Vermiste onderzeeër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:03

Rawr schreef:
eilleen333 schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom een niet-goedgekeurde sub tot 4km diepte mag afdalen en de glijbaan bij de speeltuin om de hoek verwijderd wordt omdat ie te gevaarlijk zou zijn?
Omdat die speeltuin onder jurisdictie van de gemeente valt en de sub werd gebruikt in internationale wateren.

En de (openbare!) speeltuin voor minderjarige is en de andere alleen voor volwassenen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:06

AvHdG schreef:
https://nos.nl/artikel/2479909-britse-m ... eeer-titan

Volgens dit artikel is het waarschijnlijk geimplodeerd en gaan ze er vanuit dat er niemand meer in leven is. Vreselijke manier om dood te gaan

Ik las dat ze waarschijnlijk al dood waren voor ze uberhaupt in de gaten hadden wat er gebeurde, dus dan is dit nog de "fijnste" manier.
Liever dit dan stikken.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:08

_San87_ schreef:
Je zou denken dat ze dan wel een tracking mogelijkheid op dat ding hadden gezet. Ze zijn m al eerder 5 uur kwijt geweest.

Je zou op z'n minst iets verwachten dat een sonar signaal kan zenden. Maar dat de CEO van dit bedrijf het niet zo nauw neemt als het gaat om veiligheid is wel gebleken en een nominatie voor een Darwin-award is op z'n plek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:28

Rawr schreef:
_San87_ schreef:
Je zou denken dat ze dan wel een tracking mogelijkheid op dat ding hadden gezet. Ze zijn m al eerder 5 uur kwijt geweest.

Je zou op z'n minst iets verwachten dat een sonar signaal kan zenden. Maar dat de CEO van dit bedrijf het niet zo nauw neemt als het gaat om veiligheid is wel gebleken en een nominatie voor een Darwin-award is op z'n plek.

Ja toch?

Mijn vriend zei ook al dat je van dit soort tochten veel kan leren. Vooral hoe het niet moet, denk ik dan :?.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:32

Er werd bij het 8 uur Journaal op npo1 gezegd dat er om 9 uur een persconferentie zou zijn. Is die al geweest? Of bedoeld ze 9 uur hun tijd?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:39

Als volwassene weet je dat je een risico neemt door mee te gaan. Zeker als je een verklaring moet ondertekenen. Maar als bedrijf ben je gewoon verantwoordelijk om zo'n onderneming uit te voeren met goedgekeurd spul en daar schort het behoorlijk aan, zo te lezen. Ik vraag me af of die mensen daarvan op de hoogte waren.

Al met al een verschrikkelijke gebeurtenis. Ik ben 'blij' om te lezen dat ze er waarschijnlijk niet veel van hebben meegekregen. Het idee om ergens honderden meters onder water samen te zitten wachten tot je stikt, is onbevattelijk.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:40

friezenfan2 schreef:
Er werd bij het 8 uur Journaal op npo1 gezegd dat er om 9 uur een persconferentie zou zijn. Is die al geweest? Of bedoeld ze 9 uur hun tijd?

Was idd 9 uur NL tijd.
Was via nos.nl te volgen. Geen idee of die al afgelopen is.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:40

friezenfan2 schreef:
Persco was 21:00 onze tijd: BBC

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:41

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:02

_San87_ schreef:

Maar er zat dus al een soort tracking op als ze hem het eerste deel van de reis konden volgen.
Het zal ook wat lastiger zijn dan even een antenne op het dak plakken. Onder water werken maar weinig signalen, zeker op zo’n afstand. Ik kan me voorstellen dat het ontwerp compleet anders moest om dat voor elkaar te krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:06

8nnemiek schreef:
_San87_ schreef:

Maar er zat dus al een soort tracking op als ze hem het eerste deel van de reis konden volgen.
Het zal ook wat lastiger zijn dan even een antenne op het dak plakken. Onder water werken maar weinig signalen, zeker op zo’n afstand. Ik kan me voorstellen dat het ontwerp compleet anders moest om dat voor elkaar te krijgen.

Vast. Maar was dat de moeite niet waard geweest? Ze kunnen robots naar de Titanic sturen, dan moet een sonar op een onderzeeër toch ook mogelijk zijn.

Het vaartuig had wel meer mankementen als ik de berichtgeving moet geloven, trouwens.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:10

Mijn man had een scherpe opmerking vanavond. Een om over na te denken
Citaat:
Als er 5 mensen in een onderzeeër zitten en in de problemen zitten is de hele wereld in rep en roer en rukt uit om een grote reddingsoperatie te doen. Als er een boot met 1500 vluchtelingen in de problemen geraakt wordt er toegekeken totdat de boot gaat zinken. Paar 100 opvarende zijn gered. Of beter gezegd meer als 1200 mensen waaronder kinderen zijn verdronken. Het is wel duidelijk wat belangrijk is in de huidige wereld

