Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flowerxxx schreef:Citaat:Oh, in tegenstelling tot ja?
Uhm, volgens mij vergeet je een paar dingen.
Door roken verandert je gedrag niet (niet in grote mate dan tenminste), door alchohol en drugs wel, zeker als je overmatig gebruikt.
Kan het zelfs nog wel zo gek maken dat doordat iemands anders fastfood eet en andere ongezonde troep (met het gevolg veel en veels te dik zijn) anderen er last van kunnen krijgen.
Maar dat is mierengeneuk, maar wat betreft drugs en alchohol sla je de plank volledig mis.
Ik denk dat jij de plank hier mis slaat.
- het overgrote gedeelte van de Nederlanders drinkt af en toe alcohol (op feestjes of in het weekend) dit in tegenstelling tot roken. Dit is een verslaving die je een aantal keer per dag moet bevredigen.
Als anderen alcohol of drugs willen gebruiken heeft mijn gezondheid daar geen last van. Van meeroken kan ik wel ziektes krijgen. En dat is dan nog minder erg dan de stank in mijn kleren en haar, last van mijn lenzen en longen.
Als anderen zich vol willen eten wordt ik daar echt niet dikker van. Iemand die heel erg dik is veroorzaakt voor mij weinig overlast. Ik ga er niet van stinken, krijg geen last van kanker of mijn ogen/luchtwegen. Dat krijg je door rokers wel!
Rokers veroorzaken overlast en zijn schadelijk voor ieders gezondheid. Daarom pak de overheid deze mensen zo hard aan.
Chrystal-gek schreef:
Dikke mensen kunnen ook voor overlast bezorgen, zij zweten vaak snel (wat meestal niet lekker ruikt), zij nemen meer ruimte in beslag (denk aan overvolle bus, er is nog een halve plek vrij, ja een halve, want de andere helft plus nog een stoel wordt gebruikt door iemand met behoorlijke obesitas), zij kunnen minder door hun overgewicht en zo kun je nog wel even doorgaan.
Ook door hun lopen de ziektekosten op, aangezien overgewicht niet gezond is en tot tal van klachten kan leiden.
Paraat schreef:Chrystal-gek schreef:
Dikke mensen kunnen ook voor overlast bezorgen, zij zweten vaak snel (wat meestal niet lekker ruikt), zij nemen meer ruimte in beslag (denk aan overvolle bus, er is nog een halve plek vrij, ja een halve, want de andere helft plus nog een stoel wordt gebruikt door iemand met behoorlijke obesitas), zij kunnen minder door hun overgewicht en zo kun je nog wel even doorgaan.
Ook door hun lopen de ziektekosten op, aangezien overgewicht niet gezond is en tot tal van klachten kan leiden.
Hier wil ik toch even op reageren. Wauw, dat je je hier druk over kan maken! Wat een vreselijk nare uitspraak van je. Dat je je hieraan stoort, is je eigen probleem. Obesitas is een welvaartsziekte, niet één of andere vreetverslaving. Dit is slecht eten omdat dit wordt aangeleverd door de verkeerde reclame's, eetgewoontes of in het ergste geval een schildklierafwijking.
Karl66 schreef:En als het straks verboden wordt ga ik dus niet meer uit, wat ik toevallig ook heel leuk vind. Dat is dan mijn keuze, net zoals het nu jouw keuze is om wel uit te gaan met alle gevolgen van dien.
Als mensen (inclusief CAN) de behoefte hebben mij als roker als associale omgeving verpestende egoïst neer te zetten, dan kunnen ze dat van mij krijgen.
Citaat:Er zijn al heel wat studies gewijd aan de genetische bepaaldheid van nicotineverslaving, en er zijn verschillende genen aangewezen die tot die verslaving leiden, ofwel omdat ze een rol spelen in het nicotinemetabolisme, ofwel omdat ze inwerken op het dopaminerge systeem.
Hall W et coll., The genetics of tobacco use : methods, findings and policy implications. Tobacco Control 2002 ; 11 : 119-124.
LovingTweety schreef:Sorry hoor, maar ik kan zo verschrikkelijk pissig worden om sommige reacties hier. Dat jullie graag dood willen is prima, maar ik kies ervoor om te leven.
Eliane schreef:Karl66 schreef:En als het straks verboden wordt ga ik dus niet meer uit, wat ik toevallig ook heel leuk vind. Dat is dan mijn keuze, net zoals het nu jouw keuze is om wel uit te gaan met alle gevolgen van dien.
Als mensen (inclusief CAN) de behoefte hebben mij als roker als associale omgeving verpestende egoïst neer te zetten, dan kunnen ze dat van mij krijgen.
Het verschil is dat jij wél uit kan gaan en je sigaret thuis kan laten. Ik kan (helaas!) niet mijn astma thuis laten.
Roken is een keus, astma hebben niet. Snap je nou echt dat verschil niet?
Romeotje schreef:Roken in openbare gelegenheden verbieden? Verbied dan ook auto's die stinken meer dan een sigaret.
sans6 schreef:maar de roker kan er niets aan doen dat een ander astma heeft!
Karl66 schreef:Wanneer ga je nou eens goed lezen? Ik heb al duizend keer geroepen dat ik als roker altijd heel sociaal met anderen rekening hield. Als dank word ik hier uitgemaakt voor een asociale egoist, die stinkt en andere mensen het graf injaagt. En sociaal als ik ben ga ik wel in die hoek staan waar jullie me hebben willen.
Moraal van het verhaal, wil jij respect van rokers, geef het zelf dan ook of val me niet lastig.