Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:47

BigOne schreef:
Geen idee maar kan me van een voormalig unwra lid best voorstellen dat ze ( voor wat zij allemaal hebben gezien en meegemaakt) pro Palestina zijn.

En dus in Nederland een pogrom gaan houden?
En een uitgebreid aan Hamas gelieerd netwerk in Nederland, really BigOne? >;)

Wat hier wordt gezegd is, wanneer je het doortrekt naar andere uitspraken van Israel, een moverende reden om Amsterdam met de grond gelijk te maken :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 20:49

irmaz schreef:
BigOne schreef:
Geen idee maar kan me van een voormalig unwra lid best voorstellen dat ze ( voor wat zij allemaal hebben gezien en meegemaakt) pro Palestina zijn.

Wat hier wordt gezegd is, wanneer je het doortrekt naar andere uitspraken van Israel, een moverende reden om Amsterdam met de grond gelijk te maken :roll:

Dat zegt ze toch niet _O-. Enkel dat ze zich voor kan stellen dat hij pro-Palestina is.

En dat kan ik mij ook prima voorstellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:52

irmaz schreef:
BigOne schreef:

Irmaz lees !

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:02

Veronica2 schreef:
Superpony, de PvdA heeft de gemeenteraadsverkiezingen gewonnen in 2022 en dan verwacht je toch dat er een burgemeester komt uit die partij. GL was een goede tweede natuurlijk, de stad zit vol met blije GL stemmers. Halsema praat een beetje raar, maar je hoort er geen aardappel in de keel. Bij de laatste persconferentie vond ik haar wel beter praten en kwam ze beter over. Verder zou ik geen seconden in haar schoenen willen staan, maar de stad is wel naar de knoppen en daar heeft zij de laatste 6 jaar weinig aan veranderd in positieve zin.

BigOne, het leest alsof er dus elders onderzoek gedaan moet worden voordat Telegram gegevens wil verstrekken? Dan kunnen ze dus niet via Telegram onderzoek doen en dat is jammer, maar ik hoop desondanks dat het iets oplevert.

Wie de burgemeester is, staat los van wie de gemeenteraad vormen. Anders zou je door het hele land iedere paar jaar de burgemeesters moeten ontslaan en nieuwe moeten zoeken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 22:12

Exitium schreef:
irmaz schreef:
Jawel, in Parijs wordt de wedtrijd Maccabi tegen een Turkse club gespeeld omdat deze niet in Turkije gespeeld mag worden. Ik ben heel benieuwd wat de Fransen nu gaan doen.

Het is nog niet bekend waar die wedstrijd gespeeld wordt voor zover ik weet, Besiktas is nog aan het zoeken naar een locatie. Een stadion in de balkan ligt het meest voor de hand. Sowieso is die wedstrijd pas eind deze maand. De wedstrijd waar het artikel wat Loretta linkte over gaat, is de interland van aankomende donderdag.

Inmiddels wel bekend waar Besiktas - Maccabi gespeeld wordt: Hongarije :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 22:23

Exitium schreef:
Veronica2 schreef:
Superpony, de PvdA heeft de gemeenteraadsverkiezingen gewonnen in 2022 en dan verwacht je toch dat er een burgemeester komt uit die partij. GL was een goede tweede natuurlijk, de stad zit vol met blije GL stemmers. Halsema praat een beetje raar, maar je hoort er geen aardappel in de keel. Bij de laatste persconferentie vond ik haar wel beter praten en kwam ze beter over. Verder zou ik geen seconden in haar schoenen willen staan, maar de stad is wel naar de knoppen en daar heeft zij de laatste 6 jaar weinig aan veranderd in positieve zin.

BigOne, het leest alsof er dus elders onderzoek gedaan moet worden voordat Telegram gegevens wil verstrekken? Dan kunnen ze dus niet via Telegram onderzoek doen en dat is jammer, maar ik hoop desondanks dat het iets oplevert.

Wie de burgemeester is, staat los van wie de gemeenteraad vormen. Anders zou je door het hele land iedere paar jaar de burgemeesters moeten ontslaan en nieuwe moeten zoeken.

Klopt, in Rotterdam is dit sinds kort Carola Schouten van de CU.
Een hele kleine partij.

Ladyson

Re: Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 22:34

Ik ben in shock over de - in mijn ogen - voorbarige en polariserende woorden van premier Schoof. Compleet andere taal dan onze vorige premier.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 22:43

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 22:52

Gaat net zo als tijdens de corona rellen. Zal nog ff duren. Mss weer een avondklokje invoeren!?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 23:31

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 23:36

Ladyson schreef:
Ik ben in shock over de - in mijn ogen - voorbarige en polariserende woorden van premier Schoof. Compleet andere taal dan onze vorige premier.

Ik niet omdat ik al even doorheb hoe radicaal rechts de huidige club is. Wilders trekt aan de touwtjes voor wie het nog niet doorheeft, weet je nog? Minder minder !! Daar is/zijn ze dus nu mee bezig.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:25

Ladyson schreef:

We weten helemaal niet of hij voorbarig is toch? De MP zal ongetwijfeld beter zijn geinformeerd dan wij hier :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:44

Babootje schreef:
Ladyson schreef:

We weten helemaal niet of hij voorbarig is toch? De MP zal ongetwijfeld beter zijn geinformeerd dan wij hier :+

Hij zal inderdaad beter geïnformeerd zijn, maar daarom kan het nog wel voorbarig zijn.
Alle onderzoeken zijn en waren ten tijde van zijn optreden, helemaal nog niet volledig afgerond.
Hij wordt gesouffleerd en onder druk gezet door een aantal van de fractievoorzitters van zijn regering.

