een stelling over de doodstraf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:24

nielsd schreef:
edwin2008 schreef:
IK LEES DAT VEEL MENSEN TEGEN DE DOODSTRAF ZIJN.

Ik ben voor de doodstraf, in de volgende topic vertel ik waarom, stel: (realistisch gezien)

Ik ben een moordenaar die geen genade kent en ik heb diverse moorden gepleegt,
neem in uw gedachten dat ik bijvoorbeeld uw zoontje van 9 jaar mishandel, aanrand en gruwelijk de dood in jaag,
denk hierbij aan met een mes of pistool toetakelen en dus vermoord,
en ik vermoord nog meer mensen waaronder kinderen. Dit zijn fijten die daadwerkelijk gebeuren.
Wat zou je dan het liefst willen?

Een aantal straffen zijn tegenwoordig in Nederland actief:

1 tot 5 jaar voorwaardelijk (ik ben dan dus vrij, kan me gang weer gaan)
5 jaar + TBS (5 jaar zitten voor bijvoorbeeld 2 moorden en middels TBS behandeld worden)
10 jaar + TBS (10 jaar zitten voor bijvoorbeeld 4 moorden en middels TBS behandeld worden)
15 jaar + TBS (15 jaar zitten voor bijvoorbeeld 5 moorden en middels TBS behandeld worden)
Levenslang (ik ben een kostenpost voor de staat ik kost gemiddeld € 100,00 per dag, denk hierbij aan celruimte eten/drinken enz.)

Bij alle opties kost ik dus geld; een kostenpost voor de staat en dus ook voor U (belasting).
Dit zijn toch geen straffen voor mij als moordenaar???

Er is een betere straf voor mij: DE DOODSTRAF.

Als uw kind of andere dierbare door een moordenaar worden gedood (stel dus dat ik het ben) wat zou u als doodstraf willen:
(er zijn straffen die in de geschiedenis zijn gebruikt.)

OPHANGEN: Ik moet plaatsnemen op een valluik verborgen op een stellage van hout, iedereen kan kijken; ik krijg een touw (strop) om mijn nek. Gewacht wordt op het signaal dat het valluik kan worden geopend. Er zijn dan twee mogelijke doormethoden, namelijk: het luik wordt geopende en ik val circa 2 meter omlaag, ik voel een korte pijnstoot en breek mijn nek tussen de 3e en 4e rugwervel, ik ben dus binnen 10 seconden dood. Een tweede optie is dat het touw en dus de val niet lang genoeg is, ik val dus wel een stuk maar breek niet mijn nek, de uiteindelijke doodsoorzaak is dat ik langzaam stik, dit kan tot 20 minuten duren, waarvan de eerste 10 tot 15 minuten bij bewustzijn ( ik krijg dus geen zuurstof meer).

ONTHOOFDING: Ik kan op verschillende manieren worden onthoofd, èèn manier is dat ik op mijn knieen moet gaanzitten en mijn hoofd op een hout blok moet leggen, een aangewezen persoon zal mijn hoofd afhakken zodat het gescheiden van mijn romp is en het hoofd in een mand rolt. (als het fout mocht gaan heb ik zèèr veel pijn)
Een tweede manier is de onthoofd machine mijn hoofd moet ik dan in een klem leggen welke in het midden een gleuf heeft, boven in de stelage zit een hakmes bevestigd deze kan recht zijn maar ook in een schuine punt, de bedoeling is dus dat ik middels zo'n mes wordt onthoofd. (hetgeen zal niet of nauwelijks gevoelig zijn gezien er 0,2 seconden tussen de val en het afhakken van mijn hoofd zit). Hier kan ook iedereen kijken.

