Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ik zit niet eens meer op een paardenrug en toch zou ik het zonde vinden als het afgeschaft wordt. Ik zie ook namelijk zoveel paarden genieten van het werk en de aandacht. Een paard wil graag samenwerken.
Uiteraard kan dat alleen als ze goed en respectvol behandeld worden.
Ik denk dat er een hoop paarden gaan wegkwijnen als ze niks meer mogen doen. Is dat vriendelijk?
Elisa2 schreef:Is dat zo? Als ze er vandoor gaan voor een roofdier moeten ze ook hard werken..
Elisa2 schreef:Ik heb nog nooit zoveel vriendelijk stanggebruik gezien als bij deze OS. Er is al echt een positieve verandering gaande. Hyperflexie is allang verboden (al lijken mensen tegenwoordig niet meer precies te weten wat het is) En overmatig spoorgebruik vond ik ook reuze meevallen.
Juist degene die goud gewonnen heeft laat zo prachtig ontspanning in aanspanning zien. Het is ook simpel te zien, het verschil. Een durchlassig paard of niet.
manubres schreef:Ik ben van mening dat je zonder mishandeling een paard niet naar de top kan rijden...Maar daarmee kom je op het dilemma: wat is mishandeling en hoe ga je dat definiëren?
https://www.youtube.com/watch?v=nILKmavdFm0
LvdO schreef:werken niet in de paardennatuur? De mens werkt al duizenden jaren samen met het paard en heeft ze dusdanig gefokt dat paarden werkwillig zijn en juist voldoening halen aan samenwerken met de mens.
Veronica2 schreef:Als je het gebruik van s&t al mishandeling op zich vindt, dan is het niet zo moeilijk meer om alles mishandeling te noemen.
Met mooie van onze sport is ook dat je er altijd mee kan stoppen, op marktplaats met dat arme dier en alle bijbehorende mishandeltroep, er is vast wel een liefhebber voor te vinden.
manubres schreef:Ik weet dat jij en ik van mening verschillen, prima toch?
Jij ziet dingen die ik niet zie en ik zie dingen die jij niet ziet.
Dat heet verschil van mening. Ik laat mensen daarmee toch in hun waarde?
En wat betreft negativiteit van sportruiters die doen dat echt wel, je moet geen profielfoto van een Fjord of haflinger hebben want dan gaan ze helemaal los.
Of ze zeggen: hou je bek als je geen medailles hebt gewonnen en geen GP kan rijden. ik denk zelf dat juist de mensen die geen verstand van paardensport hebben en daardoor niet door een gekleurde bril kijken heel goed kunnen zien of iets paardenleed is of niet.
DuoPenotti schreef:Waar spreek jij die sportruiters dan dat ze los gaan?
Ik heb dat nog nooit gehad en mijn profielfoto op feestboek is ook mijn tinker en ik.
En GP heb ik toch ook nog nooit gereden.
Nee, kan dat niet beamen wat jij zegt.
manubres schreef:Veronica2 schreef:Als je het gebruik van s&t al mishandeling op zich vindt, dan is het niet zo moeilijk meer om alles mishandeling te noemen.
Met mooie van onze sport is ook dat je er altijd mee kan stoppen, op marktplaats met dat arme dier en alle bijbehorende mishandeltroep, er is vast wel een liefhebber voor te vinden.
Ik ben inderdaad met die 'mooie' sport gestopt, heb het bit uit de mond van mijn paard gehaald en sporen afgedaan. Heel interessant wat er dan gebeurt.