Popstra schreef:Welke moeder? Dat jong zat in een pleeg gezin.
Hier op de weg woont ook zo een ,lieverdje, 16 jaar
Constant gedonder daar. Fatbikjes, scooters, ruzies, dealen,overlast...
Allemaal zwarte capuchonnetjes.
En ja hoor, op een donderdag avond begin dit jaar een schiet partij!!
We zaten op de bank tv te kijken rond 20 uur. Een uur lang cirkelde de politie heli hier boven met zoeklicht aan!
Op onze camera beelden hoorden je het schieten even daarvoor vanuit een auto die hard langs kwam.
2 dagen is er onderzoek geweest en kwam recherge ook hier aan de deur voor de beelden.
Dat zijn dus jochies van 15..16..18 jaar. Tuich uit alle lagen want zn moeder is notabene DA
Ik heb er geen medelijde mee dat de politie er eens 1 kapot schiet! Die moeten veel harder op treden! Geen pardon
Ik vind dit echt heel zorgwekkend.
15 jaar oud. Als je op die leeftijd zoiets doet, dan ben je gefaald door de mensen die je hadden moeten beschermen. Van ouders, school en instanties tot je vrienden tot degene die een minderjarige een pistool verkoopt. Hij stond nog maar aan het begin van het leven, en ja, hij heeft enorm verkeerde keuzes gemaakt, maar hij zal nu nooit meer de kans krijgen om die recht te zetten.
En god ik mag hopen dat ook deze agent niet dacht ‘zo, die zal ik even lekker kapot knallen’. Hij moet er mee leven dat hij een kind de kans heeft ontnomen om op te groeien. Of hij nou volgens de wet wel of niet juist heeft gehandeld, ook hij zal daar nooit echt een antwoord op krijgen. Misschien had de jongen in zijn vlucht slachtoffers gemaakt. Misschien ook niet en had hij zich de volgende dag gemeld op het bureau. Het had hem harder kunnen maken of juist een keerpunt in zijn leven kunnen zijn. Niemand zal er ooit achter komen.
Hij was 15. Jij verkondigt met je volle volwassen verstand dat de politie wel vaker kinderen mag neerknallen. Wat is jouw excuus?