VUURPELETON / DE KOGEL: Je raad het al ik wordt doodgeschoten, dit kan op diverse manieren gebeuren het eerste is dat ik middels het nekschot wordt gedood (er wordt geschoten tussen het begin van je nek en het eind van je achterhoofd) ik ben direct door. Ook kan het zijn dat ik plaats moet nemen voor een vuurpeleton, dit wil zeggen dat ik door meerdere mensen (meestal 5 soms meer) wordt doodgeschoten. Als ik geluk heb is het eerste schot direct dodelijk, zo niet dan krijg ik eerst zogenaamde hagel schoten gaan ook door mijn huid heen en komen de naam zecht het al (hagel) overal in mijn lichaam terecht, dus in mijn benen, armen, buik, rug en hartstreek noem het maar op, maar ik ben nog niet dood, ik voel het wel want het is pijnlijk. Als het zo gaat krijg ik pas na soms zelf meer dan 10 minuten de dodelijke kogels, meestal zijn deze afkomstig uit machine geweren.
Er zijn meer manieren om mij neer te schieten, deze kun je zelf bedenken. Familie van het slachtoffer kunnen zien hoe ik wordt doodgeschoten.

VOOR DE LEEUWEN GOOIEN: Ook kan het doodvonnis betekenen dat ik voor de leeuwen wordt gegooid. Ik moet dan meelopen met de zogenoemde uitvoerder, deze moet toezien dat ik echt dood ga. Mijn opdracht is leeuwen uitdagen, ik moet in de meestal ronde circel springen en de leeuwen uitdagen. Ik moet dus zorgen zo lang mogelijk te blijven leven. Als dat niet lukt ben ik leeuwenvoer. Ik zal dus moeten rennen voor mijn leven, maar met meerdere leeuwen om mij heen wordt het lastig en zal ik gepakt worden en langzaam als avondeten door die leeuwen worden opgegeten, als ik pech heb en ze hebben genoeg dan lig ik daar een aantal uren met afgerukte benen en een half opengegeten buik/rug. Dit is behoorlijk pijnlijk en dus èèn van de beste manieren van de doodstraf uitvoeren. Dit is een stadion zo groot als de Arena dus kunnen 50.000 mensen getuigen zijn hoe ik wordt opgegeten.

GESPIESD WORDEN: Ik kan ook worden gespiesd, dit betekend dat er vanaf mijn anus een houten of stalen pin naar binnen wordt geduwd met als doel om via mijn mond weer naar buiten te komen, als er geen vitalen organen worden geraakt (longen/hart enz..) dan wordt het een lange pijnlijke door voor mij, worden deze wel geraakt dan krijg ik een korte maar extra pijnlijke dood.
Ook kan het zijn dat op de spies wijze mijn ledematen bijvoorbeeld armen en benen worden doorboord en uiteen getrokken.
Dit is wreet en ook nog een zeeeeeer pijnlijk.

VERGAST WORDEN: Ik moet plaats nemen op de stoel gaan zitten met mijn benen in een grote emmer gevuld met water, boven deze emmer hangt een net met gaspoeder, hetgeen ik op commando moet losknippen, doe ik dit niet dan wordt ik gemarteld met zwepen en messen en vervolgens opgehangen of doodgeschoten. Ik heb de doodstraf gekregen en wil dan dus maar zo snel mogelijk door, ik knip het net door en het gaspoeden valt in het water, een chemische reactie volgt en alle zuurstof wordt gas. Ik krijg het benauwd en hou mijn adem in hopende dat het gas snel uitgewerkt is, het tegendeel is waar; nadat ik mijn adem niet meer kan inhouden en ik toch adem wordt ik ziek dit kan wel 25 minuten duren. Ik vecht tegen de dood en uiteindelijk stik ik door zuurstofgebrek. Na deze dood wordt ik als een stuk vuil bij het afval gedumpt.

