Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eretria schreef:Mijn eigen mening? Ja ik vind dat er echt veelste veel mensen Nederland in wordt gelaten en dat er een hoop uitschot tussen zit.
purny schreef:Eretria schreef:Mijn eigen mening? Ja ik vind dat er echt veelste veel mensen Nederland in wordt gelaten en dat er een hoop uitschot tussen zit.
Grootste groep die hier naar dit land komen zijn toch echt de arbeidsmigranten en geen vluchtelingen. Jammer dat er wederom naar deze groep gewezen wordt terwijl er door bepaalde partijen niet het echte verhaal verteld wordt maar men in herhaling blijft vallen.
En waarom komen deze mensen naar NL? Omdat vrijwel elke Nederlander die thuis zit zonder werk het werk van een arbeidsmigrant vertikt te doen.
purny schreef:@jildau: ik bedoelde ermee te zeggen dat als de mensen hier in Nederland bepaalde werkzaamheden zouden verrichtten er misschien helemaal niet zoveel arbeidsmigranten naar Nederland zouden komen.
Ik heb het niet over belonen
purny schreef:Eretria schreef:Mijn eigen mening? Ja ik vind dat er echt veelste veel mensen Nederland in wordt gelaten en dat er een hoop uitschot tussen zit.
Grootste groep die hier naar dit land komen zijn toch echt de arbeidsmigranten en geen vluchtelingen. Jammer dat er wederom naar deze groep gewezen wordt terwijl er door bepaalde partijen niet het echte verhaal verteld wordt maar men in herhaling blijft vallen.
En waarom komen deze mensen naar NL? Omdat vrijwel elke Nederlander die thuis zit zonder werk het werk van een arbeidsmigrant vertikt te doen.
BigOne schreef:Jildau, FvD wil heel graag uit de EU en staat voor bindende referenda . Twee zaken die een land in een zeer vervelende situatie kan plaatsen, zie de brexit , onder aanvoering van een partij die betaald werd door de Russen .
Laten we de FvD aub niet normaliseren tot een fatsoenlijke politieke partij want in ieder geval zijn ze dat landelijk zeker niet.
Mystic_Dawn schreef:Ik ben bewust terughoudend voor wat mijn politieke kleur is maar vind het interessant om dit allemaal te lezen.
Wel ben ik van mening dat FvD verantwoordelijkheid moet nemen voor kandidaat-raadsleden met een, door het AIVD geclassificeerde, extreemrechtse en potentiële gevaarlijke achtergrond. Je kan prominent lid zijn van een neonazi-club niet als toeval bestempelen. Dat gaat gewoon niet. We willen toch ook geen raadsleden die ooit banden hebben gehad met een extreme islamitische groepering? Staan in hetzelfde rijtje. Ik vind het gevaarlijk dat dat zo gebagatelliseerd wordt. Met name als ze geen openlijk afstand hierover willen doen. Heb niet het idee dat ze dat tot nu toe gedaan hebben.
Overigens geldt dat ook voor andere partijen. RTL had een overzicht gemaakt van kandidaatsraadsleden en waarvan ze verdacht werden (strafbare feiten). Niet met naam en toenaam, maar wel per gemeente. Ik schrok daar ook wel van, mijn gemeente stond er niet tussen maar kan me zomaar voorstellen dat dat je stem beïnvloedt. De dingen die daar in stonden, vond ik in sommige gevallen echt wel heftig (gaat van beledigen ambtenaar tot witwassen en fraude tot aanranding en mishandeling).
Fitzroy schreef:Het lijkt me dat je een VOG nodig hebt als raadslid? Of denk ik nu te simpel?
Ladyingreen schreef:Fitzroy schreef:Het lijkt me dat je een VOG nodig hebt als raadslid? Of denk ik nu te simpel?
Ik heb als kandidaat wel een VOG moeten overleggen aan de partij.
karuna schreef:Ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt waar een van de secretaresses eruit geschopt is wegens structureel graaien in de kas. Tot mijn verbazing kwam ik haar een jaar later tegen als wethoudster van financien in een gemeente op een lijst![]()
gemeente was niet onder de indruk van haar veroordeling
Citaat:En waarom komen deze mensen naar NL? Omdat vrijwel elke Nederlander die thuis zit zonder werk het werk van een arbeidsmigrant vertikt te doen.
Jildau schreef:Er is een GL kandidaat veroordeeld voor mishandeling. Dat mag allemaal gewoon in de politiek. Een VOG lijkt me het minste wat je kan eisen.

Fitzroy schreef:Ik ben daar ook ontzettend verbaasd over. Inderdaad, dat is toch wel het minste wat je kunt eisen. Hoeven ze ook geen ambtseed af te leggen? Heel bijzonder dat iedereen met een strafblad maar zo in de gemeenteraad kan komen.