juliedo24 schreef:Mochten mijn berekeningen ergens fout gaan dan graag verbeteren.
Oke, om de woningcrisis op te lossen moeten er tot en met 2030 100'000 woningen per jaar worden gebouwd [3]. Dat is, laten we 2025 meetellen, 600'000 woningen. 600'000*0.5 = 3% van de huidige veevoer-landbouwgrond. Ik weet niet of hoeveelheid vlees lineair groeit met hoeveelheid veevoer-landbouwgrond maar laten we daar even vanuit gaan.
Dat is dus 3% minder vlees in 2030. Dus als je nu elke dag 100 gram vlees eet, of kaas, of eieren, zijn dat er in 2030 97g. En dat is nog helemaal er vanaf gezien dat veel vlees naar het buitenland wordt geexporteerd!
En er vanaf gezien dat helemaal niet al deze ruimte uit veevoer-landbouw hoeft te komen, zie bv denisevilers en BigOnes punt dat ook leegstaande kantoren (ben haar precieze voorbeelden vergeten) etc gebruikt kunnen worden.
Dus nee niemand hoeft vegetarisch te worden! Verre van. Veevoer-landbouw is gewoon inefficient gebruik van ruimte.
En dan nog een keer mijn vraag: Hoe wil je anders het woningtekort oplossen?
[3]
https://www.volkshuisvestingnederland.n ... 0Nederland
Wat betreft dat vlees, wat heb je liever? Vers vlees van koeien die hier in de wei hebben gestaan, waarvan je weet dat het aan alle Nederlandse/ Europese voorwaarden voldoet, dat ze goed verzorgd zijn en wat ze gegeten hebben, of vlees uit allerlei landen/Verweggistan waarvan je niet weet of de boeren daar zich aan alle dierhouderij / dier welzijnsregels hebben gehouden?
Andere landen importeren graag ons vlees, omdat wij aan strenge regels gehouden zijn. Onze supermarkten echter kopen liever goedkoop vlees in, waardoor dat wat wij zorgvuldig verbouwen zo de grens over gaat en wij het moeten doen met de rommel dat geïmporteerd wordt.
Dit zou de politiek zo kunnen veranderen.
En waarom zou je het woningtekort moeten oplossen, terwijl de asielkraan wagenwijd openstaat en het dweilen met de kraan open is? Is het niet van belang eens goed na te denken of we hier 1 grote dichtbevolkte stad willen hebben of dat we ergens een grens aan gaan geven wat goed is voor dit land?
Je kunt mij niet wijsmaken dat al die mensen binnenhalen en hele woonwijken erbij maken gezonder is voor Nederland dan weilanden en koeien / schapen / paarden in de wei. Alsof al die mensen die hierheen komen geen scheet laten en geen afval produceren of co2 uitscheiden…
Kun je niet beter kijken wat er nu binnen is dat weigert zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden en/of regelmatig “op vakantie gaat” naar het land van herkomst? Waarom laten we die hier wonen?
Waarom stellen we als land geen eisen aan al die mensen die binnenkomen en trekken we meteen de portemonnee?