ELECTRISCHE STOEL: Ik wordt uit mijn cel gehaald en moet op een houten stoel gaan zitten, dit doe ik maar want anders, "zie vergast worden" wordt het anders gedaan, dus oke ik ga zitten, vervolgens wordt verteld wat er gebeurd.
Ik krijg 2 electroden op of rond mijn hoofd gemonteerd en 1 of 2 op mijn benen, vervolgens is het wachten op het startsein.
Dit komt meestal binnen 1 uur, stel dat ik onschuldig ben. Komt er geen telefoontje dan word er gestart met het electrocuteren van mij, het startsein is er en ik mag nog 1 ding zeggen. "vul maar in". Nadat ik mijn spreektijd heb gehad gebeurd het, de stroom wordt op de laagste stand aangezet, het enigste wat ik dan voel is een tinteling, vervolgens wordt iedere 30 seconden de spanning opgebouwd, na 1 minuten zit ik op de 150 volt met ongeveer 1 amp. Het begint serieus te worden, na deze minuut gaat het langzaam verder omhoog tot de 300 volt en 0,5 amp. Ik ben warm, daarna volgt een stroomstoot van 500 volt met 2 amp. kracht, ik wordt heet en ik plas bloed. LATER MEER.....

Ik ben iig voor. Het kost alleen maar geld terwijl men beter af is zonder hem.
Iemand die iemands leven ontneemt mag zelf ook gaan.

In dit opzicht ben ik het er roerend mee eens. Zoiets (ja, niet zo iemand) die het leven totaal verwoest van anderen moet idd dood. Maar dan wel op een goede manier, niet dmv een spuitje ofzo, da's niet "erg genoeg" Knipoog . Ik vind die optie van de leeuwen wel leuk, hebben die dieren ook weer eens wat leuks. Haha!

Opmerking; mijn verloofde is omgekomen bij een auto ongeluk Huilen , doodgereden door een dronken vrachtwagenchauffeur, die al vaker betrapt was!! Extreme duivel
Mijn hele leven was verwoest en daar ondervind ik nu, jaren later nog steeds veel verdriet e.d. van!

Sorry voor dat dat laatste off topic is, maar dit is o.a. de reden dat ik er zo over denk.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:28

Hoe erg ik het ook voor je vind, denk je echt dat je leven er weer beter uit zou zien en dat je geen verdriet meer zou hebben wanneer de dader op een gruwelijke wijze om het leven zou worden gebracht? Dan is dat allemaal plotsklaps verdwenen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:30

Nee, maar andersom, die lui een lichte straf geven zoals nu gebeurt is nog eens natrappen.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:55

LiSSy schreef:
Meliaforever schreef:
nou ik ben oneens, Want oké misschien hebben ze iemand vermoordt maar dan vermoord je zelf eigenlijk ook iemand,, En vroeger was er de doodstraf op de afschuwelijkste manieren, en als ze het zouden doen doe dan maar gewoon een spuitje!? om ze in te laten slapen ,,

het zijn niet alleen mensen die iemand vermoord hebben... zo las ik laatst dat een man terecht stond omdat hij een BABY VAN 4 MAANDEN had verkracht... nou die mag van mij echt wel een spuitje krijgen hoor!

Ja precies, mensen die opzettelijk mensen verkrachten ofzo of een serie moordenaar die mag van mij ook wel de pijp uit..

Ik ben dus ook VOOR! Vroeger nooit maar ben dus van gedachte veranderd.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:22

Desiree schreef:
Nee, maar andersom, die lui een lichte straf geven zoals nu gebeurt is nog eens natrappen.

Ja, idd, zo voelt dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:02

In geval van zware delicten ben ik absoluut vóór de doodstraf, mss dat het aantal sexueel misbruik
gevallen en moordaanslagen op niets af terug gedrongen kan worden.
Je kan toch helemaal niets met die mensen, ze nemen nuttige celruimte in, die beter besteed kan worden.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:19

edwin2008 schreef:
IK LEES DAT VEEL MENSEN TEGEN DE DOODSTRAF ZIJN.

Ik ben voor de doodstraf, in de volgende topic vertel ik waarom, stel: (realistisch gezien)

Ik ben een moordenaar die geen genade kent en ik heb diverse moorden gepleegt,
neem in uw gedachten dat ik bijvoorbeeld uw zoontje van 9 jaar mishandel, aanrand en gruwelijk de dood in jaag,
denk hierbij aan met een mes of pistool toetakelen en dus vermoord,
en ik vermoord nog meer mensen waaronder kinderen. Dit zijn fijten die daadwerkelijk gebeuren.
Wat zou je dan het liefst willen?

