Preutsheid, fatsoensnorm, toekomst, zijn die je wilt zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:15

Fly_high schreef:
BigOne schreef:
Aanranding egostrelend ? Moet niet gekker worden want nu doe je net alsof de oude garde het allemaal maar prima vond. En dat was zeker niet zo. Maar nu kan/mag er helemaal niets meer, nafluiten , waarschijnlijk zelfs knipogen. Zal wel met leeftijd te maken hebben maar ik vind sommigen ook overdrijven.

Lekker makkelijk voor de oude garde als zij niet degenen zijn die er last van hebben.

Knipogen hangt enorm van context af en is in hartstikke veel sociale interacties ook ongepast ja :j Nafluiten is alleen een vorm van intimidatie en heeft 0 te maken met flirten.

Wat gaat er nou precies verloren als vrouwen niet meer nagefloten worden?

Vind jij.

Er zijn vrouwen die het vervelend vinden en er zijn vrouwen die het niet erg vinden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:16

Nafluiten is inderdaad niets anders dan intimideren.
Het is net zo asociaal als iemand openlijk uitlachen of beledigen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:23

BigOne schreef:
Fly_high schreef:

Lekker makkelijk voor de oude garde als zij niet degenen zijn die er last van hebben.

Knipogen hangt enorm van context af en is in hartstikke veel sociale interacties ook ongepast ja :j Nafluiten is alleen een vorm van intimidatie en heeft 0 te maken met flirten.

Wat gaat er nou precies verloren als vrouwen niet meer nagefloten worden?

Wij zijn ook jong geweest en misschien moeten mensen die last van nafluiten hebben zich afvragen waarom het nu wel zo’n probleem is?

Je weet dat dit argument net zo goed door te trekken valt naar alles wat vroeger wel acceptabel was en tegenwoordig niet en het dus per definitie een non-argument is?

Er waren mensen ook jong toen vrouwen niet mochten werken, misschien moeten mensen die er last van hebben zich afvragen waarom het nu zo'n probleem is? :+

Amber_anne schreef:
Vind jij.

Er zijn vrouwen die het vervelend vinden en er zijn vrouwen die het niet erg vinden

Dat jij het niet erg vindt verandert niks aan het feit dat het niet bedoeld is om verdere interactie aan te gaan en dus niet onder flirten valt.

Amber_anne

Re: Preutsheid, fatsoensnorm, toekomst, zijn die je wilt zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:28

Dat kun je helemaal niet voor elke man persoonlijk invullen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:31

Hutcherson schreef:
Ik weet niet waar jullie vroeger uitging maar wellicht waren die boeren tentfeesten waar ik was dus niet de place to be... Wellicht eens interessant voor jullie om mijn theorie te toetsen :') trek wel een overall aan.

Overigens dit is gewoon hoe de hypothalamus werkt he. Ik verzin t niet. Doe anders even wat onderzoek wat de functie is van de hypothalamus. Gewoon puur hoe die werkt en wat zn doel is.

Nee, ik schiet mezelf nog liever in m'n linkervoet dan dat ik naar een tentfeest ga.

Ik ging (en ga) naar festivals en technofeestjes. Daar weet 90% van de mannen zich gewoon te gedragen.

Eigenlijk zijn mannen net mensen?!

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:40

denisesilver schreef:
Overigens nog over erogene zones; de tepels van een man zijn ook erogene zones, evenals oren en inderdaad ook voeten, vingers, de hals, etc.

Hallelujah sister, spread the gospel! _/-\o_

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:47

Chrizta schreef:
Met deze warme dagen zie ik veel mannen met een blote bast (de hond uit laten, fietsen, een voortuin schoffelen) en ik was eigenlijk van plan om zoiets ook eens te gaan doen, als vrouw zijnde, de komende tijd als een soort van sociaal experiment.
Eens kijken hoe men reageert als ik toples de hond ga uitlaten.

