Kabinet is gevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:14

Er zijn er nog heel veel die best wat kunnen maar niet willen. Als de PvdA het voor het zeggen krijgt, wordt die groep wederom groter. En daar moeten wij allemaal voor betalen.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:15

Ik zeg niet dat men het in Nederland niet beter heeft dan in andere landen, maar toch !! Dit kabinet heeft er wel voor gezorgd dat een aantal mensen het heel wat moeilijker hebben dan voorheen. Ik kan me die ziektekosten inderdaad wel veroorloven, maar hoe zit dat met een bijstandsmoeder die door haar vent ongevraagd gedumpt is en achterblijft met 3 kleine kinderen en dus moeilijk fulltime kan gaan werken.
Je maakt mij niet wijs dat die het niet moeilijk heeft om rond te komen met de energieprijzen, ziektekosten en weet ik al niet wat wat er duurder is geworden.
Ik ben ook blij dat dit kabinet gevallen is.
Maar wel petje af voor Rita. Of ze nu wel of niet foute beslissingen heeft genomen, over het algemeen toch een van de weinige die ook uitvoerde wat ze zei, en duidelijk wist waar ze voor stond zoals in de zaken met Kalou en Taida. Met alle gevolgen van dien, maar was te verwachten.

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:16

Quellian schreef:
Jellie schreef:
Ik denk dat Harry Potter meer doet dan wij denken.. Knipoog

Ja, in blunderen is hij idd de beste Ja

Ik vind niet dat Balkenende blunderd, maar Rita verdonk.
Arme Balkenende moet dat allemaal ondergaan, alleen maar omdat hij ministerpresident is.

Verder vind ik het heel goed dat het kabinet is gevallen, er zijn te veel fouten gemaakt en het vertrouwens was helemaal kwijt!
Ik vind wel dat Rita verdonk hier de grootste schuld aan heeft, Je kan een uitzettingsbeleid niet zo rechtlijnig houden, dat gaat gewoon weg niet.
Het is overgens niet zo dat je het vallen op een persoon kan afschuiven, daar zijn meerdere kamerleden verantwoordelijk voor..

naja, das mijn mening, is ook niet alles Clown

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:20

Reggs schreef:
Ik vind wel dat Rita verdonk hier de grootste schuld aan heeft, Je kan een uitzettingsbeleid niet zo rechtlijnig houden, dat gaat gewoon weg niet.

Want? Ik denk dat de zaken heel helder liggen en take it or leave it. Of voor wie wilde je uitzonderingen. Voor degene die het beste met de ellebogen zich omhoog krabbelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:22

Reggs schreef:

Arme Balkenende moet dat allemaal ondergaan, alleen maar omdat hij ministerpresident is.

Verder vind ik het heel goed dat het kabinet is gevallen, er zijn te veel fouten gemaakt en het vertrouwens was helemaal kwijt!
Het is overgens niet zo dat je het vallen op een persoon kan afschuiven, daar zijn meerdere kamerleden verantwoordelijk voor..

Nee dan de hypocrieten van links, die in Ayaan een mooie aanleiding zagen (bnn-er), maar over de rest maken ze zich niet druk hoor, daar konden ze niet mee scoren!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:23

LETS schreef:
Als je kan werken moet je aan het werk, kan je dit niet, dan heb je recht op een uitkering. En inderdaad, die mensen moeten vaak de touwtjes aan elkaar knopen.
Maar schijnbaar verschillen we van mening; ik vind het zo goed geregeld...

Geheel off topic maar, mijn vriendin heeft ernstige suikerziekte, reuma, allergieen (gluten, zuivel en nog veel meer) Ze loopt bij 3 ziekenhuizen voor haar aandoeningen. Kan haar bed soms niet uit en haar flat niet poetsen, of boodschappen doen. Toen ze op de fiets naar de keuringsarts moest heeft ze de 2 dagen van te voren gerust omdat ze anders niet op de fiets kan gaan. Ze kwam daar en deze man was van mening dat als ze ergens kan komen, op de fiets of wat dan ook, ze gewoon net als ieder ander kan werken... Ondanks alle dossiers in de ZH en artsen die haar behandelen. Dus zo goed wordt ze niet geholpen en begeleid. Buiten haar lichhamelijke klachten krijgt ze door dit soort mensen ook nog een stress en spanning dát kan ze al helemaal niet gebruiken...

Tuurlijk moet er streng mee omgesprongen worden, maar iemand die zo ziek is dat ze niet eens als ze niets doe normaal kan functioneren dwingen te solliciteren en te werken of anders haar uitkering af te nemen vind ik niet goed geregeld. Deze meid is écht ziek....

