Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marreke schreef:Voor iedereen die zich afvraagt hoeveel kinderbijslag het gezin krijgt heb ik dat even uitgerekend: 2847,99€ per maand.
(ik ben er vanuit gegaan dat pa werknemer is, dat alle kinderen gezond zijn en dat voor het oudste kind geen kinderbijslag meer gekregen wordt)
Een naam voor het komende kind mogen ze zelf bedenken.
Marreke schreef:Voor iedereen die zich afvraagt hoeveel kinderbijslag het gezin krijgt heb ik dat even uitgerekend: 2847,99€ per maand.
(ik ben er vanuit gegaan dat pa werknemer is, dat alle kinderen gezond zijn en dat voor het oudste kind geen kinderbijslag meer gekregen wordt)
dierfysio schreef:tsja, ik werk op de Veluwe, daar komen zulke grote gezinnen ook nog geregeld voor. 10 kinderen is echt niet raar daar.
maar ik hoor ook die vrouwen wel eens klagen, dat ze nummer 1,2 en 3 graag wilden, maar dat de rest "gewoon kwam" (lees: niet gewenst dus!). noud, da's lekker dan voor zo'n kind, weten dat je eigenlijk niet gewenst bent. kost later weer bakken met geld aan de psycholoog...
die namen met een Y op het eind ga ik niet eens op in, zucht, arme kinders....
ShirleyA schreef:dierfysio schreef:tsja, ik werk op de Veluwe, daar komen zulke grote gezinnen ook nog geregeld voor. 10 kinderen is echt niet raar daar.
maar ik hoor ook die vrouwen wel eens klagen, dat ze nummer 1,2 en 3 graag wilden, maar dat de rest "gewoon kwam" (lees: niet gewenst dus!). noud, da's lekker dan voor zo'n kind, weten dat je eigenlijk niet gewenst bent. kost later weer bakken met geld aan de psycholoog...
die namen met een Y op het eind ga ik niet eens op in, zucht, arme kinders....
Dom dan dat ze al die kids dan niet heeft voorkomen. Kinderen krijgen is erg makkelijk te verhinderen.
Nu moet ik zeggen dat een ongeplant kind wel heel erg gewenst kan zijn hoor en ook heel erg geliefd.
Esmeralda schreef:Marreke schreef:Voor iedereen die zich afvraagt hoeveel kinderbijslag het gezin krijgt heb ik dat even uitgerekend: 2847,99€ per maand.
dan ben ik zeer benieuwt hoe jij aan die cijfers komt.
iedereen hier in nederland krijgt kinderbijslag, maakt niet uit of je werk of niet. Van 0 tot 18 jaar en tot 7 of 8 kinderen.(ergens anders stond 4 maar ik meende tot 8 kinderen)
Citaat:Twintig jaar geleden, na de geboorte van hun eerste dochter, besloot het koppel de natuur haar gang te laten gaan.
Citaat:
"Mijn vrouw heeft altijd gezegd dat ze ten laatste op haar veertigste wil stoppen met kinderen krijgen. Dat is nog drie jaar.
Toekie schreef:Citaat:Twintig jaar geleden, na de geboorte van hun eerste dochter, besloot het koppel de natuur haar gang te laten gaan.Citaat:
"Mijn vrouw heeft altijd gezegd dat ze ten laatste op haar veertigste wil stoppen met kinderen krijgen. Dat is nog drie jaar.
Zou dat betekenen dat ze daarna nooit meer...
![]()