MyWishMax schreef:San; Ik lees toch aardig wat berichten dat het wel meevalt of dat het erger is voor dikkere mensen. Zelfs als het erkend wordt komt er toch nog een opmerking waardoor iets erger is als het ander. En dat gebeurt helaas echt veel vaker op bokt. Ik heb het al vaker op bokt gehad dat ik iets over opmerkingen over mijn gewicht schreef en juist hier ook die opmerkingen kreeg dat het wel mee viel of dat mensen met overgewicht het erger hebben. Of zelfs dat ik niet mocht zeuren en blij moest zijn. Maar dat waren de beleefde antwoorden en niet eens de echt kwetsende opmerkingen en scheldwoorden die in het echte leven voorbij kwamen.
En bij amanda haar bericht zie je alweer dat het erger is voor mensen met overgewicht. En het voor dunne mensen wel meevalt. Terwijl het daarvoor benoemd wordt dat het geen wedstrijd is, maar het is wel echt erger voor mensen met overgewicht.
Ik zeg niet dat het een erger is dan het ander, maar het is vaak wel van een ander niveau.
Een opmerking als joh, ik zou kijken dat je iets meer eet is een heel ander kaliber dan je bent zo lelijk smerig varken etc. Dat snap je zelf toch hopelijk ook wel.
Gratenpakhuis daarintegen valt inderdaad onder hetzelfde niveau van opmerkingen als die van je bent zo lelijk, smerig varken. Ook echt niet normaal dus.