DuoPenotti schreef:Ik zie ook niet waar manzano onvriendelijk is.
Ik begrijp haar niet dat je pro wolf kunt zijn als je weide dieren hebt. Maar dat is mijn probleem.
Dat kan ook niet, maar daar moet dat soort mensen zelf achter komen, helaas.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Elisa2 schreef:Hulde voor Johan Derksen.
Ik merk het ook wel dat de meningen verdeeld zijn, maar ook onder dierenhouders zelfs. Is prima, ik snap dat iedereen er anders in kan staan. Maar dat vingertje wijzen schiet mij ook in het verkeerde keelgat (sowieso trouwens, niet alleen bij dit onderwerp) Bij dit onderwerp wordt er wel heel erg makkelijk over gedaan en alsof alle dieren altijd bestemd zijn voor de slacht.
Ach dat vingertje wijzen gebeurt andersom net zo goed hoor. Ik woon al jaren midden in wolvengebied én ik heb dieren. En NEE ik maak me geen zorgen om de wolf en ik ben niet anti-wolf. Velen buren met mij.... Maar als je dat hardop zegt krijg je letterlijk doodsbedreigingen voor jezelf of je dieren van anti-wolf mensen. Dus we houden tegenwoordig allemaal ons mond maar gewoon.
Dus ga alsjeblieft niet doen alsof de anti-wolf mensen zo heilig zijn in hun "campagne".
BarbaLala schreef:DuoPenotti schreef:Ik zie ook niet waar manzano onvriendelijk is.
Ik begrijp haar niet dat je pro wolf kunt zijn als je weide dieren hebt. Maar dat is mijn probleem.
manzano schreef:BarbaLala schreef:
"Dat soort"![]()
![]()
Dit is dus precies wat ik bedoel....
En zo blijft een gesprek dus onmogelijk en ga ik wéér lekker mn mond houden omdat een tegengeluid gewoon onmogelijk is zonder dat je wordt weggezet als een of andere idioot. Dit draagt alleen maar bij aan de polarisatie en niet tot een oplossing.
BarbaLala schreef:DuoPenotti schreef:Ik zie ook niet waar manzano onvriendelijk is.
manzano schreef:Wat is er onvriendelijk aan dan? Ik geef alleen een tegengeluid.
De doodsbedreigingen in mn inbox vind ik wél onvriendelijk. Dat is niet heel gek denk ik.Wintu schreef:Ik word enorm boos van al die mensen die er niet mee van doen hebben, die aan mensen die er wel mee te maken hebben, wel even vertellen hoe het moet en zich niet aan moeten stellen. Neem maar een hond, zet maar een hek. Enorm boos op mensen die het enkel over boeren of schapen hebben. Je het standaard fout doet of een hekel aan je dieren hebt als je aanval hebt gehad. Dat constante vergelijken met de slacht, mensen die dat voor het schaap hetzelfde vinden.
Maw mensen die nergens iets van weten, niks met vee te maken hebben, doen hier hun zegje over en de overheid laat het geworden. Enorm boos en teleurgesteld en machteloos word je er van. De kloof tussen mensen wordt enkel groter en het platteland mag het weer uitzoeken.
Als ik dan toch eerlijk moet wezen met wat het met me doet
Dit alles over 1 kam scheren en generaliseren vind ik net zo vervelend en dan mag ik toch ook eerlijk zijn wat het met me doet. Ieder zn mening en perspectief.
Jessix schreef:Ik vind pro- en antiwolf dan ook wel weer twee uiterste. Zit wel een heel groot grijs gebied in en daar zit ik ergens met mijn mening. En die mening is dan gebaseerd in NL. In Canada zou ik waarschijnlijk een andere mening hebben, want ik vind de wolf een schitterend dier.. Alleen niet in NL en niet in de grote getallen waar we nu mee te maken hebben/krijgen. In mijn beleving is dat voor niemand leuk, niet voor de mens en ook niet voor de wolf. Maar ik noem mezelf zeker geen anti wolf en voel me ook niet thuis in de commentaren die ik vaak lees onder de meldingen.
MyChoice schreef:Kunnen we het on-topic houden? Gewoon over de emoties die komen kijken bij de wolven icm met onze dieren en onszelf?
josien_m_ schreef:Ik heb weer een slechte nacht gehad door de zorgen om mijn pony's na de wolvenoverval in Oudehorne. Soms lijkt het te wennen, het leven met de gevaren van de wolf. Maar dan weer grijpt het me bij de keel wanneer het bijvoorbeeld pony's betreft of wanneer er schapen op misschien 2 kilometer afstand worden gedood.