Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:51

Welshcobfan schreef:
Er is 1 ding wat ik het allerergste vind: mensen die hun hond onderschatten en altijd zeggen: hij doet nooit iets! Ze kunnen nog een valse hond hebben en ze durven er geen kwaad in te zien. Dus ja, mensen zijn onbetrouwbaarder dan dieren.

Je hebt zoveel mensen die hun eigen hond niet kennen, die signalen van de hond niet zien. MAar dat maakt de hond toch niet onbetrouwbaar? Het klopt wel wat je zegt, mensen zijn inderdaad onbetrouwbaarder als ze bijvoorbeeld de situatie verkeerd inschatten.

Welshcobfan schreef:
Ik behandel alle dieren goed, maar ik blijf wél de baas. Zijn ze nu minder dan mij? nee, maar ze hebben zeker niet dezelfde rechten als mij

Nou, precies mijn woorden!!!!!! Ik zeg ook niet dat mijn honden in rangorde op gelijke hoogte staan. Moet je eens kijken wat er gebeurt als ze niet komen wanneer ik roep..... ik kan heus wel boos op ze worden en straffen hoor. Maar hun leven is heel belangrijk voor mij.

Ben je trouwens echt zo bang voor honden?
Laatst bijgewerkt door Desiree op 14-06-06 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:52

Ik ga me hond echt niet achter kinderen aansturen hoor! Mijn hond loopt altijd bij me in de buurt. En die heeft niet eens interesse in kleine kinderen.

Geef je als agent iedereen die ze hond los hebt lopen een boete, dat vind ik wel zwak. Want als een hond gewoon netjes bij de eigenaar loopt zonder enige aanleiding iets te doen vind ik het onzin om een boete te geven.

Lang leve de hondenlosloopgebieden! (midden in de stad haha) Wat nou als dat 8 jarige kindje die als de dood is loopt in een losloopgebied, Mag het dan wel.......

annepaardoesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:58

Ik vind zowiezo dat ouders er op moeten letten dat kinderen onder de 12 jaar onder de rangorde van de hond staan. Dat betekend niet dat de hond dan zelf mag beslissen wat hij met zo'n kind doet want daar is de roedelleider weer voor om die regels te bepalen.

Binckydenice: hihih lijkt me dan niet verstandig van dat kind.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:02

OUders moeten in een gezin leren dat de hond in rangorde ONDER de kinderen staat. MAar dat is heel moeilijk, dat valt niet mee. En ik denk dat de meesten daarom ook beter aan een echte gezinshond kunnen beginnen. Koop geen rassen die veel dominantie in het karakter hebben en/of eenkennig zijn. Koop een ras dat bekend staat om zijn zachtaardigheid. De beagle bijvoorbeeld is ideaal als gezinshond. HEel zachtmoedig en heel speels. Als je het zover krijgt dat een beagle je bijt, dan moet je toch wel heel erg ver zijn gegaan.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:04

I totally agree desiree! Pas het type hond aan je gezinssituatie. Net zoals je voor je 4 jarige ook geen pittige arabier gaat kopen

griebels

Re: Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:04

slimmerik schreef:
griebels schreef:
als de mens! Nee voor mij niet, voor mij zijn ze gelijk...

Vind je hondenbrokken ook zo lekker??? En de vlooien???

*valt van stoel en rolt over de grond*

edit: net als ik doe je je naam eer aan !!

Nee maar een hond heeft ook liever vlees en geen vlooien...

en een vogel eet ook geen hondebrokken...
vergelijking slaat dus nergens op
Je doet je naam zeker geen eer aan

annepaardoesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:07

Desiree: Een kind onder de 12 jaar staat ALTIJD ONDER de rangorde van de hond. Maar dat wil niet zeggen dat de hond het kind iets mag aandoen. Daar zijn de ouders voor. De roedelleider moet regels stellen dat de hond het kind niets mag doen, maar dan als nog staat het kind tot 12 jaar onder de hond in de rangorde.
Dat het kind onder de rangorde staat wil zowiezo zeggen dat je het kind niet alleen met de hond moet laten, het kind niet alleen die hond moet uitlaten, niet op de plaats van de hond moet gaan liggen enz.

Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 14-06-06 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:09

Welshcobfan schreef:
I totally agree desiree! Pas het type hond aan je gezinssituatie. Net zoals je voor je 4 jarige ook geen pittige arabier gaat kopen

hou op hou op! DAt is ook weer zo'n typische stomme fout die je veel ouders ziet maken.... een peperdure pony kopen die alles kan maar veels te pittig is... en het zelfvertrouwen van zo'n kind helemaal afbreekt. Wat zijn mensen eigenlijk dom he als je stil staat bij al die dingen.

annepaardoes schreef:
Desiree: Een kind onder de 12 jaar staat ALTIJD ONDER de rangorde van de hond. Maar dat wil niet zeggen dat de hond het kind iets mag aandoen. Daar zijn de ouders voor. De roedelleider moet regels stellen dat de hond het kind niets mag doen, maar dan als nog staat het kind tot 12 jaar onder de hond in de rangorde.
Dat het kind onder de rangorde staat wil zowiezo zeggen dat je het kind niet alleen met de hond moet laten, het kind niet alleen die hond moet uitlaten, niet op de plaats van de hond moet gaan liggen enz.

Voor de rest ben ik het wel met je eens.

Op het hondenforum maar ook hier op bokt heb ik eens in een discussie gelezen dat je een hond kunt leren dat hij onder het kind staat HOEWEL een kind onmogelijk overwicht op de hond kan hebben. Vraag me niet hoe. MAar voor de rest heb je zeker gelijk. Je moet de kat niet op het spek binden. Niet de kinderen onnodig bij de voerbak laten komen, de leefruimte van de hond respecteren. MAar je hebt echt honden waarbij dat allemaal niet nodig is, die echt alles goed vinden. Zo'n hond moet je willen voor je kind. Bij een beagle maakt het niet uit als het kind in zijn mandje gaat liggen. Die kruipt er gezellig bij. Steekt het kind zijn hand in de voerbak, de hond geeft geen sjoege. Niet dat je alles maar toe moet staan van het kind bij de hond. Een kind moet bijgebracht worden respect te hebben voor dieren. Heel belangrijk. Kinderen zijn de toekomst. Zij kunnen later misschien verbeteren wat er nu allemaal fout gaat.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:15

Mensen zijn ingewikkelder dan dieren Ze hebben een goed stel hersens om na te denken (en ook over oorzaak- gevolg) maar waarom gebruiken ze die dan niet altijd? Waarom een pittige,drukke hond terwijl je beter af bent met een goede loebes? Maar goed voor sommige mensen moeten de dieren compenseren voor iets wat ze missen

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:16

Welshcobfan schreef:

Even offtopic...
arabieren zijn niet pitteger als een ander ras... Ze zijn juist heel koel, alleen heel gevoelig en eerlijk. Met een te druk en onredelijk type mens wordt het dan een pittige arabier.
Ook zijn het de kruising-arabieren die pittig zijn

Sorry weer ontopic

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:17

Giebels i know, maar dat kan je wel van elk ras zeggen: het is slechts een voorbeeld een kind kan je gewoon beter op een ras zetten die minder gevoelig is.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:20

Had er dan maar welsh neergezet. Zijn ook vaak heetzakken en echt bedoeld als kinderpony.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:23

off: maar de welsh a's zijn wel mooi op hoogte voor kinderen, vandaar dat ze de stempel: kinderpony kregen

annepaardoesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:26

Desiree: ik ben het met je eens. Maja het is helemaal zo dat jonge kinderen niet goed weten wat ze doen bij een hond en dat er snel of een handje in het gezicht komt bijvoorbeeld. De ene hond maakt het niets uit de andere hodn ergerd zich er aan en als die hond dan bijt of snauwt vinden de mensen het vreemd :S Tjah als je nauwelijks iets weet van honden moet je er gewoon niet aan beginnen.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:27

haha... nu weer ontopic ??