Ik denk dat Rutte dit veel beter had aangepakt. Maar dat vind ik eigenlijk van alles wat deze MP doet. :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:57

Rutte had ook wel een compleet amdere coalitie te leiden.
En Rutte wilde nooit en dan ook nooit meer met de PVV in zee na een eerdere ervaring met de PVV.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:05

Loretta schreef:
Rutte had ook wel een compleet amdere coalitie te leiden.
En Rutte wilde nooit en dan ook nooit meer met de PVV in zee na een eerdere ervaring met de PVV.

Zeker en die had een bak meer politieke ervaring.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:41

BigOne schreef:
Ladyson schreef:

Ik niet omdat ik al even doorheb hoe radicaal rechts de huidige club is. Wilders trekt aan de touwtjes voor wie het nog niet doorheeft, weet je nog? Minder minder !! Daar is/zijn ze dus nu mee bezig.

Dat was ook mijn gedachte helaas, omdat er van tevoren blijkbaar al wel signalen waren en daar niks mee is gedaan. Op mij komt het een beetje over als: we laten dit zo gecontroleerd mogelijk uit de hand lopen zodat dit de opinie kan beïnvloeden zodat er meer draagvlak komt voor hoe Wilders en Faber er in staan. Minder minder minder ja.
En dan hoop ik echt dat dat niet meer is als een complottheorie en dat dat niet waar blijkt te zijn, en dat ik gewoon veel te negatief denk over de wereld.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:45

Popstra schreef:
Net zag je op het rtl nieuws ook beelden van deze supporters die bij aankomst op schiphol lelijke leuzen over Gaza scandeerden!

Och wat zijn ze sneu.. :n

Ja dat zijn ze. De "jodenjacht" was voorbereid. Ook gewone supporters van die club werden opgejaagd. Ik bedoel dat je gaat matten is not tot daaraantoe, maar mensen opjagen ? En dan filmpjes maken waarop je duidelijk een Marokkaans accent hoort ? Ziek.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:47

Popstra schreef:
plus, laten we eerlijk zijn het eigenlijk ook niet te verkopen is dat Nl de kant van Israel steunt! de politiek, de media alles.
Je zal hier maar wonen als Palestijn

O nee ? Hamas is een terroristische organisatie die mensen op een muziekfestival en in kibboetsen zomaar heeft vermoord. Als je hier woont als Palestijn heb je het prima, als je hier woont als Jood leef je in angst.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:48

Ladyson schreef:

ja, dat begrijp ik goed. Ik vond het ook wel een opvallende speech, maar niet alleen van Schoof, maar van meer kabinetsleden. Over Nederlanderschap inleveren. Nederlandse normen en waarden die niet door de islamitische jongeren worden gerespecteerd, dat werd gewoon hardop gezegd tijdens het journaal.
Zou Rutte denk ik niet gedaan hebben, maar ja, die was ook wel meer diplomatiek (pappen en nathouden)(

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:49

Electra63 schreef:
Het al 20 jaar dagelijks polariseren, discrimineren en uitsluiten en beledigen door met name Wilders, draagt daar zeker aan mee. Zeker omdat het de laatste jaren gewoon geaccepteerd is.

Wel ja geef Wilders maar weer de schuld, die rel-Marokkanen hebben daar zelf voor gezorgd door hun eigen gedrag.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:51

Soepblik schreef:
Dit ja. Ergste is dat de persoon die antisemitisme het meest in de hand werkt netanyahu zelf is - zijn bizarre regime roept jodenhaat op onder individuen die hem en zijn volgers niet los kunnen zien van de rest van ons die er niets mee te maken willen hebben.

Joods is niet perse Israelisch en Israelisch hoeft niet Joods te zijn. Joods is een geloof, Israelisch is heel iets anders.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:03

hahahatsjoe schreef:
Soepblik schreef:
Dit ja. Ergste is dat de persoon die antisemitisme het meest in de hand werkt netanyahu zelf is - zijn bizarre regime roept jodenhaat op onder individuen die hem en zijn volgers niet los kunnen zien van de rest van ons die er niets mee te maken willen hebben.

Joods is niet perse Israelisch en Israelisch hoeft niet Joods te zijn. Joods is een geloof, Israelisch is heel iets anders.

Een nationaliteit. Net als de Nederlandse. Die krijg je mee als je in dat land bent geboren. Een Israeliet kan dus ook heel goed een ander geloof aanhangen. Of geen geloof, kan ook.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:12

hahahatsjoe schreef:
Popstra schreef:
plus, laten we eerlijk zijn het eigenlijk ook niet te verkopen is dat Nl de kant van Israel steunt! de politiek, de media alles.
Je zal hier maar wonen als Palestijn

O nee ? Hamas is een terroristische organisatie die mensen op een muziekfestival en in kibboetsen zomaar heeft vermoord. Als je hier woont als Palestijn heb je het prima, als je hier woont als Jood leef je in angst.

Je hoeft niet de kant van Hamas te kiezen om niet de kant van Israël te kiezen. Dat Israël zichzelf verdedigt is logisch, maar het aantal doden onder burgers en hulpverleners wat daarbij valt gaat veel en veel te ver.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:21

Op welk nieuws hadden jullie de reactie van schoof gezien, op nos van vanochtend zag ik het niet terug

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:23

Telpeva schreef:
Op welk nieuws hadden jullie de reactie van schoof gezien, op nos van vanochtend zag ik het niet terug

gisteravond bij RTL om half 8