Ik snap wel wat jullie bedoelen hoor, maar ben vandaag heel slecht in uitleggen

Trouwens, ik vind dit echt een interessante discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esmeralda schreef:nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen maar ik heb zoiets als:
we wonen in nederland, dus zal je je eige maar moeten aanpassen aan de nederlandse samenleving. Wij nederlanders dragen burka,s ect. Wij laten ons zien zoals we zijn. Hebben niks te verbergen.En als je het daar niet mee eens ben, dan hoef je ook niets van ons te verwachten. Geloof prima, tuurlijk, zolang je er andere maar niet mee lastig valt. En wat taalgebruik aangaat, leer maar nederlands ipv dat wij onze kennis qua taal uit de kast moeten halen. Wij passen ons teveel aan een ander aan ipv andersom. daar staat nederland om bekent, meegaant volkje. (ons kan je ruim zien)
Whiz schreef:Ik heb er niet zo problemen mee met mensen met een burk, sluier, mensen met een piercing, mensen met tatoos.
Urielle schreef:ik vind die SGP-ers ook niet representatief met die rokken totaal uit de tijd, dikke kousen etc. Mag ik daarvan dan ook eisen dat ze zich eindelijk eens moderner gaan kleden en goed aan de slag gaan?
jasmijn78 schreef:
Whiz schreef:Veel van de moslim vrouwen die in nederland wonen kiezen er zelf voor om een burka of een sluier te dragen.. Er wordt binnen het gezin gewoon van uit gegaan dat ze dat doet....
jasmijn78 schreef:Whiz schreef:Veel van de moslim vrouwen die in nederland wonen kiezen er zelf voor om een burka of een sluier te dragen.. Er wordt binnen het gezin gewoon van uit gegaan dat ze dat doet....
Ze wordt niet gewongen een burka te dragen, maar er wordt wel vanuit gegaan dat ze het doet???? Waar is hier dan sprake van een vrije keuze? En wat zijn de gevolgen als ze het niet doet? En gewoon in een spijkerbroek met een t-shirt over straat gaat? Ga jij dan even uitleggen hoe haar familie (en met name de mannen) zal reageren als zij dat doet...
terorita schreef:weet je wat erg is.
je eigen ouders in de stront zien zitten, dakloos.
en dan de leegstaande huur huisjes die vrij zijn, naar deze mensen zien gaan.
meneer u bent niet zielig genoeg, u heeft 2 dochters die beide een eigen huis hebben, ga daar maar wonen,
uitkering, nee dat gaat niet zo makkelijk.
en man die 25 jaar hard heeft gewerkt,
zo in de put zien zitten, vreselijk.
een gezin uit verweggistan komt in een huis terecht, compleet gemeubileerd.
week later zijn ze vertrokken, inclusief meubulair, zelfs het behang was van de muur getrokken.
dit waren vrouwen met kinderen, inderdaad met burka.
uiteindelijk mochten mijn ouders in dit huis, mochten ze wel zelf voor een behangetje zorgen.
Whiz schreef:Wat denk je nou .. dat die mensen uit verweggistan hier heen gekomen zijn omdat ze het daar zo goed hadden???????
Whiz schreef:Zij wil dit zelf niet.. WAT DENK JE dat de man meer moslim is dan de vrouw dan??????
CielitoLindo schreef:Whiz schreef:Wat denk je nou .. dat die mensen uit verweggistan hier heen gekomen zijn omdat ze het daar zo goed hadden???????
Omdat ze het hier nog beter en gemakkelijker konden krijgen..
jasmijn78 schreef:Whiz schreef:Zij wil dit zelf niet.. WAT DENK JE dat de man meer moslim is dan de vrouw dan??????
Sorry, ik begrijp je niet... Eerst zeg je dat moslimvrouwen in nederland er zelf voor kiezen een burka te dragen, en dan weer niet?
Je spreekt jezelf tegen.
Whiz schreef:CielitoLindo schreef:Omdat ze het hier nog beter en gemakkelijker konden krijgen..
Oh my god... van welke planeet kom jij??
Whiz schreef:En dan vind jij dat jou vader zieliger is dan de gene die net de kogel heeft ontlopen?>??
jasmijn78 schreef:Whiz schreef:En dan vind jij dat jou vader zieliger is dan de gene die net de kogel heeft ontlopen?>??
Het is toch wel enigzins opmerkelijk dat zo'n familie binnen de korste keren met meubilair inclusief behang weer met de noorderzon vertrokken is...