different1 schreef:Is dit zo of vind jij dit?
Heb je al die boeren die dieren zijn verloren in een stalbrand of tijdens het vervoer gesproken, dat je dit zo stellig kunt zeggen?
Nee, ik heb het hier om het deel daarna: dus niet die boer maar hoe het opgepakt wordt door anderen, de berichten op social media enzo.
Bij sommige ongelukken is de reactie: dit was een naar individueel ongeluk. Zelfs als het heel veel dieren raakt. Bij de wolf is het meteen 'ziejewel de wolf is enorm gevaarlijk en dat kan echt niet en we moeten ze afschieten en schaf de luchtbuks maar aan.'
Citaat:
Overigens schijnt de man die vandaag gebeten is, een hobby-boer te zijn.
Je weet wel, mensen die wat schaapjes en/of geitjes hebben, omdat ze dat leuk vinden, makkelijk om het gras kort te houden etc etc, maar die er dus niet noodzakelijkerwijs geld mee moet verdienen...
En dat snap ik wel. Ik moet er ook niet aan denken dat er iets gebeurt met de pony's bij ons op stal. En toch. We snappen bij de meeste dieren echt wel wat over zelfverdediging en dat zelfs als een dier een mens doodt dat niet altijd betekent dat een dier kwaadaardig is. Ik snap niet waarom men dat bij wolven dan wel zo graag wil geloven.