:o

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:12

pien_2010 schreef:
Citaat:
Als er 5 mensen in een onderzeeër zitten en in de problemen zitten is de hele wereld in rep en roer en rukt uit om een grote reddingsoperatie te doen. Als er een boot met 1500 vluchtelingen in de problemen geraakt wordt er toegekeken totdat de boot gaat zinken. Paar 100 opvarende zijn gered. Of beter gezegd meer als 1200 mensen waaronder kinderen zijn verdronken. Het is wel duidelijk wat belangrijk is in de huidige wereld

Dat zei mijn man gisteren ook al

Nietsmar

Re: Vermiste onderzeeër

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:12

Volgens mij wilden die vluchtelingen eerst helemaal niet geholpen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:15

Nietsmar schreef:
Volgens mij wilden die vluchtelingen eerst helemaal niet geholpen worden?
Nee, maar goed, er zijn natuurlijk andere, schrijnende situaties, zeker in de VS zelf waar helemaal niet zoveel aandacht naartoe gaat als er naar deze vijf mensen gegaan is, die wisten wat de risico's waren van deze tocht.

Desondanks gun je het die mensen niet om te komen te overlijden, en de nabestaanden al helemaal niet om hun naasten te verliezen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:17

pien_2010 schreef:
Citaat:

Dat soort vergelijkingen vind ik eigenlijk wat vermoeiend, mag je ook beide dingen heel erg vinden?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:17

Ik zit me nu ook al vooral af te vragen of het materiaal misschien dus al uitgeput was door de eerdere tochten naar de Titanic, want hij was niet gemaakt voor die diepte. Dus dan krijgt het materiaal teveel te verduren en was deze tocht daardoor net het zetje waardoor het deze keer wel mis ging. Al met al wel fijn dat ze dus niet hebben geleden, maar inderdaad deze mogen de Darwin Award winnen dit jaar hoor. Veel stommer dan de ceo van dit bedrijf ga je ze niet vinden.

En ja, ik vind dat andere persoonlijk vreselijker en wat mij betreft mag de Griekse overheid daarvoor ook gestraft worden door de anderen van de EU. Y;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:22

pien_2010 schreef:
Citaat:

Deze vijf mensen hadden niet geholpen moeten worden, dan?

Je kunt de Amerikanen niet kwalijk nemen dat ze hun eigen inwoners proberen te redden. Of ze nu een stommiteit begaan hebben, of niet. Het is wereldnieuws omdat er niet dagelijks een onderzeeër naar de Titanic duikt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:28

Die vergelijking slaat totaal nergens op en ik vind het heel vermoeiend.
Dagelijks worden er ergens in de wereld mensen gered. Nog niet zo héél lang geleden was er een zware aardbeving in Turkije en Syrië. Zo veel mensen zijn daar naartoe gegaan om te helpen, om slachtoffers te zoeken, te redden als het kon. Hoeveel kinderen zijn er al niet ergens uit een put gehaald? Hoeveel mijnwerkers uit ingestorte mijnen? Hoeveel dit? Hoeveel dat? Alsof de Westerse landen enkel inzitten met Westerse slachtoffers. Pure onzin en zo scheef als de toren van Pisa.

Voor de personen waar het om gaat en hun dierbaren is het al-tijd een drama.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:29

Tieneke schreef:
Die vergelijking slaat totaal nergens op en ik vind het heel vermoeiend.
Dagelijks worden er ergens in de wereld mensen gered. Nog niet zo héél lang geleden was er een zware aardbeving in Turkije en Syrië. Zo veel mensen zijn daar naartoe gegaan om te helpen, om slachtoffers te zoeken, te redden als het kon. Hoeveel kinderen zijn er al niet ergens uit een put gehaald? Hoeveel mijnwerkers uit ingestorte mijnen? Hoeveel dit? Hoeveel dat? Alsof de Westerse landen enkel inzitten met Westerse slachtoffers. Pure onzin en zo scheef als de toren van Pisa.

Voor de personen waar het om gaat en hun dierbaren is het al-tijd een drama.

Compleet mee eens

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:33

pien_2010 schreef:
Citaat:

Vanmorgen stond ongeveer hetzelfde in Trouw.
Een beetje scherper zelfs.
Over hyper-rijken die een tamelijk nutteloze reis wensten te maken naar een soort van graf.
Triest dat ze dat met de dood moesten bekopen, maar ze hadden hun geld ook minder decadent kunnen besteden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:34

Tja, ach, waar eenieder z'n geld aan uitgeeft, moeten ze lekker zelf weten imo. :=

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:35

Elke vakantie is dan een nutteloze reis. Wat een vreemde opmerking. Ik zou mijn vakantiegeld ook in een armenfonds kunnen storten, maar ik doe dat ook niet (al geef ik zat aan goede doelen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:37

prompter schreef:
Elke vakantie is dan een nutteloze reis. Wat een vreemde opmerking. Ik zou mijn vakantiegeld ook in een armenfonds kunnen storten, maar ik doe dat ook niet (al geef ik zat aan goede doelen).
En elk neergestort vliegtuig ook 'eigen schuld'.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:37

Op Bokt lezen is ook geen goed idee dan. Van sommige opmerkingen te lezen verdwijnen er instant hersencellen.