Mijn opa had het vroeger over een papje van wilgenbast om op open wonden te doen dus het zal best werken!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rizette schreef:imaudy schreef:Clik pour on kun je op schapen gebruiken.
Weet je dat nog ergens te koop?
Rizette schreef:Horseloverl schreef:Iedereen die ze heeft: kijk even goed uit voor groene vlees vliegen. Zaten hier net ook op een paar ooien.
Maden bedoel je.
Berriepi schreef:Wij hebben helaas ook 4 zieke schapen.
De eerste 2 zijn sinds zondag ziek en eten niet zelf. Gemalen rauwe appel op een handje vers gras bij de mondhoeken naar binnen werken houd ze in ieder geval een beetje aan de praat. Ze staan wel zelf, maar hebben zere voeten en een zwaar hoofd. Kauwen gaat wel. Maar de bekjes zijn te gezwollen en pijnlijk om zelf te scharrelen.
De andere 2 patiënten, waaronder ook onze dekram hebben we bij de eerste symptomen gelijk pijnstillers gegeven en die lopen en eten nog zelf.
Ik ga nu in de weer met slobber en kijken of ik nog ergens wilgentakken kan scoren. Alles voor onze wollige vriendinnen.
jeniej schreef:Helaas zit het niet alleen meer noordelijk, wij zitten in midden nl bij Tiel en hier zit het helaas ook. Nog niet bij mijn eigen hobby schaapjes maar vind het maar eng dat het zo dichtbij komt je zou ze haast opsluiten in een muggen net zodat ze niet geprikt kunnen worden.
Hopelijk knap het oma schaap weer op! Fijn dat ze wel weer wat eet
Jet schreef:Rizette schreef:
Iedereen die ze heeft: kijk even goed uit voor groene vlees vliegen. Zaten hier net ook op een paar ooien.
Maden bedoel je.
Jet schreef:O, duidelijk dan! Ik las het als: Je bedoelt dat maden schadelijk zijn voor schapen en vleesvliegen niet. Met jouw verduidelijking snap ik nu wat je bedoelde: Vleesvliegen en knutten zijn iets anders, dat klopt zeker wel. Maar ik denk wel als ze blauwtong hebben dat ze dan nog gevoeliger zijn voor die groene vleesvliegen ( en dus juist de maden daarvan).
Citaat:Gedroogde wilgenbast is op een hoop plekken te bestellen! Eventueel voor je nu al zieken. De slobber gaat hier zeilend nat dus echt met een laag water wat erbovenop drijft. Ze drinken en water eraf en laten de rest maar alle beetjes helpen.
janouk schreef:Weet iemand of je Tektonik op schapen kan gebruiken. https://shop.armosa.nl/actueel-actie/te ... 4067n.html
Ik lees dat het alleen is toegestaan voor runderen. Maar kan helpen tegen knutten. Ik weet alleen niet of Permethrine giftig is voor schapen. Het is voor bodem dieren, vissen en katten super giftig. En voor knutten.
De veearts is het aan het uitzoeken. Want het zou ze kunnen beschermen.
Z hebben wel clik pour on gehad, maar dat helpt niet tegen knutten