Een aantal straffen zijn tegenwoordig in Nederland actief:

1 tot 5 jaar voorwaardelijk (ik ben dan dus vrij, kan me gang weer gaan)
5 jaar + TBS (5 jaar zitten voor bijvoorbeeld 2 moorden en middels TBS behandeld worden)
10 jaar + TBS (10 jaar zitten voor bijvoorbeeld 4 moorden en middels TBS behandeld worden)
15 jaar + TBS (15 jaar zitten voor bijvoorbeeld 5 moorden en middels TBS behandeld worden)
Levenslang (ik ben een kostenpost voor de staat ik kost gemiddeld € 100,00 per dag, denk hierbij aan celruimte eten/drinken enz.)

Bij alle opties kost ik dus geld; een kostenpost voor de staat en dus ook voor U (belasting).
Dit zijn toch geen straffen voor mij als moordenaar???

Er is een betere straf voor mij: DE DOODSTRAF.

Als uw kind of andere dierbare door een moordenaar worden gedood (stel dus dat ik het ben) wat zou u als doodstraf willen:
(er zijn straffen die in de geschiedenis zijn gebruikt.)

OPHANGEN: Ik moet plaatsnemen op een valluik verborgen op een stellage van hout, iedereen kan kijken; ik krijg een touw (strop) om mijn nek. Gewacht wordt op het signaal dat het valluik kan worden geopend. Er zijn dan twee mogelijke doormethoden, namelijk: het luik wordt geopende en ik val circa 2 meter omlaag, ik voel een korte pijnstoot en breek mijn nek tussen de 3e en 4e rugwervel, ik ben dus binnen 10 seconden dood. Een tweede optie is dat het touw en dus de val niet lang genoeg is, ik val dus wel een stuk maar breek niet mijn nek, de uiteindelijke doodsoorzaak is dat ik langzaam stik, dit kan tot 20 minuten duren, waarvan de eerste 10 tot 15 minuten bij bewustzijn ( ik krijg dus geen zuurstof meer).

ONTHOOFDING: Ik kan op verschillende manieren worden onthoofd, èèn manier is dat ik op mijn knieen moet gaanzitten en mijn hoofd op een hout blok moet leggen, een aangewezen persoon zal mijn hoofd afhakken zodat het gescheiden van mijn romp is en het hoofd in een mand rolt. (als het fout mocht gaan heb ik zèèr veel pijn)
Een tweede manier is de onthoofd machine mijn hoofd moet ik dan in een klem leggen welke in het midden een gleuf heeft, boven in de stelage zit een hakmes bevestigd deze kan recht zijn maar ook in een schuine punt, de bedoeling is dus dat ik middels zo'n mes wordt onthoofd. (hetgeen zal niet of nauwelijks gevoelig zijn gezien er 0,2 seconden tussen de val en het afhakken van mijn hoofd zit). Hier kan ook iedereen kijken.

VUURPELETON / DE KOGEL: Je raad het al ik wordt doodgeschoten, dit kan op diverse manieren gebeuren het eerste is dat ik middels het nekschot wordt gedood (er wordt geschoten tussen het begin van je nek en het eind van je achterhoofd) ik ben direct door. Ook kan het zijn dat ik plaats moet nemen voor een vuurpeleton, dit wil zeggen dat ik door meerdere mensen (meestal 5 soms meer) wordt doodgeschoten. Als ik geluk heb is het eerste schot direct dodelijk, zo niet dan krijg ik eerst zogenaamde hagel schoten gaan ook door mijn huid heen en komen de naam zecht het al (hagel) overal in mijn lichaam terecht, dus in mijn benen, armen, buik, rug en hartstreek noem het maar op, maar ik ben nog niet dood, ik voel het wel want het is pijnlijk. Als het zo gaat krijg ik pas na soms zelf meer dan 10 minuten de dodelijke kogels, meestal zijn deze afkomstig uit machine geweren.
Er zijn meer manieren om mij neer te schieten, deze kun je zelf bedenken. Familie van het slachtoffer kunnen zien hoe ik wordt doodgeschoten.

