Tazzey schreef:Voor alle dames die de overheid van graaien en uitkleden beschuldigingen even wat vragen. Waar rij/loop jij dagelijks overheen? Wat doe je met je huisvuil? Jij en/of je kinderen hebben particulier onderwijs genoten? En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik vind de belasting op frisdrank idioot maar vooral vanwege de achterliggende gedachte maar ik word toch ook wel een beetje simpel van de het-zijn-graaiers-committee. Besef je even hoe goed alles hier geregeld is. Ben je ziek? Ziektewet. Blijvend ziek? WIA/WGA Even zonder werk? WW. Andere redenen van thuiszitten? Bijstand. Huur te hoog? Huursubsidie. Kinderen? Kinderbijslag.
Ik snap dat het makkelijker is om de schuld van eigen sores bij de overheid in de schoenen te schuiven maar kom op, we hebben het hier écht niet zo slecht.
Ik zeg niet dat de overheid graaiers zijn, alleen ben ik het gewoon niet eens met deze tax en dan vooral de reden waarom.
Ik leg net overigens uit dat het niet vanzelfsprekend is als je blijvend ziek bent je een WIA krijgt. Ontzettend veel mensen daarvan komen in de bijstand. Betekent echt heel weinig geld en je overal voor moeten verantwoorden ( heel veel administratie zeg maar )
Maargoed dat is een andere discussie.
Juist in deze tijd waar er zo ontzettend veel prijsstijgingen zijn en de armoede daardoor alsmaar groeit, ben ik echt tegen deze tax.