15 jarige jongen doodgeschoten, moeder doet aangifte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 15:14

BrankaZ schreef:
pien_2010 schreef:
Dit is een verhaal over alleen maar verliezers en zo triest. Dit wordt sowieso goed onderzocht! Dit verhaal is afschuwelijk voor de jongen, voor de agent en voor de familie. Heel triest. En ik wens al die partijen heel erg veel sterkte.
En over de moeder heb ik geen mening. Laat de rechter dat maar uitzoeken. Die kent alle feiten en omstandigheden en ik niet vanuit mijn zetel.

Misschien heel cru om te zeggen maar voor de jongen is het niet meer afschuwelijk. Ja, het is afschuwelijk wat hem is overkomen maar hij merkt er zelf niets meer van.

Maar inderdaad zijn er bij de betrokken partijen zijn er verder alleen maar verliezers.

Dat is jouw mening en dat mag. Ik sta daar anders in :o Hij had nog een heel leven voor zich, dus ja ik vind het ook voor hem afschuwelijk. En of hij hier wel of niet nog iets van weet doet er niet toe. Dit past niet in een normale levensloop, dat dit op zo'n jonge leeftijd met geweld eindigt. Heel naar vind ik dat ook voor hem.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: 15 jarige jongen doodgeschoten, moeder doet aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 15:18

Het is hem in principe niet "overkomen". Hij heeft zelf het risico genomen om zich in een situatie te begeven waarbij dit de uitkomst kon zijn.
Een tragische uitkomst weliswaar, maar het is niet iets wat hem is overkomen.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 15:38

geval van FAFO / beroeps risico.

Klinkt hard maar dit kost de maatschappij nog maar 1x geld.
Als je met 15 jaar al met een vuurwapen loopt te zwaaien dan ben je al een aantal stations voorbij.
Dit was een carriere keuze die ws de maatschappij later een hoop geld zal kosten als dit hem niet was "overkomen".
Heb meer medelijden met de agent en het slachtoffer.
Niet met de mensen die roepen het was zo'n lieve jongen , hij was verkeerd begrepen. Deze groep heeft het zelf nog niet begrepen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:01

Ik vind het vooral heel triest voor alle partijen die hier niet voor gekozen hebben,slachtoffer van de beroving,agenten en wat denk je van al die klanten van de MC
Nee sorry vind degene die neergeschoten is geen slachtoffer dit was gewoon een crimineel en moeders moet zich kapot schamen om een aanklacht in te dienen.
3 kinderen op de wereld zetten die allemaal bekend zijn bij justitie chapeau dan heb je het goed voor elkaar hoor.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:29

Als je tegenwoordig ziet wat die 'kinderen' uitvreten. Totaal geen respect voor gezag en dat op die leeftijd, een grote bek tegen hulpverleners. En dan met wapens rondlopen, als of het speelgoed is, om indruk mee te maken. Hij was bekend bij de politie, dat ben je ook niet zomaar. Laat het een wijze les zijn voor de jeugd, dat je niet alles kan maken hier in dit land, het loopt de spuigaten uit. Want niet alleen dit, er zijn ook minderjarigen die geen moeite hebben met een vrouw verkrachten, ouderen intimideren en verstandelijk beperkte mensen mishandelen. Ik zie dit niet als kinderen en mijn part pakken ze de ouders van dit gespuis ook eens wat harder aan, laat ze maar opdraaien voor alle kosten bijvoorbeeld.

En waarom liegt de advocaat eigenlijk....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:43

Wintu schreef:
en verstandelijk beperkte mensen mishandelen.

Even tussendoor en off topic, maar dit bericht vond ik inderdaad zo enorm schokkend...
Een nacht lang ook he! Jeeeezes wat erg, de daders waarschijnlijk minderjarig.. wat moet er daarvan terechtkomen..

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:45

CrazyCat schreef:
Polar schreef:
Ik vind het een hele lastige kwestie.
Blijkbaar is de jongen neergeschoten terwijl hij wegvluchtte en bij het eerste schot al in elkaar gezakt, waarom dan nog meerdere keren schieten?
Waarom niet in het been schieten, zodat er kans is op overleven?
Maar ik zie dat ik hier één van de weinige in ben...

