Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:06

Maar dat is helaas niet hoe veel van die mannen denken moet wel oppassen met wat ik zeg, want ik wil geen mensen voor het hoofd stoten. Echter is in veel gevallen de man ook echt Letterlijk de baas in huis en ook wonen ze dan hier, de vrouw staat onder zijn bewind en heeft die keuze niet. En van "die man af gaan" is in de meeste gevallen ook echt geen optie. Nogmaals: don't get me wrong, wil geen kwaad spreken over het bewind daar. Heb zelf heel veel vrienden die moslim zijn

Ik snap wel wat jullie bedoelen hoor, maar ben vandaag heel slecht in uitleggen Zal het zometeen nog wel een keer proberen

Trouwens, ik vind dit echt een interessante discussie
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-04-06 13:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:06

Ik heb er niet zo problemen mee met mensen met een burk, sluier, mensen met een piercing, mensen met tatoos. Ik vind dat iedereen moet doen wat ze zelf willen.. Ik heb er geen last van .. en ik voel me ook niet onzeker door acties van een ander.

Ik vind wel... Dat mensen die geld ontvangen beter gecontroleerd moeten worden .. maar dit staat los van ... uiterlijkheden van deze genen. Wat mij betreft gelden die controles voor iedereen en niet alleen voor de autochtone of allochtone nederlander.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:07

Esmeralda schreef:
nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen maar ik heb zoiets als:
we wonen in nederland, dus zal je je eige maar moeten aanpassen aan de nederlandse samenleving. Wij nederlanders dragen burka,s ect. Wij laten ons zien zoals we zijn. Hebben niks te verbergen.En als je het daar niet mee eens ben, dan hoef je ook niets van ons te verwachten. Geloof prima, tuurlijk, zolang je er andere maar niet mee lastig valt. En wat taalgebruik aangaat, leer maar nederlands ipv dat wij onze kennis qua taal uit de kast moeten halen. Wij passen ons teveel aan een ander aan ipv andersom. daar staat nederland om bekent, meegaant volkje. (ons kan je ruim zien)

ben bang dat je niet heel bokt over je heen krijgt met deze uitspraak,
maar juist een hoop bokkers die deze mening ook hebben

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:18

Ik vraag me dus af he: ik vind die SGP-ers ook niet representatief met die rokken totaal uit de tijd, dikke kousen etc. Mag ik daarvan dan ook eisen dat ze zich eindelijk eens moderner gaan kleden en goed aan de slag gaan? Ik hoef op een advocatenkantoor, of in de winkel aan de kassa ook niet zo'n gelovige treezebees te zien, bij wijze van (zoals jullie aan mijn eerdere reacties hebben gezien, ben ik voor individuele vrijheid en representeert dit voorbeeld niet mijn mening).

Ik heb persoonlijk dus ook geen problemen met extreem getatoueerde of gepiercete mannen. Die kunnen in bepaalde functies niet terecht prima, dan zoeken ze het wel in een andere branche. Die mannen op de bouw bijv. zijn lang niet allemaal Coca Cola Light-break mannen

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:19

Wat ook nogal opvallend is in deze topic.. is dat.. Mensen die voor het idee van abutaleb zijn.. alleen maar op elkaar reageren..

Op personen die het tegenovergestelde denken of er zowiezo anders over denken.. Op die geposte berichten wordt helemaal niet inhoudelijk ingegaan.

jasmijn78

Re: Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:20

Whiz schreef:
Ik heb er niet zo problemen mee met mensen met een burk, sluier, mensen met een piercing, mensen met tatoos.

Ik heb wel principiele problemen met een burka (los van de praktische problemen mbt het vinden van werk). Voor piercings, tattoo's of een hanekam kies je zelf. Maar vrouwen die een burka dragen worden daar 9 van de 10 keer toe gedwongen. Het is een openlijk gebaar van onderdrukking van vrouwen door mannen, en ik vind dat in een land waar in de grondwet is vastgelegd dat mannen en vrouwen gelijk zijn, onacceptabel.

Het is toch ook niet normaal als een man een vrouw op straat in elkaar mept? Of haar dwingt iets te doen wat zij niet wil?