VOOR DE LEEUWEN GOOIEN: Ook kan het doodvonnis betekenen dat ik voor de leeuwen wordt gegooid. Ik moet dan meelopen met de zogenoemde uitvoerder, deze moet toezien dat ik echt dood ga. Mijn opdracht is leeuwen uitdagen, ik moet in de meestal ronde circel springen en de leeuwen uitdagen. Ik moet dus zorgen zo lang mogelijk te blijven leven. Als dat niet lukt ben ik leeuwenvoer. Ik zal dus moeten rennen voor mijn leven, maar met meerdere leeuwen om mij heen wordt het lastig en zal ik gepakt worden en langzaam als avondeten door die leeuwen worden opgegeten, als ik pech heb en ze hebben genoeg dan lig ik daar een aantal uren met afgerukte benen en een half opengegeten buik/rug. Dit is behoorlijk pijnlijk en dus èèn van de beste manieren van de doodstraf uitvoeren. Dit is een stadion zo groot als de Arena dus kunnen 50.000 mensen getuigen zijn hoe ik wordt opgegeten.

GESPIESD WORDEN: Ik kan ook worden gespiesd, dit betekend dat er vanaf mijn anus een houten of stalen pin naar binnen wordt geduwd met als doel om via mijn mond weer naar buiten te komen, als er geen vitalen organen worden geraakt (longen/hart enz..) dan wordt het een lange pijnlijke door voor mij, worden deze wel geraakt dan krijg ik een korte maar extra pijnlijke dood.
Ook kan het zijn dat op de spies wijze mijn ledematen bijvoorbeeld armen en benen worden doorboord en uiteen getrokken.
Dit is wreet en ook nog een zeeeeeer pijnlijk.

VERGAST WORDEN: Ik moet plaats nemen op de stoel gaan zitten met mijn benen in een grote emmer gevuld met water, boven deze emmer hangt een net met gaspoeder, hetgeen ik op commando moet losknippen, doe ik dit niet dan wordt ik gemarteld met zwepen en messen en vervolgens opgehangen of doodgeschoten. Ik heb de doodstraf gekregen en wil dan dus maar zo snel mogelijk door, ik knip het net door en het gaspoeden valt in het water, een chemische reactie volgt en alle zuurstof wordt gas. Ik krijg het benauwd en hou mijn adem in hopende dat het gas snel uitgewerkt is, het tegendeel is waar; nadat ik mijn adem niet meer kan inhouden en ik toch adem wordt ik ziek dit kan wel 25 minuten duren. Ik vecht tegen de dood en uiteindelijk stik ik door zuurstofgebrek. Na deze dood wordt ik als een stuk vuil bij het afval gedumpt.

ELECTRISCHE STOEL: Ik wordt uit mijn cel gehaald en moet op een houten stoel gaan zitten, dit doe ik maar want anders, "zie vergast worden" wordt het anders gedaan, dus oke ik ga zitten, vervolgens wordt verteld wat er gebeurd.
Ik krijg 2 electroden op of rond mijn hoofd gemonteerd en 1 of 2 op mijn benen, vervolgens is het wachten op het startsein.
Dit komt meestal binnen 1 uur, stel dat ik onschuldig ben. Komt er geen telefoontje dan word er gestart met het electrocuteren van mij, het startsein is er en ik mag nog 1 ding zeggen. "vul maar in". Nadat ik mijn spreektijd heb gehad gebeurd het, de stroom wordt op de laagste stand aangezet, het enigste wat ik dan voel is een tinteling, vervolgens wordt iedere 30 seconden de spanning opgebouwd, na 1 minuten zit ik op de 150 volt met ongeveer 1 amp. Het begint serieus te worden, na deze minuut gaat het langzaam verder omhoog tot de 300 volt en 0,5 amp. Ik ben warm, daarna volgt een stroomstoot van 500 volt met 2 amp. kracht, ik wordt heet en ik plas bloed. LATER MEER.....