Ik vind absoluut dat de problemen die spelen aangepakt moeten worden en ook dat er veel meer geld naar gezondheidszorg moet gaan.

Helemaal mee eens. Ik ben niet heel erg goed op de hoogte van de precieze wetgeving, maar moet er niet sprake zijn van direct gevaar? Volgens mij had hij geen schoten gelost en wisten ze dus niet eens of het wapen echt was. Het komt op mij over alsof ze teveel Amerikaanse televisie hebben gekeken bij de Nederlandse politie.

Ik keur trouwens absoluut niet goed wat hij gedaan heeft en ben ook voor een harde aanpak, maar niet deze.

Jahoor natuurlijk wat had meneer agent dan moeten doen volgens jou?
Lief vragen of meneer even zijn pistool naast een vol zittende mcdonald wil laten zien zodat hij deze eerst op echtheid kan controleren?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:46

Cer schreef:
Wintu schreef:

Even tussendoor en off topic, maar dit bericht vond ik inderdaad zo enorm schokkend...
Een nacht lang ook he! Jeeeezes wat erg, de daders waarschijnlijk minderjarig.. wat moet er daarvan terechtkomen..

De daders waren 16 en 17 jaar. Ik vind deze jongeren als kinderen bestempelen, met het excuus het brein is nog niet volgroeid dus ze maken fouten, echt een stap veel te ver. Je weet prima het verschil tussen een wezenlijk goed en fout. Aanpakken die hap.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:48

Ik krijg overigens bij die Roethof een beetje Amerikaanse praktijken gevoel. Eentje die een slaatje probeert te slaan uit de ellende van een ander. Eng mannetje.
En heb ook het idee dat hijzelf achter de familie van de 15 jarige aan is gegaan om hen over te halen om aangifte te doen..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:53

Popstra schreef:
Welke moeder? Dat jong zat in een pleeg gezin.

Hier op de weg woont ook zo een ,lieverdje, 16 jaar
Constant gedonder daar. Fatbikjes, scooters, ruzies, dealen,overlast...
Allemaal zwarte capuchonnetjes.
En ja hoor, op een donderdag avond begin dit jaar een schiet partij!!
We zaten op de bank tv te kijken rond 20 uur. Een uur lang cirkelde de politie heli hier boven met zoeklicht aan!
Op onze camera beelden hoorden je het schieten even daarvoor vanuit een auto die hard langs kwam.
2 dagen is er onderzoek geweest en kwam recherge ook hier aan de deur voor de beelden.
Dat zijn dus jochies van 15..16..18 jaar. Tuich uit alle lagen want zn moeder is notabene DA

Ik heb er geen medelijde mee dat de politie er eens 1 kapot schiet! Die moeten veel harder op treden! Geen pardon

Ik vind dit echt heel zorgwekkend.
15 jaar oud. Als je op die leeftijd zoiets doet, dan ben je gefaald door de mensen die je hadden moeten beschermen. Van ouders, school en instanties tot je vrienden tot degene die een minderjarige een pistool verkoopt. Hij stond nog maar aan het begin van het leven, en ja, hij heeft enorm verkeerde keuzes gemaakt, maar hij zal nu nooit meer de kans krijgen om die recht te zetten.
En god ik mag hopen dat ook deze agent niet dacht ‘zo, die zal ik even lekker kapot knallen’. Hij moet er mee leven dat hij een kind de kans heeft ontnomen om op te groeien. Of hij nou volgens de wet wel of niet juist heeft gehandeld, ook hij zal daar nooit echt een antwoord op krijgen. Misschien had de jongen in zijn vlucht slachtoffers gemaakt. Misschien ook niet en had hij zich de volgende dag gemeld op het bureau. Het had hem harder kunnen maken of juist een keerpunt in zijn leven kunnen zijn. Niemand zal er ooit achter komen.

Hij was 15. Jij verkondigt met je volle volwassen verstand dat de politie wel vaker kinderen mag neerknallen. Wat is jouw excuus?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:56

Cer schreef:
Wintu schreef:

En ondertussen niet begrijpen waarom PVV hoog in de peilingen staat...

Het word erger en jonger.

Ik zeg al tig jaar.
Opvoedkamp.
Maar dan echt zo'n drill kamp.
6 uur op, je bed opmaken.
Zelf ontbijt maken.
7 uur in de schoolbanken. Leren ze tenminste nog iets.
In uniform allemaal gelijk.
Leraren zijn weer meneer en mevrouw.

