Tieners en drankgebruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

2Morrow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:54

Ik ben 15 (in augustus 16)
IK als ik uit ga ( ong 3 keer in de maand) dan drink ik meestal 5 glaasjes alcohol en niet meer) ik hoef niet persee dronken te worden.
Maar als we met een groepje bij iemand thuis zitten dan drinken we wel wat meer maar dan kan er eigelijk niet veel gebeuren. Maar dat is ook maar afentoe

miepjevlug11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:49

Een vriendin van mij was bij een feest een keer heel erg dronken en dat vond ze stoer... Dat vind ik dus niet..

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:54

Wat ik dus niet normaal vindt, is dat met koningedag ík flugel ging halen (18+ ofzo) en ik dat meekreeg..
En nee, ik zie dr juist helemaal niet ouder uit (ben 13) maar ik kreeg het gewoon mee..

Ik vindt het niet normaal, oké ik ging proberen of het me lukte, en dat lukte!

Marjolein_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:04

Nee idd dat is niet echt normaal Ze hebben niet voor niks die regels opgesteld, als de politie ook een kroeg betrapt op zo iets kunnen ze flinke boete betalen. Zelf drink ik ook wel is maar dat is echt niks, soms een glaasie ofzo. Ik kan er ook heel slecht tegen dat is 1 van de redenen dat ik het niet zo vaak drink. Me zus daar in tegen gaat erg vaak naar de kroeg en gaat altijd voordrinken en daar ook nog veel drinken.

Bij ons bij de supermarkt zijn ze wel streng daar in tegen je moet echt je ID en alles laten zien voordat je drank mee krijgt.

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:11

Ik vond het ook héél apart, ik zei; 2 flúgel alsjeblieft..
Ze keek naar me, en pakte zo 2 flúgel!
Terwijl ik écht een kinderkoppie heb

(logisch, ben ook 13.. )

MopY

Re: Tieners en drankgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:37

Om eerlijk te zijn behoor ik denk ook tot de groep die 'overmatig' alchohol gebruikt... Overmatig tussen haakjes omdat ik nog nooit ben afgevoerd met een alcoholvergiftiging! Zover laat ik het niet gaan, als ik misselijk ben of geen zin meer heb neem ik een glas spa blauw ipv iets alcoholisch..

Ik drink in het weekend zo rond de 15 glazen alcohol, verspreid over vrijdag en zaterdag. Voordat ik allerlei reacties krijg.. ik doe dit niet omdat ik het zo stoer vind om te drinken, het gaat gewoon zo snel! Eerst drink je 2 of 3 wijntjes thuis voordat we weggaan, en daarna nog zo rond de 4 glazen. Dat is zo gehaald.. Waarom? Het is gewoon lekker om na een week school lekker wat te drinken en lol te maken met vrienden! Die lol kan uiteraard ook zonder alcohol, doordeweeks drink ik niet en tog heb ik lol maar met vind ik leuker. Ik ben trouwens 15.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:28

Ik zie van heel dichtbij wat voor enorme schade alcohol kan aanrichten en kan alleen maar zeggen tegen diegene die nu (te)veel drinken dat ze enorm stom bezig zijn. En ik hoop dat ze snel met hun kop tegen de lamp lopen, dmv een alcoholvergiftiging of niet

MopY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:39

Ja ik weet ook echt wel dat het niet goed voor me is, zover was ik wel.. En ik weet ook dat het makkelijk is om te zeggen, maar er zijn zoveel dingen stom en slecht! Iedereen weet van zichzelf dingen die hij of zij eigenlijk beter niet zou moeten doen..

Hoezo snel met mijn kop tegen de lamp lopen? Ik heb ook van dichtbij meegemaakt wat drank voor schade kan geven, maar dat weerhoudt me er niet van om in het weekend (veel) alcohol te drinken.. Er zit meer tussen een alcoholvergifteging of hersenschade en niet drinken!

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:17

jep, stupidity

ik zeg dat ik dat hóóp he, niet dat je dat zult tegenkomen
teveel drinken is echt nooit goed je zegt zelf: overmatig. Dan snap je er echt niks van

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:58

MopY schreef:
Ja ik weet ook echt wel dat het niet goed voor me is, zover was ik wel.. En ik weet ook dat het makkelijk is om te zeggen, maar er zijn zoveel dingen stom en slecht! Iedereen weet van zichzelf dingen die hij of zij eigenlijk beter niet zou moeten doen..