Ik heb heel lang in Berlijn gewoont en heb een paar jaar geleden meegedaan aan demonstraties zodat vrouwen ook toples mogen zwemmen. Bij deze demonstratie fietsen we toples door Berlijn. Een hele bijzondere ervaring
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7767705 ... te-borsten

Geweldig! Wat stoer en goed om daarheen te zijn gegaan. Ik erger me al jaren dat ik me steeds moet bedekken terwijl mannen maar met hun bierbuiken, soms vol haren met borstvorming zo wel de openbaarheid in kunnen. Als zoiets hier in Nederland komt of bv een actie met samen met blote bast in openbaar zwembad zwemmen, doe ik ook graag mee denk ik. Ik heb ook vaak gedacht zal ik dan ook gewoon met mijn blote bast lopen, maar al gauw komt dan de vrees dat je wat strafbaars doet en er dan al heel gauw een of andere handhaving op me af komt(grote stad met veel politie en handhavers hier). En dat voelt zo oneerlijk!
Ik heb dit topic ook met mijn vriend die op dat moment met blote bast naast me zat besproken en hij keek vertwijfeld en zei 'nou moet je dat wel willen al die energie, waar maak je druk om?' Ik vroeg toen hoe hij het zou vinden om voortaan niet meer met blote bast rond te mogen lopen en ook minimaal een hemd aan te moeten. Nee dat wilde hij absoluut niet, hij begreep ineens mijn punt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:56

Fly high, waar zie je mij het woord acceptabel gebruiken? Ik zeg alleen dat de oude garde geen last van het fluiten had, wij meiden deden het ook wanneer we een knappe vent zagen, geintje, lachen en weer door. En ja ik kan me best voorstellen dat sommigen dit als vervelend kunnen ervaren.
Maar er is wel veel meer vervelend maar weet je wat, wanneer je boven een bepaalde leeftijd komt heb je er vast geen last meer van ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:57

Hutcherson schreef:
Dit is geen psychologie maar biologie :) weet niet of jij ooit bent wezen stappen.. Dan weet je dat dit klopt. Zeker met een goeie pot bier achter de kiezen.
En er staat uiteraard duidelijk bij dat die drang onderdrukt kan worden door de prefrontale cortex (o.a.). Maar de mannen die bij die functie kunnen zullen zelden ongepaste opmerkingen maken.

Niet echt biologie (meer) :P
De term is reeds achterhaald en wordt enkel nog gebruikt in verouderde lesboeken en binnen holistische kringen. Het reptielenbrein (en zoogdierbrein, en mensenbrein) wat Paul MacLean op de kaart heeft gezet na zijn onderzoeken, is inmiddels al jaren weerlegd, en dus ook de neuro psychologische werking en chemie hiervan. Omdat de verbindingen en receptoren anders bleken te werken dan hoe hij het toen kon onderzoeken met de meer beperkte middelen in zijn tijd. Bij oa mensen en baardagame etc.
Nu kunnen we veel meer verbindingen meten en chemische reacties observeren die weer een ander stukje te weeg brengen waardoor we nu weten dat er geen sprake is geweest van een brein in 3 verschillende ontwikkel stadia. Maar dat het veel complexer zit en dus ook de reacties en acties vanuit dat hersendeel complexer zijn dan toen gedacht werd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:57

Maar Germie, is dit de discussie die je wilde voeren of dwaalt het af?

c_alsemgeest schreef:
Hutcherson schreef:
Dit is geen psychologie maar biologie :) weet niet of jij ooit bent wezen stappen.. Dan weet je dat dit klopt. Zeker met een goeie pot bier achter de kiezen.
En er staat uiteraard duidelijk bij dat die drang onderdrukt kan worden door de prefrontale cortex (o.a.). Maar de mannen die bij die functie kunnen zullen zelden ongepaste opmerkingen maken.

