mvdende schreef:Benzz schreef:Mvdende, wanneer mogen vluchtelingen hier wel blijven? Wat maakt dat dit land volgens jou, van jou is?
Een vluchteling mag nooit blijven, zolang/ zodra het veilig is in hun thuisland....en veilig bedoel ik: geen directe levensbedreiging!
Ze zijn hier welkom zolang ze in hun thuisland wél direct met hun leven bedreigd worden, dus door bijvoorbeeld bommen/ aanslagen.
Zodra die bedreiging weg valt, moeten ze terug naar hun thuisland, er is dan echter wat betreft veiligheid géén reden meer om in Nederland te blijven.
Dat zou altijd de insteek moeten zijn: tijdelijke opvang in een noodsituatie, maar terugkeer zodra enigszins mogelijk.
Wil een vluchteling zich definitief vestigen in Nederland en is het land van herkomst geclassificeerd als "veilig land"? Dan zou hij/ zij de normale emigratie/immigratie procedure moeten volgen, welke voor eenieder andere immigrant uit eenieder ander land geldig is!!
In dit geval dus gelijke monniken, gelijke kappen, of het een Canadees, Australiër, Chinees, Tanzaniaan of Marokkaan of wie dan ook is.
Voldoe je aan alle eisen voor immigratie, dan ben je van mij part gewoon welkom in Nederland.
Maar vluchtelingen die maar besluiten hier te willen blijven terwijl het (ondertussen) weer veilig is in hun eigen land, maar die óók niet netjes de volledige immigratie procedure willen/ gaan volgen, vallen voor mij onder de noemer "economische vluchteling" iemand die niet het thuisland ontvlucht ivm direct levensgevaar, maar iemand die het thuisland ontvlucht omdat hij/zij een grote zak geld/ een huis/ gratis zorg enz ziet in Nederland terwijl er thuis "niet zo veel" aan de hand is kwa veiligheid, maar er een belabberde economie heerst.....
Economische vluchtelingen zouden NOOIT asiel moeten mogen krijgen!
En waarom vind ik dat Nederland van mij is? Of van ons autochtone Nederlanders? Omdat ik/wij hier geboren zijn, omdat wij samen onze ouders/ grootouders dit land hebben gebracht tot waar het nu is. De reden dat Australië van de Australiers is, Nieuw Zeeland van de Nieuw Zeelanders enz.
Mijn god, hoe krijg je het je toetsenbord uit. Echt een aanwinst voor dit land, jij.