Bovendien: als jij in een land als Pakistan gaat wonen, dan hoef je er ook niet op te rekenen dat je als vrouw wel een man mag aankijken, of dat jij niet gesluierd hoeft te gaan, of dat je als vrouw daar gelijk zult zijn aan een man, omdat je toevallig Nederlandse bent en dat in Nederland wel gebruikelijk is.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:26

Denk jij nou werkelijk echt dat elke man van een vrouw met burka.. zijn vrouw inelkaar mept??? Ben je nou echt zo bekrompen??

Het gaat er in dat soort landen helemaal niet zo primitief aan toe als jij dat denkt.. En ik kan het weten.. want ik ben er wel eens geweest!! Kun jij dat ook zeggen??

Veel van de moslim vrouwen die in nederland wonen kiezen er zelf voor om een burka of een sluier te dragen.. Er wordt binnen het gezin gewoon van uit gegaan dat ze dat doet.... Dwang is iets totaal anders.

Maar aan de andere kant... wil ik niet zeggen dat ik vind dat die vrouwen een burka of sluier moeten dragen.. Van mij mogen ze het lekker allemaal zelf weten.. Net zoals ik lekker alles voor mezelf uitkies.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:26

Urielle schreef:
ik vind die SGP-ers ook niet representatief met die rokken totaal uit de tijd, dikke kousen etc. Mag ik daarvan dan ook eisen dat ze zich eindelijk eens moderner gaan kleden en goed aan de slag gaan?

Representatief is wat anders als modern. Iemand in een rok met dikke kousen kan er wel representatief uitzien, ook al is haar kleding niet modern.

Een vrouw met een rok en dikke kousen kan zich nog wel identificeren.

Uit welke overtuiging zij dan haar rok en kousen draagt, dat laat mij verder koud.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:27

jasmijn78 schreef:

Representatief is wat anders als modern. Iemand in een rok met dikke kousen kan er wel representatief uitzien, ook al is haar kleding niet modern.

Een vrouw met een rok en dikke kousen kan zich nog wel identificeren.

Uit welke overtuiging zij dan haar rok en kousen draagt, dat laat mij verder koud.
[/quote]

ze verstoppen zich in elk geval niet, en spreken nog nederlands ook

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:30

Whiz schreef:
Veel van de moslim vrouwen die in nederland wonen kiezen er zelf voor om een burka of een sluier te dragen.. Er wordt binnen het gezin gewoon van uit gegaan dat ze dat doet....

Ze wordt niet gewongen een burka te dragen, maar er wordt wel vanuit gegaan dat ze het doet???? Waar is hier dan sprake van een vrije keuze? En wat zijn de gevolgen als ze het niet doet? En gewoon in een spijkerbroek met een t-shirt over straat gaat? Ga jij dan even uitleggen hoe haar familie (en met name de mannen) zal reageren als zij dat doet...

In haar eigen land zal ze worden bestempeld als prutsmuts en gestenigd worden!
Laatst bijgewerkt door jasmijn78 op 19-04-06 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:31

jasmijn78 schreef:
Whiz schreef:
Veel van de moslim vrouwen die in nederland wonen kiezen er zelf voor om een burka of een sluier te dragen.. Er wordt binnen het gezin gewoon van uit gegaan dat ze dat doet....

Ze wordt niet gewongen een burka te dragen, maar er wordt wel vanuit gegaan dat ze het doet???? Waar is hier dan sprake van een vrije keuze? En wat zijn de gevolgen als ze het niet doet? En gewoon in een spijkerbroek met een t-shirt over straat gaat? Ga jij dan even uitleggen hoe haar familie (en met name de mannen) zal reageren als zij dat doet...

Zij wil dit zelf niet.. WAT DENK JE dat de man meer moslim is dan de vrouw dan??????
Laatst bijgewerkt door Whiz op 19-04-06 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:32

terorita schreef:
weet je wat erg is.
je eigen ouders in de stront zien zitten, dakloos.
en dan de leegstaande huur huisjes die vrij zijn, naar deze mensen zien gaan.
meneer u bent niet zielig genoeg, u heeft 2 dochters die beide een eigen huis hebben, ga daar maar wonen,
uitkering, nee dat gaat niet zo makkelijk.
en man die 25 jaar hard heeft gewerkt,
zo in de put zien zitten, vreselijk.
een gezin uit verweggistan komt in een huis terecht, compleet gemeubileerd.
week later zijn ze vertrokken, inclusief meubulair, zelfs het behang was van de muur getrokken.
dit waren vrouwen met kinderen, inderdaad met burka.
uiteindelijk mochten mijn ouders in dit huis, mochten ze wel zelf voor een behangetje zorgen.

