Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:53

Och, die plannen horen we toch van te voren? Gewoon even via signal ?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:29

Vance (en vrouw) heeft zn programma van zijn bezoek aan Groenland moeten bijstellen. Ze brengen nu alleen een bezoek aan de US bases heb ik begrepen. Ze zijn verder niet welkom.

Eerst was zn vrouw daar natuurlijk maar die werd nergens ontvangen. Om er nog iets aan te redden dacht ie natuurlijk, dan ga ik zelf maar; ben tenslotte de VP. Maar nee…

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 09:27

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:14

Zijn dochter lijkt gelukkig totaal niet op hem, sterke dame. :j

Goed, sterk, nodig, maar tegelijkertijd komt een oorlog in Europa ook eng dichtbij.
Citaat:
NAVO-secretaris-generaal Rutte dreigt Putin met een verpletterende klap en belooft Europa koste wat het kost te verdedigen. Rutte zegt dat de Russische Federatie de grootste bedreiging voor het bondgenootschap blijft en dat elke aanval op Polen of een andere bondgenoot met de volle kracht van de alliantie beantwoord zal worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:30

Ja absoluut eng. De mensheid heeft nog een lange weg te gaan..... :n

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:52

pmarena schreef:
Ja absoluut eng. De mensheid heeft nog een lange weg te gaan..... :n

Het voelt zo erg of we weer helemaal overnieuw beginnen... -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:16

Nou pas hoorde ik een podcast die vast veel mensen zweverig zouden kunnen noemen. Mijn guilty pleasure is af en toe tijdens het doen van allerlei klusjes, te luisteren naar NDE's en daar zitten ook wel mensen tussen die dan zeggen dat ze iets mee gekregen hebben over de toekomst van aarde / mensheid.

Korreltje zout en super interessant kunnen daarin heel prima samen gaan wat mij betreft :=

Maar dan hoor je toch wel vaak de eigenlijk best hoopgevende boodschap dat we ons nu misschien wel in de laatste stuiptrekkingen bevinden van zeg maar het primitieve. Van eigen gewin, over anderen heen denderen. Dat er vergeleken met voorgaande eeuwen eigenlijk al best heel veel mensen zijn die boven dat primitieve uitgestegen zijn en een fijne wereld niet alleen voor zichzelf maar voor IEDEREEN willen.

En dat die binnenkort de overhand kunnen krijgen.

Ik zie die mogelijkheid ook wel eigenlijk :) We hebben als samenleving (in onze regionen in ieder geval....) kunnen proeven van een langdurige vrede. Van allerlei pluimage mensen die respectvol naast elkaar kunnen bestaan. We hebben allerlei initiatieven om de wereld beter te maken. Er is steeds meer bewustzijn dat dingen moeten veranderen.

Nu dendert er dan een golf van primitief gedoe over ons heen en dat zou wel eens de doodklap kunnen zijn, dat het volk gaat zien dat dit (óók) niet is hoe we het willen en dat we dan massaal onze schouders er onder gaan zetten met nieuwe leiders die het eindelijk GOED willen gaan doen.

Daarom zie ik ook als enige positieve aan die hele Trump-regering, dat ze de hele zooi af willen breken.
Is natuurlijk niet goed! Op deze manier. Maar als je die gasten dan weer weggewerkt hebt over een poosje, heb je wel de ruimte om het meteen GOED weer op te bouwen.

Het volk dat op Trump heeft gestemd heeft an sich natuurlijk wel gelijk dat er vanalles mankeert aan onze bestuurders die op allerlei manieren gebonden zijn aan geldschieters enzo. En ja er is in principe wel iets als een "swamp". Waar we vanaf moeten. Trump geeft aan daar wat aan te willen doen. Dus stemmen ze daarop.

Probleem is alleen dat Trump het hele falende systeem niet wil verbeteren - hij wil het alleen maar verder verdiepen en in zijn voordeel aanpassen -O-

Maar wellicht biedt deze waanzin dan wel een opening om over een poosje alle schellen van de ogen te laten vallen bij genoeg mensen. Dat er dan genoeg neuzen dezelfde kant op gaan. Er een "dit nooit weer" beweging ontstaat van nieuw leiderschap van jongere leiders die het hele zaakje beter op poten kunnen zetten in ieders belang. En dat we dan eindelijk een ècht betere fase in gaan.

Ik duim daar heel hard voor. Dat dit de "laatste druppel" is waar we als wereldbevolking doorheen moeten om eindelijk onze shït op orde te krijgen.

Met een beetje geluk nog nèt soort van op tijd om nog het 1 en ander te kunnen redden.
En anders maar hopen dat eindelijk de Marsmannetjes komen om orde op zaken te stellen voordat we de aarde hebben verkloot := :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:58

Trump: "We're gonna have tremendous goodies in the bag for women too. The women, between the fertilization and all the other things we're talking about, it's gonna be great. Fertilization. I'm still very proud of it, I don't care. I'll be known as the fertilization president and that's okay."

https://x.com/atrupar/status/1904988400211329492?s=19

Ten eerste: wtf. Maar dan is gelijk even duidelijk waar vrouwen volgens Trump voor dienen.

Kaaskoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:08

Ik ben vooral een meelezer, maar ik ben nu het boek Homo Deus aan het lezen van Yuval Noah Harari, uitgebracht eind 2019, maar welke vanuit historisch en filosofisch oogpunt , heel wat interessante verklaringen heeft voor onder andere hoe deze situatie met Trump kan ontstaan.
ik dacht ik deel deze hier voor degene die dit interessant vinden.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:09

Ben nog benieuwd hoe lang het duurt totdat Trump probeert (of afdwingt) het grondwet te wijzigen zodat er nog een derde (of 4e of 5e) termijn kan komen ...of dat de voorwaarden ( geboren in US) gewijzigd worden zodat Musk er zijn opvolger kan zijn...
Verbazen zou het mij niets.

En Groenland... tja, de resourcen , die wil die hebben - niet mee niet minder...

En ondertussen naait die gewoon lekker zijn eigen bevolking verder met al de heffingen en ontslagen

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:30

mylittlejoy schreef:
Trump: "We're gonna have tremendous goodies in the bag for women too. The women, between the fertilization and all the other things we're talking about, it's gonna be great. Fertilization. I'm still very proud of it, I don't care. I'll be known as the fertilization president and that's okay."

https://x.com/atrupar/status/1904988400211329492?s=19

Ten eerste: wtf. Maar dan is gelijk even duidelijk waar vrouwen volgens Trump voor dienen.

Dit, samen met zijn reactie op de vier 'verdwenen' Amerikaanse militairen in Litouwen, toont eens te meer aan dat hij écht niet weet waar hij het over heeft. Useful idiot...

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:41

Wat was zijn reactie daarop?
Ik moet zeggen dat ik het moerasverhaal ook een beetje apart vind. :o

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:48

Laatst bijgewerkt door mysa op 27-03-25 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:56

Heel apart, ook de tegenstrijdige geluiden van Rutte die zegt dat ze gedood zijn (killed) en de soldaten zijn geloof ik nog niet eens gevonden... alleen de auto.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:57

Filmpje via X erbij gezet.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:01

O wauw...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:05

Vreemd. Heel vreemd :?

We gaan echt een eeuw of meer terug in de tijd lijkt het. Of een slordige 85/90 jaar. Zelfs mijn hoogbejaarde vader vraagt zich af waarom we zo terug moeten in de tijd.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:16

Maar wat als je nou geen kind wilt? Die man heeft wel hele rare ideeën. Wij vrouwen hebben veel meer rechten dan alleen een aanrecht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:18

Of geen kinderen kunt of mag krijgen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:23

Toen ik de film Idiocracy keek had ik nooit gedacht dat we zo snel die kant op zouden gaan. Maar we zitten er al volop in, luister maar eens naar een paar MAGA types als ze praten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:30

Pmarena, wat jij beschrijft is hoe we na ww2 er aardig instonden als mensheid, ziehier, history repeats. Het is blijkbaar een golfbeweging, wanneer het collectieve geheugen niet meer aanwezig is (?te oud, gestorven) begint een nieuwe generatie weer van voren af aan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:33

Polar schreef:
Goed, sterk, nodig, maar tegelijkertijd komt een oorlog in Europa ook eng dichtbij.
Citaat:
NAVO-secretaris-generaal Rutte dreigt Putin met een verpletterende klap en belooft Europa koste wat het kost te verdedigen. Rutte zegt dat de Russische Federatie de grootste bedreiging voor het bondgenootschap blijft en dat elke aanval op Polen of een andere bondgenoot met de volle kracht van de alliantie beantwoord zal worden.

Heel heel goed. Dat is de enige taal die Poetin begrijpt! Dus afblijven van de Baltische staten, Polen en andere Navo landen.

Blijkbaar is er achter de schermen geüpdatet en is de NAVO klaar zo nodig om aan de slag te gaan zonder de VS. Niet verkeerd. We gaan het zien.
Tevens een krachtig signaal jegens Trump, hij kan zelf kiezen met of tegen ons. Ook dat is heldere taal.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:41

Amerika is ontzettend rijk geworden na de tweede wereldoorlog en aangezien Trump over lijken gaat...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:43

BigOne schreef:
Pmarena, wat jij beschrijft is hoe we na ww2 er aardig instonden als mensheid, ziehier, history repeats. Het is blijkbaar een golfbeweging, wanneer het collectieve geheugen niet meer aanwezig is (?te oud, gestorven) begint een nieuwe generatie weer van voren af aan.

Zijn ook wel boeken over, die cyclus is idd 80-100 jaar lang. Klopt aardig met levensverwachting mens en generaties van 20-25 jaar.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:48

friezenfan2 schreef:
Maar wat als je nou geen kind wilt? Die man heeft wel hele rare ideeën. Wij vrouwen hebben veel meer rechten dan alleen een aanrecht.

Neu... geen rare ideeën- alleen weer afgekeken van good old Putin :D