Taïda geslaagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Taïda geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:37

Aimee schreef:
faye schreef:
Hoezo kortzichtig? Al het haar om een diploma met goed cijfers te doen was geweest, had ze idd beter gewoon direct voor de optie examen in land van herkomst kunnen kiezen. Had haar een hoop energie gescheeld die ze in leren had kunnen stoppen. Bovendien lijkt me als je een "uitzonderlijk intelligente student"bent, je ook in deze situatie hogere cijfers had kunnen halen. Dus zo uitzonderlijk intelligent is deze dame niet, uitzonderlijk uitgekookt , dat wel

Veel minder moeilijke situaties zorgen ervoor dat nog veel meer getalenteerde leerlingen niet eens hun examen halen....
Studeren heeft niets te maken met energie die je ergens anders aan verspild. Als je mentaal alles goed op een rijtje hebt, kun je ondanks andere energievretende activiteiten goed studeren. Heb je mentaal echter 'tegenslagen' en verder helemaal geen andere acitiviteiten, kan het nog zo zijn dat het studeren totaal niet gaat.

Ze heeft het zichzelf moeilijker gemaakt dan nodig, dus ik heb er geen medelijden mee

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:38

kaoutar schreef:
Nouja zeg dat is toch niet eerlijk dan mogen anderen toch ook? >:(

Anderen mogen ook!

Edit: Sterker nog.... iedereen mag... maar volgens de meeste mag Taida niet...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:47

Aimee schreef:
Veel minder moeilijke situaties zorgen ervoor dat nog veel meer getalenteerde leerlingen niet eens hun examen halen....
Studeren heeft niets te maken met energie die je ergens anders aan verspild. Als je mentaal alles goed op een rijtje hebt, kun je ondanks andere energievretende activiteiten goed studeren. Heb je mentaal echter 'tegenslagen' en verder helemaal geen andere acitiviteiten, kan het nog zo zijn dat het studeren totaal niet gaat.

Volgens het bericht uit de Volkskrant had het wel degelijk uitgemaakt:

Volgens haar school De Driemark weerspiegelen haar cijfers 'duidelijk de moeilijke periode die zij heeft doorgemaakt'. De school liet in een verklaring weten ervan overtuigd te zijn dat 'wanneer Taïda onder gelijkmatige omstandigheden haar examens had kunnen voltooien, de resultaten nog beter waren geweest'.

Overigens, uit mijn vorige werk weet ik dat het helemaal zo makkelijk niet is om buitenlandse studenten hier te krijgen. Ik heb menigmaal contact gehad met Bureau Buitenland van de Leidse Universiteit. Daar gaat vaak maanden overheen voordat duidelijk is of ze mogen komen.
Daarom ben ik ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:48

Ach, in dit geval zal de uitspraak ongetwijfeld sneller komen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:13

Fitzroy schreef:
Volgens het bericht uit de Volkskrant had het wel degelijk uitgemaakt:

Volgens haar school De Driemark weerspiegelen haar cijfers 'duidelijk de moeilijke periode die zij heeft doorgemaakt'. De school liet in een verklaring weten ervan overtuigd te zijn dat 'wanneer Taïda onder gelijkmatige omstandigheden haar examens had kunnen voltooien, de resultaten nog beter waren geweest'.

Overigens, uit mijn vorige werk weet ik dat het helemaal zo makkelijk niet is om buitenlandse studenten hier te krijgen. Ik heb menigmaal contact gehad met Bureau Buitenland van de Leidse Universiteit. Daar gaat vaak maanden overheen voordat duidelijk is of ze mogen komen.
Daarom ben ik ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen

Dat is toch precies wat ik zeg: gelijkmatige omstandigheden/moeilijke periode.... dan gaat het imo vooral om de mentale druk.
Als de omstandigheden voor haar beter waren geweest, dan had ze betere cijfers gehaald. In dat bericht staat niets over verspilde energie.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:33

Ja, maar die moeilijke periode heeft ze toch echt zichzelf aan gedaan. Ze had zich er gewoon bij neer moeten leggen dat ze hier niet mocht blijven en zich dan concentreren op haar examen.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:53

Vet goed van haar zeg, zeker onder die omstandigheden!

ChirooHeleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:07

Raiza schreef:
Whiz schreef:
Jullie studeren zeker zelf niet of wel?? Weet je wel hoeveel buitenlandse studenten er in Nederland zijn? Heel erg veel, weet je wel hoe snel daar een studentenvisum voor wordt gegeven? Heel erg snel. De Universiteiten zijn altijd opzoek naar getalenteerde studenten. Net zo als veeel Nederlandse studenten naar het buitenland gaan om daar te studeren. Soms een jaar of soms een gehele studie. En dat gaat al jaren zo.. zelfs mijn vader die uit het buitenland komt heeft in de jaren 70 aan de universiteit van Wenen en aan de Technische Universiteit in Delft gestudeerd. En mijn broertje die aan de Universiteit van Maastricht studeerd heeft vorig studie jaar het gehele jaar in het buitenland gevolgd. Het zijn niet voor niets
Internationale
studies.

Worden die studies ook allemaal betaald door die stichting?
Heeft dat land waar je broertje gestudeerd heeft, de studie voor hem betaald?
Vast niet. Als ik in het buitenland ga studeren zal ik (of mijn ouders) dat ook helemaal zelf moeten betalen.

Maar die troela die liegt en bedriegt, zou dan ook nog eens alles door die (nederlandse) stichting betaald krijgen.
Laat die stichting de kosten betalen van nederlandse studenten die het zelf niet trekken, in plaats van buitenlanders die hier komen studeren.

Knap dat ze het gehaald heeft, maar van mij mag ze wegblijven }>

Ja mijn studie wordt voor een groot deel door het land waar ik studeer betaald! Ik studeer chiropractie in Engeland, en ik krijg een beurs om mijn collegegeld te betalen.

Ik vind dat Taida als buitenlandse student welkom is in NL. Ongeacht haar voorgeschiedenis. Iedereen heeft het recht om in het buitenland te gaan studeren. Jij, ik en Taida! Er zijn veel buitenlandse studenten in NL, en veel NLse studenten in het buitenland. Waarom zei wel, en Taida niet?

Ik vind het knap dat ze onder die omstandigheden haar VWO-examen gehaald heeft. Het heeft haar waarschijnlijk veel stress opgeleverd, en de laatste weken van het jaar heeft ze haar lessen (voorbereiding op 't examen) moeten missen. In mijn ogen getuigd dit van erg veel doorzettingsvermogen!

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:11

Fitzroy schreef:
Ja, maar die moeilijke periode heeft ze toch echt zichzelf aan gedaan. Ze had zich er gewoon bij neer moeten leggen dat ze hier niet mocht blijven en zich dan concentreren op haar examen.

Dat ben ik dus niet met je eens.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:47

Aimee schreef:
Fitzroy schreef:

Dat ben ik dus niet met je eens.

Ik wel!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:49

ChirooHeleen schreef:
Raiza schreef:
Worden die studies ook allemaal betaald door die stichting?
Heeft dat land waar je broertje gestudeerd heeft, de studie voor hem betaald?
Vast niet. Als ik in het buitenland ga studeren zal ik (of mijn ouders) dat ook helemaal zelf moeten betalen.

Maar die troela die liegt en bedriegt, zou dan ook nog eens alles door die (nederlandse) stichting betaald krijgen.
Laat die stichting de kosten betalen van nederlandse studenten die het zelf niet trekken, in plaats van buitenlanders die hier komen studeren.

Knap dat ze het gehaald heeft, maar van mij mag ze wegblijven }>

Ja mijn studie wordt voor een groot deel door het land waar ik studeer betaald! Ik studeer chiropractie in Engeland, en ik krijg een beurs om mijn collegegeld te betalen.

Ik vind dat Taida als buitenlandse student welkom is in NL. Ongeacht haar voorgeschiedenis. Iedereen heeft het recht om in het buitenland te gaan studeren. Jij, ik en Taida! Er zijn veel buitenlandse studenten in NL, en veel NLse studenten in het buitenland. Waarom zei wel, en Taida niet?

