Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:32

Bah, bah, bah.. Ik vind het schandalig hoe Hirsi Ali wordt behandeld
Ik denk overigens niet dat het Ayaan goed uitkomt, ik las ergens dat ze het verschrikkelijk vindt en dat is volgens mij niet gelogen..

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 12:35

lies schreef:
Bah, bah, bah.. Ik vind het schandalig hoe Hirsi Ali wordt behandeld :..

Maar om nu opeens een martelaar van Ayaan te maken, na al het geld dat we uitgegeven hebben om haar te behoeden voor de wraak die ze zelf opgeroepen had

Gut Pipo ik ben het met je eens

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:38

Nee, dat gaat idd te ver, maar volgens mij is dat ook niet het geval?
Ik vind het gewoon schandalig dat de VVD haar een mes in haar rug steekt, aangezien zij van alles op de hoogte waren..
Verkiezingen zijn belangrijker dan mensen, blijkt wel weer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:39

sarabande schreef:

Gut Pipo ik ben het met je eens

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:40

lies schreef:
Ik vind het gewoon schandalig dat de VVD haar een mes in haar rug steekt, aangezien zij van alles op de hoogte waren..

Voor iedereen behoren toch de zelfde regels te gelden of niet??

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 12:43

lies schreef:

Lies ik begrijp je compassie. Maar ze heeft een opleiding bij de Wiardi Beckman stichting gehad en die was niet bedoelt om kamerlid bij de VVD te worden.
Wie zaait zal oogsten zeg maar

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:43

Whiz schreef:
lies schreef:

Ja, in feite wel.
En hieruit blijkt daarom dus ook dat dit beleid voor geen kant deugt, als je mensen die al 14 jaar in Nederland verblijven, een zetel in de Tweede Kamer bezetten en volledig geintegreerd zijn, een paspoort moet afpakken vanwege een regel.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 12:45

Whiz schreef:

Ja en het voordeel is dat een heleboel mensen die altijd maar riepen van "der uit met hunnie" nu de draagwijdte van dit beleid zullen herbezien, mag ik hopen.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:47

@lies. Dat is inderdaad duidelijk. Maar vorig jaar of 2 jaar gelden moest ook een turkse familie terug naar nederland terwijl ze hier al meer dan 10 jaar woonden. En het is wel vaker voor gekomen bij mensen die hun leven hebben opgebouwd in Nederland.

Waarom zouden de regels voor Ayaan anders zijn?

Ik ben er ook absoluut niet voor.. Maar iedereen wil het hebben zoals Verdonk het wil. Dus moet je maar kunnen leven met de concequenties die daar aanhangen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:03

Over een half uurtje is de persconferentie, ben erg benieuwd wat ze gaat zeggen.

En wie ze een schop mee geeft

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:06

Pipo schreef:
Over een half uurtje is de persconferentie, ben erg benieuwd wat ze gaat zeggen.

Hilbrand Nawijn?
En Rita misschien...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:07

dingetje schreef:
Pipo schreef:

Hilbrand Nawijn?
En Rita misschien...

Beide en maar hopen dat ze flinke puntlaarzen aan heeft

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:08

Ik vind eigenlijk dat de hele VVD wel een flinke schop verdient...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:10

Het is gewoon een goedkope verkiezingsstunt van Verdonk....

Ik heb niet echt wat met Hirshi Ali, maar dit is gewoon een stunt van Verdonk over haar rug. Verdonk wist immers allang dat er gelogen was, als ze echt zo consequent was, had ze daar meteen wat aan gedaan en niet nu!

Anoniem

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:11

Eigenlijk heel simpel

Ayaan is illegaal, opgeven valse naam is strafbaar.

Is vanwege haar valse naam houder van een vals paspoort, is strafbaar.

Reizen op valse persoonsgegevens is strafbaar.

Ze zal om naar Amerika te willen een paspoort moeten aanvragen in haar geboorteland, dus haar eigen nationaliteit, is het Kenia of Somalie?

Ze is dus nooit Nederlander geweest, dus nederlanderschap kun je niet afnemen. Onderstussen is ze illegaal en zal ze moeten wachten tot haar eigen paspoort er is om naar Amerika af te kunnen reizen, of ze moet naar Amerika uitgewezen worden

Hebben we een buitenlander in ons Nederlands kabinet gehad en ze wisten het nog ook, hoe dom kun je naar het buitenland overkomen. Lekkere bananenrepubliek hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:13

Wendy schreef:
Het is gewoon een goedkope verkiezingsstunt van Verdonk....

Ik heb niet echt wat met Hirshi Ali, maar dit is gewoon een stunt van Verdonk over haar rug. Verdonk wist immers allang dat er gelogen was, als ze echt zo consequent was, had ze daar meteen wat aan gedaan en niet nu!

Hoe is het eigenlijk uitgekomen? Heb ik nl gemist. Toch niet Verdonk die hier mee kwam? Het wordt haar toch ook in de schoot geworpen en moet ze ineens een standpunt in gaan nemen dat als het nog geheim was, ze niet had genomen??

