ben jij bang voor de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

napoleon

Re: ben jij bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:05

Ben als de dood voor de dood.................

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:06

Ja opzich best wel denk dan wel hoe zal het hier dan zijn als iker niet meer ben ik laat mijn familie en vrienden dan achter bah naare gedachten opzich wel

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:11

Krijg al hele rilingen over m'n lijf als ik al spontaan over dit onderwerp begin.
Heel naar is dat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:18

Ik ben heel lang heel erg bang geweest voor de dood...
Nu op dit moment ben ik er vrij nuchter over. Als het je tijd is ga je toch wel...
Maar nu bang zijn voor de dood? Ik weet het niet. Ik denk niet dat je bang kan zijn voor de dood zelf. Meer de angst dat je niet weet wat het inhoud. Waar kom je terecht, kom je wel ergens terecht, wat gebeurt er..? Het zijn allemaal vragen die om de dood heen draaien, maar waar niemand een antwoord op heeft..
Ik denk dat bang gauw word verward met onzekerheid.

Maar de dood van een ander.. daar ben ik inderdaad wel bang voor, niet om de dood zelf, soms is het hard gezegd alleen maar beter. Maar ik ben wel heel erg bang om een dierbare te verliezen..
Dus ja, ik weet het eigenlijk niet, ik denk niet dat het zozeer om de dood zelf gaat maar om alles wat erom heen draait..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:24

Silvaantje schreef:
ligt eraan want ik weet niet of er hierna iets is.. meestal geloof ik van wel en dan ben ik niet bang maar als ik me bedenk dat er ook welleens niets kan zijn,raak ik in paniek..

Ik ook dat heb ik ook als ik er aan denk en het gewoon afgelopen is en er gewoon níéts meer is hierna raak ik echt vreselijk in paniek.
Ik hoop heel erg dat je iedereen die je verloren hebt weer ziet in de hemel of zo
of je opnieuw geboren wordt
Maar ik wil er niet te vaak aan denken want dan wordt ik helemaal verdrietig en raak ik in paniek

Edit : Nog banger ben ik dat mijn opa en omadood gaan omdat ze toch ook elke dag * om het maar zo te zeggen * een stukje ouder worden.

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:51

niet bang als het om mij zelf gaat, maar wel voor een te vroege dood. ik geloof dan weer in reincarnatie ( ) en dat is dan weer een geruststellin.

wel ben ik als de dood ( ) voor de dood van iemand ide ik ken..zoals nu..

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:28

Charlie_pony schreef:
Ethelate schreef:
Ik ben niet bang voor mijn eigen dood. Wel voor de dood van sommige mensen die veel voor mij betekenen.

zelfde antwoord

Ik ben nu ook bang voor m'n eigen dood

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:34

Niet voor die van mijzelf.. Dood gaat iedereen.. Ook ik, En misschien is overlijden wel een hele mooie ervaring. Het klinkt misschien heel stom,

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:52

ik ben niet bang om dood te gaan, alleen eventueel voor de manier waarop. Ik zou niet als een kasplantje willen gaan of dementie willen meemaken.. maar dan nog, je hebt het niet te kiezen, het komt zoals het komt dus bang zijn heeft geen nut. Wel ben ik bang om dierbaren te verliezen.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:02

nee maar wel om mijn kinderen te jong achter te laten.

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:13

Ethelate schreef:
Ik ben niet bang voor mijn eigen dood. Wel voor de dood van sommige mensen die veel voor mij betekenen.

Same here.
Ik ben niet bang voor m'n eigen dood.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:42

Ben niet bang voor de dood, wel voor een pijnlijke dood.
Ben nogal een mietje qua pijn.

_Blacky_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:01

Ik ben enit bang om zelf te sterven maar wel om dierbare kwijt te raken

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:53

Voor mijn dood ben ik niet bang.
Wel voor de tijd die eraan vooraf gaat.
En het verdriet wat ik mijn omgeving aan doe.

En ik heb angst dat er in mijn omgeving mensen/dieren zullen overlijden.

Mijn oma is een week terug overleden. In twee maanden tijd is ze ontzettend snel achteruit gegaan, waarschijnlijk door twee vormen van kanker.
Ze was 78 maar nog zo vol vechtlust. Ze zei zelf: ik ben bang dat ik dood ga, maar ik wil nog zo graag.
Ze heeft zo veel pijn en narigheid gehad, dat lijkt me echt vreselijk.

Laat mij maar een hartaanval krijgen, of op een andere manier op slag dood zijn...

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:24

Nee hoor, absoluut niet.
Hooguit zou ik me schuldig voelen tegenover de mensen die van mij houden, op de eenofandere manier, want ik heb het niet graag dat mensen treuren om mij.
Verder ben ik daar hartstikke nuchter in.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:23

Als ik aan het idee denk vind ik het eng..
Maar als ik fijn doodga, zonder pijn, lang en gelukkig heb geleeft.. dan vind ik het niet eng.
maar om aan een ziekte dood te gaan lijk me DOOD ENG!!

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:25

ik een beetje.ben altijd bang dat als ikd ood ben,waar ik dan terecht kom en heo het evrder met de wereld gaat.daar ben ik heel erg bang voor en als ik erover na ga dneken ga ik het eng vinden.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:53

Ik ben niet bang om dood te gaan, want ik denk dat God mij een plekje geeft in de hemel.. De manier waarop ik dood zou gaan is misschien niet leuk maar ik geloof dat God dat moet bepalen..

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:34

Bang ben ik niet, maar t idee dat er hierna misschien niets meer is.. dat vind ik echt een nare gedachte

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:01

Nee, ben niet bang voor het doodgaan zelf.
Ben alleen bang voor de manier waarop ik dood kan gaan. Ik zou (zoals iedereen) het liefst als ik oud ben in mn slaap doodgaan.
Maar het lijkt me ontzettend eng om vermoord,door een ongeluk of ziekte dood te gaan.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:07

Ingewikkeld, want wat is dat gevoel dan, er bang voor zijn.. Geen idee eigenlijk..
Ik heb een paar keer mijn eigen begrafenis gedroomd. Ik heb er geen echte duidelijke dingen van kunnen onthouden. Er waren bekenden, vrienden, familie. Ik geloof niet in of dit een teken is. Maar het blijf raar om dit te dromen..
Wat ik wel weet en wat ik ook terug zag in die dromen zijn de mensen die je achterlaat.
Ik ben nieuwsgierig in wat er na de dood komt. Komt er dan een groot zwart gat, verander je ergerns in een plant of dier. Is er een hiernamaals of bestaat er toch alleen een hiernumaals..

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:29

Ik ben niet bang voor de dood, ik ga wanneer het mijn tijd is, en dan is het gewoon afgelopen.
Het maakt mij zelfs niet eens uit op wat voor manier en wanneer ik ga, verstikking, verbranding e.d, lijkt allemaal gruwelijk, maar dat duurt ook niet eeuwig.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:23

Bang... dat is misschien een groot woord... Ik vind het raar. Niemand weet wat er na de dood komt.
Misschien komt er wel helemaal niks. En dat vind ik "beangstigend". Niks.. Gewoon helemaal afgelopen...

manonneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:45

Ik was eerst heel erg bang om dood te gaan, geen idee waarom eigenlijk .
Ik zat echt tot heel laat rechtop in mn bed, en durfde niet te slapen omdat ik zo bang was.

MissFoetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:58

Jah ben er wel bang voor. Ik ben bang om alles achter te laten, hoe mijn laatste momenten zullen gaan (verstikking, pijn, weet ik het).