Ik vind het knap dat ze onder die omstandigheden haar VWO-examen gehaald heeft. Het heeft haar waarschijnlijk veel stress opgeleverd, en de laatste weken van het jaar heeft ze haar lessen (voorbereiding op 't examen) moeten missen. In mijn ogen getuigd dit van erg veel doorzettingsvermogen!

Tja... denk je dat als je asiel aanvraagd in Engeland onder valse voorwendselen en je krijgt een nee, en je blijft toch en spant een proces aan (op kosten van de staat) en je krijgt weer nee, en je gaat dan zeuren om je studie en die krijg je thuis de kans om af te maken, en je komt daarna gewoon weer terug voor een volgende studie, denk je dan dat een willekeurig land je nog met open armen ontvangt?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:52

Als Taïda zich er zo makkelijk bij neer had gelegd, had ze helemaal geen examen kunnen doen. Ja, volgend jaar en zelfs dat met moeite omdat het schoolsysteem in haar thuisland anders is. Dus de redenatie "erbij neerleggen en op examen concentreren" gaat imo gewoon niet op.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:13

Mireille1970 schreef:
Ik wel!

Ik ook.

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:19

Wij 'Nederlanders' mogen wel in ons handen knijpen dat we hier geboren zijn en er niet zo voor hoeven vechten als Taïda ....

Taïda, gefeliciteerd!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:25

Daentje schreef:
Wij 'Nederlanders' mogen wel in ons handen knijpen dat we hier geboren zijn en er niet zo voor hoeven vechten als Taïda ....

Taïda, gefeliciteerd!

Wij "Nederlanders" hebben een groot probleem als we gepakt worden met fraude.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:36

Ik ben het niet eens met de manier waarop ze heeft gehandeld, maar ik ben wel blij voor haar dat ze haar VWO-diploma heeft gehaald.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 18:38

Ja joh, de term 'fraude' blijft een leuk stokpaardje hier. Zelfs Verdonk nam deze term na aandringen van de kamer terug, maar dat terzijde. Alle Bokkers weten natuurlijk véél beter hoe het zit.

ChirooHeleen schreef:

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:41

MissJ schreef:
Daentje schreef:

Taïda, gefeliciteerd!

Wij "Nederlanders" hebben een groot probleem als we gepakt worden met fraude.

Gelukkig hoeven wij niet te frauderen om een VWO-diploma te halen ....

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:41

Geldt dat dan ook voor jou Bealy, dat je allemaal veel beter weet hoe het zit?
Jij jouw mening, iemand anders een andere, hoef je niet zo over te doen.

edit: om over het stokpaardje Verdonk nog maar helemaal niet te spreken.
Laatst bijgewerkt door MissJ op 18-06-06 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:42

Daentje schreef:
Gelukkig hoeven wij niet te frauderen om een VWO-diploma te halen ....

En als we dat wel zouden doen, wat dan? Hoe zouden de mensen dan reageren?

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:45

MissJ, ik hoop alleen dat je je goed beseft hoeveel geluk je hebt dat je in Nederland geboren bent. verder maakt het mij niet uit hoe je erover denkt!

Edit: Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik absoluut mijn mening niet aan iemand wil opdringen Lang leve de vrijheid van meningsuiting!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:47

Daentje schreef:
MissJ, ik hoop alleen dat je je goed beseft hoeveel geluk je hebt dat je in Nederland geboren bent. verder maakt het mij niet uit hoe je erover denkt!

Dat besef ik terdege. Ik hoop dat jij begrijpt dat ik ervan baal dat mensen misbruik denken te moeten maken van ons goede systeem, en daar nog voor beloond worden ook door stichtingen en weet ik veel wat. Dat stoort me.

MilOu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:49

Erg knap van haar
Ik snap alleen niet waarom ze niet blij is met een 6,9..
Ik ben wel blij als ik daarmee slaag voor mn VWO denk ik

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:49

@ MissJ: En ook dat is een begrijpelijk standpunt. Maar zolang ik niet precies weet hoe het gegaan is, veroordeel ik niemand.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:05

MilOu_ schreef:
Erg knap van haar
Ik snap alleen niet waarom ze niet blij is met een 6,9..
Ik ben wel blij als ik daarmee slaag voor mn VWO denk ik

Ik had het in haar geval óók gedaan. (in mijn geval héb ik het ook gedaan )