Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:12

Quellian schreef:
Ik had die hond eigenhandig van kant gemaakt, maar wie ben ik?

Quellian

Maar inderdaad wie zegt dat de ouders de deur open hebben laten staan? het is achteraf ook zo makkelijk om zulke conclusies te trekken, dis zal toch nooit de beedoeling zijn geweest ban deze mensen om hun 8 dagen oude baby dood te laten bijten...ik vind dit echt heel erg tragisch

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:12

Elke86 schreef:
Ja, voor jouw mening is het probleem dan verholpen. Maar dat is het helemaal niet .

Nee klopt, de hond had eerder afgemaakt moeten worden. Ben ik helemaal met je eens.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:13

Natuurlijk is het hele probleem dan niet verholpen...dit is heus niet de eerste keer dat dit gebeurt, en zeker niet de laatste...

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:14

Dat zeg ik helemaal niet ! Als je mijn posts had gelezen wist je dat ik tegen het afmaken van die hond ben !

Hoeveel honden gaan er nog afgemaakt worden omdat de baas onwetend is?? En hoeveel hondenrassen gaan er nog verboden worden omdat ze zogezegt gevaarlijk zijn? Onzin gewoon !!

Ups

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:14

@sorane: nee dat zeg ik niet. Ik refereer naar die foto die jij plaatst en niet aan het verdriet dat je hebt wanneer je een dierbare verliest door zo'n tragisch ongeval.

Verdere uitleg. Wat ik met de door mij aangehaalde voorbeelden wil zeggen is dat dat allemaal situaties zijn waarin je geconfronteerd kunt worden met situaties waar je (blijvende) schade kunt oplopen. Al dan niet door toedoen van iets of iemand anders... Dat bedoel ik met That's live. Daarmee ga ik inhoudelijk helemaal niet in op een schuldvraag of hoe erg iets is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:15

Zo kan het ook quellian.

P.s Weet jij hoe aanstekelijk jouw tekstje van Calimero is? Zit er nu mee in mijn hoofd! Piep piep hoi!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:15

Elke86 schreef:
Dat zeg ik helemaal niet ! Als je mijn posts had gelezen wist je dat ik tegen het afmaken van die hond ben !

Zegt het woord 'sarcasme' je iets?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:16

Miss_Montana schreef:
Zo kan het ook quellian.

P.s Weet jij hoe aanstekelijk jouw tekstje van Calimero is? Zit er nu mee in mijn hoofd! Piep piep hoi!

Ik heb er dagen mee rondgelopen...

_Spooky_

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

@ Elke: een hond die een baby van acht dagen doodbijt, daar is iets mee mis...

Een hond, of elk ander leven dier snapt uit instinct dat een kind van die leeftijd niets terug kan doen...
Hij snapt ook dat een kat, een puppy, een vogel of wat dan ook van die leeftijd een makkelijke prooi is....

Dus, de enige conclusie die je hieraan kunt verbinden is dat deze hond niet voldoende gedomesticeerd is (door het ras of doorfok of wat dan ook) zodat hij dit kindje zag als makkelijk slachtoffer... en dus is de dood de enige optie....
Laatst bijgewerkt door _Spooky_ op 09-06-06 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Elke86

Re:

Bij zulke onderwerpen in sarcasme niet op zijn plaats .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:17

Ups schreef:
@sorane: nee dat zeg ik niet. Ik refereer naar die foto die jij plaatst en niet aan het verdriet dat je hebt wanneer je een dierbare verliest door zo'n tragisch ongeval.

Verdere uitleg. Wat ik met de door mij aangehaalde voorbeelden wil zeggen is dat dat allemaal situaties zijn waarin je geconfronteerd kunt worden met situaties waar je (blijvende) schade kunt oplopen. Al dan niet door toedoen van iets of iemand anders... Dat bedoel ik met That's live. Daarmee ga ik inhoudelijk helemaal niet in op een schuldvraag of hoe erg iets is.

Die foto heb ik geplaatst om Manie uit de droom te helpen dat volwassenen net zo kwetsbaar kunnen zijn als kids.

En je uitleg over That's live is duidelijk. Maar ik ben het toch niet met je eens hoor.
En op de schuldvraag hoef je niet in te gaan, die is duidelijk.

Elke86

Re:

Een hond die bij een 8maand oude baby kan raken, hem doodbijten zonder dat de ouders iets merken of horen, daar zit het probleem ! Dat mag niet gebeuren en daar blijf ik bij !

050206051012

Re:

Elke86 schreef:
Bij zulke onderwerpen in sarcasme niet op zijn plaats .