Je vergat er nog een paar.

Rattenketel:
Op het lichaam van een veroordeelde werd een ketel gebonden met levende ratten. Dan werd door een gaatje in de ketel een gloeiende pook tussen de ratten gestoken. Om te ontsnappen moesten deze zich letterlijk door het lichaam van de veroordeelde vreten. Tijdens de Russische Burgeroorlog was dit naast kruisiging van priesters en het over de grond slepen met lasso's een van de meest barbaarse methoden om iemand te executeren;

Ontdarmen:
Door een kleine snee in de buikholte werd een stuk van de dunne darm gepakt waarna het volledige maag-darmstelsel via dit 'begin' langzaam uit de buikholte werd getrokken.
Tangen: De veroordeelde werd ontdaan van alle 'uitstekende' lichaamsdelen als vingers, tenen, neus en geslachtsorganen door deze met tangen er af te knijpen.

Ontvlezing:
Het vlees werd met (vaak gloeiend hete) krabbers tot op het blote bot van de ledematen af geharkt.

Bamboe:
In China bond men veroordeelden vast boven een veld bamboe (bamboe is zeer scherp en groeit per dag enkele centimeters). Deze veroordeelden stierven dus een gruwelijke dood door langzame doorboring van het lichaam.

Dodelijke koperen zuil: de veroordeelde werd aan een holle zuil van koper vastgebonden, waarna deze via een opening aan de bovenkant gevuld werd met gloeiende kolen. De kolen maakten het koper gloeiend heet, zodat het slachtoffer ernstige brandwonden opliep en stierf. Het leverde eveneens een afschuwelijke en zeer pijnlijke dood op;

Levend begraven: De veroordeelde werd tot zijn nek ingegraven en aan de genade van de aasgieren overgelaten. Soms gebeurde dit op een strand bij eb, waarna de veroordeelde bij vloed verdronk. In de Algerijnse onafhankelijkheidsstrijd is hier een bijzondere variant op toegepast om collaborerende Algerijnen ter dood te brengen en een afschrikwekkend voorbeeld te creëren. Hun penis en ballen werden afgesneden, en het slachtoffer werd tot zijn nek begraven, waarna zijn geslachtsdeel in zijn mond werd gepropt;

Rode mieren:
Sommige Zuid-Amerikaanse Indianenculturen zouden volgens de overlevering hun veroordeelden vastbinden bij een nest met vleesetende mieren, waarna ze met honing ingesmeerd werden. De mieren konden de veroordeelde binnen een half uur tot het bot opeten;

Overboord zetten:
Dit kwam in de tijd van de grote ontdekkingsreizen vaak op de doodstraf neer. Wie zich aan bepaalde vergrijpen schuldig maakte (bijvoorbeeld sodomie of muiterij) werd in een sloep overboord gezet, met genoeg eten en drinken voor een dag. Wie geluk had bereikte land en overleefde, de meeste kwamen jammerlijk om. Een variant hierop is "de voeten spoelen": de door de scheepsraad veroordeelde werd overboord gezet, meestal door hem onder bedreiging van een degen of pistool van een loopplank af te laten springen. Ook dit was voorbehouden aan de zwaarste vergrijpen zoals (poging tot) muiterij.

OK dan! toppie dat zulke lijsten gemaakt kunnen worden, ik weet zeker dat het aantal delicten drastisch gaat afnemen als we op deze manier gaan executeren. Zo verlaagt de staat zich immers niet als moordenaar, maar als martelaar. Vooral ontdarmen is mijn persoonlijk favoriet.
En Amerika heeft ons geleerd: doodstraf is hét antwoord (evenals de discriminatoire werking hiervan; dit heft weer andere problemen zoals allochtonen op.)

