PhaedraW schreef:Ik krijg stress van normale kassa's. Het voelt altijd alsof je tegen de klok je spullen ligt in te pakken.
Dit heb ik bij zelfscankassas.
Ik ga echt veel liever naar de gewone kassa of ik nou contant betaal of pin.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PhaedraW schreef:De zelfscan is geweldig. Ik gebruik wel zelden het scannertje, moet ik eens meer gaan doen. Hoe werkt dat als je iets scant en nadien toch terug legt? Kan je dat via de scanner verwijderen of moet dan dan op het einde bij de 'kassa'?
VillaNeusjes schreef:Ik zit in een rolstoel en heb oa last van mijn gewrichten. Ik vind zelfscan fijn mits het er eentje is waar ik niet bij de kassa alles weer moet uit pakken. Dus wel met app of met handscanner. Dan kunnen mn boodschappen gelijk in de tas achterop. Als ik naar een gewone kassa moet dan moet ik weer hulp vragen om alles ip de band te leggen en weer terug te stoppen. Op zich niet erg maar ik doe t liever zelf en de mensen achter mij vinden het vaak vervelend want duurt langer etc. (Persoonlijk trek ik er dan weer niets van aan als ze mij lastig vinden steun en kreun je nog maar een keer.) ik wordt overigens altijd gecheckt met steekproeven. De rolstoel triggert waarschijnlijk omdat ik langer er over doe oid. Zelfs de AH medewerkers lopen al mee als ik in de rij sta omdat ze gegarandeerd mogen checken dus dat hele : het is echt random is banketstaaf. Het systeem heeft wel degelijk redenen om te flaggen
VillaNeusjes schreef:Zelfs de AH medewerkers lopen al mee als ik in de rij sta omdat ze gegarandeerd mogen checken dus dat hele : het is echt random is banketstaaf. Het systeem heeft wel degelijk redenen om te flaggen
purny schreef:Ik was werkzaam bij de ap voordat de zelfscan kassa's in het leven geroepen werden. En toen ze er in het begin waren ben ik thuis komen te zitten met een burn out. Ik kon absoluut niet tegen het geautomatiseerde systeem. In mijn filiaal waren in de omtrek zo'n 3 verzorgingshuizen aanwezig en het was geen goed idee dat er daar zelfscans kwamen.
Ik blijf erbij dat de aanschaf van de zelfscan een doodgewone bezuinigingsmaatregel was om minder caissiéres op de vloer te hebben want mijn rij werd alleen maar langer.
Zelf bestel ik vrijwel elke week, als ik dan een keer fysiek boodschappen ga doen ga ik of bij de caissiére of bij de zelfscan.
Soms met de handscanner.
Maar ik las een reactie dat er soms geen geldkassa open is. Ik vind dat contant geld ten alle tijden beschikbaar moet zijn en dat iemand ten alle tijden contant moet kunnen betalen. Ook omdat het pinsysteem nog wel eens plat ligt.
Ik vond het in corona tijd ook zo achterlijk. Geen mogelijkheid om contant te betalen.. pleur op...
plutolover schreef:Ik vind de zelf scan kassa voor kleine boodschappen ideaal.
Vaak zat gehad dat ik maar 3 dingen had en dan op volle karren moesten wachten.. soms werdt je wel eens voor gelaten maar dat werdt de laatste jaren ook minder..
Enige wat ik jammer aan vind is dat we zo steeds meer heer geld loos gaan. Terwijl ik vind dat papier / munt geld niet mag verdwijnen.
Suzanne F. schreef:Maar je wilt toch de zware dingen onderop in je tas? Pas je daar je route op aan door de supermarkt dan? Hoe kan je nou alles meteen in je tas stoppen? Ik sorteer echt de zware dingen onder en brood en eieren bovenop enzo.
Mars schreef:Ik lees her en der over menselijk contact willen maar ben je daarvoor afhankelijk van een cassiere? Persoonlijk zeg ik die goedemorgen, geef aan dat ik wil pinnen en dan weer ‘tot ziens’. Je houdt toch geen hele verhalen tegen die mensen?
Mars schreef:Ik lees her en der over menselijk contact willen maar ben je daarvoor afhankelijk van een cassiere? Persoonlijk zeg ik die goedemorgen, geef aan dat ik wil pinnen en dan weer ‘tot ziens’. Je houdt toch geen hele verhalen tegen die mensen?
purny schreef:Ik heb ook wel eens controle met mijn bonuskaart.