Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:sorry, tegen de TS. ik word altijd nogal kwaad als ik lees dat armoede slechts een keuze is.
Vanessa24 schreef:De mensen die je zo kunnen vertellen wat je zou kunnen doen als je in armoede leeft, heeft het duidelijk nog nooit moeilijk gehad.
Ik hoor maar al te vaak:'dan doe je toch gewoon.....' ja natuurlijk 'gewoon maar even....'
Het is fijn om te horen dat er blijkbaar veel mensen zijn die totaal geen geld problemen hebben of hebben gehad, maar ze doen altijd alsof geld totaal niet belangrijk is, en er iets aan jou mankeert als blijkt dat je in nood zit!
Schimmelig schreef:Vanessa24 schreef:De mensen die je zo kunnen vertellen wat je zou kunnen doen als je in armoede leeft, heeft het duidelijk nog nooit moeilijk gehad.
Ik hoor maar al te vaak:'dan doe je toch gewoon.....' ja natuurlijk 'gewoon maar even....'
Het is fijn om te horen dat er blijkbaar veel mensen zijn die totaal geen geld problemen hebben of hebben gehad, maar ze doen altijd alsof geld totaal niet belangrijk is, en er iets aan jou mankeert als blijkt dat je in nood zit!
Wie zegt dat ik nooit financiele problemen heb gehad ...![]()
Ik heb ze uiteindelijk wel verstandig opgelost
Vanessa24 schreef:En dat is heel fijn dat het opgelost is, en zelfstandig ook nog! Daar mag je zeker trots op zijn.
Niet iedereen is in staat zijn financiele plaatje op orde te krijgen, niet iedereen komt in nood te zitten door eigen gemaakte keuzes die achteraf niet goed bleken te zijn.
Armoede is daardoor zeker geen keus, en roepen dat ze dan maar beter op hun geld moeten letten, slaat nergens op, op welk geld moeten ze letten dan? Die hebben ze niet, daarom zitten ze ook in nood.
Misser schreef:Vanaf wanneer mag je eigenlijk naar de voedselbank? Ik dacht namelijk ergens te lezen dat je als alleenstaande, zonder kinderen etc., naar de voedselbank mag als je minder dan 150E vrij te besteden hebt per maand. Maar dat vind ik nog een vrij hoog bedrag, dus vraag me eigenlijk af of iemand het precies weet?
Bas232 schreef:Weet je wat ik erg vind?
Dat mensen met een uitkering naar een voedselbank toe moeten.
Zou helemaal niet mogelijk mogen zijn.
Kijk, er zijn meer dan genoeg vakatures dus er zouden helemaal geen mensen met een uitkering moeten zijn.
De boeren klagen al jaren dat ze geen mensen kunnen vinden om fruit etc te oogsten, waarom worden daar geen uitkeringstrekkers voor gebruikt? Die geef je dan meteen extra geld voor het werk en voila, hebben ze meer te besteden.
Boeren blij.
Neen niet vrijwillig, maar verplicht!
Hetzelfde voor vrijwilligerswerk, laat daar die uitkeringstrekkers maar gaan werken, beetje extra geld voor het werk....wederom verplicht.
De overheid kan hier heel veel mensen aan het werk zetten met behoud van uitkering+extra voor de gewerkte uren.
Weiger je, simpel, bye bye uitkering....
Ik heb het niet over de kortstondige, maar over diegene die langer dan 1 jaar een uitkering krijgen.
Die kunnen best ingezet worden en dan extra geld krijgen zodat ook zij het beter krijgen.
Er zijn genoeg baantjes waar die mensen ingezet kunnen worden waar anders geen mensen voor te vinden zijn.
Het is toch te gek dat men mensen uit het buitenland naar hier gaat halen omdat er niemand te vinden is.
Laten ze dat eens oplossen in Den Haag, daar heeft iedereen iets aan.
Niemand hoeft arm te zijn, maar domweg je hand ophouden en nog geld krijgen ook vind ik onredelijk.
Vanessa24 schreef:
Of jij woont in een stad/ dorp waar alleen de rijkere mensen zich bevinden, of je loopt op straat met oogkleppen op.
Bas232 schreef:De boeren klagen al jaren dat ze geen mensen kunnen vinden om fruit etc te oogsten, waarom worden daar geen uitkeringstrekkers voor gebruikt? Die geef je dan meteen extra geld voor het werk en voila, hebben ze meer te besteden.
Boeren blij.
Neen niet vrijwillig, maar verplicht!
jaantsje schreef:Er is wel degelijk armoede in dit land, het is maar waar je wilt zien.
Bas232 schreef:Maar veel mensen kunnen echt wel werken hoor, moet je voor de grap een kijken bij die mensen thuis wat die allemaal doen....die zitten echt de hele dag niet stil hoor.
Fitzroy schreef:Dat vind ik ook hoor. Waarom moeten mensen die keihard gewerkt hebben hun hele leven, al kwee-nie-hoeveel belasting hebben betaald, ook nog eens daarvoor boeten door geen AOW te krijgen?
*edit* was reactie op Desiree
Chiqa schreef:Hiermee wil ik onderstrepen dat het dus een keuze is helaas. iedereen begint met nul, t is alleen de kunst om van een duppie een euro te maken, dus keihard werken, slim met je geld omgaan en iet uitgeven als water. Ik heb ook een sociaal minimum, maar heb wel alles wat mn hartje begeert, en hoef niet op een stuiver te kijken. Mensen die niet rond kunnen komen kunnen gewoon iet met geld omgaan, maar dat is mijn mening.