Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onali schreef:Supervixen schreef:Een paar dagen geleden was ik nog in Zuid-Afrika waar we een hyena tegenkwamen bij het mountainbiken en tijdens het wandelen langs water met krokodillen liepen.
Waar mensen doodgaan door aanvallen van nijlpaarden of gifslangen.
Dan lees ik hier die verhalen over de wolf en moet ik, sorry wolvenhaters hier, een beetje lachen. Nederland op zijn smalst. We willen natuur en nu krijgen we natuur en huilt de ene helft van Nederland van angst en durft het bos niet meer in en de andere helft wil ze het liefst opzoeken, voeren en een selfie met ze maken. Waardoor het dus probleemdieren worden. Nederlanders zijn niet gewend aan echte natuur waarin roofdieren leven.
Ik loop twee keer per week hard in het bos en vandaag werd ik weer eens ongewenst besprongen door een hond die mensen niet onder controle hadden toen ik langs liep. Hoe vaak dat al niet gebeurd is.. ben ik ook totaal niet van gediend. Dan heb ik liever de wolf die ik twee jaar geleden tegenkwam in de Kroondomeinen. Kunnen we die probleemhonden dan ook afschieten?
Een echte probleemwolf die mensen gaat aanvallen en verwonden mogen ze van mij best afschieten, maar laat ze verder met rust. Ze zijn van nature schuw.
Je kan Nederland niet met Afrika vergelijken
Ten eerste heeft niemand van de huidige generaties ooit samen geleefd met een wolf en al helemaal niet in Nederland.
In Afrika groei je op met zulke dieren, net als de rest van de tropische landen met elk hun eigen dodelijke flora en fauna.
Ik zit B&B vol liefde te kijken en daar is nu ook een dame die aan de rand van het Krugerpark zit.
De gasten mogen hun onderkomen niet verlaten zonder een ranger, excursies zijn onder begeleiding van een ranger met een geweer, wandelen of fietsen vergeet het maar.
Ik snap werkelijk waar niet hoe je zo'n continent kunt vergelijken met Nederland.
Welke connecties missen er dan in jouw hoofd?
Supervixen schreef:Een echte probleemwolf die mensen gaat aanvallen en verwonden mogen ze van mij best afschieten, maar laat ze verder met rust. Ze zijn van nature schuw.
Rubs schreef:Ik lees zo vaak dat wolven van nature schuw zijn, en ik zie toch zoveel filmpjes en foto's van wolven in de buurt van mensen, dat schuwe valt dus best mee, of tegen...
De wolf heeft in Nederland geen natuurlijke vijanden. Ik denk daarom dat het een goed idee zou zijn om beren te introduceren!
Rubs schreef:Ik lees zo vaak dat wolven van nature schuw zijn, en ik zie toch zoveel filmpjes en foto's van wolven in de buurt van mensen, dat schuwe valt dus best mee, of tegen...
De wolf heeft in Nederland geen natuurlijke vijanden. Ik denk daarom dat het een goed idee zou zijn om beren te introduceren!
Supervixen schreef:Deze dieren waren al probleemdieren voordat ze met de (Nederlandse) mens in aanraking kwamen.Een paar dagen geleden was ik nog in Zuid-Afrika waar we een hyena tegenkwamen bij het mountainbiken en tijdens het wandelen langs water met krokodillen liepen.
Waar mensen doodgaan door aanvallen van nijlpaarden of gifslangen.
Dan lees ik hier die verhalen over de wolf en moet ik, sorry wolvenhaters hier, een beetje lachen. Nederland op zijn smalst. We willen natuur en nu krijgen we natuur en huilt de ene helft van Nederland van angst en durft het bos niet meer in en de andere helft wil ze het liefst opzoeken, voeren en een selfie met ze maken. Waardoor het dus probleemdieren worden. Nederlanders zijn niet gewend aan echte natuur waarin roofdieren leven.
Ik loop twee keer per week hard in het bos en vandaag werd ik weer eens ongewenst besprongen door een hond die mensen niet onder controle hadden toen ik langs liep. Hoe vaak dat al niet gebeurd is.. ben ik ook totaal niet van gediend. Dan heb ik liever de wolf die ik twee jaar geleden tegenkwam in de Kroondomeinen. Kunnen we die probleemhonden dan ook afschieten?