Niet echt biologie (meer) :P
De term is reeds achterhaald en wordt enkel nog gebruikt in verouderde lesboeken en binnen holistische kringen. Het reptielenbrein (en zoogdierbrein, en mensenbrein) wat Paul MacLean op de kaart heeft gezet na zijn onderzoeken, is inmiddels al jaren weerlegd, en dus ook de neuro psychologische werking en chemie hiervan. Omdat de verbindingen en receptoren anders bleken te werken dan hoe hij het toen kon onderzoeken met de meer beperkte middelen in zijn tijd. Bij oa mensen en baardagame etc.
Nu kunnen we veel meer verbindingen meten en chemische reacties observeren die weer een ander stukje te weeg brengen waardoor we nu weten dat er geen sprake is geweest van een brein in 3 verschillende ontwikkel stadia. Maar dat het veel complexer zit en dus ook de reacties en acties vanuit dat hersendeel complexer zijn dan toen gedacht werd.

drops the mic

Wauw!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 01:11

Wat jammer dat er nog steeds vrouwen zijn die het goedpraten dat sommige mannen seksueel ontoerekeningsvatbaar worden als ze meer huid zien dan hun moeder ze laat zien.

Dat is niet normaal. Normaliseert het niet.

Chrizta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 01:44

Sabri schreef:
Chrizta schreef:
Met deze warme dagen zie ik veel mannen met een blote bast (de hond uit laten, fietsen, een voortuin schoffelen) en ik was eigenlijk van plan om zoiets ook eens te gaan doen, als vrouw zijnde, de komende tijd als een soort van sociaal experiment.
Eens kijken hoe men reageert als ik toples de hond ga uitlaten.

Ik heb heel lang in Berlijn gewoont en heb een paar jaar geleden meegedaan aan demonstraties zodat vrouwen ook toples mogen zwemmen. Bij deze demonstratie fietsen we toples door Berlijn. Een hele bijzondere ervaring
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7767705 ... te-borsten

Geweldig! Wat stoer en goed om daarheen te zijn gegaan. Ik erger me al jaren dat ik me steeds moet bedekken terwijl mannen maar met hun bierbuiken, soms vol haren met borstvorming zo wel de openbaarheid in kunnen. Als zoiets hier in Nederland komt of bv een actie met samen met blote bast in openbaar zwembad zwemmen, doe ik ook graag mee denk ik. Ik heb ook vaak gedacht zal ik dan ook gewoon met mijn blote bast lopen, maar al gauw komt dan de vrees dat je wat strafbaars doet en er dan al heel gauw een of andere handhaving op me af komt(grote stad met veel politie en handhavers hier). En dat voelt zo oneerlijk!
Ik heb dit topic ook met mijn vriend die op dat moment met blote bast naast me zat besproken en hij keek vertwijfeld en zei 'nou moet je dat wel willen al die energie, waar maak je druk om?' Ik vroeg toen hoe hij het zou vinden om voortaan niet meer met blote bast rond te mogen lopen en ook minimaal een hemd aan te moeten. Nee dat wilde hij absoluut niet, hij begreep ineens mijn punt!

Ach qua strafbaarheid zal het wel meevallen. In principe is openbaar vrouwelijke toplessnessness niet strafbaar

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 01:58

Ik denk dat er vroeger gewoon minder heisa van gemaakt werd. Nafluiten heb ik ook nooit last van gehad, dat boeide me nu net niets. En mannen met een grote mond, gaf je gewoon een grote bek terug of je zette ze op hun nummer waar hun vrienden bij zaten. Ik heb altijd achter de bar van een populaire tent gestaan, dan ken je de pappenheimers wel. Serieus aandacht gaf ik het nooit en heb er nu ook geen last van. We hadden uitsmijters aan de deur, als ik het te ver vond gaan, dan gaf ik een seintje en dat is eenmaal gebeurd. En ik vlak vrouwen ook niet uit, die kunnen er ook wat van..zijn ook prima in staat om mannen giga te kakken te zetten zonder aanleiding.