Het gaat ook niet over het onderwerp, het ging me om jouw reactie. Wel op blijven letten

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:18

En mijn reactie is een reactie op dit onderwerp .

hns

Een hond dood niet zomaar een baby.
Tenzij die jaloers is og gestoord.
Het kon natuurlijk ook een misverstand zijn.
Ik heb eens gehoord dat een hond in de kinderwagen was gesprongen.
Een man had dat gezien en heeft die hond neergeschoten.
Toen die het tafereel van dichtbij had bekeken bleek dat die hond een rat had aangevallen om de baby te beschermen.
De man heeft zich zelf neergeschoten hiervoor.

Schimmelig

Re:

De put dempen als het kalf al verdronken is... noem ik dit

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:19

ik vind het ook al vreemd dat de hond bij het kind kon, nummer 1 in veiligheid: nooit kinderen en honden alleen laten.

wat er in de hond omging kan je niet zeggen maar we weten zowiezo dat die baby vast niet de hond lag te pesten. ik denk aan pure jaloezie.

de hond van mijn buurvrouw heeft al katten, en duif die ik haar kado had gedaan en 2 cavia's van vrienden die er op vakantie waren doodgebeten. puur uit jaloezie. die hond had van mij al lang een spuit gekregen omdat ik zo'n gedrag niet duld.
hond zelf is voor de rest een schat van een dier die héél erg goed luistert en vriendelijk is, maar als je hem alleen laat gaan de poppen aan het dansen.

voor de hond is er geen excuus en is er in mijn ogen maar 1 oplossing: een spuitje.

bijten hoort niet, niet als je er bij bent en zéker niet als je er niet bij bent. simpel.

Monchou

Re:

Elke86 schreef:

Hoeveel honden gaan er nog afgemaakt worden omdat de baas onwetend is??
En hoeveel hondenrassen gaan er nog verboden worden omdat ze zogezegt gevaarlijk zijn? Onzin gewoon !!

Met het dikgedrukte ben ik het helemaal eens, maar met wat daarachter komt... Natuurlijk kun je opzich iedere hond, dus ook ieder ras zo opvoeden dat het echt een hele leuke hond kan zijn, ook pitbulls enzovoorts. Maar bij sommige rassen zit de agressie er zò diep ingefokt, dat die gewoon te snel naar boven komt. Een pittbull laat je niet meer los hoor, als die je te pakken heeft! Ik ben het helemaal met je eens dat geen enkele hond vals is geboren, maar niet iedereen kan met een hond omgaan waar de agressie er zo diep in zit...daarom vind ik het terecht dat sommige rassen verboden zijn.

_Spooky_

@ Elke: Lees mijn post.... dit had ook niet mogen gebeuren, dat zeg ik ook, maar ik zeg ook, en jij als ECHTE hondenkenner zal dat kunnen beamen, dat de hond instinctief wist dat deze baby weerloos was...

loes-freke

Cayenne schreef:
[i]

Hoe heeft die hond in vredesnaam bij het kind kunnen komen.
Arm kind ook..

wat dach je van de deur op een kiertje laten, dat deed ik ook.
en de huskies zijn niet van die gemakkelijke honden.
hangen aan een baas.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:20

Elke86 schreef:
Een hond die bij een 8maand oude baby kan raken, hem doodbijten zonder dat de ouders iets merken of horen, daar zit het probleem ! Dat mag niet gebeuren en daar blijf ik bij !

Wat nu als je als ouder ontzettend vast slaapt op zo'n nacht?
Je suggereerd nu dat de ouders het kindje aan zijn lot hebben overgelaten met die hond!!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:20

Elke86 schreef:
En mijn reactie is een reactie op dit onderwerp .

Welke ik erg kortzichting vind.

Actie -- reactie noemen ze dat.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:21

Elke86 schreef:

8 dagen, daar spreken we hier over.

050206051012

Re:

Sorane schreef:
Elke86 schreef:

Wat nu als je als ouder ontzettend vast slaapt op zo'n nacht?
Je suggereerd nu dat de ouders het kindje aan zijn lot hebben overgelaten met die hond!!

Ouders moeten de hele nacht naast het bedje zitten. Snap dat dan Sorane!

@ Elke: baby was 8 DAGEN, niet 8 maanden.

_Spooky_

@ Iedereen die het nu voor de hond opneemt:
Dus jullie vinden dat het volkomen en alleen de schuld van de ouders is, dus... eigenlijk, eigen schuld, dikke bult???