Bloesem21 schreef:Ik begrijp niet dat Mossad (Israëlische geheime dienst) dit niet zag aankomen en dat dit kon gebeuren. Wat verschrikkelijk
Zelfde als Amerikaanse veiligheidsdiensten 9-11 niet zagen aankomen
Gewaarschuwd maar het niet geliven
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:Geopolitiek is al meer dan 100 jaar onderdeel van het conflict. Eerst werd het midden-oosten verdeeld onder 3 protectoraten, daarna moest er een plek gevonden worden voor een bevolkingsgroep waar men in europa mee in zijn maag zat na de Tweede Wererldoorlog, vervolgens bleek het een goudmijn te zijn voor wapenleveranties en was het economisch ook wel een handig gebied om de omgeving op afstand te besturen. Het westen zit hier tot zijn nek aan toe in.
Geloof heeft hier marginaal mee te maken, maar toegegeven, het maakt een mooie stroman.
Janneke2 schreef:Helemaal mee eens.
En wij zitten als Nederland in de top-vijf van wapenhandelaars.
Dus onze economie (... je zou bijna zeggen onze heilige koe...) wordt gespekt.
Dus tja, net als de VS zullen wij zo wel onze redenen hebben om het conflict door te laten sudderen.
Echwel schreef:Bloesem21 schreef:Ik begrijp niet dat Mossad (Israëlische geheime dienst) dit niet zag aankomen en dat dit kon gebeuren. Wat verschrikkelijk
Zelfde als Amerikaanse veiligheidsdiensten 9-11 niet zagen aankomen
Gewaarschuwd maar het niet geliven
Wildgirl schreef:Wat een trieste situatie. Aan beide kanten uiteindelijk alleen maar verliezers. Ik kan er niet bij dat in Nederland morgen de Israëlische vlag wordt gehesen. En met mij een hoop pro-Palestina aanhangers ook niet getuige de protesten. Bi-zar dat een van origine christelijk land zich hierin zo uitspreekt. Al zal het ongetwijfeld te maken hebben met de houding van NL ten tijde van 1930-1940 tov Joodse immigranten.
Nikass schreef:Ik weet natuurlijk dat het niet zo eenvoudig is!
Maar waarom zou het niet kunnen, als de VN een vredesmacht naar Israël stuurt, de Gazastrook bevrijdt, en van beide kanten geen gewelddadige acties accepteert?
Als "we" ons onpartijdig opstellen?
Klopt dat ik er geen verstand van heb hoor, en helemaal niet kan overzien wat er dan zou gaan gebeuren. Maar zou het erger worden dan nu?
Snadrem schreef:"De ene zijn bevrijder is de ander zijn terrorist."
Sunnda schreef:De palestijnse vlag hijsen? Voor terroristen?? Iedereen snapt toch wel hopelijk dat die halve garen van Hamas dat totaal verkeerd interpeteren.
Ik snap zowieso niet waarom iedereen maar zegt ' en israel dit en dat'.
Er zijn een paar terroristen die 260 jonge mensen op een festival afgeknalt hebben als beesten, die huizen zijn binnen gegaan en families afgeslacht hebben.
Die door de straten rijden met naakte lichamen en gegijzelde mensen, burgers, martelen.
Als je dat wil goedpraten voor jezelf ben je imo net zo slecht als zo'n terrorist. Die ziet ook alleen maar een 'ras' een 'soort' of hoe je het maar wilt noemen. Die zijn alle nuance en respect voor het leven kwijt.
Het zou nooit zo moeten zijn dat men burgers aanvalt om politieke redenen.
Wildgirl schreef:<KNIP>
Wat mij betreft kan alles samen en naast elkaar wonen ongeacht religie en cultuur, Israël is degene die dat al jaren tegenhoudt ter info. Hamas niet.
Wildgirl schreef:@sunnda, hohoho, goed lezen! Ik verdedig geen enkele terroristen en ik gruwel van de daden van Hamas strijders maar, Israël is geen haar beter. Dat is mijn punt.
De gruweldaden die Israël uitvoert, nu, maar ook in de afgelopen jaren is geen haar beter. Vandaar mijn opmerking, waarom hijsen we die vlag? Daarmee baggetaliseert onze overheid namelijk het stelselmatige geweld vanuit Israël en dat is niet terecht. Ik snap oprecht niet waarom ons land partij zou moeten kiezen.
Wat mij betreft kan alles samen en naast elkaar wonen ongeacht religie en cultuur, Israël is degene die dat al jaren tegenhoudt ter info. Hamas niet.