Als ik af en toe eens rondkijk op sm en zie de accounts van meiden, waar zo weinig mogelijk kleding aan schijnbaar de norm is, vraag ik me vaak af waarom ze dat eigenlijk doen, omdat het volgers trekt, ga je in coltrui en spijkerbroek dan zal dat aanzienlijk minder zijn. Dus vrouwen gebruiken bloot ook prima om de aandacht mee te trekken, ja en die aandacht is niet altijd positief. Is dat ok, nope, maar wel te verwachten en uitbannen gaat niet lukken.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 05:23

Ik vind het echt bizar te lezen hoeveel vrouwen het schijnbaar normaal en oké vinden om nagefloten of geroepen te worden. Het is niet voor niks nu strafbaar en denk niet dat mannen zo achterlijk zijn dat ze daadwerkelijk denken dat het wat bereikt. Het is puur intimidatie. En zelfs al zou je naakt over straat gaan, geeft dat niemand het recht je aan te randen, intimideren of erger.

Ik werd eens overdag aangesproken dat ik maar vrolijk moest kijken, dat zag er leuker uit. Ik liep toen serieus met m'n 2 kindjes over straat. Toen ik daar echt boos op reageerde waar die mafkees zich mee bemoeide, kreeg ik te horen dat ik wat positiever in het leven zou moeten staan. Nou echt, daar is niks oké aan en dat roepen terwijl mijn 2 kleine kindjes erbij zijn gaat gewoon veel te ver. Ik ben niet op de wereld om te zorgen dat een of andere vent een leuk uitzicht heeft.

Ik merk juist deze zomer dat meer vrouwen gewoon lekker zonder beha gaan en ook tepelpiercings worden weer heel veel meer gezet, dus denk dat dat juist wel iets positiefs is. De meeste sauna's waar ik kom hebben naar mijn weten niet meer badkleding dagen dan voorheen, dus ook dat vind ik wel meevallen.

En denk dat inderdaad een heel groot punt van tegenwoordig is dat iedereen je kan filmen. Ik laat mijn zoontjes daarom ook niet bloot op strand en ook niet in de tuin. Je hebt van veel kanten nog zicht in de tuin en vanaf de eerste verdieping bij de buren al helemaal. Dus ja, dat is helaas anders geworden dan Vroeger. Maar verder zien de kindjes ons gewoon vaak genoeg ontkleed om te weten dat dat normaal is. Mijn ouders waren ook zo. Ik zou het erg vinden als ze bloot per definitie als iets schaamtevols zouden zien. Tegelijkertijd leer ik ze wel dat er plekken zijn waar je gewoon bloot kan zijn, zoals onder de douche of boven met gordijnen dicht en plekken waar je kleding aan hoort te hebben. Denk dat dat in deze tijd met overal camera's en social media wel nodig is.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 06:06

Wat ik in dit topic veel lees is dat als je kleed als een prutsmuts dan vraag je een man om je aan te raken. Want minder kleding is meer seksuele aantrekkingskracht. Maar zo is volgens mij echt niet iedereen ingesteld hoor, eigenlijk weet ik dit zeker. Een kadootje zit toch ook in een mooie verpakking heeft een man ooit tegen mij gezegd. Naaktheid staat niet gelijk aan seksuele gevoelens bij de mensheid (of zoals hier gesteld wordt het mannelijke deel daarvan). Dat is echt iets wat we elkaar voor een groot gedeelte aanleren en in stand houden door te zeggen dat je er om vraagt.

De opmerking over dat aanranding werd gezien als een compliment in de tienerjaren raakt natuurlijk kant noch wal. Dan begrijp je de definitie niet van een aanranding. Grensoverschrijdend gedrag is per definitie geen compliment. Anders zouden de vrouwen die serieus met seksueel geweld te maken hebben gehad daar mentaal geen last van hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:00

Er was een expositie over kledingstukken die vrouwen droegen terwijl ze te maken hadden met seksueel geweld.

https://www.huffpost.com/entry/powerful ... a0e1405d2a

Door te zeggen dat een vrouw er om vraagt houd je het inderdaad in stand, scherp gezegd Renee.

Het heeft ook niks te maken met mijn gebrek aan gevatheid, ik wil in de zomer gewoon kunnen fietsen in een zomerjurkje zonder dat mijn kinderen vragen wat geil betekent.

