Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:AppleSter schreef:Timmermans kon het prima goed doen; als hij had afgezien van het wachtgeld.
Dat hij überhaupt durft te zeggen dat “er wel brood op de plank moet komen” terwijl hij al jarenlang geniet van een salaris van €23.000 euro per maand… Dat vind ik nogal wat. Hij is nota bene sociaal democraat.
Het gemiddelde JAARSALARIS van een PVDA stemmer is waarschijnlijk gelijk aan/lager dan het salaris dat Timmermans in 1 MAAND verdiende.
Je vergeet dat als je zo’n inkomen hebt, jouw maandelijkse kosten ook hoger zijn. Hypotheek, auto, uitgaven, noem maar op. Als hij van politieke functie switched zet je dat ook niet eventjes stil.
Moet een politicus volgens jou dan “vast” zitten in de huidige functie en niet kunnen groeien of switchen naar een functie waar hij meer impact denkt te maken?
Vind het ook wel iets anders dan zelf bij een reguliere baan ontslag nemen, omdat hij zich inzet in de politiek en dus in wezen voor Nederland werkt.
Benzz schreef:Janneke2 schreef:(Hoeveel Tweede Kamerleden op rechts steken geen poot uit, maar krijgen net zo goed een riant salaris...?)
![]()
Dit dus.......
Timmermans krijgt wachtgeld en daar werkt hij als lijsttrekker gewoon voor. Dat wordt vanuit Europa betaald en daar heeft hij recht op.
AppleSter schreef:Je moet wel een heel behoorlijk uitgavenpatroon hebben wil je niets overhouden en wegsparen met zo’n inkomen a €23.000 per maand. En als het je toch lukt, hoe past dat uitgavenpatroon dan bij een sociaal democraat? En bij het door hun gewenste klimaatbeleid?
Niemand hoeft vast te zitten in een functie wat mij betreft, maar geen ander mens dan een politicus kan z’n salaris behouden als hij zelf besluit weg te gaan. En juist als je voor Nederland werkt, betaald wordt van ons belastinggeld, zou het politici sieren als ze daar zelfkritisch en secuur mee omgaan.
IMANDRA schreef:En we hebben het nu blijkbaar over zijn salaris bij de EU (geen idee of dit bedrag klopt overigens), maar is zijn wachtgeld ook hetzelfde dan? Of is dat een stuk lager want het is een bepaald % van zijn eerder verdiende salaris?
Janneke2 schreef:AppleSter schreef:Mijn probleem met Timmermans (behalve dat hij niet “practice as you preach” doet maar “Do as I say”) is het mega inkomen vanuit de EU dat hij blijft opstrijken terwijl hij er zelf is opgestapt
Wat een raar argument.
Vooral als het om Timmermans gaat.
Je doet alsof hij iets doet dat volstrekt buiten de boot valt ofzoiets.
Als gezegd, hij is nu ambtloos burger, maar het zou best zo kunnen zijn dat hij wachtgeld heeft.
(Voor politici geldt dat ze een vrij beroep hebben, ieder moment de laan uitgestuurd kunnen worden, en dan krijg je een tijdje wachtgeld - niets mis mee.)
En omdat hij lijsttrekker is geworden, heeft hij de baan als commissaris opgegeven.
Hoezo is het niet in de haak ofzo dat hij dan (wacht) geld "opstrijkt"...?
(Zo zijn gewoon de regels.
Misschien ben je het niet eens met de regels, maar richt je pijlen dáár dan op.)
En hoezo niet 'practise as you preach'...?
(Hij zal helaas wel moeten vliegen, zeker in zijn vorige baan als EU commissaris. Dat zijn geen snoepreisjes.)
'Do as I say' - als dat nou eens zou gebeuren zou het heel fijn zijn.
Benzz schreef:Janneke2 schreef:(Hoeveel Tweede Kamerleden op rechts steken geen poot uit, maar krijgen net zo goed een riant salaris...?)
![]()
Dit dus.......
Timmermans krijgt wachtgeld en daar werkt hij als lijsttrekker gewoon voor. Dat wordt vanuit Europa betaald en daar heeft hij recht op.
8nnemiek schreef:Jullie verkijken je op hoeveel verantwoordelijkheid en werk er in zo'n baan gaat zitten (tenzij je Thierry heet natuurlijk)
Citaat:(Hoeveel Tweede Kamerleden op rechts steken geen poot uit, maar krijgen net zo goed een riant salaris...?)
Citaat:![]()
Dit dus.......
Citaat:Timmermans krijgt wachtgeld en daar werkt hij als lijsttrekker gewoon voor. Dat wordt vanuit Europa betaald en daar heeft hij recht op.
Citaat:Dus alleen links zou hard werken? Rechts niet? Vertel, inhoudelijk graag.
fransje23 schreef:Was er ook niet wat met Mona Keijzer van tegenwoordig de BBB en wachtgeld?
Als het wachtgeld je dwars zit moet je kijken naar een partij die dat aan banden zou willen leggen.
Het is een regeling waar gewoon gebruik van gemaakt kan en mag worden.
Politici zijn ook gewoon net als andere mensen.
Die meeste maken gebruik van de regelingen die er zijn.
Jessix schreef:8nnemiek schreef:Jullie verkijken je op hoeveel verantwoordelijkheid en werk er in zo'n baan gaat zitten (tenzij je Thierry heet natuurlijk)
Nee hoor, ik zeker niet. Ik zou alleen liever zien dat hij nu salaris kreeg voor het werk wat hij nu doet, juist omdat hij gewoon een andere baan heeft. Ik snap zijn keuze nu, maar vind het systeem dus krom.
Jessix schreef:fransje23 schreef:Was er ook niet wat met Mona Keijzer van tegenwoordig de BBB en wachtgeld?
Als het wachtgeld je dwars zit moet je kijken naar een partij die dat aan banden zou willen leggen.
Het is een regeling waar gewoon gebruik van gemaakt kan en mag worden.
Politici zijn ook gewoon net als andere mensen.
Die meeste maken gebruik van de regelingen die er zijn.
Nee hoor, het zit me niet dwars. Ik vind het een kromme regeling. En natuurlijk maken ze er gebruik van. Je gaat ook niet zonder inkomen zitten. I.m.o. zou hij gewoon salaris moeten krijgen want hij is immers gewoon aan het werk.
AppleSter schreef:Jessix schreef:
Nee hoor, het zit me niet dwars. Ik vind het een kromme regeling. En natuurlijk maken ze er gebruik van. Je gaat ook niet zonder inkomen zitten. I.m.o. zou hij gewoon salaris moeten krijgen want hij is immers gewoon aan het werk.
Precies. Laat hem het salaris namens PVDA / GroenLinks krijgen dat hij zou moeten krijgen, passend bij de functie.
SusanH schreef:Ik snap de wachtgeld regeling wel. Een baan in de politiek is niet te vergelijken met een gewone baan. Als die regeling er niet zou zijn wordt het veel minder aantrekkelijk om voor een baan in de politiek te kiezen en mensen staan er nu ook niet bepaald voor in de rij.
SusanH schreef:Ik snap de wachtgeld regeling wel. Een baan in de politiek is niet te vergelijken met een gewone baan. Als die regeling er niet zou zijn wordt het veel minder aantrekkelijk om voor een baan in de politiek te kiezen en mensen staan er nu ook niet bepaald voor in de rij.