germie schreef:Jullie zijn kennelijk die 0.0000035 graad afkoeling al weer vergeten. Dus al die kosten moeten gemaakt worden voor dat niet voelbaar beetje afkoeling? Want daar hoor je ineens niets meer over.
Dat we een milieuprobleem hebben ja, daar geloof ik in. In een klimaatprobleem niet. Dit zijn namelijk 2 verschillende dingen. PFAS mag nog gewoon geproduceerd worden, en zolang zoiets gewoon door mag gaan, dan moet je bij mij niet aan komen zetten met een zgn. beetje te veel CO2 uitstoot wat mogelijk wat opwarming veroorzaakt terwijl ze ondertussen gewoon aerosolen in de lucht kunnen spuiten die weer voor afkoeling zorgen (nee, dat is geen hoax, dat kunnen ze echt, denk maar eens aan cloud seeding om een plaatselijke regenbui te veroorzaken)
En zo gaat het dus mis bij de klimaatontkenners

Ivm weinig tijd heb ik even geen zin om me veel te mengen in discussies hier, maar ik moet stiekem wel erg lachen om sommige opmerkingen. Het wordt weer eens duidelijk dat "mijn" wereld zijn stinkende best doet om de informatie zo goed mogelijk te brengen aan de leek, maar dat het zo verdraaid lastig is om de desinformatie uit de wereld te helpen.
Eén van mijn docenten houdt zich bezig met solar dimming (solar radiation management). Bijna al haar onderzoek gaat over hoe we aersolen kunnen gebruiken als hulpje tegen de inkomende zonnestraling. En dat is IETS HEEL ANDERS dan cloud seeding! Cloud seeding bevindt zich in de lagere atmosfeer, terwijl stratospheric aerosol injection (SAI) hoger, in de stratosfeer, wordt gedaan. Lees ook wel deze berichten:
verklaring noodweer Dubai en
theorieën over weermanipulatie. Overigens is SRM alleen een tijdelijke oplossing en leidt zo'n "techno-fix" af van het enige doel dat écht helpt om de opwarming te stoppen, en dat is de CO2 uitstoot naar 0 te brengen. Hoe meer CO2 in de lucht, hoe meer warmte binnen de atmosfeer wordt gehouden door het gas.
SRM wordt dus nog héél veel onderzoek over gedaan om te weten of het
überhaupt mogelijk zou zijn om zoiets toe te passen zonder hele grote gevolgen elders op Aarde. Dat ze "even" die aerosolen de lucht in kunnen schieten om grootschalige afkoeling te veroorzaken, is nogal kort door de bocht. Er zijn wetenschappers die hun hele leven wijden aan het uitzoeken daarvan; en wat draag jij bij?