Maar goed, nogmaals mijn vraag aan TS of dit de discussie is die ze voor ogen had.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:04

Wintu schreef:
Ik denk dat er vroeger gewoon minder heisa van gemaakt werd. Nafluiten heb ik ook nooit last van gehad, dat boeide me nu net niets. En mannen met een grote mond, gaf je gewoon een grote bek terug of je zette ze op hun nummer waar hun vrienden bij zaten. Ik heb altijd achter de bar van een populaire tent gestaan, dan ken je de pappenheimers wel. Serieus aandacht gaf ik het nooit en heb er nu ook geen last van. We hadden uitsmijters aan de deur, als ik het te ver vond gaan, dan gaf ik een seintje en dat is eenmaal gebeurd. En ik vlak vrouwen ook niet uit, die kunnen er ook wat van..zijn ook prima in staat om mannen giga te kakken te zetten zonder aanleiding.

Maar, maar, maar

...

Waarom moeten wij die mannen fatsoen leren en kunnen ze zichzelf niet gewoon fatsoenlijk gedragen. Wat nou als ze dat soort onzin gewoon eens niet deden. Dan kunnen de vrouwen die minder stoer, adrem en zelfverzekerd zijn zich ook prettig voelen in het openbaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:43

Hutcherson schreef:
Ik weet niet waar jullie vroeger uitging maar wellicht waren die boeren tentfeesten waar ik was dus niet de place to be... Wellicht eens interessant voor jullie om mijn theorie te toetsen :') trek wel een overall aan.

Overigens dit is gewoon hoe de hypothalamus werkt he. Ik verzin t niet. Doe anders even wat onderzoek wat de functie is van de hypothalamus. Gewoon puur hoe die werkt en wat zn doel is.

Toevallig weet ik heel goed wat de hypothalamus en je prefrontale cortex doet. Het klopt gewoon niet wat je zegt, ook niet ‘zo werkt het gewoon’, zo werkt het gewoon niet.

En ik ben op boeren tentfeesten geweest, maar daar konden boerenjongens zich gewoon gedragen. Behalve dan dat ze met bier smijten, maar echt niet dat ze daar primitief en simpel op jacht gaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:54

Renee schreef:
Wat ik in dit topic veel lees is dat als je kleed als een prutsmuts dan vraag je een man om je aan te raken. Want minder kleding is meer seksuele aantrekkingskracht. Maar zo is volgens mij echt niet iedereen ingesteld hoor, eigenlijk weet ik dit zeker. Een kadootje zit toch ook in een mooie verpakking heeft een man ooit tegen mij gezegd. Naaktheid staat niet gelijk aan seksuele gevoelens bij de mensheid (of zoals hier gesteld wordt het mannelijke deel daarvan). Dat is echt iets wat we elkaar voor een groot gedeelte aanleren en in stand houden door te zeggen dat je er om vraagt.

De opmerking over dat aanranding werd gezien als een compliment in de tienerjaren raakt natuurlijk kant noch wal. Dan begrijp je de definitie niet van een aanranding. Grensoverschrijdend gedrag is per definitie geen compliment. Anders zouden de vrouwen die serieus met seksueel geweld te maken hebben gehad daar mentaal geen last van hebben.

Volgens mij zegt niemand dit, alleen dat het bepaalde reacties kan uitlokken. Van veel bekeken worden tot niet respectvol behandeld worden want merendeel van de mensen heeft minder respect voor een prutsmuts. (don't shoot the messenger)

Overigens wat betreft nafluiten denk ik wel dat er een boel veranderd is. Vroeger deden mannen in de bouw het voor de 'leuk'. Op een gegeven moment deden bepaalde groeperingen het met gesis en als doel intimidatie.
Sommige vrouwen vonden het vroeger leuk, sommige niet. Het vervelende bij beide is dat je als vrouw gedegradeerd wordt tot object. En dat is eigenlijk continu het probleem en de rode draad in dit hele topic. Als vrouw wordt je heel erg vaak gedegradeerd tot sexueel object. En persoonlijk denk ik niet dat dit snel gaat veranderen tenzij het beeld van de vrouw gaat veranderen en deze ook niet overal meer neer gezet gaat worden in de maatschappij als sexueel object. (wat toch niet gaat gebeuren want daar gaat enorm veel geld in om)

Chrizta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:04

Femke_Tweety schreef:
Ik zette deze reactie net in het topic waar de vraag ontstond, zal hem even hierheen kopieren omdat hij nu eigenlijk hier hoort,

____&

Verschil is denk ik niet zozeer de 'blote bast' in zichzelf alswel het zichtbaar tonen van primaire en secundaire geslachtskenmerken.