Hoezo snel met mijn kop tegen de lamp lopen? Ik heb ook van dichtbij meegemaakt wat drank voor schade kan geven, maar dat weerhoudt me er niet van om in het weekend (veel) alcohol te drinken..
Er zit meer tussen een alcoholvergifteging of hersenschade en niet drinken

!

Ik haal voor jou nog maar even wat wetenschappelijke onderzoeken aan alhoewel je dat beslist niet zult willen weten en jij het toch wel beter weet

Nog even wat uit een foldertje gehaald over wat de gevolgen kunnen zijn bij jongeren en alcoholgebruik:

Invloed op de hersenen:
Jongeren tussen de 12 en de 15 jaar die regelmatig veel alcohol drinken, hebben in vergelijking met jongeren die dat niet doen een vier keer zo hoog risico op een alcoholverslaving op volwassen leeftijd. Uit hersenscans blijkt dat overmatig alcoholgebruik onder jongeren leidt tot verstoring van de hersenontwikkeling.

Verminderde school-en werkprestaties
Het geheugen functioneert na een avond alcoholgebruik slechter. Jongeren die in het weekend veel alcohol drinken, hebben zeker twee dagen nodig voor lichamelijk en geestelijk herstel.

Onveilig vrijen
Alcohol heeft een ontremmend effect. Onzekere of angstige gevoelens nemen af. Zo vrijen jongeren die hebben gedronken vaker onveilig. De kans op seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's) en ongewenste zwangerschappen is daardoor groter. Bijna de helft van jongeren twijfelt of het ze onder invloed van drank of drugs wel zou lukken om een condoom te gebruiken.

Ongelukken en agressie
Naast controlevermindering neemt ook het reactievermogen af. De kans op ongelukken, ook op de fiets en lopend, is hierdoor veel groter.
Bovendien ontstaat er sneller ruzie of geweldadig gedrag.

Alcoholvergiftiging
Jongeren drinken tijdens het uitgaan vaak veel in een korte tijd. De kans op een alcoholvergiftiging neemt hierdoor toe. Het zenuwstelsel raakt bij een vergiftiging verdoofd. Bewusteloosheid treedt op, een coma kan ontstaan en het ademhalingscentrum kan verlamd raken.

Black-out
Wanneer er veel alcohol in een korte tijd wordt gedronken, kan een black-out ontstaan. Een black-out is een tijdelijke stoornis van de hersenen. Op het moment van drinken lijkt er niets aan de hand, maar later ( de volgende ochtend) blijkt de herinnering aan een deel van de avond uit het geheugen te zijn verdwenen. Als iemand regelmatig een black-out heeft, kan dit blijvende schade veroorzaken aan de hersenen.

Invloed op de lichamelijke ontwikkeling
In de puberteit is sprake van versnelde groei van spieren en botten en ontwikkelt zich de seksualiteit. Dit wordt geregeld door hormonen. Alcohol verlaagt deze hormonen en verstoort de balans. Het verlaagt bijvoorbeeld mannelijke hormonen en de hoeveelheid groeihormonen. Van jongens is bekend dat alcoholgebruik daardoor de botontwikkeling remt.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 27-05-06 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: beledigende tekst verwijderd

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:17

Heb nog nooit gedronken, heb een deal met m'n ouders, ga ik niet roken en drinken (zonder dat ze toestemming geven) voor m'n 18e, betalen zij m'n rijbewijs.
En ik heb ook nog geen last van de verleiding.
Ben overigens 14 jaar.

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:50

Ik vind dat soort deals met ouders overigens ook niet echt goed... want je hebt genoeg mensen die dan zodra ze 18 zijn volop beginnen en dán heb je pas flinke problemen. Je hoort gewoon voor jezelf onder de 16, geen of zéér weinig alcohol te drinken en daarna gewoon kleine hoeveelheden.
Ik ben zelf bijna 17, geen uitgaans type, maar op het gala vloeide de alcohol rijkelijk, ik heb geen alcohol gedronken en kon die week later een aantal mensen vertellen wat ze hadden uitgespookt omdat ze dat zelf niet meer wisten.

Verder vind ik dat tegenwoordig onder jongeren vééél te veel gedronken wordt. ALleen dat indrinken al?! Wat is dát nou weer voor onzin... Waarom moeten mensen altijd zo veel drinken? Spreid het gewoon. Je kan best een, twee of drie glazen bier drinken als je boven de 16 bent. maar verspreid dat dan gewoon en drink tussendoor wat water, cola of iets anders fris. Voor mij is en blijft het een groot raadsel waarom mensen zoveel alcohol naar binnen gieten. Je kan netzoveel lol hebben, en ik kan het weten want ik ben zo verlegen als maar kan en heb de hele nacht staan swingen, zonder drank dus doe dat dan ook!