Een echte probleemwolf die mensen gaat aanvallen en verwonden mogen ze van mij best afschieten, maar laat ze verder met rust. Ze zijn van nature schuw.
Supervixen schreef:Daar waar die b&b zit, daar zaten wij ook in de buurt. Regio Hoedspruit. Daar hebben wij in 2 game reserves gezeten waar we gewoon konden rondlopen, ondanks dat daar dus hyena's zitten en ook werden we gewaarschuwd voor luipaarden. De Zuid-Afrikanen gaan er nog een beetje vanuit dat mensen zelf logisch nadenken. Je gaat dus bijvoorbeeld niet in het donker rondlopen in zo'n park.
In het Kruger hebben wij ook twee weken gezeten trouwens.
Wij moeten dus ook leren omgaan met de wolf en dat betekent in mijn ogen niet meteen maar alles afknallen en meteen roepen dat er geen ruimte is en in paniek schieten als er een keer contact met mensen is. Nederlanders meten met 2 maten, want er worden regelmatig kinderen/mensen aangevallen door honden en nu het een wolf is, is de wereld te klein en moeten ze maar dood of weg. En ja ik zei al, een echte probleemwolf mogen ze afschieten.
Maar aardige laatste opmerking hoor, top. Lekker vriendelijk als iemand een andere mening heeft.
Zuid-Afrika is trouwens een land, geen continent.
Ik ga weer weg hier, want het is hier iets te anti wolf.
Janneke2 schreef:Tja,
... veel mensen hebben geen benul van wat 'natuur' is en kan -
en er zijn aanwijzingen dat sommige (...zelf in te vullen...) personen bijvoorbeeld zo graag de wolf op de foto willen dat het dier gelokt wordt.
En dan geldt inderdaad niet meer wat in de boekjes staat.
Citaat:Helaas moeten wij jullie mededelen dat de ezelwandelingen in maand augustus niet door kunnen gaan. Zoals sommige van jullie misschien in de media al hebben gelezen zijn er diverse incidenten geweest in de omgeving met betrekking tot de wolf op de Utrechtse Heuvelrug. Aangezien we geen enkel risico willen lopen voor mens en dier en het advies van de Gemeente Zeist en de Utrechtse Heuvelrug ten harte nemen hebben we besloten om voor nu de ezelwandelingen geen doorgang te laten vinden.
We realiseren ons dat velen van jullie erg uitkeken naar het leuke zomerse uitje met onze ezels, maar veiligheid gaat voor alles!
We hopen uiteraard in september de wandelingen weer te kunnen hervatten, maar het is nu nog te vroeg om daar concrete uitspraken over te doen. Eind van de maand zullen opnieuw kijken naar de stand van zaken en daar gepast naar handelen. Zodra de wandelingen weer veilig hervat kunnen worden laten wij het jullie uiteraard weten.
De wandelingen mogen voor nu dan even niet doorgaan, maar we zijn wel gewoon dagelijks open voor bezoek van 11.00 tot 16.00
En zoals jullie weten houden onze ezels erg veel van aandacht, dus kom gezellig langs voor een knuffelsessie met onze geliefde ezels!
Supervixen schreef:Wij moeten dus ook leren omgaan met de wolf en dat betekent in mijn ogen niet meteen maar alles afknallen en meteen roepen dat er geen ruimte is en in paniek schieten als er een keer contact met mensen is. Nederlanders meten met 2 maten, want er worden regelmatig kinderen/mensen aangevallen door honden en nu het een wolf is, is de wereld te klein en moeten ze maar dood of weg. En ja ik zei al, een echte probleemwolf mogen ze afschieten.
rien10 schreef:Ik sla aan op Wij "moeten" "dus" leren omgaan met de wolf.
Waarom moet dat. En wat bedoel je met Dus? Dus de wolven gaan hier nooit meer weg? Hoezo gaan ze nooit meer weg? Als heel NL besluit (dus heel NL, ook de regering) dat ze weg moeten, gaan ze toch echt weg hoor. Ze zijn al een keer weg geweest. Dat kan nog een keer.
tienus63 schreef:Er dus bij voorbaat al besloten dat bij terugkeer van de wolf in Nederland, alles zo geregeld moet zijn dat hij hier blijft.