaak. Vooral de door de overheid opgelegde belastingen en bepalingen (bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, ziektekostenverzekeringen... enz, enz) kom ik maar NET aan rond. Vakantie zit er voor mij niet in, en dus ook voor mijn kind niet.

Hoe kunt u mij dit uitleggen? Hoe kunt u rechtvaardigen richting mij, dat een stel nutteloze burgers van Nederland op vakantie kunnen en dat ik dat als hard werkende ondernemer (die indirect zo een reis betaald) dat niet kan.

Kunt u dat aan mijn kind uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:57

En als je een ziekte hebt die ze niet erkennen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:58

Precies........... allemaal zoooooo krom...... zooo krom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:14

Ik ben benieuwd wat voor antwoord jij krijgt

Laat ik het vermoeden hebben geen Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:16

Sorane schreef:
Ik heb een collega die een maand in dienst is en toch recht heeft op ZW.
Maar om dat te krijgen moet je wel iets mankeren.

Ik ken ook mensen die echt ziek zijn (ziekenhuis-ziek, ik denk dat je dan een aardig eind in de buurt komt van mensen die niet kunnen werken) en die nergens recht op hebben. De regels zijn ingewikkeld maar er vallen nogal eens wat mensen buiten de boot. Van de andere kant zijn er ook anderen die onterecht een boel voordeel hebben... maar de conclusie dat je 'dus' kunt werken is wat te kort.