Grote smoel 30 keer opdrukken.

Dat soort kamp.

Om 18 uur zelf avondeten maken en opruimen.
Om half 9 de kamer in.
Daar is tv. Geen internet.
In het weekend gaan ze maar in een afgesloten bus ergens tomaten plukken oid.
Zo zelf wat terug werken voor de kost.

En de dat minimaal een jaar lang.
Verdere kosten voor de ouders.
Loon uitkering beslag zonodig.

Kijken of ze dan leren opvoeden als dat de consequenties zijn.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:03

Bambolina schreef:
Popstra schreef:

We zaten op de bank tv te kijken rond 20 uur. Een uur lang cirkelde de politie heli hier boven met zoeklicht aan!
Op onze camera beelden hoorden je het schieten even daarvoor vanuit een auto die hard langs kwam.
2 dagen is er onderzoek geweest en kwam recherge ook hier aan de deur voor de beelden.
Dat zijn dus jochies van 15..16..18 jaar. Tuich uit alle lagen want zn moeder is notabene DA

Ik heb er geen medelijde mee dat de politie er eens 1 kapot schiet! Die moeten veel harder op treden! Geen pardon

15 jaar oud. Als je op die leeftijd zoiets doet, dan ben je gefaald door de mensen die je hadden moeten beschermen. Van ouders, school en instanties tot je vrienden tot degene die een minderjarige een pistool verkoopt. Hij stond nog maar aan het begin van het leven, en ja, hij heeft enorm verkeerde keuzes gemaakt, maar hij zal nu nooit meer de kans krijgen om die recht te zetten.
En god ik mag hopen dat ook deze agent niet dacht ‘zo, die zal ik even lekker kapot knallen’. Hij moet er mee leven dat hij een kind de kans heeft ontnomen om op te groeien. Of hij nou volgens de wet wel of niet juist heeft gehandeld, ook hij zal daar nooit echt een antwoord op krijgen. Misschien had de jongen in zijn vlucht slachtoffers gemaakt. Misschien ook niet en had hij zich de volgende dag gemeld op het bureau. Het had hem harder kunnen maken of juist een keerpunt in zijn leven kunnen zijn. Niemand zal er ooit achter komen.

Hij was 15. Jij verkondigt met je volle volwassen verstand dat de politie wel vaker kinderen mag neerknallen. Wat is jouw excuus?

Ik maak me zorgen om jouw reactie en de insinuaties richting politie. De maatschappij hoeft geen gevaar te lopen, omdat sommige ouders hun kinderen totaal laten ontsporen en dan gaan we met de vinger naar de politie wijzen als die in moet grijpen? Met 15 weet je prima wat erg fout is, het zijn geen kleine kinderen meer, ze weten hoe ze aan wapens komen en schromen niet ze te gebruiken. Houd toch op dit soort eikeltjes de hand boven het hoofd te houden.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:09

Bambolina schreef:
Popstra schreef:

Laten we van de dader geen slachtoffer maken... Want dat is wat je nu aan het doen bent.

De dader heeft zelf een omgebouwd pistool gekocht waarmee je scherpe patronen kan vuren en iemand kan doden. De dader heeft zelf besloten dat hij een andere jongen met geweld van zijn fatbike heeft beroofd. Dit samen met nog 3 anderen die ook totaal losgeslagen waren in de maatschappij. Hij heeft er zelf voor gekozen om weg te rennen terwijl er aan alle kanten gewaarschuwd word.

Het is enorm triest voor de agent dat hij deze beslissing heeft moeten maken. Die is echt niet op de melding af gegaan van laten we maar even iemand afknallen. Het is enorm triest voor een overvallen jongen die onder bedreiging van een vuurwapen beroofd is en dat de rest van zijn leven zal herinneren.

De dader was al compleet losgeslagen en daar valt echt niets meer aan te redden. Dit zijn van die types die uiteindelijk jaren in de gevangenis zitten omdat ze iemand met geweld beroven en met hetzelfde gemak doodschieten omdat ze vinden dat ze recht hebben op hun telefoon of portemonnee.

