Stel dat je de mug in kan zetten als 'massa middel om in te enten' dat zou natuurlijk een uitkomst zijn. Ratten zelf verspreiden trouwens geen pest, het zijn de vlooien (eigenlijk de parasieten op de vlooien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
caranthir schreef:Nouja ik had geen zin om te googelen naar die rattenmaar speciaal voor jou: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2743883.stm ze verspreiden oa cholera en tyfus. Dat enten lijkt me geen goed idee overigens, daar veel mensen wegens hun geloof niet willen worden ingeënt en het huidige entsysteem lijkt mij prima te werken. Maar goed ik ga off-topic
Citaat:''Dr Hinds said 6,000 cases of leptospirosis were diagnosed in Thailand alone in 2000, killing 350 people.
However, researchers say many more deaths should have been attributed to rats but were classified as unknown fever.
The same disease killed nearly 60 people in the Indian state of Kerala last summer. ''
Citaat:Dat enten lijkt me geen goed idee overigens, daar veel mensen wegens hun geloof niet willen worden ingeënt en het huidige entsysteem lijkt mij prima te werken.
Karl66 schreef:Hmmm apenbeten brengen een zwaar besmettelijke en zeer dodelijke ziekte over, al ben ik even de naam van die ziekte kwijt.
Honden brengen rabies over.
Zo begint er al weer een heel nieuw assortiment proefdieren te komen.
draumpje schreef:yup....roken word getest
net als autolakken, dus geen auto's meer kopen
en ieder landbouwgif wat je kunt verzinnen
dus ook geen reguliere groenten en fruit eten
ook worden de meeste pigmenten in haarverf ook gewoon op ieren getest
dus die zijn ook fout (ja cosmetica mag niet
maar grondstoffne gewoon wel dus )
Machie schreef:ohohoh schimmelig, dus omdat jij last hebt van die mug, mag daar op getest worden![]()
In afrika zorgen apen echt voor problemen, dus in afrika mogen we op apen testen
Stel he, ik ben zwaar allergie's voor alle dieren met haren.. ik vind dus dat daar op getest mag worden, ik heb er nl last van
Lompe redenatie vind ik dat
Machie schreef:ik zal ff zoeken waar ik dat vandaan had. Ergens uit mn schoolboekenTsja.. medische microbiologie he
sunshine schreef:
Schimmelig schreef:caranthir schreef:Ah, juist ja. Ratten en muizen verspreiden ook vervelende ziektes (de pest oa) dus idd proeven op deze dieren kunnen dan. Ze dragen tenslotte ook weinig positiefs bij.![]()
Vind het een rare redenatie.
Pest, die ziekte doet er tegenwoordig nog maar weinig toe. Ratten en muizen zijn geen muggen! Ze steken je niet ongewenst. Een muis of rat zal ook nooit zonder reden zomaar een mensen aanvallen, of bijten. Ik vind jouw redenatie een beetje raar, wat ratten en muggen kun je niet vergelijken
Kieffertje schreef:Paardje2005: Jij rookt waarschijnlijk ook als je uitgaat. Of als je met anderen (waaronder niet-rokers) in een kamer zit. Ik rook zelf niet, maar ga wel eens uit. En als ik terugkom, stinken mijn kleren gigantisch naar rook. Mijn longen waarschijnlijk ook... Wat ik maar wil zeggen, is dat ook niet-rokers regelmatig aan de rook van rokers blootgesteld worden. Net als aan uitlaatgassen en dergelijke. Niemand kan jou garanderen dat je geen longkanker krijgt als je niet rookt, of dat je het wel krijgt als je wél rookt. Wel krijg je de garantie dat je longen er slechter aan toe zijn doordat je rookt dan het geval was geweest als je niet had gerookt. Je hebt een sterk verhoogde kans op longkanker en hart-en vaatziekten. Ook veroudert je huid sneller en vergelen je tanden (wat ook gebeurd door het drinken van koffie en zwarte thee, trouwens). Ook heb je een mindere conditie dan mogelijk was zonder roken en daarbij vermindert je vruchtbaarheid. Je afzonderlijke voorbeelden zeggen alleen maar dat er een káns is op gezond oud worden als je rookt. En die kans is er ook zeker. Alleen is deze aanmerkelijk kleiner dan wanneer je niet rookt. Je kan zeggen dat dit klinkklare onzin is, maar kijk dan eens naar de cijfers. Een voorbeeld:
Overlijden voor 70e levensjaar
mannen
1 op de 3 rokers
1 op de 6 niet-rokers
vrouwen
1 op de 5 rokers
1 op de 8 niet-rokers
cijfers komen van site van kwfkankerbestrijding. Je kan zeggen dat deze cijfers daarom gekleurd zijn, maar ze zijn er echt niet voor niets.
Maargoed, genoeg hierover. Terug naar de proefdieren. Ik wist eerlijk gezegd niet dat deze experimenten er nog steeds zijn. Er is hier veel geroepen dat je het roken en het gebruiken van proefdieren zou moeten scheiden. Het zouden twee totaal verschillende dingen zijn. Je moest dus niet het roken aanpakken, maar alleen het gebruik van proefdieren. Dit wordt al jaren geprobeerd. Het grote probleem is enkel, dat je mensen die protesteren makkelijk kunt afdoen als een stelletje activisten, en vervolgens verder kunt gaan met je leven. Als je eerst gaat staan schreeuwen dat je tegen testen op dieren bent en dat de tabaksindustrie daar mee op moet houden, en vervolgens vrolijk een sigaretje opsteekt, zal er niet naar je geluisterd worden. Zolang de vraag maar blijft, hebben de tabaksdirecteurtjes niets om zich zorgen over te maken. Pas als ze iets gaan voelen in hun portemonnee, en er achter komen dat dit te maken heeft met de afkeer van mensen jegens het gebruiken van proefdieren, zal er iets veranderen. Als roker houdt je nu eenmaal het testen op dieren in stand. Net als medicijn- of cosmeticagebruiker overigens. Het is aan onszelf te bepalen tot hoever we dit gerechtvaardigd vinden.
Babeth schreef:Muggen steken je ook niet zonder reden!
Desiree schreef:En toch zijn ratten en muggen niet te vergelijken. Ik vind wel dat hoe intelligente een dier en hoe hoger het bewustzijnsniveau (en dan is er nogal wat verschil tussen een zoogdier en een insekt!!!!!), hoe erger de proeven zijn. DAarom zijn proeven op mensapen ook zo verschrikkelijk en in vele landen verboden!