Bij een vrouw horen de borsten daartoe (en die zitten op de borstkas) en bij een man niet.

In die zin snap ik het verschil tussen mannen wel blote torso en vrouwen niet blote torso.

Dat gezegd hebbende, met de volgens mij verklaring uit westers cultureel oogpunt,

Persoonlijk ben ik erg makkelijk met bloot zien. Voor mijn part liep iedereen budnaked op straat, I couldn't care less.

Het gedoe tegenwoordig dat men steeds ingewikkelder omgaat met naakt staat mij persoonlijk wat tegen.

Even hierop reagerende:

Baardharen of gezichtshaar is ook een secundaire geslachtskenmerk en dit hoeft ook niet verborgen te worden.

Het volgens de maatschappij niet openbaar mogen tonen van de borsten van een vrouw heeft puur en alleen te maken met de seksualiseren van het vrouwenlichaam. En het is tijd dat we daar mee ophouden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:09

Er zijn uiteraard ook plekken waar het wel gewoon mag maar vrouwen er voor kiezen om dat niet te doen. Wat Germie noemt dat ze niet de koploper wil zijn in bijv. een zwembad of strand geldt natuurlijk voor veel mensen.
De meeste mensen voegen zich naar de massa, wat heel normaal gedrag is.

Overigens mag het sinds enkele tijd ook in (bepaalde?) zwembaden in Amsterdamse en Utrecht.

Op terrasjes mag het voor mij voor iedereen verboden worden onder fatsoensregels. Maar indien het voor mannen mag dan moet het ook voor vrouwen kunnen. In Spanje heb ik vaak genoeg vrouwen in enkel een bikinibroekje bij de tapas strandtenten gezien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 08:18

Jullie gaan snel zeg, ik moest even bijlezen. Van mij mag de discussie lekker doorgaan :D

Als je gaat zeggen dat de kleding de schuld is dat een vrouw aangerand wordt, dan is dat in mijn ogen net zulke discriminatie als de vrouw met hoofddoekje negeren of afwijzen, want het is ook haar schuld. Alleen dat laatste wordt erkend en geaccepteerd als discriminatie en dat eerste niet.

Gisteravond was ik nog even duiken. Omdat het zo warm was en we niet diep zouden gaan ben ik lekker in een natpak gegaan. En dat betekent dus ook omkleden bij de auto. Als we dat in een woonwijk doen, dan probeer ik het wel netjes te houden door zo min mogelijk te laten zien, maar dit was bij een strandje, waarbij de auto's net achter een rij bomen stonden zodat je het strand niet kon zien.
Dus ik stond op een gegeven moment even helemaal naakt, en dan roept mijn vriend: er komen mensen aan, kleed je snel aan. Ik reageerde gewoon echt: oh, dan zien ze maar wat, ze kijken er niets af. Ik ben immers met iets bezig wat ik niet kan voorkomen, ik kan niet nat in een auto gaan zitten immers. Volgens mij is het die mensen die er langs liepen met de honden niet eens opgevallen. Ze reageerden er in ieder geval niet op.
Nu zullen wij daar ook niet de enigen zijn die ons omkleden. Allereerst wordt er meer gedoken en natuurlijk met dit weer ook meer gezwommen.