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:30

annepaardoes schreef:
Desiree: ik ben het met je eens. Maja het is helemaal zo dat jonge kinderen niet goed weten wat ze doen bij een hond en dat er snel of een handje in het gezicht komt bijvoorbeeld. De ene hond maakt het niets uit de andere hodn ergerd zich er aan en als die hond dan bijt of snauwt vinden de mensen het vreemd :S Tjah als je nauwelijks iets weet van honden moet je er gewoon niet aan beginnen.

KLopt. kinderen missen nog coordinatie over hun eigen ledematen en doen honden ongewild pijn. Daarnaast doen ze ook wel eens opzettelijk pijn. Laatst ging mijn kleine neefje opzettelijk op de staart van Bobbes trappen hoewel we zeiden " niet doen". Toen viel ik wel flink tegen hem uit. Als zijn ouders er niet bij waren geweest had ik hem gepakt bij zijn armpje en flink erop aangesproken. Bobbes is nu al bang voor hem en daarom moeten we heel erg oppassen. Want hij dringt zich op aan de honden. Hij doet dingen waarvan hij weet dat ze niet mogen, want hij komt overal mee weg. " hij begrijpt het nog niet" zeggen ze dan..... MAar owee als bobbes een keer voor zich op zou moeten komen en naar hem zou happen... dan moet je ze horen...

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:36

Ik vind goed dat ze niet vervolgd worden, Ze hebben al zoveel verdriet.. Denk dat ze dat er moeilijk bij kunnen hebben..

Tamara_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:39

Een mens maken ze ook niet meteen dood als hij iemand vermoord.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:40

Tamara_loves schreef:

Nee maar dat zouden ze bij sommigen toch best mogen doen! DAt zou een hoop ellende schelen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:44

Tamara_loves schreef:

Doodstraf dan maar weer invoeren, een hond is niet gelijk aan een mens. Je vergelijkt toch ook geen appels met peren.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:46

Het is erg dat de hond deze baby heeft doodgebeten. MAar ik vind het nog veel erger als een of andere gek een of meerdere kinderen verkracht en vermoordt en later ook nog eens met verlof komt met TBS. Zo iemand gun ik nog veel meer de doodstraf dan die hond. WAnt die hond heeft geen verstand.

Wat betreft appels en peren, het is allebei fruit. En mensen zijn net als honden dieren. Er zijn meer overeenkomsten dan verschillen.

Finny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:47

Misz_J schreef:
idd.. dat kind móet gewoon gehuild hebben.. Komt nog bij dat een hond bij het 'verscheuren' van zijn 'prooi' gromt!
Ook bijt een hond niet zomaar en vind ik dat de hond ook niet als vals verklaard mocht worden..
Ik mag dan wel niet zoveel verstand hebben van honden, maar weet wel dat ze in het wild hun jongen doden als er iets mis mee is.
Een hond word een lid van de roedel, bovenaan stat als het goed is de mens. Daarna, helemaal onderaan was hier als het goed is het geval, de hond. Maar omdat een baby nog niet écht een plaats in kán nemen in de roedel staat deze dus onderaan. De hond kan aangevoeld hebben dat er iets mis was bij het kind, misschien was het wel geestelijk gehandicapt en zag hij zichzelf bevoorrecht om daarom het 'jong' te doden, omdat het anders alleen maar tot last zou zijn (in het wild overleefd een geestelijk , meestal lichamelijk gehandicapt dier namelijk niet).

Hebben onderzoekers dáár al eens over nagedacht?

wat een enorme onzin.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:48

Maar niet hetzelfde fruit net als dat mensen en honden niet hetzelfde soort dieren zijn.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:55

Moet dat een argument zijn?

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:57

En waar ligt dan de grens bij konijnen, kikkers, vogels, muizen, vliegen, mieren?

Het is gewoon de nederlandse wet dat zo'n hond afgemaakt moet worden. Dan kun je daar op bokt over blijven doorgaan, maar daar veranderd niets aan.