Ik denk niet dat dit Verdonk goed uit komt hoor.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:15

russel schreef:

Hoe is het eigenlijk uitgekomen? Heb ik nl gemist. Toch niet Verdonk die hier mee kwam? Het wordt haar toch ook in de schoot geworpen en moet ze ineens een standpunt in gaan nemen dat als het nog geheim was, ze niet had genomen??

Ik denk niet dat dit Verdonk goed uit komt hoor.

Nee, het is laatst op tv geweest bij zembla.

Bericht van nu.nl....

Verleden van Hirsi Ali krijgt toch staartje

Uitgegeven: 12 mei 2006 18:37
DEN HAAG - Het verleden van VVD-prominent Ayaan Hirsi Ali lijkt alsnog een staartje te krijgen. Hoewel zij al jaren toegeeft dat zij heeft gelogen om een verblijfsvergunning in Nederland te krijgen, worden nu pas Kamervragen gesteld over de kwestie. Als het aan minister Rita Verdonk ligt, hoeft Hirsi Ali niets te vrezen.

Maar asieladvocaten stellen dat wordt gemeten met twee maten: anderen worden wel uitgezet als later blijkt dat ze hebben gelogen.

Angst

Aanleiding voor de schriftelijke vragen is een uitzending van het tv-programma Zembla donderdag. Daarin verklaarden de broer van Ayaan, een tante en haar ex-man onder meer dat zij niet tegen haar zin was uitgehuwelijkt en dat zij destijds geen angst had of hoefde te hebben voor haar familie.

Gearrangeerd

Ook zou Hirsi Ali bij haar bruiloft in Nairobi zijn geweest, wat zij zelf blijft ontkennen. Haar broer heeft later tegenover het ANP gezegd dat het huwelijk wel degelijk gearrangeerd was en hij er zelf niet bij was. Hij spreekt overigens met trots over zijn zus.

Verder bevestigde Hirsi Ali dat zij bij aankomst in Nederland in 1992 een andere naam, leeftijd en ander vluchtland had opgegeven.

VVD-leiding

Onafhankelijk Kamerlid Hilbrand Nawijn - destijds directeur van de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND - wil weten hoe het zit en wat de Somalische heeft beweerd bij haar asielaanvraag. Hij vraagt Verdonk of de onjuiste informatie voor haar reden is om haar Nederlanderschap en asielstatus in te trekken. Ook wil Nawijn dat Verdonk uitzoekt of de VVD-leiding afwist van het mogelijk deels verzonnen vluchtrelaas. De bewindsvrouw wilde vrijdag niet veel kwijt over de situatie.

Uitgezet

Wel liet zij na de ministerraad doorschemeren dat de leugens van haar partijgenote wat haar betreft geen gevolgen hebben. Wel erkende zij opnieuw dat zij Hirsi Ali zou hebben uitgezet als zij in 1992 minister was geweest. "Ik hou niet van leugens", zei Verdonk. Verder wees ze erop dat de zaak veertien jaar geleden speelde.

Rechtsongelijkheid

Volgens de wet is deze termijn echter geen beletsel om maatregelen te nemen. De voorzitter van de vereniging voor asieladvocaten (VAJN), Loes Vellenga-Van Nieuwkerk, vindt dat er sprake is van rechtsongelijkheid. Volgens haar wordt mensen het Nederlanderschap ontnomen bij minder ernstige onjuistheden.

"Hier wordt gemeten met twee maten." Ze is er niet op uit om Hirsi Ali dwars te zitten maar zal dit gegeven wel gebruiken in zaken voor haar eigen cliënten.

Misdaden

Volgens de wet kunnen mensen die hebben gelogen bij hun asielaanvraag en op oneigenlijke gronden het Nederlanderschap kregen, later alsnog hun verblijfsrecht kwijtraken. Sinds de nieuwe Rijkswet op het Nederlanderschap uit 2003 is fraude een reden om de naturalisatie en vluchtelingenstatus ongedaan te maken. Dat kan tot twaalf jaar na de naturalisatie. Voorheen was dit alleen mogelijk als later uitkwam dat een persoon misdaden tegen de menselijkheid had gepleegd.

Risico

Hirsi Ali kreeg in 1992 een asielstatus en werd in 1997 genaturaliseerd. Dat betekent dat zij tot 2009 het risico zou lopen Nederland uit te moeten door valse voorwendselen bij het krijgen van een verblijfsstatus. Volgens Vellenga worden dergelijke zaken voor de rechter uitgevochten, maar heeft de minister van Justitie uiteindelijk het laatste woord.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:17

Dit stukje vind ik ook wel van belang:

De VVD was al op de hoogte dat zij heeft gelogen over haar vluchtrelaas toen zij op de lijst kwam. Volgens een woordvoerder ging het om een foute naam en geboortedatum en het land waaruit ze vandaan kwam. De liberalen vonden dat destijds geen beletsel om haar op de lijst te zetten.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:17

Ik heb hier een heel dubbel gevoel over. Ik ken uit eigen hand diverse voorbeelden van mensen die onder valse voorwendselen de Nederlandse nationaliteit hebben gekregen of andere verblijfsvergunningen e.d. en waar vervolgens zero meer aan gedaan werd.
Een aardig schokkende vond ik wel de man die zijn 'kinderen' naar Nederland wilde halen, en daarvoor een MVV (machtiging voorlopig verblijf) had gekregen. Die heeft hij laten verlopen (met een paar jaar!), en toen hij er opnieuw gebruik van wilde maken waren de regels voor identificatie en moest hun identiteit eerst aangetoond worden dmv een geverifieerde (inhoudelijk onderzochte) geboorte-akte. Die bleek dus vervalst, het waren zijn nichtjes. Toch is er door de rechter bepaald dat op grond van de rechtszekerheid die MVV opnieuw moest worden verleend.

Ook een leuke was de man die eerst als vluchteling in Nl kwam, beweerde gehuwd te zijn met 2 kinderen, een jaar later bij zijn plannen om te trouwen met een Nederlandse ineens ongehuwd was, na 5 jaar (en de nederlandse nationaliteit) scheidde en trouwde voor het burgerlijk recht met 'zomaar iemand' uit zijn land van herkomst die 2 kinderen had van een onbekende vader, en die na onderzoek bleek al 20 jaar met de man in kwestie getrouwd te zijn volgens de traditionele wetten (en dat wordt erkend als een rechtsgeldig huwelijk). Oftewel Nederlanderschap verkregen op grond van bigamie. Ook niets mee gedaan.

Dit zijn 2 voorbeelden, ik heb er in anderhalf jaar tijd tientallen gezien.

Om dan nu een voorbeeld te stellen met Hirshi Ali vind ik behoorlijk hypocriet, hoewel het wel past in de lijn van Taida en daar stond ik wel achter. Wat wel een verschil maakt is dat het verhaal van AHA al lang bekend en toegegeven is; het is wel behoorlijke symboolpolitiek om nu er een persrel van gemaakt wordt, alsnog dat Nederlanderschap (na een grondig ondezoek van maar liefst 24 uur ) te ontnemen.

AHA heeft nooit in het kabinet gezeten

/edit

typo's en wat verduidelijkt

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 13:27

Begint nu op ned 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:27

Ja daar zit wat in. Dat hele naturalisatie gebeuren is een zooitje.

Heb al gehoord dat het bij de IND een zooitje is.

Zelf meermalen mee gemaakt dat mensen met voorlopige verblijfsvergunning een waslijst aan criminele activiteiten had op gebouwd, dus een gigalijst met antecedenten en dan toch nog een permanente verblijfsvergunning kreeg omdat hij aan de beurt was.

Te triets voor woorden om een crimineel gewoon zo een vergunning te geven en anderen die net niet gehaaid genoeg zijn het land uit te sturen, die wellicht een aanwinst voor de omgeving en maatschappij had kunnen worden.

Als je in die materie duikt,kom je zo veel dingen tegen die echt niet kunnen. Dan zijn er nog een stelletje mensen die dat lekke systeem gewoon voort laten duren door automatisch dingen te doen, want ach mijn tijd zal het wel duren, straks is het weer 17.00 uur en heb ik weer mijn salaris verdiend. Zij zijn degene die signaleren en aan de bel kunnen trekken.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:29

Pipo schreef:
In mijn ogen is Ayaan het probleem niet. Als persoon moet ik zeggen dat ik er weinig mee had. Haar uitspraken vond ik niet echt geweldig.

Maar de VVD is altijd op de hoogte geweest van haar verhaal en die vonden het allemaal niet zo belangrijk destijds. Nu het bekend is geworden steekt de VVD en dan met name topcrimineel Verdonk haar een mes in de rug.

Ayaan heeft misschien gelogen, maar de VVD heeft het in de doofpot gestopt. En nu probeert Verdonk de boel ineens te redden. Vies zaakje.......

Ben ik het helemaal mee eens.....

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:30

sarabande schreef:
Begint nu op ned 2

Kan het niet zien helaas...
Wil je het even melden wanneer er iets bijzonders wordt gezegd...

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 13:36

Ik moet eigenlijk even boodschappen gaan doen .
Ik hoor het wel later.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:49

natasja50 schreef:
Pipo schreef:
In mijn ogen is Ayaan het probleem niet. Als persoon moet ik zeggen dat ik er weinig mee had. Haar uitspraken vond ik niet echt geweldig.

Maar de VVD is altijd op de hoogte geweest van haar verhaal en die vonden het allemaal niet zo belangrijk destijds. Nu het bekend is geworden steekt de VVD en dan met name topcrimineel Verdonk haar een mes in de rug.

Ayaan heeft misschien gelogen, maar de VVD heeft het in de doofpot gestopt. En nu probeert Verdonk de boel ineens te redden. Vies zaakje.......

Ben ik het helemaal mee eens.....

Ik niet....
Hoe zit het met de PvdA dan? Die zijn ineens wel heel wijselijk stil geworden?!