Ik weet wel dat ik in Florida toen we met manatees gingen snorkelen niet in de rij ging staan voor de 2 kleedhokjes in de duikwinkel. Maar dat ik me op de parkeerplaats omkleedde. Dat vonden mensen erg raar. Ik heb er om gelachen en gezegd dat ze er niets afkijken en dat we dat in Nederland altijd zo doen. Je gaat niet 20 minuten in de rij staan als je het ook tussen de autodeuren kunt doen.
In dat opzicht is men in Amerika nog veel preutser, er zijn zelfs plekken waar zoiets strafbaar is.

Ik heb al duiker al zo veel leuters gezien met omkleden en iedereen doet dat aan de waterkant zonder dat je ergens naar een kleedhokje loopt en of je man of vrouw bent het maakt niet uit.
Er zijn in Zeeland een paar duikstekken met een kleedhokje, 98% van de mensen maakt daar geen gebruik van of het moet enorm hard regenen.
Een toilet op de duikstek wordt wel altijd gewaardeerd, anders moet je toch in de bosjes gaan. En bij hele drukke duikstekken hangt er dan toch echt wel een geur of meur zeg maar als het langere tijd niet geregend heeft ;)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:28

Citaat:
Het volgens de maatschappij niet openbaar mogen tonen van de borsten van een vrouw heeft puur en alleen te maken met de seksualiseren van het vrouwenlichaam. En het is tijd dat we daar mee ophouden.

Hoe zie je dat voor je dat mannen niet meer opgewonden mogen raken van de borsten van vrouwen? Lijkt me niet iets wat je kan verbieden. En dat is wel wat er vaak gebeurt.

Veel mannen vinden borsten mooi, aantrekkelijk en vrouwelijk. Dat lijkt me ook helemaal prima. Ik vind het ook prima dat je je als vrouw aantrekkelijk en sexy mag voelen. Waarom zouden we daarmee moeten ophouden?

Chrizta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:31

beert schreef:
Citaat:

Hoe zie je dat voor je dat mannen niet meer opgewonden mogen raken van de borsten van vrouwen? Lijkt me niet iets wat je kan verbieden. En dat is wel wat er vaak gebeurt.

Veel mannen vinden borsten mooi, aantrekkelijk en vrouwelijk. Dat lijkt me ook helemaal prima. Ik vind het ook prima dat je je als vrouw aantrekkelijk en sexy mag voelen. Waarom zouden we daarmee moeten ophouden?

Je kan best in stilte iets mooi of sexy vinden.
Je hoeft er niet naar te handelen of op te reageren.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:36

Elisa2 schreef:
Renee schreef:

Volgens mij zegt niemand dit, alleen dat het bepaalde reacties kan uitlokken. Van veel bekeken worden tot niet respectvol behandeld worden want merendeel van de mensen heeft minder respect voor een prutsmuts. (don't shoot the messenger)

Overigens wat betreft nafluiten denk ik wel dat er een boel veranderd is. Vroeger deden mannen in de bouw het voor de 'leuk'. Op een gegeven moment deden bepaalde groeperingen het met gesis en als doel intimidatie.
Sommige vrouwen vonden het vroeger leuk, sommige niet. Het vervelende bij beide is dat je als vrouw gedegradeerd wordt tot object. En dat is eigenlijk continu het probleem en de rode draad in dit hele topic. Als vrouw wordt je heel erg vaak gedegradeerd tot sexueel object. En persoonlijk denk ik niet dat dit snel gaat veranderen tenzij het beeld van de vrouw gaat veranderen en deze ook niet overal meer neer gezet gaat worden in de maatschappij als sexueel object. (wat toch niet gaat gebeuren want daar gaat enorm veel geld in om)

Mijn bericht was ook geen citaat maar was vanuit mij geparafraseerd uit een combinatie van berichten met een bepaalde lading.

Ik ben blij dat ik niet bij het merendeel van de mensen hoor want ik heb enorm veel respect voor een vrouw of man van lichte zeden. Waarbij een groot gedeelte ook gewoon normaal (of zelfs heel classy) gekleed op een plek of date aankomt. Het is niet voor niks het oudste beroep en wat mij betreft mag daar respectvol mee omgegaan worden. Maar dit gedeelte van je bericht gaat iets wat off topic.