Het gebeurd natuurlijk niet altijd zo, maar het is wel een voorbeeld dat het ook niet altijd zo goed geregeld is.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:23

Balkenende heeft wel geblunderd, hij vond het belangrijker om rita te behouden (ondanks al haar blunders) dan om het kabinet veilig te stellen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:24

Grootste hypocriet van links: Wouter Bos
Brrrr ik heb echt een hekel aan die stemmentrekkende glimlach....

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:24

Jellie schreef:
Ik denk dat Harry Potter meer doet dan wij denken.. Knipoog

Ja, in blunderen is hij idd de beste Ja
[/quote]

[/quote]

ik denk dat balkenende een flinke vinger in de pap had bij de beslissingen die rita maakte...omdat ze later 2x haar mening bij moest stellen...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:25

LETS schreef:

oh ja verschrikkelijk, denk dat hij weinig stemmen krijgt...

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:26

missnynke schreef:
LETS schreef:

Ik hoop het.... Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:29

missnynke schreef:
LETS schreef:

Ik denk dat PvdA de grootste partij gaat worden Lachen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:30

missnynke schreef:
LETS schreef:

Alles beter dan die hypocriete "gristenpuppie" van een Balkenende. Als CDA slim is halen ze Balkie weg en schuiven ze Verhagen naar voren, qua uiterlijk niet zoveel verschil, maar hij praat begrijpelijker nederlands Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:32

Limburgs bedoel je Clown

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:33

Ja, dat ook, maar hij heeft meer dan 10 voorgeprogrammeerde zinnen in tegenstelling tot balkenende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:35

Ik vind Balkie nog niet zo slecht hoor. Het is een zeer intelligente man (en die zijn vaak niet de communactief vaardigsten), beter dan Bos, weinig intelligents en doordachts wat daar uit komt Ja

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:41

faye schreef:
Ik vind Balkie nog niet zo slecht hoor. Het is een zeer intelligente man (en die zijn vaak niet de communactief vaardigsten), beter dan Bos, weinig intelligents en doordachts wat daar uit komt Ja

Achja, bij Balkenende weinig begrijpelijks. Als hij een interview geeft zegt hij nooit ja of nee, het is altijd zo'n blablabla antwoord dat eigenlijk helemaal niet over de vraag gaat.

Ik vind Femke trouwens de laatste tijd steeds sterker overkomen in de media!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:43

BEdoel je nou te zeggen dat Wouter Bos wel direct antwoord geeft? (Althans, je reageert op mijn vergelijking), dan zou ik maar eens beter opletten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:44

Ach weet je? Ze beloven allemaal prachtige dingen, maar maken uiteindelijk iets anders waar. En dan maakt het niet uit of het nou Balkenende of Bos heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:46

Precies! Maar er wordt altijd gescholden op het kabinet wat aan de macht is. Ze zijn uiteindelijk allemaal hetzelfde!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:46

faye schreef:
Precies! Maar er wordt altijd gescholden op het kabinet wat aan de macht is. Ze zijn uiteindelijk allemaal hetzelfde!

Allemaal hypocrieten Tong uitsteken

Goh, als ik in de politiek zou zitten Dromen Dan zou het zeker niets worden.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:49

Nou ik denk dat die balkenende het beter doet dan jullie denken! Verdonk die moeten ze aanhouden, eindelijk eens iemand die zegt waar het voor staat, als mensen liegend het land gewoon binnen komen?? Er uit met die handel, hebben wij niks aan. En verdonk moet geen rechtlijnig uitzettingsbeleid voeren? Natuurlijk wel! Je moet ergens een grens trekken en zij had die grens tenminste. kunnen we van pvda niet zeggen, de een werkt zich het rompslomp en die moeten voor anderen hun eten betalen (kort door de bocht gezegt) En zo zijn er nog wel talloze nadelen van pvda op te noemen. Brrr ik hoop dat die Bos zooooo goed op z'n bek gaat! Met z'n gladde hoofd
Laatst bijgewerkt door Germatje op 30-06-06 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:49

Quellian schreef:
Ach weet je? Ze beloven allemaal prachtige dingen, maar maken uiteindelijk iets anders waar. En dan maakt het niet uit of het nou Balkenende of Bos heet.

Go jij! Go jij! Verdonk for president Go jij! Go jij!
Die belooft misschien niet alleen maar mooie dingen, maar maakt ze wel waar!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:50

Mensen, hebben jullie wel opgelet? Verdonk is afgeweken van het rechtlijnige uitzettingsbeleid, dus zo recht door zee is ze niet Pling

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:54

Verdonk is gruwelijk genaaid, een goede oplossing was er niet meer. Ik denk dat ze vrij bewust heeft gedacht *ok, jullie je zin maar dan dragen jullie de consequenties*