En ontopic:
Het invoeren van een politieke partij die voor de doodstraf kan me niet deren, evenals de "pedofielenpartij" bloedt een dergelijke vanzelf dood/heeft nooit genoeg zeggingskracht; gewoon geen aandacht aan geven Lachen

Momenteel is de Staatkundig Gereformeerde Partij de enige Nederlandse partij van betekenis die voorstander is van de doodstraf.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:37

Ik ben voor de doodstraf.

Echter, het moet wel goed gebeuren....zodra er enige twijfel is dan niet.

Maar neem nu een paar voorbeelden:

Volker van der Graaf, heeft willens en wetens Pim vermoord, geen twijfel over mogelijk....ja doodstraf.
Mohammed Beyouri, geen spijt en zou het zo weer doen.....ja doodstraf.

Als je niet zeker bent dan niet.

Maar voor bv veelplegers, 2x veroordeeld voor moord, ja ook doodstraf.

Hoeveel mensen mag een TBS'ser or ander veroordeelde plegen?
Kom op zeg, als het 100% zeker is, zoals in de twee eerste gevallen, ja doodstraf, zelfde voor veelplegers (TBS klanten of niet, maakt me geen bal uit).
Jazeker, de doodstraf.

Ik ben zeker niet voor het Amerikaanse systeem, die lui zijn achterlijk....maar we kunnen hier wel bepalen of het zeker is of niet.
Zoals ik zei, bij enige twijfel dan niet.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:46

Direct invoeren! Nederland loopt toch al te klagen dat de gevangenissen overvol raken en geen geld genoeg is? Jah maar alleen als er geen enige twijfel bestaat, de doodstraf. Cru gezegd, ruimt NL mooi op.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:02

Bas232 schreef:
Ik ben voor de doodstraf.

Echter, het moet wel goed gebeuren....zodra er enige twijfel is dan niet.

Maar neem nu een paar voorbeelden:

Volker van der Graaf, heeft willens en wetens Pim vermoord, geen twijfel over mogelijk....ja doodstraf.
Mohammed Beyouri, geen spijt en zou het zo weer doen.....ja doodstraf.

Als je niet zeker bent dan niet.

Maar voor bv veelplegers, 2x veroordeeld voor moord, ja ook doodstraf.

Hoeveel mensen mag een TBS'ser or ander veroordeelde plegen?
Kom op zeg, als het 100% zeker is, zoals in de twee eerste gevallen, ja doodstraf, zelfde voor veelplegers (TBS klanten of niet, maakt me geen bal uit).
Jazeker, de doodstraf.

Ik ben zeker niet voor het Amerikaanse systeem, die lui zijn achterlijk....maar we kunnen hier wel bepalen of het zeker is of niet.
Zoals ik zei, bij enige twijfel dan niet.

Over de moordenaar van Nienke Kleiss was ook geen twijfel. 4 jaar onterecht vastgezeten. De twee van Putten, ook geen twijfel; 7 jaar vastgezeten onterecht.

Kortom; geen goed idee, de doodstraf is namelijk onomkeerbaar.

fjordnina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:13

Meliaforever schreef:
Quote schreef:
Ik ben tegen de doodstraf.
Heel duidelijk; de doodstraf is een uitvlucht.
Heel even pijn en dan? Dan ben je dood.
Je voelt niks, geen schuldgevoelens, niks.
Laat ze toch lekker levenslang zitten!

Vind ik ook zo! ,, Dan voelen ze toch niet meer wat ze hebben gedaan!, Geen schuldgevoelens(zoals misshaffie al zei!)In een cel kunen ze teminste ff nadenken over wat ze hebben gedaan,
En weet je hoe lang 20 jaar is! ,, Koe

Ik ben wel voor. Het mag dan misschien een uitvlucht zijn, maar heb je enig idee hoeveel een gedetineerde de maatschappij kost? Ze zitten toch nog wel een tijdje vast dus tijd genoeg om na te denken al kun je je natuurlijk afvragen of dat soort lui dat wel doen zullen doen. Ze zullen immers niet zomaar de doodstraf geven en er moet dus al een ernstig delict plaats hebben gevonden. Als wezens dat soort dingen kunnen doen verwacht ik niet dat ze daar over na gaan denken. Hooguit om hun eigen hachje te redden maar niet omdat ze daadwerkelijk een schuldgevoel hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:55

lies schreef:
Over de moordenaar van Nienke Kleiss was ook geen twijfel. 4 jaar onterecht vastgezeten. De twee van Putten, ook geen twijfel; 7 jaar vastgezeten onterecht.

