Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
F_T schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie iedere twee jaar een nieuwe auto zouden beschouwen als overconsumptie.
Of het hebben van 3 autos in een huishouden met twee volwassenen
Of het hebben van een pc, twee laptops, een notebook, 3 telefoons en 2 gaming computers in een huishouden met 2 volwassen, geen kinderen.
) als hobby om aan auto's te sleutelen en staat er daarom een 3e auto in de garage waar dagelijks aan gesleuteld wordt, vind ik het ook weer anders. F_T schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie iedere twee jaar een nieuwe auto zouden beschouwen als overconsumptie.
Of het hebben van een pc, twee laptops, een notebook, 3 telefoons en 2 gaming computers in een huishouden met 2 volwassen, geen kinderen.
)

Brainless schreef:Ik vind elke 2 jaar een nieuwe auto kopen, geen overconsumptie.
Tenzij je de oude ook laat staan.
Anders zouden er amper nog tweedehands autos op de markt komen.
Zo ook met kleding en andere spullen. Zodra je het oude verkoopt of weggeeft zie ik daar geen overconsumptie in.
F_T schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie iedere twee jaar een nieuwe auto zouden beschouwen als overconsumptie.

vind het vooral enorm zonde van het geld. DuoPenotti schreef:Dat je spullen met een emotionele waarde niet weg kunt doen, kan ik dan ook wel weer begrijpen.