En dat noem ik nou eens de echte realiteit...

Vreselijk..

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:34

Een collega van mij is naar pakistan geweest.. Zij moest daar ook gesluierd lopen ook al was zij een Nederlandse.. Anders was het voor haar geen doen om daar rond te reizen..

Whiz

Re:

Wat denk je nou .. dat die mensen uit verweggistan hier heen gekomen zijn omdat ze het daar zo goed hadden???????

Ze zijn niets voor niets politiek vluchteling.. dat betekend dat ze daar anders vermoord worden...

En dan vind jij dat jou vader zieliger is dan de gene die net de kogel heeft ontlopen?>??
Laatst bijgewerkt door Whiz op 19-04-06 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Re:

Whiz schreef:
Wat denk je nou .. dat die mensen uit verweggistan hier heen gekomen zijn omdat ze het daar zo goed hadden???????

Omdat ze het hier nog beter en gemakkelijker konden krijgen..

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:35

Whiz schreef:
Zij wil dit zelf niet.. WAT DENK JE dat de man meer moslim is dan de vrouw dan??????

Sorry, ik begrijp je niet... Eerst zeg je dat moslimvrouwen in nederland er zelf voor kiezen een burka te dragen, en dan weer niet?

Je spreekt jezelf tegen.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:35

CielitoLindo schreef:
Whiz schreef:

Oh my god... van welke planeet kom jij??

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:37

jasmijn78 schreef:
Whiz schreef:

Sorry, ik begrijp je niet... Eerst zeg je dat moslimvrouwen in nederland er zelf voor kiezen een burka te dragen, en dan weer niet?

Je spreekt jezelf tegen.

Neeh helemaal niet.. de sluier hoort bij het moslim geloof.. De vrouw kiest voor dat geloof .. en dus ook bij de bijbehorende sluier.... Die vrouw zit daar niet mee.. Jullie zitten er mee. En jullie doen net alsof.. zij van alle kanten worden gedwonen om die sluier te dragen.. Dit is echter onzin.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:38

Whiz schreef:
CielitoLindo schreef:

Oh my god... van welke planeet kom jij??

Venus..

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:39

Ik vind het terecht!!
In hun land krijg je ook geen baan zonder hoofdoek in je rokje met een blousje.
En maar niet over bijstand spreken in dat soort landen.
Nee hoor Boerka aan geen bijstand!! lekker thuis zitten en man geld laten verdienen!

Vrije keuze toch?!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:40

Whiz schreef:
En dan vind jij dat jou vader zieliger is dan de gene die net de kogel heeft ontlopen?>??

Het is toch wel enigzins opmerkelijk dat zo'n familie binnen de korste keren met meubilair inclusief behang weer met de noorderzon vertrokken is...

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:40

lekker als je naar een bank gaat en je wil een paar duizend opnemen en je word geholpen door iemand in boerka,waarvan je naar de ogen mag kijken door gaas, nou ik schuif een loketje op!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:41

jasmijn78 schreef:
Whiz schreef:

Het is toch wel enigzins opmerkelijk dat zo'n familie binnen de korste keren met meubilair inclusief behang weer met de noorderzon vertrokken is...

Ik wacht nog steeds op een woning, al heel wat jaren.. En ik heb nog heel wat jaren te wachten hier in de randstad..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:43

nou dan moet je zorgen dat je meer geld verdient... Want jij mag immers werken

Heel veel asielzoekers die willen werken maar mogen niet werken.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:45

Ik verdien meer dan voldoende.. Ik werk daar keihard voor..
Een huis kopen als jonge vrouw in je eentje is niet te doen dus ik wacht nog steeds op een huurwoning maar ik sta als ik reageer op plaats 200 van de 1000 die er reageren..