Kortom; geen goed idee, de doodstraf is namelijk onomkeerbaar.

Ajjj........en de oom die voor mijn ogen mijn jongere nichtje heeft verkracht?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:16

Nou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:24

lies schreef:
Nou?

O haha jij bent er zoeen, sorrie schat.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:34

Waar slaat dat nou weer op? En laat dat schat maar achterwege.
Ik schrijf "nou?" omdat ik me afvraag wat je bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:40

lies schreef:
Waar slaat dat nou weer op? En laat dat schat maar achterwege.
Ik schrijf "nou?" omdat ik me afvraag wat je bedoelt.

Wat voor opleiding heb jij genoten schat?
Kan nooit veel zijn.
Maar weet je wat laat maar, ik heb jou manier van discussieren door je zult het wel moeilijk genoeg hebben met jezelf Ach gut

Maar mijn oom die voor mijn ogen mijn ogen mijn nichtje heeft verkracht toen ik 9 was, die mogen ze wat mij betreft wel aan die kopen punt nagelen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:50

Doei, doei

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:51

Gatver zeg, wat een misselijkmakende manieren om de doodstraf uit te voeren Misselijk Misselijk

En Chiqa, ik zal even TEMmen voor die opmerking van je naar Lies toe. Fijne beschuldiging.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:57

Quellian schreef:
Gatver zeg, wat een misselijkmakende manieren om de doodstraf uit te voeren Misselijk Misselijk

En Chiqa, ik zal even TEMmen voor die opmerking van je naar Lies toe. Fijne beschuldiging.

Dit is werkelijk een té triest topic geworden op serieus in te reageren, vandaar mijn sarcastische boventoon.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:28

oneens, want dan krijg je weer dat gezeur van "nederland is een vrij land en je mag je mening utispreken dus die partijen mogen niet verboden worden!" dus nee, ik vind dat die partijen niet verboden mogen worden.
maar de doodstraf, daar ben ik op tegen want vaak zijn die mensen die in aanraking komen voor de doodstraf mensen die niet meer normaal kunnen functioneren in de maatschappij en dus denken ze ( misschien) ach wat maakt mij het uit..
maar als je ze levenslang geeft ( en dan écht levenslang, en niet 20 jaar) dan lijden ze tenminste echt als je de doodstraf doet boetten ze misschien een jaar...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:32

TSja Juulja, het probleem is dat we daar echter geen plaats en geld voor hebben.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:34

ja dat is ook weer waar, niet aan gedacht...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:36

En dan vind ik dat er vele anderen toch voorrang hebben, zoals mensen in bejaarden en verzorgingstehuizen. Maar daar wordt weer op gekort.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:49

Sommige mensen verdienen de doodstraf, dus ik vind dat je zo'n partij niet zou mogen verbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:21

lies schreef:
Doei, doei

Bedankt voor je medeleven, kan wel merken dat je nog heel veel moet leren,
dat je errug weinig van de wereld heb gezien.

Juulja schreef:
maar als je ze levenslang geeft ( en dan écht levenslang, en niet 20 jaar) dan lijden ze tenminste echt als je de doodstraf doet boetten ze misschien een jaar...

dat is ook wel weer waar, maar die levenslange opsluiting in Nederlans is een lachertje hoor, dak boven het hoofd,
filmnet internet, eigenlijk alles waar een dakloze van kan dromen.
Dodencellen heb je niet in Nederland.