fransje23 schreef:Pak het dossier Henk Bleeker en je ziet waar het verkeerd is gegaan.
Korte termijn politiek, zonder visie.
En als je dan het dossier van Stef Blok erbij pakt, kun je de wooncrisis ook gelijk zien.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Benzz schreef:Elisa2 schreef:En qua overbevolking kan de overheid ook best stimuleren om minder kinderen te krijgen, gewoon kinderbijslag maar tot twee kinderen laten gaan bijvoorbeeld. Alleen dat willen ze niet, omdat het helemaal niet om klimaat gaat maar om economie..en die willen ze hoog houden, hoger, hoger, hoogst. En daardoor gaat dit "klimaat" probleem ook nooit opgelost worden.
Het gemiddelde ligt op 1,43 per vrouw, dus die vlieger gaat niet op. En hoe welvarender een land, hoe minder kinderen er geboren worden.
Lieser schreef:_Mar3 schreef:Ben oprecht benieuwd: wat vind jij ervan om miljarden(!) aan het klimaat uit te geven als het temperatuurverschil dat je ermee wint 0,000036 graden is?
Denk je niet dat we dat geld beter kunnen besteden aan zorg, onderwijs, huisvesting enzovoort?
Wat heb je aan huisvesting en onderwijs als je land volledig onder water staat?
Benzz schreef:_Mar3 schreef:
Ze ontkent geen klimaatverandering. Ze erkent het. En plaatst het in een breder perspectief.
Ze is voor mij een voorbeeld. Wat een vakvrouw. Zij kan heel ver komen in haar carrière.
Ik denk juist dat ze helemaal niet zo ver gaat komen in haar carriere als ze haar mening niet bijstelt. Geen bedrijf die graag wappie's in dienst heeft.
_Mar3 schreef:Ben oprecht benieuwd: wat vind jij ervan om miljarden(!) aan het klimaat uit te geven als het temperatuurverschil dat je ermee wint 0,000036 graden is?
Denk je niet dat we dat geld beter kunnen besteden aan zorg, onderwijs, huisvesting enzovoort?
_Mar3 schreef:Huh? Zie jij een huis volledig onder water staan nu? En denk je dat 0,00036 graden minder warm ervoor zorgt dat zulke gevolgen zouden worden afgewend? Lijkt me sterk!
Klimaatadaptatie (dijken verhogen) lijkt me veel meer helpend en dat is ook waar Lidewij voor pleit.
_Mar3 schreef:_Mar3 schreef:Ben oprecht benieuwd: wat vind jij ervan om miljarden(!) aan het klimaat uit te geven als het temperatuurverschil dat je ermee wint 0,000036 graden is?
Opmerkelijk dat bijna niemand hier inhoudelijk op reageert.
_Mar3 schreef:_Mar3 schreef:Ben oprecht benieuwd: wat vind jij ervan om miljarden(!) aan het klimaat uit te geven als het temperatuurverschil dat je ermee wint 0,000036 graden is?
Benzz schreef:Overheidsbegrotingen zijn complex en bestaan uit verschillende potjes. Klimaatgeld komt vaak uit investeringsfondsen, Europese subsidies of belastingmaatregelen die specifiek gericht zijn op duurzaamheid. Het is dus niet zo dat elke euro voor klimaat automatisch ten koste gaat van zorg of onderwijs. Plus dat het ook geld op gaat leveren: Nieuwe werkgelegenheid in de bouw, techniek, energie en circulaire economie. Minder afhankelijkheid van fossiele import uit instabiele regio’s.
Lagere energiekosten op lange termijn door zon, wind en isolatie.
Klimaatverandering raakt vooral jongeren en toekomstige generaties. Door nu te investeren, voorkomen we dat zij straks met onbetaalbare schade, migratiegolven en voedseltekorten te maken krijgen. Het is een vorm van intergenerationele rechtvaardigheid.
_Mar3 schreef:Lieser schreef:
Wat heb je aan huisvesting en onderwijs als je land volledig onder water staat?
Huh? Zie jij een huis volledig onder water staan nu? En denk je dat 0,00036 graden minder warm ervoor zorgt dat zulke gevolgen zouden worden afgewend? Lijkt me sterk!
Klimaatadaptatie (dijken verhogen) lijkt me veel meer helpend en dat is ook waar Lidewij voor pleit.
Raineri schreef:Ironisch is adaptatie is veel duurder dan mitigatie. Daarnaast is adaptatie geen eindeloze bron. Je kunt niet eeuwig dijken ophogen.
Interpretatie van die 0,00036 graden is ook nuttig. Dit is een mondiaal gemiddelde. Sommige gebieden zullen mogelijk kouder worden, wij zijn een van die gebieden wanneer de golfstroom vertraagd. Door de klimaat feedback loops zal in de Polen de verwarming versterken. Dit is het ice albedo effect of polar amplification. Smelten van ijs kan desondanks een gering mondiale gemiddelde stijging, in verhouding sneller verlopen.
Electra63 schreef:Ik was jullie kwijt. Ik had het de laatste dagen erg druk en ineens al een aantal pagina's in een nieuw topic, het gaat snel hier.![]()
Ik had vandaag een vergadering op het werk.
1 collega stemt 50+ (zij gaat binnen 2-3 jaar met pensioen). 1 collega gaat op PvdD stemmen. De rest bijna allemaal D66 en een enkeling PvdA/GL.
BBB levert is de slogan, maar BBB kost ook wat.
Werkwijze Wiersma bij afhandeling Woo-verzoeken veehouderijen kost overheid vele miljoenen per jaar | Politiek | AD.nl https://share.google/B6XOtbqLGBy9A1vqZ
Bloodymary schreef:Electra63 schreef:Ik was jullie kwijt. Ik had het de laatste dagen erg druk en ineens al een aantal pagina's in een nieuw topic, het gaat snel hier.![]()
1 collega stemt 50+ (zij gaat binnen 2-3 jaar met pensioen). 1 collega gaat op PvdD stemmen. De rest bijna allemaal D66 en een enkeling PvdA/GL.
Werkwijze Wiersma bij afhandeling Woo-verzoeken veehouderijen kost overheid vele miljoenen per jaar | Politiek | AD.nl https://share.google/B6XOtbqLGBy9A1vqZ
Werk je in de zorg of in het onderwijs?
Electra63 schreef:Ik was jullie kwijt. Ik had het de laatste dagen erg druk en ineens al een aantal pagina's in een nieuw topic, het gaat snel hier.![]()
nova_zodiax schreef:_San87_ schreef:Wij zitten NPO1 te kijken. En ik moet zeggen, het is wel een beetje een kleuterklasje...
Nou wij zeiden het ook, niemand laat elkaar uitpraten, ze wijken van de onderwerpen af, alles op de persoon, weinig tot niets op de inhoud.
Ik ben zelfde zo besluiteloos geweest over het stemmen.
Elisa2 schreef:In ieder geval wordt er voorbij gegaan aan het punt dat minder mensen en meer groen en bomen pas ECHT de oplossing gaat zijn wbt het klimaat.