QtieLady schreef:Citaat:Als een werkgever een roker mag weigeren vind ik dat ook lelijke, dikke, te dunne, niet sportende, naar zweetstinkende, roodharigen, snorren, baarden, raar geklede en fiat panda rijdende mensen ook geweigerd mogen worden!! !
idd helemaal mee eens!
Zie mijn posts, ik vind dat er best een bepaald type mens geweigerd kan worden bij bepaald werk. Je zoekt als werkgever iemand die het beste past en dat betekent altijd dat anderen uitgeloten worden.
Er wordt hier veel gezegd over rokers, maar niet zoveel over de positie van de werkgever. Als die keuze heeft, gaat zijn keuze naar de beste en als hij niet roken belangrijk vind en een van hen is een roker, tja, dan valt die af. Dan is hij dus feitelijk afgewezen op het feit dat hij/zij rookt, maar de werkgever heeft gewoon gekozen voor iemand die beter in zijn bedrijf past en niet zozeer TEGEN een roker, maar voor de niet roker. Mocht de roker bereid zijn te stoppen, dan valt de keuze misschien weer anders.
En roken doe je vrijwillig en als je de baan dus echt wilt, kun je kiezen om te stoppen.