Vaderschapsverlof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:09

faye schreef:
Ben je nou zo verbitterd of kom je alleen zo over? Ik vind het persoonlijk nogal hypocriet dat als jij niet wilt betalen voor anderen in de keuze van een kind, dat jij dan wel braaf je handje ophoud voor kinderbijslag. Dan kun je heel hard roepen dat je het niet erg vind als het afgeschaft zou worden, maar vooralsnog laat je wel iedereen meebetalen in jouw keuze voor jouw kind

Ik ben verbitterd noch alleen. Ik heb een heel fijn leven, mede dankzij mijn kind. Ik gun ook iedereen dat zelfde geluk! Ik houd mijn hand niet op voor de kinderbijslag en heb t niet eens aangevraagd. Je schijnt t gewoon te krijgen... Ik krijg daarmee idd een deeltje terug van wat ik inlever, een heel klein deeltje slechts. Maar mijn ouderschapsverlof heb ik zelf betaald. En zelfs dat vind ik geen probleem als andere moeders op kosten vd gemeenschap vrij hebben voor hun bevalling (hoewel het hun eigen keus is dat kind te nemen) maar vaders....? Onzin daar wil ik niet aan mee betalen. Als zelfstandige betaal je overal al de hoofdprijs voor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:15

Dat geloof ik ook wel, en ik baal ook van misbruik van voorzieningen, alleen kan ik me zo goed voorstellen hoe prettig het zou zijn, aangezien ik twee minder mooiw zwangerschappen, bevallingen en naperikelen heb gehad en mijn man geen vrij kreeg omdat de geboorte uiteindelijk te ver van de uitgerekende datum lag. Bij zo'n soort verlof hoef je niet in discussie met je werkgever....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:14

faye schreef:
Dat geloof ik ook wel, en ik baal ook van misbruik van voorzieningen, alleen kan ik me zo goed voorstellen hoe prettig het zou zijn, aangezien ik twee minder mooiw zwangerschappen, bevallingen en naperikelen heb gehad en mijn man geen vrij kreeg omdat de geboorte uiteindelijk te ver van de uitgerekende datum lag. Bij zo'n soort verlof hoef je niet in discussie met je werkgever....

De verzorgingsstaat is niet bedoeld voor 'hoe prettig het zou zijn'. Als je een dergelijk verlof wilt moet je er maar zelf voor sparen, bijvoorbeeld door middel van een levensloopregeling. die is gewoon bedoeld voor dit soort dingen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:53

faye schreef:

Maar dan is de kern dat je er recht op hebt dat je rond die bevalling vrij mag nemen, en niet dat dat door de samenleving betaald moet worden, en daar sluit ik me wel volledig bij aan.

Persoonlijk zie ik het geld dat hiervoor bedoeld zou zijn liever gaan naar compensatie voor chronisch zieken, om maar een zijstraat te noemen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:21

Als deze groep dan erkent word...

Maar idd, het gaat dan meer om een regeling dat de man vrij moet kunnen krijgen. En niet of het betaald gaat worden door iedereen.

Dat vrij krijgen heb ik niks op tegen.
Een preciese datum is niet te zeggen.
De meeste bedrijven doen daar ook niet moeilijk over en weten gewoon dat de man x dagen vrij heeft als de kleine er is.

Dat er iets wettelijk geregeld word dat de man op elk bedrijf bijv. 5 dagen vrij kan krijgen, of wel vakantie dagen, of wel onbetaald verlof, dat vind ik wel wat
Maar niet dat iedereen daar voor moet gaan betalen.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:52

Lielle schreef:
Maar dan is de kern dat je er recht op hebt dat je rond die bevalling vrij mag nemen, en niet dat dat door de samenleving betaald moet worden, en daar sluit ik me wel volledig bij aan.

Persoonlijk zie ik het geld dat hiervoor bedoeld zou zijn liever gaan naar compensatie voor chronisch zieken, om maar een zijstraat te noemen.

Die zijstraat lijkt mij ook n betere straat. Wel vind ik ook dat als je als man net n kind hebt gekregen vrij moet kunnen nemen (dan wel onbetaald natuurlijk) maar het moet wel mogenlijk gemaakt worden. Dat lijkt me binnen de meeste functies ook wel haalbaar. En ook in je werksituatie weet je wanneer ong. de bavallingsdatum aan te geven en komt die onbetaaldverloof niet als n volkomen verrassing.