Eefsel2109

Re: 15 jarige jongen doodgeschoten, moeder doet aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:10

Ik vind dit ook wel zorgwekkend :n
Afbeelding

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:12

Eefsel2109 schreef:
[ Afbeelding ]

Ja, daar wordt het altijd gelijk op gegooid hatecrime and racism, paradepaardje eerste klas soms. Ze mogen zich harstikke kapot schamen, gelijk aanpakken dit soort mensen. Dit is aanzetten tot geweld. Maar joh, PVV krijgt de stemmen op deze manier wel binnen vanzelf, snap niet dat het sommigen nog verbaasd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:14

Eefsel2109 schreef:
[ Afbeelding ]

Dit meen je niet..
Krijgen we hier nu Black live matter toestanden?

Voor zo'n klote crimineeltje?
Die anders een ander dood in zijn loopbaan waar hij aan het werken was.

Weer een zetel voor PVV erbij.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 25-09-25 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:15

Dat vind ik heel zorgwekkend, insinueren dat hij is vermoord door een agent. Oh wauw en natuurlijk wordt het weer op racisme gegooid, dat is wel lekker kort door de bocht.
De wereld is echt ziek en Nederland is zo’n tolerant land en daar wordt echt misbruik van gemaakt.
Van mij mag er wel eens een keer een tegenprotestmars georganiseerd worden. Om de agent een hart onder de riem te steken.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:16

Wintu schreef:
Bambolina schreef:

Ik maak me zorgen om jouw reactie en de insinuaties richting politie. De maatschappij hoeft geen gevaar te lopen, omdat sommige ouders hun kinderen totaal laten ontsporen en dan gaan we met de vinger naar de politie wijzen als die in moet grijpen? Met 15 weet je prima wat erg fout is, het zijn geen kleine kinderen meer, ze weten hoe ze aan wapens komen en schromen niet ze te gebruiken. Houd toch op dit soort eikeltjes de hand boven het hoofd te houden.

Welke insinuaties?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:17

Diverse nieuwssites zoals de NOS hebben het over doodgeschoten. Nee hij is neergeschoten en overleden aan zijn verwondingen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 17:20

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:21

CrazyCat schreef:
Polar schreef:
Ik vind het een hele lastige kwestie.
Blijkbaar is de jongen neergeschoten terwijl hij wegvluchtte en bij het eerste schot al in elkaar gezakt, waarom dan nog meerdere keren schieten?
Waarom niet in het been schieten, zodat er kans is op overleven?
Maar ik zie dat ik hier één van de weinige in ben...

Ik vind absoluut dat de problemen die spelen aangepakt moeten worden en ook dat er veel meer geld naar gezondheidszorg moet gaan.

Helemaal mee eens. Ik ben niet heel erg goed op de hoogte van de precieze wetgeving, maar moet er niet sprake zijn van direct gevaar? Volgens mij had hij geen schoten gelost en wisten ze dus niet eens of het wapen echt was. Het komt op mij over alsof ze teveel Amerikaanse televisie hebben gekeken bij de Nederlandse politie.

Ik keur trouwens absoluut niet goed wat hij gedaan heeft en ben ook voor een harde aanpak, maar niet deze.

Jij vind een beroving met een wapen en vervolgens bij een drukbezochte eetgelegenheid rondhangen niet dreigend genoeg?
Als hij, bijvoorbeeld, het wapen onderweg had gedumpt was het niet tot deze uitkomst gekomen, maar was hij al dan niet met wat geweld aangehouden.
Als hij het wapen neer had gelegd, was het niet tot deze uitkomst gekomen.
Hij koos ervoor het wapen bij zich te houden en blijkbaar ook in het zicht van de politie, hij koos ervoor zich niet over te geven, dreigend genoeg lijkt me?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:22

Bambolina schreef:
Welke insinuaties?

Lees nog even wat je over de politieagent zegt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 17:23

Als hij gewoon de bevelen opgevolgd had was het ook niet tot deze actie gekomen van die agent.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:23

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:25

Dacht ergens gelezen te hebben dat het manneke in een pleeggezin zat?

Deze moeder kan zich beter druk maken om hoe ze haar eigen kind kan verzorgen/opvoeden ipv aangifte doen. Ze moet zich schamen en eerst naar zichzelf kijken.

Als hij van andermans spullen af was gebleven was hij nu niet dood. Eigen schuld.