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:07

Afgelopen vrijdag was er bij ons op school weer een schoolavond,
daar mag niet gedronken worden maar heel veel mensen nemen wat mee en drinken dat op het plein op
Iemand uit mijn klas (14) had heel veel 'blauw spul' gehad waar iets van 15% alcohol inzat
Ze was [weer ] heel erg dronken, heb haar 6 keer zien vallen en ze liep met nog wat anderen keihard op de gang te zingen.
Toen vroeg iemand om haar een rechte lijn te lopen, nou ze liep alle kanten op

Ze weet er nu niks meer van en schaamt zich dood.. maarja de vorige 2 keer ging het precies hetzelfde

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:52

Moet eerlijk zeggen dat ik dan net zo goed bij de verslaafde kan gaan zitten . drink elke avond alcohol .. biertje of een wijntje .. en in het weekend en soms door de weeks behoorlijk wat meer . Ben klein van stuk 1.55M en drink zo 3 liter bier weg ...Nu begin ik er wel op te letten maar het gaat vaak zo snel en ik drink al vanaf mijn 11e drank dus ben redelijk wat gewent . ma ja ... ben niet van plan oud te worden mijn lever houd het niet eens zo lang vol

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 02:00

gwen1222 schreef:
Ik ben 15 (in augustus 16)
IK als ik uit ga ( ong 3 keer in de maand) dan drink ik meestal 5 glaasjes alcohol en niet meer) ik hoef niet persee dronken te worden.
Maar als we met een groepje bij iemand thuis zitten dan drinken we wel wat meer maar dan kan er eigelijk niet veel gebeuren. Maar dat is ook maar afentoe

Als ik eerlijk ben vind ik dit behoorlijk voor iemand van 15....

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 02:05

Mijn moeder was vroeger alcoholist, gelukkig nu gestopt...
Ik heb 2 gelede best veel gedronke en was elk weekend zo wel een beetje de weg kwijt om het zo te zegge...

Tot op een gegeve moment ik ineens stopte, ik hoefde niet meer.. Ik kwam in moeilijke tijd en dacht aan me moeder.. Heb me toen geschaamd dat ik zoveel gedronken heb..
Nu ben ik al een jaar gestopt en heb gewoon geen behoefte er meer aan, geef mij maar cola dan vermaak ik me wel hoor!
Ook als ik al aan alcohol ruik zeg maar, dan vind ik het niet lekker, heel raar.. Maar ja ik wil gewoon niet meer drinken.. En heb er ook geen behoefte meer aan

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 03:38

Ik ben net terug van t uitgaan. Score van de avond: 2 bier.

Ik ben drink zelden tot nooit veel. Wanneer ik voel dat ik aangeschoten raak, hou ik op. Er zijn wel vaak gasten die echt proberen je dronken te voeren...

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:15

@ slimmerik
even een reactie hierop .
dat ik niet van plan ouder ben te worden dan een bepaalde leeftijd en drink wil niet maar dan ook absoluut niet zeggen dat ik of drink tijdens het consult of de boel bedrieg . jij mag denken wat je wilt maar ik heb als mensen voor een consult betalen en dingen willen weten altijd nog mijn principes .... en dat is : Op een rustige plek zitten/geen drank of eten in de buurt /geen leugens .En als het allemaal onzin zou wezen wat dus niet het geval is zouden zoveel mensen niet tevreden wezen en dat zijn ze tot op heden allemaal wel .

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:26

ik denk dat ik deze discussie maar staak omdat ik mezelf altijd nog niet hoef te bewijzen .

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:13

ik vind jou triest. Je hebt het recht om te leven, een recht dat ZEER veel andere mensen niet gegeven is, en je vergooit je leven.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:32

ik heb het recht om te leven . en dat doe ik met alle plezier . ik ga uit en feest wel eens . zorg dat ik mijn dromen waarmaak betreft opleiding en paarden . maar het is gewoon zo dat ik niet bang ben voor de dood . veel zullen het niet begrijpen maar dat is dan hun probleem ...

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:59

Ik denk dat deze discussie beter niet verder voortgezet kan worden, hier een slotje.

Beledigende posts zijn verwijderd.